Hardlopen deel 5

02-05-2016 12:55 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor alle hardlopers.

Beginners, gevorderden, opnieuw-beginners, semi-professionals: iedereen is welkom.



Deel hier je ervaringen, tips en vragen over alles wat met hardlopen te maken heeft: wedstrijden, rust, trainingen, schoenen, eten, kleding, muziek, blessures, etc.



Deel 4 vind je hier



Enkele handige links

Runner's World website van tijdschrift Runner's World met artikelen over van alles en nog wat

The Injured Runner Wat als je geblesseerd bent? Een expert is altijd de aangewezen persoon om voor jou te bepalen wat de beste oplossing is. Maar hier vind je informatie over soorten blessures en verschillende manieren om ze te voorkomen en verhelpen.

8 Hardloopapps voor android Gratis apps die je begeleiden bij het opbouwen van je conditie en/of die je gelopen afstanden, snelheid en routes bijhouden. Met o.a. het beginnersprogramma van Evy Gruyaert.

5 apps voor iPhone

Runinfo handig voor het samenstellen van schema's

Couch to 5k (Engels) oftewel: vanaf de bank naar 5 km lopen. Uitgeschreven schema met drie trainingen per week op de pagina, met onderaan een link naar de app.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen,



Ik heb eerder al meegeschreven onder een andere nick, maar niet zo vaak. Maar hier ben ik weer



Ik ga over een week of twee de cascaderun in Hoogeveen doen, 5 mijl is dat. Ik heb een poosje niet gelopen, en tot nu eigenlijk alleen evenementen van 5km gedaan, dus er moet wel een tikkie getraind worden nu. Ga het niet lopen om de snelheid hoor, de uitdaging zit hem er voor mij in om hem uit te lopen zonder wandelen :-) Gister een rondje van 7 km gedaan, dat lukte makkelijk, dus denk dat het geen probleem gaat zijn! Kan ik daarna eindelijk verder naar de tien, haha. Kilometer dan he, niet tien mijl.



Vroeg opstaan om te lopen zou ik eigenlijk ook moeten doen, maar weinig discipline daarvoor. Ivm werk, werk van man en twee kleine kinderen is het sowieso lastig om loopmomenten te vinden. Alles is zo strak op elkaar afgestemd dat ik met moeite twee loopjes per week kan inlassen. Man is ook twee nachten per week van huis, dus dan kan ik al helemaal niet lopen. Ach nou ja. We doen het er maar mee!



Hoop dat ik vanmiddag wel aan een rondje toe kom. Gister ook in shorts en t-shirt gelopen. Heerlijk!
You like icecream? We have icecream.
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt het nu gemakkelijker omdat de jongste al 13 is. Maar ik loop al ruim 11 jaar en heb door werk en kinderen nooit een training hoeven over te slaan. Grappig is ook dat ik mannen met fulltime baan en kinderen nooit over dit 'probleem' hoor terwijl het bij vrouwen steevast wordt aangekaart.

Ja je moet met gezin af en toe wat schuiven maar als ik dan weer mensen hoor die zeggen hun weekend 'vrij' te willen zijn voor hun gezin dan maak je het jezelf gewoon heel erg moeilijk. Terwijl ik het opvoedkundig juist een goede insteek vind om als ouder het voorbeeld te geven dat als je iets wil bereiken je prioriteiten wil stellen. En hardlopen laat zich gewoon zo gemakkelijk combineren met andere dingen.

de weekenden hebben hier jarenlang in het teken gestaan van de sport van de kinderen maar gelukkig hebben wij hier de taken altijd goed kunnen verdelen en juist het halen en brengen van hot naar her laat zich vrij gemakkelijk met de hardloop trainingen combineren. Nee sowieso pas in uiterste noodzaak de auto dus dan rende ik naast de fiets van de kinderen mee. Of ik liep tussen de onderdelen door op locatie een rondje. En ik heb toen de jongste nog heel jong was zelfs nog rondjes in de tuin getraind. Nu hebben we een redelijke tuin dus dat scheelt.

Maar je moet toch wel wat creatief zijn. Een bezoekje aan familie gebruik ik vaak om of ter plekke een rondje te doen of mij onderweg uit de auto te laten zetten om naar huis te lopen.

Maar met een groot gezin leer je ook wel om creatief te denken en dat het niet werkt de belangen van anderen altijd boven die van jezelf te stellen. Je kunt tenslotte pas goed voor een ander zorgen als je goed voor jezelf zorgt. En als je wil dan anderen jouw dingen belangrijk genoeg vinden om ook rekening mee te ouden zal je ze op zijn minst zelf ook belangrijk genoeg moeten vinden en niet altijd laten onderschuiven door belangen van anderen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een wijze woorden Baukje, dank je wel!



Onze kinderen zijn nu bijna twee en bijna vier. Te klein om alleen thuis te katen, te klein om mee te fietsen. Dus ik loop alleen als er iemand bij de kinderen kan zijn, over het algemeen mijn man :-) en die is dan ook nog wel zo dat hij zegt 'als je energie kwijt moet waarom ga je dan niet afwassen/naar de speeltuin/in de tuin werken of iets dergelijks. Mijn man is duidelijk geen sporter



Ik voel me zo veel beter als ik hardloop, niet alleen in mijn vel, maar ook in mijn hoofd. Alsof ik er ruimte van in mijn hoofd krijg, ofzo. Daarom is het belangrijk dat ik er tijd voor maak, anders voel ik me echt slecht, ga ik piekeren etcetera. Een mooier lijf is dan gewoon een leuke bonus :-)
You like icecream? We have icecream.
Alle reacties Link kopieren
Naturalista: niet neurotisch hoor, bewonderenswaardig!

De rust op straat en het licht zien worden lijken me wel een pluspunt ja, ik loop ook veel liever 's ochtends dan 's avonds. Maar doordat ik parttime werk en niet voor iets groots train, heb ik de luxe dat ik bijna altijd kan lopen als ik wil.

Royal Ten is gelukkig niet eenmalig! Ik geloof dat de Vredesloop bedoeld was als eenmalig evenement maar die is nu ook vaste prik geworden in september. Fijn dat er naast de massala CPC nog meer leuke wedstrijden zijn hier, naast de kleinere loopjes van de atletiekverenigingen.



Welkom (terug) Moustache!

Als 7 km lukt, gaat 5 mijl ook lukken hoor.

Ik kwam laatst in de duinen een stel tegen dat samen hardliep, met elk een kind in zo'n speciale sportbuggy. Sportief én quality time voor de familie tegelijk! Alleen je man dan even aan het rennen krijgen.
What a nuanced anxiety
Heel herkenbaar jouw omschrijving Baukje, behalve dan dat onze tuin zich niet echt leent voor een training, de andere dingen gebeuren hier ook regelmatig. Ik heb ook veel met de kinderen in een wandelwagen getraind, al heb ik dat nooit echt heel comfortabel gevonden qua lopen. Mijn vriend heeft er trouwens net zo veel "last" van, die is beduidend minder uren gaan trainen en heeft behoorlijk wat activiteiten afgestoten, sinds we kinderen hebben.



Maar desondanks is het soms best lastig. Zo zal ik niet snel een wedstrijd gaan lopen die ver weg is, want dat vind ik in het weekeinde te veel tijd kosten en ik merk ook dat de kinderen het echt niet leuk vinden als ik de halve dag de hort op ben. En als man in het buitenland zit en de kinderen vakantie hebben (binnenkort weer) is trainen eigenlijk niet mogelijk.http//onderzoekonderwijs.net/2017/03/22/jongens-niet-op-achterstand-in-het-basisonderwijs/Maar ik vind het ook niet heel erg. Ik heb jarenlang zonder kinderen gesport (wel met drukke baan), en als de kinderen ouder worden wordt het ook weer veel makkelijker.



MM, het werkt hier vaak het beste als we echt vaste afspraken maken qua trainen en wedstrijden. Dus man en ik hebben elk onze vaste trainingsmomenten (en een deel is facultatief, dus dat vullen we op de dag zelf in). Dat afspraken maken is echt wel nodig, anders zou man elke 2 weken een weekeinde van huis zijn .
Alle reacties Link kopieren
Werk/sport/gezin is af en toe inderdaad een lastige puzzel, maar zoals Baukje zegt leer je creatieve oplossingen bedenken.

Ook ik gebruik reistijd vaak als sportmoment. Toen ik alleenstaande moeder was met alleen mijn oudste zoon heb ik heel vaak zwemtrainingen in open water gedaan met mijn zoon in een rubber bootje achter mij aan. Hij is een fantastische coach. Als ik mij omdraaide en mijn zwembril af deed om te vragen of hij het nog leuk vind zei hij alleen maar "mama, zonnebril op en zwemmen" :-D Sowieso doe ik mij wel sterker voor dan ik zelf denk dat ik ben als mijn kinderen er bij zijn. Mijn kinderen gaan mij echt niet zien jammeren dat het niet meer wat en ze gaan mij ook niet zien opgeven. Misschien moet ik regelen dat ze aan de finish van de Ironman staan, hoewel ik mij daar eigenlijk geen zorgen maak over of ik het wel of niet haal.

Gelukkig ken ik mijn vriend van het sporten. Hoewel ik veel extremere sportdoelen heb dan hij snapt hij heel goed dat ik om 04:15 op sta om te trainen (dat doet hij ook :-D) of 20 uur per week train en verwacht dat de vaatwasser zichzelf inruimt omdat ik daar echt geen energie meer voor heb.
Haha, Perzikboom, dat bootje vind ik wel heel slim bedacht. Was je niet bang dat je zoon ook in het water zou springen (dat zouden die van mij doen vrees ik).



Ik was gisteren heel moe en dus maar weer een hogere dosis medicijnen genomen, omdat ik zo niet in de auto durfde te stappen. Dat helpt niet altijd, maar gisteren was dit duidelijk de oplossing, want de waas in mijn hoofd vertrok, ik zag het leven ineens weer zitten en ik heb eigenlijk een prima training gedraaid (waar de afgelopen trainingen op hangen en wurgen gingen). Ik blijf toch een beetje tobben met de doseringen en ik vind het des te irritanter, dat ik dit pas in juli met de arts kan bespreken. Ik ben ondertussen bijna in staat terug naar NL te verhuizen, zodat ik naar een Nederlandse arts kan .
Alle reacties Link kopieren
Perzikboom, ik zie je zoontje al helemaal zitten dobberen, wat een leuk idee is dat zeg!!!



En wat knap dat jullie zo vroeg starten met die trainingen en die combinatie met werk en gezin. Indrukwekkend.



Ik heb gisteravond een lekkere training Crossfit gehad! Heb het wat "rustiger" gedaan, had nog wat last van mijn benen van mijn hardloopsessie de dag ervoor en mijn schouders zijn wat stram.

Voor het eerste Isostar gebruikt tijdens de training, ik weet niet hoor, maar was tot ver na de training nog helemaal strak helder. Terwijl ik meestal volledig uitgeput ben.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Ik was al een tijdje af en toe eens met jullie mee aan het lezen, maar nu toch ook maar zelf even een berichtje plaatsen.

Hardlopen doe ik nog niet zo heel lang maar wel met het ultieme doel voor mezelf om in september de dam tot dam loop uit te lopen. Ik ga deze lopen met team KWF dus zo steun ik ook nog eens een goed doel Ik loop nu net 45 minuten hard, ongeveer 7 km dus ik heb nog even te gaan voordat ik die 16.1 km kan lopen.



Ik vind het leuk om te lezen hoeveel jullie al bereikt hebben met hardlopen en hoop zelf ook ooit aan een marathon te kunnen deelnemen, maar eerst maar eens mijn eerste doel behalen.
Alle reacties Link kopieren
MEfunny, wat is isostar?



Hardloopstudentje, dat gaat je zeker lukken hoor! Lopen voor een goed doel is fijn.



Ik loop zelf niet voor een goed doel, maar kies meestal loopjes uit die symbolisch zijn voor mezelf. De vredesloop om een moeilijke periode af te sluiten, een lokaal loopje exact een halfjaar na een zware operatie waar ik even mijn eigen PR aan stukken sloeg ( ) een nieuwjaarsduikloop om weg te rennen van een zwaar kutjaar en daarna als nieuw uit het water te komen voor een fris nieuw jaar waarin alles beter wordt :-) en de loop waar ik nu voor train is samen met mijn collega's, ik heb een nieuwe baan en dat moet gevierd worden!



Hardlopen combineren met werk, reistijd, hmmm... Denk dat het 20km rennen zou zijn naar mijn werk, en op de tijd dat ik begin rijd er meestal nog geen bus... Anders zou ik na het werk een stuk kunnen terugrennen haha. Voor het werk rennen lijkt me niet orettig, kom ik er zo bezweet en stinkend aan
You like icecream? We have icecream.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon had altijd een zwemvest aan in het bootje, dus als hij de sloot in was gesprongen dan was dat niet zo'n probleem geweest. Dan lagen we samen in de sloot, hij met zijn kleren aan en ik in mijn badpak :-D
quote:perzikboom6 schreef op 24 maart 2017 @ 13:42:

Mijn zoon had altijd een zwemvest aan in het bootje, dus als hij de slot in was gesprongen dan was dat niet zo'n probleem geweest. Dan lagen we samen in de sloot, hij met zijn kleren aan en ik in mijn badpak :-D Ik vind het echt een geniale manier van trainen met kind.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe schrijvers!



Een vervelende week achter de rug maar gelukkig had ik vandaag een uurtje vrij om te gaan lopen (in tegenstelling tot sommige mensen hier houd ik wel van zon en warmte, dus ik vaar wel bij dit weer). Resultaat: 10 km in 56 minuten, een persoonlijk record, en het was alweer een hele tijd geleden dat ik uberhaupt 10 km gelopen had. Ik ben wel tot het gaatje gegaan en dat voel ik nu ook wel, maar het was het waard. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net heerlijk 50 minuten hard gelopen. Lekker weertje maar het was wel even pittig! Ging niet zo snel als ik wilde maar ik ben toch maar weer gegaan
Alle reacties Link kopieren
Hé toevallig cerulli, dat was ook mijn 10km-tijd vandaag. Heb daarna het uur nog volgemaakt, 10,8 km.

Ben verdwaald en gestruikeld maar verder was het wel een lekkere training!



Perzikboom, wow, wat veel uren train je per week! En superleuke oplossing voor je zwemtraining.



Welkom hardloopstudentje.

Mooi doel heb je! Inschrijvingen voor de dam tot dam schijnen heel snel te gaan, dus wat dat betreft is het ook fijn om voor een goed te lopen.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip Perzikboom, wie weet ga ik ook nog 's een bootje trekken.... Maar die van mij is daar iets te oud en te zwaar voor inmiddels! Die kan beter langs mij zwemmen om zijn arme moedertje te redden haha.



Klopt Baukje: je hebt groot gelijk dat je je eigen tijd indeelt en niet alles doet voor het gezin. Ik ken wel van die ouders die zelf klagen dat ze alles opofferen voor de sport van hun kinderen. Ik ben blij met mijn kind mee te kunnen trainen op dezelfde tijden en soms (gisteravond) samen met hem een rondje te kunnen lopen. Nu kan het nog qua tempo. Straks hou ik hem niet meer bij ;)



Er word hier wel erg veel geschreven!

Welkom nieuwe mensen, welkom terug voor anderen en leuk om jullie allemaal te volgen.

ieder zijn eigen doel. Superleuk. Motiverend !



Ik ben niet van het vroeg op staan om te trainen. En 's avonds laat trainen helpt mij juist snel in slaap (9 van de tien keer)

Anky: wat let je om voor een arts (eenmalig) naar NL te komen? Wel fijn als je (in je eigen taal) goed geholpen kunt worden nu je toch blijft tobben. Maar fijn dat je gister weer goed mee kon trainen en dat de medicijnen werkten.



Fijn hoor dat het weer nu gaat meewerken! Heerlijk, die uitlopende bomen. En vanaf volgende week weer wat langere avonden ook.

Ik heb van de week rondom Hilversum een trail gedaan met zijn vriendin. Bleef er een heli boven ons rondvliegen. Best akelig, in je uppie in het bos dan. Er kwam ook een agent op de motor en ze waren blijkbaar op zoek naar een gevallen fietser. Dat zal die motoragent nog tegengevallen zijn met de modder! Maar ze hebben de gewonde gered. (zagen we in de krant)

Vandaag heb ik eerst gefietst (het waaide nog flink) en meteen daarna 10 kilometer hardgelopen. Het viel me heel, heel erg zwaar (misschien omdat ik al drie dagen achter elkaar loop of omdat ik aan het afvallen ben?), maar ik haalde het nét binnen een uur. Ik was compleet stuk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn rustige duurloop zit er op. Zat nu aardig dicht in de buurt van mijn richt tempo. We leren het nog wel........

Iets meer dan een halve marathon in precies 1hr50. Steeds afwisselend verhard en onverhard. Morgen weer een lange loop met tempoblokken en korte versnellingen en nu snel naar de club om te jureren.
Hier vandaag een rustdag. Kinderen en man hadden een logistiek ingewikkelde wedstrijd, maar het is allemaal weer gelukt. En ik ben moe. Als ik zelf een wedstrijd doe ben ik altijd stukken minder moe. Morgen maar eens kijken of ik een stukje kan zwemmen, de laatste keer is al weer erg lang geleden (de keren dat ik met mijn peuter in het zwembad aan het spelen was, tel ik maar niet mee als training).
Alle reacties Link kopieren
Wat veel geschreven, leuk om te lezen!



Ik zit nu in mijn nachtdiensten maar heb toch even gelopen vanmiddag. Voor het eerst met garmin horloge, leuk is dat hoor. Wel echt een slakkentempo, toch merk ik met nachtdiensten dat ik uit mijn ritme ben ook qua hardlopen. Vannacht gelukkig een uurtje korter! Heerlijk.
Wat een goed idee Baukje, om je te laten afzetten vanuit de auto. Zo loop je weer eens ergens anders. Ik ga jullie ideeën gebruiken als inspiratie, zo hoef je nooit een training te missen. Respect voor de perzik met het bootje!

Worteltjestaart ik heb ook een garmin gekocht toen ik eenmaal lekker op dreef was met lopen. Welke heb je? Hoe bevalt die? Wil je connecten met mij?



Vanochtend was echt zalig loopweer! Wat mooi zo in de zon, met de uitlopende natuur, fluitende vogels, de frisse lucht. Ik vond het heerlijk.

Ik ben bij de huisarts geweest met m'n tenen, maar die kwam niet heel veel verder dan: "Goh, 21 km, knap hoor, doe nu maar rustig aan..."

Ik heb het idee dat de nagel van de ene teen (waar ik het meest last van heb) al los zit van het nagelbed. Onderaan bij de nagelriem en daaronder is het ook rood en gevoelig. Baukje wat mag ik verwachten? Hoe gaat het loslaatproces in z'n werk?
Alle reacties Link kopieren
Oogjes het loslaten in een wat later stadium geeft meestal niet zoveel pijnklachten behalve dus inderdaad als de nagel ook aan de onderkant bij de nagelriem omhoog komt. Bij mij is het verloop altijd heel wisselend. Soms als die inderdaad bij de nagelriem speling heeft lijkt hij soms een tijdje later weer goed verkleefd. Na het lopen is het dan wel licht geïrriteerd maar verder valt het dan mee. En dan soms onverwachts laat de nagel ineens toch helemaal los als je het niet meer verwacht. Soms het zet loslaten gelijk door. Dan is het een tijdje heel gevoelig als er dus speling onderaan in de nagel zit.

Maar je leert er mee leven ook al doet het zo nu en dan echt afschuwelijk pijn als die grote teennagels loslaten. Het loslatings proces van de andere nagels is gelukkig veel minder pijnlijk.



Worteltjes taart ja bij een nachtdienst is het altijd een meevaller dat uurtje korter. Maar ik ben er ook heel blij mee hoor. Niet met het uurtje korter weekend maar wel het feit dat het nu weer een uurtje langer licht is 's avonds.



Anky lastig kan het zijn he als eerdere kinderen op verschillende locaties een wedstrijd hebben. Hier was het met de competitie wedstrijden altijd zo. Die vielen voor de verschillende categorieën op dezelfde dagen maar dus op verschillende locaties. Met zes kinderen in een verschillende categorie is dat natuurlijk problematisch. Meestal was er wel een afspraak te maken hoor met andere ouders.



Heb vanmorgen er al weer ruim 25km opzitten met een aantal tempoblokken en korte versnellingen. Deze week weer meer dan 100km gelopen. Nog drie weken te gaan tot Texel.
Alle reacties Link kopieren
00gjes de forerunner 35. Ik had hem per ongeluk ingesteld op mijlen, dus ik dacht dat ik 10min/km liep. Dat was gelukkig niet het geval haha. Hij bevalt heel goed tot nu maar moet er nog mee spelen.



Het is wel even schrikken hoe hoog mijn pols is... 195 en dan loop ik echt niet snel. Is het verstandig om te zorgen dat mijn pols lager is ? Want nu loop ik dus eigenlijk altijd met een pols van minstens 195 blijkbaar.



Ik wil wel connecten hoor! leuk. Hoe werkt dat?
Alle reacties Link kopieren
Worteltjestaart, hoe heb je die hartslag gemeten?

En voelde je ook dat je hartslag zo hoog was? Een hoge hartslag hoeft niet te betekenen dat je moet vertragen of dat er iets mis is.

Als het goed is zorgt regelmatig trainen ervoor dat je hartslag in rust lager wordt, en ook je hartslag in actie wordt dan lager naarmate de inspanning je gemakkelijker afgaat. Als je geen andere verschijnselen hebt (duizelig, sterretjes zien, erg buiten adem zijn) zou ik persoonlijk gewoon doorlopen. Maar daar moet ik bij zeggen dat ik sowieso niet met hartslag train en er dus ook niet heel veel verstand van heb.



Ik heb fijn getraind vandaag. 50 minuten op rustig tempo, maar wel elke vijf minuten een minuut snel. Dus in totaal tien versnellingen op bijna vol vermogen (als ik ze echt zou sprinten kun je me na drie keer opvegen). Het is gelukt om die versnellingen niet langzamer te laten worden, en bij de laatste heb ik nog even wat gas erbij gegeven. Was aan het einde nog niet eens zo moe, wat me erg meeviel. Wel voelde ik mijn benen branden tijdens de laatste paar tempostukjes.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Als beginnend loper kun je weinig met de hoogte van de hartslag en al helemaal niets met lopen in de verschillende zones. Dat gaat simpelweg niet met onvoldoende duurvermogen en om dat echt goed op te bouwen neemt wel een paar jaar in beslag. Het gevaar zit er dan ook in dat je aanpassingen gaat doen daar waar niet nodig.

Het kan leerzaam zijn om met hartslag meter te lopen om achteraf analyse te doen maar als beginnend loper kun je hem beter niet in beeld hebben. Eerst je gevoel ontwikkelen en als dat ontwikkeld is haal je eventuele foutmeldingen er zo uit maar vooral ook weet je wat hoog of wat niet hoog is.

195 is voor mij bizar hoog (max hartslag 180 en mijn pm gaat niet hoger da 170) maar voor jouw misschien helemaal niet. E als beginnend loper loop je inderdaad wel altijd op een relatief hoog percentage. Maar door training kun je steeds sneller op een bepaalde hartslag lopen. En dat is da achteraf wel weer leuk om terug te zien.

Voor een rustig duurloop tempo houd je gewoon een tempo aan waarop je een gesprek kunt voeren, voor het vlotte tempo een tempo waarop je wel dingen kunt communiceren maar met korte zinnen. En echte versnellingen dan kom je niet verder dan kreten als paaltje, kijk uit, fietser etc. Dat is een veel beter houvast dan je hartslag registratie in deze fase.

Tyche ik had vanmorgen bijna aan het einde van mijn training nog 7 x 1 minuut heel snel met steeds 2 minuten rustig. dat lijkt gemakkelijk maar dat is echt heel pittig omdat inderdaad na een echte sprint die twee minuten veel te kort zijn voor herstel. Maar vanmorgen had ik ze pal tegen de wind in dus min sprintjes waren achteraf gezien wat betreft tempo wel een lachertje. Een paar waren zelfs langzamer dan het tempo tijdens de tempoblokken.
Alle reacties Link kopieren
Het was weer lekker hardloop weer dit weekend!



Spannend Baukje, schiet al op die 3 weken, heb je er zin in?



Vandaag voor de snelle 5k gegaan 28 min

Over 2 weken is de Rotterdam voorbij, ergens ben ik er wel blij mee want het stukje " moeten " begint mij tegen te staan in alle trainingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven