Een vraag aan voetbalmoeders

18-03-2017 09:58 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon zit een tijdje op voetbal en hij is er heel gelukkig mee. Zo erg zelfs dat hij met zijn allereerst gewonnen beker slaapt



Nu maak ik me een beetje zorgen, omdat het kunstgras waar hij op voetbalt is bestrooid, zoals de meeste voetbalvelden in Nederland overigens, met rubbergranulaatkorrels. Deze zouden kankerverwekkende stoffen bevatten en daarmee erg gevaarlijk zijn. Het vervelende is ook dat hij die korrels ook mee naar huis neemt.



Er zijn zelfs ouders die om deze reden hun kinderen van voetbal hebben afgehaald. Hij traint twee keer per week op kunstgras en ik voel me met deze wetenschap daar best rot over. Aan de andere kant krijg ik het ook niet owr mn hart om er van af te halen. Hoe denken jullie erover?
Alle reacties Link kopieren
Toch maar afhalen hè. Wat belachelijk dat verenigingen hiervoor kiezen. Wat is er mis met gewoon gras of kunstgras zonder korrels? Ik kan mijn zorgen wel aankaarten bij de vereniging, maar ik geloof niet dat ze dan gelij stappen gaan nemen. En verenigingen zonder die korrels hebben we hier in de imgeving niet. Het zal vast een grote drama worden thuis, maar we komen er wel overheen
quote:beeertje schreef op 18 maart 2017 @ 10:48:

[...]





Klopt. En autobanden slijten ook op de weg. En die deeltjes komen ook in de lucht.

Dus stoppen met autorijden, blijf binnen in huis en sluit deuren en ramen.



Ook niet stiekem boodschappen doen hoor. Stel je voor dat je iets inademt.



Ik ben overigens wel benieuwd hoe lang je dit volhoudt. Of stap je straks toch stiekem in de auto om boodschappen te doen?Ik laat mijn kind ook niet naast de snelweg sporten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 18 maart 2017 @ 13:33:

Toch maar afhalen hè. Wat belachelijk dat verenigingen hiervoor kiezen. Wat is er mis met gewoon gras of kunstgras zonder korrels? Ik kan mijn zorgen wel aankaarten bij de vereniging, maar ik geloof niet dat ze dan gelij stappen gaan nemen. En verenigingen zonder die korrels hebben we hier in de imgeving niet. Het zal vast een grote drama worden thuis, maar we komen er wel overheen Deze reactie snap ik niet helemaal. Volgens mij zijn er maar een aantal tegenstanders en de andere zeggen gewoon laten voetballen. Ik ook trouwens, alleen even goed douchen achteraf.
ik zie toch als ik in de auto zit heel wat sportvelden langs de wegen.
quote:Pinarcik schreef op 18 maart 2017 @ 13:33:

Toch maar afhalen hè. Wat belachelijk dat verenigingen hiervoor kiezen. Wat is er mis met gewoon gras of kunstgras zonder korrels? Ik kan mijn zorgen wel aankaarten bij de vereniging, maar ik geloof niet dat ze dan gelij stappen gaan nemen. En verenigingen zonder die korrels hebben we hier in de imgeving niet. Het zal vast een grote drama worden thuis, maar we komen er wel overheen En ik had nog wel zo m'n best gedaan op een onderbouwde reactie over waarom het wss best mee zal vallen allemaal. Je leest wel een beetje selectief.
Alle reacties Link kopieren
quote:TheLittleHouse schreef op 18 maart 2017 @ 10:07:

Geen idee eigenlijk. Als je je er echt zorgen om maakt zou ik toch overwegen om hem eraf te halen.

Hoe sneu het ook is voor je zoontje. Misschien zaalvoetbal?Dat meen je toch niet.....
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zoon bewust ingeschreven voor een club met echt gras. En als ze daar overgaan op kunstgras met rubbergranulaatkorrels (serieus, waarom doen ze dat? Ik moet m'n oude autobanden speciaal laten afvoeren omdat ze schadelijk zijn voor het milieu en dan vermalen ze ze en strooien ze de troep op sportvelden. Why? ) dan is het einde verhaal. Dan zoekt hij maar een andere sport. Na de tweede Zembla uitzending ben ik echt helemaal klaar met die troep.
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik eerder al zei: op de weg ligt ook allemaal rubber. Autobanden slijten op de weg.



Of dacht je dat de kabouters dat 's nachts op zouden vegen?
Aan het typen...............
Alle reacties Link kopieren
quote:Walvis schreef op 18 maart 2017 @ 14:05:

[...]





Dat meen je toch niet.....



Tja, als TO zich er niet prettig bij voelt... Haar kind, haar keuze.

Wil overigens niet zeggen dat ik mijn kind eraf zou halen, maar voor die keuze sta ik niet.
Remember me with smiles and laughter, for that is how I will remember you all. If you can only remember me with tears, then don't remember me at all
quote:Bladiebladiebla2016 schreef op 18 maart 2017 @ 13:10:

Ik zou een andere sport of een vereniging als die van Fientje voor hem zoeken. Een beker van een andere sport/vereniging slaapt vast net zo lekker in bed.Het is idd wel makkelijk de club bepaald en ook de boetes gaat betalen die er aan verbonden zijn als je een wedstrijd niet speelt. Bij een andere vereniging hier in de buurt mag per team beslist worden. Dus dan heb je 20 ouders die het eens moeten worden????. Ben wel benieuwd hoe lang deze maatregel blijft. Maar ik denk voorlopig wel.
quote:mali30 schreef op 18 maart 2017 @ 10:33:

Na het trainen en na de wedstrijd moeten mijn jongens gelijk douchen, en de kousen en schoenen doen ze buiten uit. Anders word ik gek van die rot korrels!Zijn er echt zoveel kunstgrasvelden? Hier gewoon normaal gras gelukkig dat voetbalt ook veel fijner.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 18 maart 2017 @ 14:04:

[...]





En ik had nog wel zo m'n best gedaan op een onderbouwde reactie over waarom het wss best mee zal vallen allemaal. Je leest wel een beetje selectief.



Ondanks dat ik weet dat de kans bijna nul is dat hij wat van krijgt, blijft het continu aan me knagen. Telkens rotgevoel bij de gedachte. Ik ga eerst aan de vereniging vragen of ze plannen hebben om over te gaan op normaal gras of kunstgras zonder die troep en goed op onderzoek uit of er echt geen andere verenigingen zijn in de omgeving. Zo nee, dan ga ik hem op basketbal zetten na de zomerstop. Dat is ook een beetje hetzelfde idee van 2 x trainen en 1 x wedstrijd. Vind hij na een tijdje ook wel leuk. Voetbal vond hij in het begin ook niks namelijk. Ik vind het ook vreselijk jammer en ik weet dat er vele risico's zijn in het leven, maar ik voel het als mijn taak om hem te beschermen tegen alle mogelijke gevaren.



Bedankt voor je reactie trouwens!
Alle reacties Link kopieren
quote:beeertje schreef op 18 maart 2017 @ 17:34:

Zoals ik eerder al zei: op de weg ligt ook allemaal rubber. Autobanden slijten op de weg.



Of dacht je dat de kabouters dat 's nachtst op zouden vegen?Dat is toch anders. Ik las ergens dat die korrels heus niet zo schadelijk zijn, maar hij zou dan wel moeten proberen het krijgen van wonden te voorkomen want dan is de kans wel weer groter dat die schadelijke stoffen in zn bloedbaan terechtkomen. Wie moet je nou geloven en hoe voorkom je sta bij zon sport alsof voetbal.
quote:Pinarcik schreef op 18 maart 2017 @ 21:02:

[...]





Dat is toch anders. Ik las ergens dat die korrels heus niet zo schadelijk zijn, maar hij zou dan wel moeten proberen het krijgen van wonden te voorkomen want dan is de kans wel weer groter dat die schadelijke stoffen in zn bloedbaan terechtkomen. Wie moet je nou geloven en hoe voorkom je sta bij zon sport alsof voetbal.



Welnee. Bij een schaafwond gaan de haarvaatjes stuk, daarmee krijg je echt geen toxische stoffen binnen. Bloed stroomt er juist uit ipv erin en het zijn ook nog eens minuscule vaatjes. En die schadelijke stoffen kunnen niet lopen.



En als je je zoon voor alle gevaren wil behoeden dan wordt het wel heel moeilijk voor hem. Dan moet hij maar onder een glazen stolpje gaan zitten wachten tot hij oud is en doodgaat.

De kans dat hij onder een auto komt is namelijk 1 op de 600 ofzo. Da's nog een beetje een reële kans. Dus zou school maar afbellen dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 18 maart 2017 @ 21:02:

[...]





Dat is toch anders. Ik las ergens dat die korrels heus niet zo schadelijk zijn, maar hij zou dan wel moeten proberen het krijgen van wonden te voorkomen want dan is de kans wel weer groter dat die schadelijke stoffen in zn bloedbaan terechtkomen. Wie moet je nou geloven en hoe voorkom je sta bij zon sport alsof voetbal.

Heb 't wel te doen met jouw kind moet ik zeggen. Hem zomaar van voetbal halen omdat je loopt te malen over de schadelijkheid van iets wat nagenoeg niet schadelijk is.

Wist je trouwens dat je dood kan gaan van water?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 18 maart 2017 @ 13:33:

Toch maar afhalen hè. Wat belachelijk dat verenigingen hiervoor kiezen. Wat is er mis met gewoon gras of kunstgras zonder korrels? Ik kan mijn zorgen wel aankaarten bij de vereniging, maar ik geloof niet dat ze dan gelij stappen gaan nemen. En verenigingen zonder die korrels hebben we hier in de imgeving niet. Het zal vast een grote drama worden thuis, maar we komen er wel overheen

Huh? Kun jij niet lezen ofzo. De best onderbouwde reacties zeggen lekker blijven voetballen.

Onafhankelijk onderzoek zegt dat ook. Waar baseer jij je angst op?! Slechte raadgever. Natuurlijk moet je je kind er niet afhalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 18 maart 2017 @ 21:02:

[...]





Dat is toch anders. Ik las ergens dat die korrels heus niet zo schadelijk zijn, maar hij zou dan wel moeten proberen het krijgen van wonden te voorkomen want dan is de kans wel weer groter dat die schadelijke stoffen in zn bloedbaan terechtkomen. Wie moet je nou geloven en hoe voorkom je sta bij zon sport alsof voetbal.

"Ik las ergens dat.." en vervolgens komt er werkelijk een bult onzin



Kom op TO, jij bent de volwassene. Stel je niet zo aan. Kijk naar de feiten. Belast je kind niet met je irrationele gedrag.
Alle reacties Link kopieren
To, wat ben je toch een enorme drama-queen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 18 maart 2017 @ 21:08:

[...]





Welnee. Bij een schaafwond gaan de haarvaatjes stuk, daarmee krijg je echt geen toxische stoffen binnen. Bloed stroomt er juist uit ipv erin en het zijn ook nog eens minuscule vaatjes. En die schadelijke stoffen kunnen niet lopen.



En als je je zoon voor alle gevaren wil behoeden dan wordt het wel heel moeilijk voor hem. Dan moet hij maar onder een glazen stolpje gaan zitten wachten tot hij oud is en doodgaat.

De kans dat hij onder een auto komt is namelijk 1 op de 600 ofzo. Da's nog een beetje een reële kans. Dus zou school maar afbellen dan.

Precies.



Maar meeste (dodelijke) ongelukken gebeuren in huis. Waar moet kind nou heen.



Zwemles zou ik ook achterwege laten TO. Er verdrinkt wel eens iemand. En die chloordampen... Je weet maar nooit.

En jouw kind loopt vast meer gevaar dan al die anderen.
Alle reacties Link kopieren
Je hoort we vaker het dat voetballers op een jonge leeftijd zomaar een hartaanval krijgen of de ziekte ALS komt ook zo opvallend vaak voor bij voetballers. Ik zeg niet dat het door de korrels komt, maar het is wel heel opvallend. Hoe denken jullie daarover?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 24 maart 2017 @ 10:48:

Je hoort we vaker het dat voetballers op een jonge leeftijd zomaar een hartaanval krijgen of de ziekte ALS komt ook zo opvallend vaak voor bij voetballers. Ik zeg niet dat het door de korrels komt, maar het is wel heel opvallend. Hoe denken jullie daarover?Ik denk dat jij professionele hulp moet gaan zoeken voor je angsten voordat je je kinderen ook helemaal gek maakt je irreële angsten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Pinarcik, er is geen statisch bewijs dat Als eerder bij voetballers voor komt. Bij de meeste mensen komt deze ziekte pas rond hun 40ste tot uiting.

En wat betreft de hartinfarcten, dat komt veelalom dat er een aangeboren afwijkingen ten grondslag ligt.



Ik ben van mening dat als het voetballen op kunstgras echt zo levens gevaarlijk is als jij denkt. Dan zal de KNVB allang tot een verbod hebben opgeroepen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle73 schreef op 24 maart 2017 @ 11:12:

[...]





Ik denk dat jij professionele hulp moet gaan zoeken voor je angsten voordat je je kinderen ook helemaal gek maakt je irreële angsten.Daar ben ik het mee eens! Echt, ga met iemand praten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 24 maart 2017 @ 10:48:

Je hoort we vaker het dat voetballers op een jonge leeftijd zomaar een hartaanval krijgen of de ziekte ALS komt ook zo opvallend vaak voor bij voetballers. Ik zeg niet dat het door de korrels komt, maar het is wel heel opvallend. Hoe denken jullie daarover?Bron?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:redcap schreef op 18 maart 2017 @ 17:09:

Wij hebben zoon bewust ingeschreven voor een club met echt gras. En als ze daar overgaan op kunstgras met rubbergranulaatkorrels (serieus, waarom doen ze dat? Ik moet m'n oude autobanden speciaal laten afvoeren omdat ze schadelijk zijn voor het milieu en dan vermalen ze ze en strooien ze de troep op sportvelden. Why? ) dan is het einde verhaal. Dan zoekt hij maar een andere sport. Na de tweede Zembla uitzending ben ik echt helemaal klaar met die troep.Dat lijkt me een goede reden om je kind van het voetbal af te halen. Misschien dat het wel zo is dat uiteindelijk niemand ziek wordt van de rubberkorrels, maar waarom zou je erop willen sporten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven