Werk & Studie alle pijlers

Wat is een acceptabel salaris?

24-03-2017 14:07 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Klein goed doel. 2 medewerkers. Taken heel divers. Van financiële administratie tot het bestellen van promotiemateriaal en het onderhouden van contacten met vrijwilligers, leveranciers, bestuur, etc. Eerste aanspreekpunt via mail, telefoon. Werk 4 dagen per week. Wat is een acceptabel salaris in de goede doelen wereld?
Het is dus een tweepersoonsorganisatie met een baas en een ondersteuner, en je wilt weten wat de ondersteuner zou moeten verdienen?
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 24 maart 2017 @ 14:12:

Het is dus een tweepersoonsorganisatie met een baas en een ondersteuner, en je wilt weten wat de ondersteuner zou moeten verdienen?Ja klopt ongeveer. Beide rapporteren aan het bestuur maar de ene persoon doet wel meer ondersteunende taken en de ander draagt meer verantwoordelijkheid.
Hier kun je niet van verwachten heel rijk te worden. Ik schat max 2500 bruto op basis van 40 uur.
Vrijwilligersbijdrage a max 4 euro per uur?
Dat lijkt me nog hoog ingeschat. Het moet immers wel betaald worden uit giften of subsidie. Ik denk dat je eerder richting 2000 gaat op fulltime basis.
Minimumloon. Of eigenlijk vrijwilligerswerk, dus hooguit een onkostenvergoeding.
Alle reacties Link kopieren
Ergens tussen 2000 en 2500 obv full time zou ik zeggen. Afhankelijk van vooropleiding en werkvervaring.
Alle reacties Link kopieren
En stel dat ik zou kunnen doorgroeien naar evenementen organisatie in de toekomst als de stichting groeit? Waar kom je dan op uit?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij denk jij dat je zelf het goede doel bent
quote:fossss schreef op 24 maart 2017 @ 14:34:

En stel dat ik zou kunnen doorgroeien naar evenementen organisatie in de toekomst als de stichting groeit? Waar kom je dan op uit?Voor je salaris nu maakt dat geen verschil.
Alle reacties Link kopieren
1900-2200
Ben wel benieuwd wat ze nu bieden.
quote:jo12345 schreef op 24 maart 2017 @ 14:45:

Volgens mij denk jij dat je zelf het goede doel bent
Alle reacties Link kopieren
In de vacature staat 1600-1800 voor 4 dagen per week. Geen idee of daar nog over te onderhandelen is.
quote:fossss schreef op 24 maart 2017 @ 15:09:

In de vacature staat 1600-1800 voor 4 dagen per week. Geen idee of daar nog over te onderhandelen is.Heel netjes dus. Precies in lijn met wat wij zeiden
Alle reacties Link kopieren
Hangt nogal van de omzet van het goede doel af natuurlijk. Normaalgesproken wil je als goed doel minstens 80-90% van je omzet uitgeven aan het doel zelf. Bij bijvoorbeeld een half miljoen omzet per jaar heb je dan maximaal 50-100k aan kosten, inclusief eventuele kantoorkosten, website, promotiemateriaal, enzovoort. In zo'n organisatie is niet veel geld voor medewerkers, dus in een ondersteundende functie is 1600-1800 al heel erg netjes.



Maar als de omzet bijvoorbeeld 5 miljoen is, dan praat je over een heel andere situatie. Je hebt dan een heel efficiente organisatie als je die met maar 2 man kunt runnen, maar logischerwijs ook best veel verantwoordelijkheden. Ook heb je dan inderdaad groeiperpectieven. In zo'n geval zou je kunnen vragen om je salaris mee te laten groeien met je verantwoordelijkheden. Als er meer te doen valt, dan krijg je ook meer betaald.



Maar in het algemeen moet je je eisen laag houden. Een goed doel blijft een goed doel, en je bent je goodwill heel snel kwijt als medewerkers zichzelf een royaal salaris toebedelen. 'Ruim onder marktconform voor een soortgelijke functie in het bedrijfsleven' is meestal de veiligste richtlijn. Als je meer dan marktconform betaalt wilt krijgen moet je niet bij een goed doel gaan werken.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
2000 bruto voor 5 dagen. Zo ingewikkeld is de functie nu ook weer niet.
quote:Pluisi schreef op 24 maart 2017 @ 15:37:

2000 bruto voor 5 dagen. Zo ingewikkeld is de functie nu ook weer niet.In de praktijk noemen mensen met een gevarieerd takenpakket hun werk vaak complex, en denken dat er dan een hoger tarief op moet/kan. Deze functie kan worden samengevat als aannemen van de telefoon en lichte administratieve taken. De voorgestelde beloning is dus prima in overeenstemming.
quote:fossss schreef op 24 maart 2017 @ 15:09:

In de vacature staat 1600-1800 voor 4 dagen per week. Geen idee of daar nog over te onderhandelen is.Ik denk dat je dan heel redelijk zit inderdaad. Daarnaast doorgroeien tot evenementencoordinator.....het klinkt alsof je evenementen voor duizend man gaat organiseren. Kleine bijeenkomsten of middagen organiseren, dan ben je niet meteen evenementencoordinator en je loon hoeft ook niet meteen omhoog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven