Werk & Studie alle pijlers

Verdienen mensen echt zoveel

20-03-2017 11:25 721 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat net op een forum te lezen dat ging over functies en inkomens. Daarin werden salarissen genoemd van € 5000 ook wel € 3000 wat ik heel erg veel vind. Ze gingen er daar vanuit dat een secretaresse toch echt wel meer dan € 1850 netto verdient. Wat voor hun erg weinig is blijkbaar. Dit werk heb ik jaren gedaan maar daar zat ik netto niet op.



Zoveel heb ik nog nooit verdiend en dat zal ook nooit gaan gebeuren helaas. Heb ik nu een vertekend beeld gekregen van de werkelijkheid of verdienen mensen echt zoveel? Tuurlijk weet ik dat ook er mensen zijn in de bijstand of andere uitkering hebben (zoals ik momenteel) dus niet iedereen zal zoveel verdienen maar het viel me op dat zoveel werkende mensen echt veel verdienen.



Mijn partner verdient ook niet veel. Wij hebben samen nog niet de helft van hun inkomen. Ik voel me hier eigenlijk best rot over. Is dit herkenbaar en hoe kun je hier het beste mee omgaan?
quote:Marana_ schreef op 24 maart 2017 @ 10:47:

[...]



In je openingspost verbaas je je nog over 3000 euro netto. Dat is een bedrag wat eventueel wel te bereiken is.



Je verhoogt het bedrag wat anderen verdienen steeds meer in dit topic. Ik denk dat er maar zeer zeer weinig mensen 12.000 euro netto verdienen, staar je daar dus maar niet blind op.

Ja precies, er wordt in dit topic gesprongen van 3000, naar 6000 euro netto per maand, en vervolgens gaat het ineens over ceo's die tonnen binnenharken.

3000 euro netto is, zeker op de langere termijn, prima haalbaar voor TO en haar partner. Maar dan zullen ze er wel wat aan moeten doen.
quote:Singlegirlx schreef op 24 maart 2017 @ 10:51:

[...]





Dat klinkt als onzin, je hebt 12.000 euro (als het echt zo is) netto in de maand! Hoe kun je je dan denken kan dit wel bij kleine uitgaven. En piekeren over geld, wat moeten wij dan wel niet.Omdat ze niet in weelde is groot gebracht. Vroeger had ze het niet breed, dat zegt ze toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 24 maart 2017 @ 10:26:

[...]



En? Mijn ouders hadden (hebben) 3 kinderen, beneden modaal inkomen en kwamen toch elke maand weer rond. Wij kwamen ook niets te kort.



Het doet er dus niet toe of je kinderen hebt. Het gaat erom hoeveel je uitgeeft en waaraan.Omdat ze dacht dat we geen kinderen hebben. Vandaar dat ik zei die hebben we dus wel. Verder niks maar komt vervolgens met een uitbrander.
Alle reacties Link kopieren
quote:Uomo schreef op 24 maart 2017 @ 10:44:

Om de term modaal te kaderen





[...]





Welkom in nederland, bruto zit ik 3 keer zover boven modaal als netto...dat is ook wel weer schokkend te noemen..Daarom is dat hele vergelijken ook zo zinloos als je niet het hele huishoudboekje ziet. Als wij belastingaangifte doen moeten we de leaseauto bijtellen. Dan zitten we bruto op 2x modaal, misschien wel meer. Netto halen we de anderhalf niet eens.
Alle reacties Link kopieren
*weg*



Heeft absoluut geen zin.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anonymae schreef op 24 maart 2017 @ 10:39:

[...]





En dus? Ze zegt toch ook dat ze eerst werk had waar ze beter werd betaald maar daar niet gelukkig was. Dat stukje mis je 'toevallig' weer even. Beetje vreemde reactie dit.



Edit: 1200 netto voor 24 uur komt ongeveer overeen met 2000 netto voor een fulltime verband. Daar ben je dan weer niet bekend mee zeker?



Nee is het niet want deze lonen heb ik meer herkenning bij dan 12.000 euro.



En ja daar ben ik bekend mee want dat verdiende ik bij mijn vorige werkgever op fulltime basis. Dus...?
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 24 maart 2017 @ 10:52:

[...]



Omdat ze niet in weelde is groot gebracht. Vroeger had ze het niet breed, dat zegt ze toch?Precies vroeger, dat is niet nu. Met dit inkomen hoef je je daar niet druk om te maken.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel verdien jij?



To, ken je dit topic?
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
quote:Singlegirlx schreef op 24 maart 2017 @ 10:57:

[...]





Precies vroeger, dat is niet nu. Met dit inkomen hoef je je daar niet druk om te maken.Jij kan je ook niet echt inleven in een ander hè. Mijn ouders hadden het vroeger niet breed en ik heb er jaren over gedaan vooraleer ik geld kon uitgeven aan spullen die niet echt nodig waren of nut hadden.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Singlegirlx schreef op 24 maart 2017 @ 10:57:

[...]





Precies vroeger, dat is niet nu. Met dit inkomen hoef je je daar niet druk om te maken.Patronen gaan in je zitten. Als je zelf op de wachtlijst staat voor therapie, moet je je daar toch een voorstelling van kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 24 maart 2017 @ 10:49:

[...]



Volgens mij zit hier de kern van jouw pijn: jij bent verdrietig en boos omdat jij minder te besteden hebt dan sommige mensen hier. Die boosheid en dat verdriet komt ergens vandaan. Al zou je nu de loterij winnen, dan zul je het nog oneerlijk blijven vinden. Je moet dus iets aan je boosheid en verdriet doen.



Zal ik de andere kant eens laten horen? Wajong, 75% van het minimumloon. Om even daar een getal aan te hangen: dat is 950 euro per maand. Ik zoek me de pleuris naar werk, maar dat is niet makkelijk. Toch doe ik het. Eigenwaarde, zelf (iig voor een deel) m'n broek ophouden. Mijn vriendinnen verdienen meer dan ik, dat klopt. Maar daar hangen ook nadelen aan. Jij kijkt neer op sociale huur, een van mijn vriendinnen baalde indertijd dat ze daar niet voor in aanmerking kwam. Want zij kon niet het huis uit en ik wel.



Jij bent teleurgesteld in hoe je leven nu is. Je had het anders voor je gezien, toen. En dus loop je te vitten op mensen met een hoger inkomen, een mooier huis, een duurdere auto. Waarom? Omdat jij dat ook wil, maar je weet niet hoe je daar moet komen. Noem het liefdesverdriet, een rouwproces. Jij was verliefd op een droom: mooi huis, goed salaris, mooie auto, leuke baan. Die droom is, voor jouw gevoel, uit elkaar gespat. Dat is moeilijk, dat snap ik. Ik heb zelf ook de nodige dromen moeten begraven, helaas. Maar je gaat niet verder komen in je leven en de situatie gaat niet verbeteren als je daar niet aan werkt.



Dus ga naar therapie, zoek vrijwilligerswerk of een baan voor een beperkt aantal uur per week en ga met jezelf aan de slag. Moeilijk? Zeker weten. Noodzakelijk om verder te komen in je leven? Absoluut.Mooie post weer blueeyes*3
quote:Singlegirlx schreef op 24 maart 2017 @ 10:56:

[...]





Nee is het niet want deze lonen heb ik meer herkenning bij dan 12.000 euro.



En wat is daar nou precies zo erg of vervelend aan, dat jij je meer herkent in die 1200 dan in die 12000 euro per maand?
laat maar
quote:Nijevelt schreef op 24 maart 2017 @ 11:01:

[...]



Mooie post weer blueeyes*3 Tnx! Alleen jammer dat TO ze straal negeert...
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 24 maart 2017 @ 10:47:

[...]





Dat geldt toch voor heel erg veel mensen in dit land? Het merendeel van de mensen die ik ken zijn mbo opgeleid: hij een baan in de bouw/techniek voor vier dagen en zij een baan in de zorg, 2-3 dagen. Wat denk je dat daar gemiddeld binnenkomt per maand? Ik verwacht dat dat samen rond de 2500-3000 euro zal zijn? Wat zal de gemiddelde woningwaarde in mijn omgeving zijn, rond de 170.000 euro? Jij doet nu zelf alsof 80% van Nederland in villa's woont en tonnen per jaar binnenharkt, dat is echt een illusie. Ze zijn er natuurlijk, dat is absoluut waar, maar het is echt niet zo dat het de overgrote meerderheid is.



Je doet nu net of het echt heel raar, uitzonderlijk en zielig is dat je nooit tot de topinkomens zal behoren.



Hehe, jij komt eindelijk op het punt wat ik bedoel. Dit probeer ik dus al die tijd duidelijk te maken.



Door dat topic wat ik ergens las met al die hoge inkomens kreeg ik dit beeld en gevoel ook. Alsof iedereen zoveel verdient en ik/wij niet. Daarom ook dit topic om weer in de realiteit te komen dat het niet zo is. Maar vervolgens hoor je hier ook de meeste met hoge inkomens. De mensen met lage inkomens zullen wel minder snel reageren denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
PROBEER NOU TOCH GELUKKIG TE ZIJN MET JE EIGEN SITUATIE. EN LUKT JE DAT NIET, DOÉ ER WAT AAN! HET KOMT (BIJNA) NIÈMAND AANWAAIEN.



Wat loop je moeilijk te doen. ´t Is heel simpel. Je kunt veel geld verdienen als je de kans hebt gehad en het doorzettingsvermogen hebt gehad een lange, goede opleiding af te ronden. Ws is de bijbehorende baan veeleisend en zeer verantwoordelijk of kost veeeel uren per week. Heus niet altijd makkelijk en fijn. Hoog salaris is dan ook terecht.

Heb je de mogelijkheid niet gehad een mooie opleiding af te ronden, om wat voor reden dan ook, dan zul je een iets minder hoog salaris verdienen, maar misschien ´s avonds wel lekker kunnen ontspannen omdat je niet 80 uur per week hoeft te draaien.



Nog minder opleiding genoten betekent vaak wel hard werken en lichamelijk zware arbeid verrichten voor niet zo´n hoog salaris. Niet zo fijn, maar aan de andere kant zijn veel van deze harde werkers heel gelukkig met hun leven. En dat zou jij ook eens moeten proberen....



Echt hoor, count your blessings en maak er zelf wat van. Veel salaris staat trouwens ook zeker niet garant voor een gelukkig leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anonymae schreef op 24 maart 2017 @ 10:47:

[...]





Kom nou alsjeblieft eens een keer uit die slachtoffer rol, zeg. Óf je gaat meer werken (je kunt altijd kranten bezorgen of weet ik veel), óf je leert tevreden zijn met wat je hebt. Meer smaken zijn er niet. Hoeveel je ook verdient, er zullen altijd dingen zijn die je niet kunt betalen en het is aan jou hoe je daarmee omgaat.



Is makkelijk hè, jij en je vriend hebben een goede baan en een goed inkomen. Jezegt dat je daarbij het nodige geluk hebt gehad.



Ben benieuwd hoe jij zou reageren als het geluk ineens ophoud en jij je baan verliest en in een depressie geraakt en met heel wat minder geld moet rondkomen.



Je hebt geen idee waar je over praat.



Wel vind ik dat to wat minder mag "klagen" en wat meer mag doen aan haar situatie.



Maar jij moet niet zo oordelen. Voor sommige mensen is het niet zo simpel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Singlegirlx schreef op 24 maart 2017 @ 11:08:

[...]





Hehe, jij komt eindelijk op het punt wat ik bedoel. Dit probeer ik dus al die tijd duidelijk te maken.



Door dat topic wat ik ergens las met al die hoge inkomens kreeg ik dit beeld en gevoel ook. Alsof iedereen zoveel verdient en ik/wij niet. Daarom ook dit topic om weer in de realiteit te komen dat het niet zo is. Maar vervolgens hoor je hier ook de meeste met hoge inkomens. De mensen met lage inkomens zullen wel minder snel reageren denk ik dan.Als dat is wat je bedoelt had je die laatste twee zinnen in de OP niet moeten schrijven. Die zinnen impliceren dat je er moeite mee hebt. Daar gaan de mensen hier het hele topic al op in.
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 24 maart 2017 @ 10:51:

[...]



Ja precies, er wordt in dit topic gesprongen van 3000, naar 6000 euro netto per maand, en vervolgens gaat het ineens over ceo's die tonnen binnenharken.

3000 euro netto is, zeker op de langere termijn, prima haalbaar voor TO en haar partner. Maar dan zullen ze er wel wat aan moeten doen.3000 euro netto haalbaar voor mij of partner? Onze inkomens bijelkaar opgeteld neem ik aan?
quote:Singlegirlx schreef op 24 maart 2017 @ 11:08:

[...]





Hehe, jij komt eindelijk op het punt wat ik bedoel. Dit probeer ik dus al die tijd duidelijk te maken.



Door dat topic wat ik ergens las met al die hoge inkomens kreeg ik dit beeld en gevoel ook. Alsof iedereen zoveel verdient en ik/wij niet. Daarom ook dit topic om weer in de realiteit te komen dat het niet zo is. Maar vervolgens hoor je hier ook de meeste met hoge inkomens. De mensen met lage inkomens zullen wel minder snel reageren denk ik dan.Blueeyes heeft tot 3x toe vertelt dat ze de helft krijgt van wat jullie krijgen. Knap dat je dat consequent niet leest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nijevelt schreef op 24 maart 2017 @ 11:12:

[...]



Als dat is wat je bedoelt had je die laatste twee zinnen in de OP niet moeten schrijven. Die zinnen impliceren dat je er moeite mee hebt. Daar gaan de mensen hier het hele topic al op in.Mensen hier gaan altijd daar op in waar ze willen. En missen daardoor vaak de kern. Er wordt alleen maar geroepen jaloezie, afgunst, bladibla.
quote:Singlegirlx schreef op 24 maart 2017 @ 11:14:

[...]





Mensen hier gaan altijd daar op in waar ze willen. En missen daardoor vaak de kern. Er wordt alleen maar geroepen jaloezie, afgunst, bladibla.

Je letterlijke vraag in je openingspost is: hoe ga je ermee om dat je je rot voelt dat andere mensen meer verdienen.

Ik vind het niet zo gek dat wij denken dat dat dus de kern is...
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 24 maart 2017 @ 11:14:

[...]



Blueeyes heeft tot 3x toe vertelt dat ze de helft krijgt van wat jullie krijgen. Knap dat je dat consequent niet leest.Ik ben nog bezig met reageren op reacties. Knap dat je al meteen conclusies moet trekken. Als je even geduld hebt komt de reactie zo.
Alle reacties Link kopieren
Kan je nu zelf niet bedenken dat de meeste mensen gewoon modaal verdienen? Dat kan je overal op het internet opzoeken. Je komt jaloers over. Heb ik geen probleem mee hoor, maar dat vergelijken met anderen lijkt me niet fijn voor jezelf.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Singlegirlx schreef op 24 maart 2017 @ 11:16:

[...]





Ik ben nog bezig met reageren op reacties. Knap dat je al meteen conclusies moet trekken. Als je even geduld hebt komt de reactie zo.Knap dat je nu pas wilt reageren op wat ze gisteren heeft gepost, terwijl jij nu bezig bent met reageren op wat vandaag is gepost...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven