In 2017 beginnen voor de eerste

10-12-2016 13:19 1831 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic kletsen we over zwanger worden. Sommigen van ons zijn inmiddels al zwanger dus we hopen dat dit langzaamaan een schrijfgroepje voor zwangeren wordt! We trekken nu al een tijdje samen op en kennen elkaars verhalen. We kunnen nieuwe schrijfsters niet weigeren, maar het is erg prettig om het overzichtelijk te houden om zo elkaars verschillende trajecten goed te kunnen blijven volgen. (met dank aan Dock1938)

Naam Leefdtijd Leeftijd partner Ronde NOD UD Bijzonderheden
Gryffindor 32 37 6 :cheer2: 15 april Meisje
Budgy 31 36 1 :cheer2: :love: 7-11 jongen
Pindakaas-88 28 30 3 :cheer2: 26 december
Konijntje999 28 32 9 :cheer2: vmk in augustus
Frigga 25 32 9 7 januari
Aankleefsjaan 31 33 1 :cheer2: :love: 28-11 meisje
Zoraa 25 27 4 8 november
Lilly28 27 28 8 20 juli
Dolfijntje 24 30 8 26 augustus
Lasvegas84 32 35 3 :cheer2: :love: 9-12 Meisje
Isayez 26 30 1 :cheer2:
MitakuyeOyasin 33 1 :cheer2: :love: 19-10 Jongen
Zen123 32 34 3 :cheer2: :love: 19-11 jongen
Melletje1989 27 30 2 :cheer2: :love: 23-11 Meisje
Knorretje2 25 33 4 :cheer2: 19 januari
anoniem_320739 wijzigde dit bericht op 27-12-2017 22:53
61.58% gewijzigd
Ow wat sneu, Mita.. En ook heel vervelend dat je zo misselijk bent!



@ Budgy: wat belachelijk zeg van je leidinggevende, helemaal nu je contract idd nog verlengd moet worden enzo..



@ Konijn: welke testen heb je? Ik heb dus voor de maand die van de Kruidvat en ben gister begonnen, maar vond het teststreepje al best wel donker direct. Ben benieuwd hoe ie vandaag is.

M'n man gaat op 31 maart weg, dus met een beetje geluk heb ik daarvóór de eisprong wel gehad.



Echt balen dat je ziek bent, Zoraa! Beterschap!



Fijn dat het bloedverlies weer over is, Melletje!



@ Pindakaas: ga je wel testen morgen?
Alle reacties Link kopieren
Mita, wat heftig van je vriendin, heel erg voor haar. En wat balen dat je je zo ziek voelt al een paar weken. Dat lijkt me echt verschrikkelijk aan zwanger zijn.



Budgy, deze week al je echo! Wat zijn de weken snel gegaan. Voor mijn gevoel dan, voor jouw gevoel ging de tijd vast niet zo snel. Ik hoop dat je een mooie echo hebt donderdag. Ben je zenuwachtig?



Melletje, het blijft dus wel spannend met het bloedverlies. Gelukkig geeft de test wel de juiste termijn aan, dat is in ieder geval geruststellend. En ik heb hier op het forum inderdaad ook vaak gelezen dat het niets hoeft te betekenen, dus positief blijven denken.



Zoraa, beterschap!



Lasvegas, ik hoop dat je je eisprong nog voor de 31e hebt. Die kans is best groot toch? Jouw cyclus is toch ook best regelmatig?



Ik droomde vannacht dat ik ongesteld geworden was haha. En ben het net ook geworden, dus testen is niet nodig. Ik wist ook wel zeker dat ik ongesteld ging worden, had geen gevoelige borsten meer en voelde verder al niks vanaf de eisprong. Dus nu vol goede moed naar de derde ronde. Vriend is rond de Kerst jarig en heeft weleens gezegd graag een kindje te krijgen in december/januari vanwege het sterrenbeeld (meer als geintje hoor), dus ik hoop dat we volgende maand meer geluk hebben!



Gryff als je meeleest vanuit Chili, voor de tabel: ronde 3, nod 19 april.
Owja, dat m'n borsten niet meer gevoelig waren, had ik vorige maand.. Dan weet je het idd al wel, best irritant eigenlijk.



En yep, ik verwacht wel dat het gaat lukken qua eisprong nog, maar heel af en toe heb ik ineens een cyclus van 35 dagen en dan zou het net lastig worden.. Naja, we gaan het zien, kerstkindje lijkt me hartstikke leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ow Mita wat heftig! Jullie worden ook echt op de proef gesteld qua emoties he. Sterkte in ieder geval

Ook balen van die misselijkheid. Ik ben inmiddels ook echt halve dagen misselijk, ik moet mezelf 's ochtends ook echt naar het werk slepen. Hoop echt dat dit snel voorbij is. M'n eetlust is ook totaal weg, tot vorige week was ik echt heel gezond bezig, maar ik krijg nu echt amper dingen weg. Wat rijstwafels,crackers en zoutjes. Groente, fruit en zoetigheid kan ik echt niet binnenhouden.



Jammer Pindakaas, op naar de volgende ronde.



Morgen inderdaad naar de verloskundige Voor mij is het eindelijk .

Heb eerst in de ochtend m'n beoordelingsgesprek en dan in de middag de intake en echo. Wordt echt een superspannende dag dus. Normaal zou ik hier ook echt slecht van slapen, maar ben de laatste week zo moe dat ik benieuwd ben of ik vannacht wel normaal slaap!



Vegas, hopelijk is je eisprong gewoon op tijd ga voor je duimen!



Melletje hoe gaat het met jou? Geen bloedingen meer gehad?
Alle reacties Link kopieren
Budgy superspannende dag voor je, laat je ons weten hoe het was? Succes met je beoordelingsgesprek en heel veel plezier, geniet van je echo! Hoe voel je je verder? Misselijkheid al wat gezakt?



Lasvegas een kerstkindje zou ook heel erg leuk zijn! Wie weet... wanneer is je NOD? Die heb ik even gemist volgens mij.



Mitakuye wat vreselijk voor je vriendin! Heel erg heftig om dat weer te beleven. Dikke knuffel voor jullie Hopelijk is jouw misselijkheid ook aan het afnemen. Hoe voel je je daarnaast?



Isayez hoe gaat het met jou? Heb je het al verteld?



Ik heb gisteren nog een test gedaan, ik kon het niet laten. Vorige keer had ik van die lichte testen en is het uiteindelijk misgegaan, nu was dit keer mijn eerste test al superduidelijk, maar die van gisteren was echt ongeloofelijk! Al direct na de druppels verschenen er 2 strepen. Allebei even duidelijk, ook na 5 minuten was ik supertrots op het resultaat. Echt zwanger, geeft goed vertrouwen dat het dit keer goed zit.
Alle reacties Link kopieren
Konijntje, hoe vind je het om de ovulatietesten te gebruiken? Inderdaad goed om te weten dat er een verschil is van 4 dagen, dat is nogal wat. Ga je ze nu alle maanden gebruiken of was het eenmalig?



Melletje, goed te horen dat alles weer rustig is! Hopelijk krijg je niet weer zulke narigheid op je pad.



Mita, Jeetje wat rot dat je je zo ziek hebt gevoeld! Wat een wanhoop zal je dan gevoeld hebben.. Goed te weten dat acupunctuur uitkomst kan bieden. Nu maar duimen dat de misselijkheid weg blijft! En wat een vreselijk nieuws voor je vriendin, dat moet wel een harde realiteit zijn in contrast met jouw zwangerschap. Heeft de arts ook verwachtingen uitgesproken?



Pindakaas, handig zo’n voorspellende droom. Volgende maand maar mooi dromen dat je zwanger bent, wie weet helpt dat



Budgy, bijzondere dag voor jou vandaag! Ik ben heel benieuwd naar de uitkomsten! Spannend



Sjaan, wat fijn dat je er nu vertrouwen in hebt! Ik weet niet meer zeker of jij hier iets over had geschreven. Maar heb je ook een ander gevoel bij deze zwangerschap?



Bedankt voor alle beterschapswensen! Ik dacht vandaag weer beter te zijn, maar ben onderweg naar werk weer omgekeerd. Voelde me toch nog beroerder dan dat ik dacht . Hopelijk morgen wel de hele rit naar werk af maken, ben geen thuiszitter.'



Trouwens, over werk gesproken. Hebben jullie al nagedacht over de combinatie werk, eventuele partner en kind? Ik vind het heel lastig, het ene moment zou ik willen dat vriend en ik allebei 4 dagen werken. Andere moment denk ik aan ik 3 en hij 4 dagen. En als het helemaal gek gaat, dan denk ik dat ik maar fulltime moeder moet worden haha. Gelukkig nog tijd zat om hierover na te denken. Hoe denken jullie er op het moment over?
Alle reacties Link kopieren
Balen Zoraa, beterschap! Goed uitzieken hoor, dit is een hardnekkige griep. Hier heerst het ook enorm in mijn omgeving.



Nu na die mooie testen heb ik wel echt een beter gevoel over deze zwangerschap. Ben heel voorzichtig blij, maar wil echt eerst die goeie echo hebben voordat ik mij helemaal kan overgeven aan het idee dat ik een baby in mijn buik heb.



Mijn partner heeft al een dochtertje van 5 en werkt om die reden ook 4x9 uur. Hij heeft een goed salaris. Hij blijft gewoon zo werken zoals hij nu doet.

Ik werk zelf nu ook 36 uur, maar over 5 dagen verdeeld. Ik wil graag 20 uur gaan werken, waarvan 1 halve dag thuiswerken als ze dat toestaan. Zo niet, dan wil ik graag maar 2 dagen gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
Zoraa.. beterschap vervelend dat je nog steeds ziek bent.. gelukkig wordt je misschien een beetje opgevrolijkt door het zonnige weer hopelijk ben je snel beter!



Budgy.. heel veel succes en plezier vandaag!! Super spannend..



Sjaan.. wat fijn dat je, je deze keer beter voelt bij de gedachte erg fijn dat de testen ook zo duidelijk zijn!! Ben blij voor je.



Hier is het erg wisselvallig ik had namelijk gisteren weer bloed verlies. Het is erg vervelend omdat ik geen buikkrampen heb dus de VK kan niks doen als zeggen: je moet echt afwachten tot 3 april de eerste echo.. vandaag ga ik wel urine afgeven bij de dokter om een blaasontsteking uit te sluiten (dit kan ook bloedingen geven)..



Ben verder wel erg misselijk nog steeds al voel ik mijn borsten vandaag weer minder. Ik moet zeggen dat ik wel niet meer teveel hoop op de eerste echo want ervaar tot nu toe na de overduidelijke positieve testen toch ook veel onzekerheid.. moest daarom gisteren ook erg huilen, het breekt gewoon op! Wachten wachten en laten we hopen voor toch nog iets geweldigs (L) hou jullie op de hoogte.



Betreft werk zoraa ik heb een eigen zaak dus kan gelukkig wel een beetje zelf puzzelen. Ik zal wel een goede strategie moeten verzinnen en iemand aan moeten nemen/inwerken die voor mij kan invallen tegen die tijd



Vandaag voel ik mezelf een beetje verdrietig dus ik hou de winkel dicht vandaag en ga samen met Mn moeder er een leuke onstspannen dag van maken!



Veel liefs voor iedereen
Alle reacties Link kopieren
Ben nu bij de verloskundige, maar veel te vroeg . Even een update van m'n beoordeling, die was goed, maar werd vaag gedaan over verlening. Moet nog hogeraf beslist worden en hoor ik voor eind april. Man denkt echt dat de zwangerschap er wat mee te maken heeft en dat vermoeden heb ik ook.



Dus dan maar hopen dat deel 2 vandaag gewoon goed gaat zijn, want zit nu een beetje in een dipje. Vooral omdat m'n man onverwacht sinds juli ook geen werk heeft (afdeling is wegbezuinigd) en moet er niet aan denken om zwanger en beide werkloos te zijn. Terwijl we eigenlijk beide nooit werkloos zijn geweest en dan precies nu zou wel heel erg balen en stressen zijn. Dus zoraa qua werk hadden we bedacht beide 4 dagen te gaan werken, maar nu hopen we dat we überhaupt werk hebben. Beterschap trouwens



Sjaan fijn om te horen dat het nu goed voelt!!



Melletje, spannend en balen van die bloedingen zeg! Maar positief is dan inderdaad dat er geen krampen zijn en je testen positief. Hoop dat het snel 3 april is en je duidelijkheid hebt!



Kom straks hopelijk met een echt positieve update
Alle reacties Link kopieren
Oh Budgy ik duim voor je!

En Melletje, voor jou ook!





Hey dames, zullen we de tabel info in al onze posts rood maken? Dan hoeft Gryf niet persé alle berichten helemaal terug te lezen?
Alle reacties Link kopieren
Goed idee Sjaan!



Ben benieuwd hoe het is gegaan Budgy! Klote van jullie banen, kan me voorstellen dat dit spanning oplevert. En daar word je alleen nog maar misselijker van.



Melletje wat vervelend dat je bloedverlies blijft houden. Kan me voorstellen dat je uit kijkt naar de echo zodat je wat zekerheid hebt.



Hier gaat het echt een stuk beter. Vandaag voor de 3e keer acupunctuur gehad en het doet echt wonderen! Dus zwangere en misselijke dames, wacht er niet mee maar maak een afspraak. Het verschil is echt ontzettend groot. Kan nu tenminste weer genieten.

Heb nog wel een nieuwe afspraak staan maar de verwachting is dat ik die niet meer nodig heb. Het is niet zo dat het helemaal over is. En na een dag werken of bij veel stress dan komt de misselijkheid wel weer, maar veel minder hevig dan die was. Ik kan er nu gewoon goed mee functioneren.

Buiten dat ben ik nog steeds heel moe en ook super gevoelig voor emoties en sfeer om me heen. Dat was ik altijd al, maar nu lijk ik wel helemaal open te staan.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het zo goed bij je werkt Mita! Ga het zeker onthouden al ben ik als de dood voor naalden. Haha



Budgy, wat balen voor jullie met werk. Al komt dat ook vast wel weer goed! Hoop met jullie mee. Hoe was het bij de vk, hoop alles goed, ben heel erg benieuwd hoe je het vond!



Melletje, nog maar even wachten tot 4 april! Kan boor jou niet snel genoeg gaan. Hopelijk snel geen bloedverlies meer en tot die tijd vasthouden aan wat de vk zei, dat geen krampen een goed teken is
Alle reacties Link kopieren
Ben uit m'n dip!!We hebben een kloppend hartje gezien (in de baarmoeder)



Of nouja een witte vlek met een kloppend plekje wat dus het hartje was! Heel erg bizar om ineens met die gel op je buik naar zo een scherm te turen. Ken dat alleen van tv. Het voelt zo volwassen ineens Ik ben dus 7+ weken zwanger.



Na Pasen, 18 april mag ik terug komen voor de 1e termijn echo en hoor dan de uitgerekende datum (ik zit nu zelf op 6 november) .Weer een paar weken wachten dus. Dan is het een herkenbare baby en is de kans op een miskraam weer een stuk kleiner. Aftellen dus maar weer! Dan gaan we het ook aan vrienden en andere familie vertellen.



Melletje, ik heb een hele map met info meegekregen en daar stond het ook in dat bloedverlies de 1e drie maanden regelmatig voorkomt!
Alle reacties Link kopieren
Jeej Budgy! Fijn te horen! Nogmaals gefeliciteerd ! Heel begrijpelijk dat het heel volwassen voelt haha, dan komt het wel even binnen dat je papa en mama wordt denk ik . Jij hebt dan trouwens best wel snel een echo gehad, of niet?

En dat van jullie werk komt wel goed, dat soort dingen komen altijd weer op z'n pootjes terecht!
Alle reacties Link kopieren
jaaa budgy wat fijn!!!

Wat een goed gevoel! Ben helemaal happy voor je!



Mitakuye wat fijn dat die accupunctuur zo heeft geholpen, goed om te onthouden mocht het nodig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Budgy.. bedankt voor de info .. stelt me toch gerust!!



Fijn dat het goed is gegaan allemaal.. super voor jullie



En indd Mita, goeie tip!! Ga het ook zeker onthouden
Alle reacties Link kopieren
@Budgy, gefeliciteerd met de goede echo. Super fijn! Wel balen van het werk, maar dat zal uiteindelijk ook goed komen! Eerst maar eens afwachten wat ze eind april zeggen, wie weet valt het mee.



@Sjaan, ook voor jou zo fijn dat de testen nu echt duidelijke strepen aangeven! Ik kan me voorstellen dat dat een beter gevoel geeft.



@Melletje, even een knuffel voor jou. Echt balen van het bloedverlies, ik hoop zo voor je dat het onschuldig is en dat je over een paar weken net zo'n goede echo hebt als Budgy.



@Zoraa, nogmaals beterschap. Ik hoop dat je snel weer opgeknapt bent.



@werk: vriend en ik hebben een eigen internetbedrijf en kunnen dat, zoals het er nu voor staat, heel makkelijk combineren met de zorg voor een kind en opvang zal dan niet nodig zijn. Ik kan niet in de toekomst kijken, maar ik verwacht dat de situatie voorlopig wel zo zal blijven. Zo niet, vinden we er dan wel een oplossing voor.
Alle reacties Link kopieren
Zo even wat minder gereageerd, was even veel aan de hand met werk!



@ Budgy, super de echo! gefeliciteerd!! heel fijn! wel enorm balen van jullie werk, helaas snap ik nu hoe je je voelt op dat gebied..

@ Sjaan, super dat de testen zo duidelijk zijn!

@ Mita, vaker gehoord idd dat accupunctuur daar heel goed bij helpt, heel fijn dat het zo werk! En sterkte met je vriendin!

@ Melletje, ik duim dat het allemaal goed zit,maar blijkbaar is het dus normaal. Kan me wel voorstellen dat je je zorgen gaat maken.

@ Zoraa, qua werk hadden we het nog niet helemaal bedacht, alleen dat vriend 36 uur in 4 dagen werkt en dat ook wil blijven doen.

Bij mij is het nu even een ander verhaal, mijn contract wordt niet verlengd, wat geen verrassing is, zat daar totaal niet op mijn plek. Dus een grote opluchting en wss kan ik ook eerder weg dan over 3 maanden. Misschien qua ww of nieuwe baan niet mega slim om daar op in te gaan, omdat ik dan eerder inlever op inkomen aangezien de ww altijd minder is en niet meteen een nieuwe baan heb, maar ik kijk er zo tegen op om te werken dat ik hoe eerder hoe beter daar weg ben. Zo'n verschil van visie en eigenlijk pleegt ie gewoon dikke fraude en daar wil ik niet aan mee werken en word ik nu toe gedwongen. Bizar. Alleen dat veranderd de zaken wel. Ik moet zeggen dat ik daardoor twijfel of dit wel het juiste moment is om met een zwangerschap bezig te gaan, want stel dat t lukt, vindt dan nog maar eens een baan.. maar morgen even goed met vriend bespreken. Die overigens ook helemaal vindt dat ik daar weg moest, dus dat is wel fijn.
Wauw super Budgy! De eerste mijlpaal.



Ik ben bezig met ovulatietesten, maar vind ze erg onduidelijk. Ben op dag 8 begonnen en had toen al 2 streepjes, eerste wel duidelijk vager. Gister op dag 11 was de teststreep haast even donker dan de controlestreep, maar wel een stuk smaller.

Ook worden ze steeds donkerder naarmate je langer wacht.. Ik blijf maar door testen, totdat hij echt duidelijk weer vager wordt, maar vind het nog niet optimaal hoor.. Volgende maand mooi weer zonder!



Man gaat volgende week donderdagavond weg, dus op zich denk ik dat het allemaal wel goedkomt deze ronde dan.



Owja qua werk:

Ik werk 4 dagen en besteed 1 dag aan m'n eigen bedrijf (gewoon vanuit huis) en wil als we een kind hebben 3 dagen gaan werken. Man wil ook een dag minder werken, maar heeft z'n eigen bedrijf, dus zou dan alsnog z'n uren wel maken denk ik. M'n ouders willen minimaal 1 dag per week oppassen en de ouders van man passen al 1 dag in de week op bij z'n zus die vrij dichtbij woont (in de plaats waar ik werk), dus zou ideaal zijn als wij het kind dan daar op die dag ook kunnen droppen. ;)
Alle reacties Link kopieren
Nou ik maak het allemaal echt mee.. hier een verrassende update.. ik had gisteren dus weer bloedverlies en vanmorgen werd ik wakker en zag ik druppels bloed in bed, dus ik schrok mezelf kapot! Ik plassen en ja hoor, weer bloed! Ik moest met Mn moeder weg vandaag dus ik huilend weer Mn verhaal gedaan en ik werd gewoon gek!! De gedachte wel niet, wel niet.. nou dus ik weer de verloskundige gebeld en huilend mijn verhaal gedaan dat ik nergens anders meer aan kan denken! Toen ging ze overleggen en werd ik 10 min later terug gebeld!! Ik mocht vandaag om half 5 op afspraak komen voor een spoed echo (EINDELIJK) ze waarschuwde mij wel alvast want de kans was groot gezien ik nu net 6 weken zwanger ben dat ze niks kunnen zien.. nou dat maakte mij niet uit zei ik, ik was al blij dat ik mocht komen!! Nou eenmaal op de afspraak met mijn moeder want Mn vriend kon niet zo snel vrij krijgen, mocht ik mijn verhaal doen.. en toen zei ze dat we de inwendige echo gingen doen.. met weer de waarschuwing dat de kans groot was op niks en ook dus misschien een kans op een lege eicel!! Nou ik ging liggen, benen open en daar ging ze..



En wat denken jullie??? Ze zoomde in, en verder en verder en ja hoor!! Het hartje zag je KNIPPEREN!! het was zo gek om te zien! Ik heb een foto mee als bewijs van het vruchtje het is nog wel 3 mm maar het hartje klopte goed, er was niks geks te zien en alles was keurig. Het bloed verlies kan te maken hebben dat er eerst een tweeling was, en dat er dus 1 cel het niet heeft gehaald.. dit kunnen ze echter niet aantonen! Maar het kan.. na mijn bloed verhalen sprak de VK ook van een wondertje en dat ik nu dit weekend echt even blij mag zijn en rust moet houden..



Ik moet 3 april gewoon alsnog komen voor de intake.. en dan is het alweer gegroeid :)! Hoop ik.. ik ga nu maar uit van het beste, bloed of geen bloed..



Zo dit moest ik even kwijt! Sorry haha



Een heel fijn weekend allemaal
Alle reacties Link kopieren
Oooh melletje wat fijn!!!

Alle reacties Link kopieren
Oow melletje wat fijn!! Gefeliciteerd! Hoop dat je nu wat meer kan gaan genieten. Grappig dat jou vruchtje 3 mm was, die van mij met 1.3 cm vond ik al zo klein



Lekker rustig aan doen dit weekend!



Dank voor de lieve felicitaties allemaal trouwens



Zen, balen van je werk zeg. Ik wil je succes wensen met je keuze! Fijn dat je vriend je steunt iig en uiteindelijk komt het vast goed
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Melletje! Eindelijk wat meer zekerheid voor je!



Mijn nichtje komt vannacht logeren, dus ik mag vast oefenen.



Fijn weekend allemaal!
Jaaa wat fijn, Melletje! Geeft toch een hoop geruststelling zo.



Mijn ovulatietest was net duidelijk negatief, dus we hebben het gered qua eisprong deze maand. ;)

Voor in de tabel: NOD 8 april
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop geschreven! Leuk om te lezen.



Melletje wat een geruststellig zeg, lekker veel rust houden meid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven