Geen roze wolk..

15-02-2017 20:19 409 berichten
Alle reacties Link kopieren
He meiden,



Ik ben op dit moment precies 9 weken zwanger, helemaal gepland en elke maand dat het niet lukte was een domper, uiteindelijk was ik toch snel zwanger ( half jaar )

Ik schrijf gezellig mee in andere topics maar daar vind ik niet helemaal aansluiting, omdat ik helaas niet echt op een roze wolk zit.

Vanaf ongeveer de 5de week begon ik heel extreem te piekeren en voelde ik mij somber, dit heb ik helaas nog steeds waardoor ik slecht blij kan zijn, en dit frustreert vervolgens weer.

Ik had verwacht dat zodra ik zwanger was ik lekker in tijdschriften zou gaan neuzen en weg zou zwijmelen bij babypakjes ed. Maar helaas is dit dus niet helemaal zo.

Inmiddels aangemeld bij pop poli en tot die tijd loop ik bij een psycholoog.



Zijn er meer die dit herkennen? Bij hoeveel weken nam dit bij jullie af? Tips wat wel of niet te doen?

Ik hoor graag van andere!
Alle reacties Link kopieren
Denk dat er soms nog een beetje een taboe op zit idd loisje. Je moet vooral blij en gelukkig zijn.
Ik denk ook dat er nog een taboe op zit. Misschien dat je beste vriendin of zus wel eerlijk is, maar anderen niet. Hun goed recht natuurlijk om niks te zeggen, maar misschien hadden ze meer bijval en begrip gehad.



Op gewone psychische ziektes en stoornissen rust ook nog taboe en er is nog veel onbegrip. Hoe vaak ik (meestal via via) wel niet heb gehoord dat ik 'toch gewoon mee kan doen, erheen kan gaan, werk zoeken'...



Daarom zijn fora zo fijn, mensen die je niet kent, maar je toch begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook heel erg blij met dit topic en vooral om te lezen dat ik niet de enige ben. Heb me ook voorgenomen om gewoon eerlijk te zijn naar mensen met wie ik close ben want het toneelspelen breekt me een beetje op. Ik heb echt last van ups en downs, deze week was vriend gelukkig vrij dus heb dan meer aanspraak overdag en merk dat ik dan minder pieker, wat ook wel logisch is. Flink aan het opruimen geweest en dat geeft me ook voldoening en rust. Van mij mag het goeie weer ook echt doorzetten want zon maakt me blij, vandaag weer regenachtig en koud en grijs en voel me dan meteen ook slechter (in vergelijking met woensdag en donderdag bv)



Was vanochtend vroeg wakker en begin nu een beetje moe te worden dus ga maar even een dutje doen denk. Vanavond uit eten en naar de bios, en heb er erg veel zin in! Fijn weekend iedereen
Slowly getting there....
Openheid is goed Wanhopia.



Tenminste ik merkte dat als ik uitsprak dat ik het zwanger zijn echt niet leuk vond, er toch wel veel herkenning kwam. Gaf mij het gevoel dat ik niet alleen was.
Alle reacties Link kopieren
Daar geloof ik ook in mn. En heb ook geen zin om steeds de schijn op te houden alsof het zo leuk is.

Wel realiseer ik me nog steeds goed dat dit echt graag is wat we wilde en als die hormonen straks rustiger zijn ik er ook echt wel weer vertrouwen in heb dat ik mijzelf weer wordt.
Alle reacties Link kopieren
Het helpt mij ook om positief met de zwangerschap bezig te zijn namen bv zijn jullie daar al. Uit? Of even gluren in de babywinkel tussen de eerste pakjes
Ik ben nu 19+2 en het gaat best goed. Wel heel erg moe weer ineens en duizelig. Ik denk dat ik misschien al een keer een schopje heb gevoeld, maar het kan net zo goed iets anders zijn.



Vrijdag hebben we de 20 weken echo, ik ben benieuwd. Hopelijk kom ik er dan ook achter of het echt een schopje was.



We zijn langzaam bezig met de babykamer uit te ruimen, wordt binnenkort gestuct. We zijn wel wat aan het nadenken over namen en hebben een poll gemaakt over geslacht en namen. Grappig om te horen wat mensen voor namen bedenken.



Hoe is het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Met mij alles goed hoor! Merk dat ik goede en slechte dagen heb maar over het algemeen gaat het wel oke.

Hier is bijna alles klaar, over een aantal dagen komt (eindelijk!!!) de kinderwagen en dan zijn we compleet op wat kleine dingen na. De naam hebben wij ook al



JaneBunny, willen jullie ook weten wat het wordt? Spannend hoor, 20 weken echo!
Wij weten het al (nipt laten doen op eigen kosten), maar we houden het nog even voor ons
Alle reacties Link kopieren
He meiden.



Fijne berichten dat het goed gaat! Hier wisselend, moet mijzelf dagelijks een cijfer geven van de psychiater ( misschien had ik dat al gezegd ) en afgelopen weekend was echt een 8, wereld klaarde ineens wat op, maar gister was weer even een iets mindere dag en dat is dan ineens zon domper. Hoewel ik misschien teveel van mijzelf eis, die i was heel fijn maar toch bleef ik elke keer zeggen dat ik baalde dat ik nog niet helemaal mezelf ben, maar misschien gaat dat deze zwangerschap ook wel helemaal niet komen en dan is een 8 natuurlijk prima.



Ben idd wel wat meer bezig met orienteren op kamertjes en op internet aan het neuzen voor leuke kleertjes. Merk wel dat ik dat al wat leuker vind.

Wij wilde eigenlijk niet weten wat het wordt maar merk toch dat ik wel nieuwsgierig ben en ik het denk ik ook wel prettig vind om het te weten om het wat concreter voor mijn gevoel te maken.

Moeten daarvoor sowieso nog even geduld hebben. Mrg pas 14 weken.
Een 8 is toch al goed? En dat je, je niet altijd goed voelt is normaal. Veel succes.



Hier is t nog steeds hetzelfde. Nog steeds misselijk en veel overgeven, rugklachten, bekkeninstabiliteit en ontzettende pijn aan mijn ribben. Onze meid ligt nog in stuit, waardoor ze met haar hoofd tegen mijn ribben duwt.

Het gevoel of iemand met een hamer op mijn ribben slaat. Kan je vertellen dat dit mijn humeur niet ten goede komt.

Verder lig ik 80% van de dag in bed, overige 20% op de bank.

Mijn mentale klachten komen dan ook vooral vanwege mijn lichamelijke klachten... welke ik al vanaf week 7 heb (En ook voor thuis zit).

Gelukkig ben ik 37 weken en hoef ik niet af te wachten tot de uitgerekende datum.

De keizersnede komt echt als een lichtpunt in ons leven. Wanneer onze dochter er is kan ik eindelijk gaan herstellen en langzaam weer een beetje mens gaan worden.

Ik kijk al maanden uit naar een dag niet misselijk te zijn en nier te hoeven spugen... al is t maar 1 dag.

Man heeft na de geboorte behoorlijk lang vrij en zal bij me in t ziekenhuis blijven slapen en zijn totdat we naar huis mogen (gelukkig krijgen we een privé kamer met die mogelijkheid). Daarna zal hij grotendeels de zorg op zich nemen (flesvoeding, verschonen, ed.) Zodat ik na 9 maanden ellende (sorry voor mijn benaming) weer kan herstellen en een mens kan worden.

Zo... dát moest er even uit.



Voor de meiden die nog ff moeten dikke .

Zwanger zijn kan soms echt kut zijn... ondanks dat je wel blij bent dat er een kindje komt.



Denk dat als mannen zwanger moesten zijn en moesten bevallen er niet zoveel kinderen waren... daarbij denk ik dat er meer gedaan zou worden aan pijnbestrijding etc... Maar dat is mijn mening.
Xervy, lekker aftellen! Misschien niet aftellen als 'nog x dagen voor de baby komt', maar 'nog x dagen spugen/auw/jak/bleh' En fijn dat je man lang vrij heeft en kan blijven slapen in het ziekenhuis. In 'mijn' ziekenhuis kan dat ook, lekker op een oncomfortabele bedbank. Ik 9 maanden oncomfortabel, dan moet hij het ook maar eens oncomfortabel hebben



Sabina, een 8 is hartstikke goed! Ik herken het wel, dat als het na een goede dag/periode weer slecht gaat, het ineens diep zakt, gewoon omdat het niet meer zo goed gaat. Probeer de goede dagen te onthouden! Er is een goede dag geweest, dat kan ook weer opnieuw komen.

Probeer ook een nieuwe standaard te bedenken. Je bent niet meer de Sabina van voor de zwangerschap, je bent een Sabina die heel hard bezig is jullie baby te maken. En dat kost veel moeite. Misschien pakt je baby alle positiviteit en energie van oude Sabina wel af en krijg je straks een baby die in plaats van jankt bij de geboorte heel hard lacht.

Het is natuurlijk een beetje onzin wat ik schrijf, maar ik probeer er een beetje de humor van in te blijven zien.



Dnk, wat fijn dat bijna alles er al is! Weer een zorg minder. Kun je vast oefenen, haha.



Ik begin nu echt een buikje te krijgen. Soms zie ik dat en denk ik: Nou, die brownies dit weekend waren niet zo'n slim idee. ... ... ... Oh ja, het is een baby

Gisteren had ik geklutste eieren met wat tomaatjes op brood gedaan, ging ik eten, kwam ik spek tegen! Was ik alweer vergeten dat ik dat ook op m'n boterham had gedaan
Lieve meiden, onze dochter is gisteren via een keizersnede geboren. Ik had last van jeuk en het bleek dat mijn galwaarden te hoog was. Dus werd meteen de dag erna geholpen.

Ik blij!!!

Helaas werkte de ruggenprik bij mij niet zoals het hoort. Maar wilde persé het kindje geboren zien worden. Dus even doorgebikkeld. En toen narcose.

Onze dochter maakt ontzettend goed. En ik naar omstandigheden ook. Ben niet meer misselijk.
Alle reacties Link kopieren
Oooh wat fijn! Gefeliciteerd!



Fijn dat de klachten ook meteen verdwijnen!! Wil je vertellen hoe ze heet of liever niet? Ben heel benieuwd! Haha



Geniet ervan! ( Denk dat dat nu wel gezegd kan worden )
Xervy, gefeliciteerd! Met zowel je dochter als je niet-meer-misselijk
Thx. Maar de naam hou ik liever geheim ivm herkenbaarheid.

Gaat erg goed met onze meid. Ben helemaal verliefd

Echt een poppetje aldus gyneacoloog
Alle reacties Link kopieren
Xervy wat een mooi bericht! Gefeliciteerd!!
Ook voor jullie komt er een eind aan de zwangerschap. Nog even volhouden, ik ben ervan overtuigd dat jullie goede moeders zullen woeden/ zijn.

Ik leef met jullie mee.
Alle reacties Link kopieren
Maar dan toch dé vraag : zit je nu wel op de oh zo bekende roze wolk?



Hier nog 7 weken
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je poppetje Xervy! En zo fijn dat je van je misselijkheid af ben! Jeeeeeej
Slowly getting there....
DNK het is voornamelijk nog echt onwerkelijk.

Vooral omdat het zo snel en onverwacht gegaan is. Verder nog ontzettend duf van de morfine.

Ja denk wel een roze wolk. Als ik naar haar kijk meteen verliefd. Niet geslapen alleen maar naar haar kijken.

Nu moet ik wel zeggen dat ik voornamelijk lichamelijke klachten had. Last van ribben en extreme misselijkheid. Dit is compleet over. Zo apart.

En een gezonde dochter .
Ah Xervy, gefeliciteerd! You made it! Heel veel geluk samen met jullie kleine meid
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijne berichten xervy! Geniet!
Alle reacties Link kopieren
Proficiat Xervy! Eindelijk verlost van je kwaaltjes!! Nu kun je gaan genieten en bijkomen.. Bij mij nemen ze juist toe de klachten. 29 weken ondertussen dus nog even volhouden. Vandaag heel erge pijn wat uitstraalt naar mijn rechterbil. Morgen de verloskundige bellen... ben ook nog eens elke ochtend misselijk en maagzuur. Ben er al klaar mee :( sorry voor mijn gezeur!
Alle reacties Link kopieren
quote:Danny1989 schreef op 26 maart 2017 @ 21:10:

Proficiat Xervy! Eindelijk verlost van je kwaaltjes!! Nu kun je gaan genieten en bijkomen.. Bij mij nemen ze juist toe de klachten. 29 weken ondertussen dus nog even volhouden. Vandaag heel erge pijn wat uitstraalt naar mijn rechterbil. Morgen de verloskundige bellen... ben ook nog eens elke ochtend misselijk en maagzuur. Ben er al klaar mee :( sorry voor mijn gezeur!



Lekker cliché, maar het hoort er allemaal bij hè?!



Ik heb ook last van maagzuur, maar gelukkig niet zo erg dat ik er iets voor moet nemen, maar probeer het nog even vol te houden, nog maar een paar weken. Ook slaap ik nog steeds echt onwijs slecht, niet bevorderlijk voor mijn humeur dus.



Hoe gaat het met de rest??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven