Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen zonder dieet.

24-03-2017 09:17 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn hele leven moet ik al op mijn gewicht letten. Ik vind veel lekker en kook graag. Ooit ben ik veel afgevallen met het 1000 calorien dieet. Hierdoor wist ik waar je dik van wordt en kon jaren mbv sporten op gewicht blijven. Helaas slopen de kilo's er weer aan en verleden jaar woog ik weer 83 kilo. Ondertussen ken ik alle dieten wel en heb daar een beetje genoeg van. Vandaag weeg ik 74 en dat ging eigenlijk zonder dieet en moeite. En dat komt doordat ik in juli 2016 besloot om te kijken of ik minder kon gaan werken en hoeveel geld ik eigenlijk nodig had om leuk te leven. Start was: rondkomen van 100,- boodschappen per week voor 2 personen. Dus alleen maar kopen wat je echt nodig hebt. Dat ging gemakkelijk en omdat ik weet wat gezond is maak je ook gezonde, maar ook voordelige keuzes. Geen speciale menu's maar eenvoudig eten met veel groente en zeer matig vlees. Overbodige snoep en snaai haalde ik niet meer. Nu heb ik geld over en ben als gevolg hiervan vanzelf afgevallen. Je bent minder bezig met eten waardoor het weinig moeite kost. Dus minder geld uitgeven aan eten had bij mij afvallen als gevolg. En meer geld om leuke dingen te doen. Ik denk dat ik nu nog verder afval tot wat ik hoor te wegen. En soms haal ik nog wel iets lekkers hoor. Wijn en chips komen ook nog wel in huis. Misschien werkt dit ook bij anderen. Niet een dieet maar minder uitgeven aan eten. Een ander doel dus en niet zo bezig met eten.
Alle reacties Link kopieren
Je bent dus eigenlijk afgestapt van het woord "diëten" en hebt je levensstijl aangepast. En dat werkt.
100 euro per week voor twee personen vind ik niet weinig, wij geven gemiddeld nog geen 70 euro uit. En goedkoper wil nog niet altijd zeggen gezonder, en ook niet dat het dus beter is voor de lijn.

Ik ben het met je eens dat dure of ingewikkelde diëten niet nodig zijn om af te vallen, maar jouw 'oplossing' is wel erg kort door de bocht. Gewoon gezond en gematigd eten, en zo min mogelijk kant-en-klaar, dat werkt het best.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp de kritische reacties niet



Vind het fijn voor je dat je een goede manier heb gevonden!!!



Wat voor sommigen logisch is dat is voor anderen een eye opener, net als dat boek het geheim van slanke mensen





Ga zo door en je kn altijd nog je budget verlagen:-)
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig hoor. Lekker veel water drinken en niet elke dag snaaien is wat ik zelf nu doe. Genieten met mate. En paar keer per week lekker (hard)lopen. Zet hem op en houd vol.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt een beetje als 5 uit 7 levensstijl!



Bedoel hiermee. Beetje opletten met wat je eet en vijf dagen in de week na 19:00 uur geen calorieën meer. En verder lekker bewegen en / of sporten.



Werkt bij mij prima!
Je kunt maar beter jezelf zijn, er zijn al genoeg anderen.
Alle reacties Link kopieren
Beperken van de hoeveelheid voedsel die je inkoopt is een prima manier, TO. En als je dan ook nog geld bespaart, des te beter. Goede tip!

Doe ik eigenlijk automatisch. Werkt natuurlijk alleen als je weet welk voedingspatroon gezond voor je is. En dat leer ik via het voedingsdagboek. Ik gebruik de eetmeter van het voedingscentrum en daar krijg je te zien of je voeding in balans is en of er voldoende mineralen en vitamines in zitten. Erg handig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven