Uitgerekend december 2017!

24-03-2017 16:45 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mama's to be,

Wie is er nog meer uitgerekend in December 2017?



viva december mama naamleeftijdhoeveelste kindjeuitgerekende datum datum eerste echo



Alle reacties Link kopieren
Ha Ev!

Leuk een nieuw topic voor nieuwe zwangeren! Ik heb net vorige week een positieve test in handen gehad. Ik was onlangs gestopt met borstvoeding van mijn eerste kindje en was sindsdien nog niet weer ongesteld geweest... dus heb niet echt een idee hoe ver ik ben maar heb een sterk vermoeden dat het nog erg vroeg in de zwangerschap is. Ik vermoed zelf dat ik rond de 4 weken ben en dus in december uitgerekend. We gaan het straks wel zien bij de echo! En jij :-)??
Alle reacties Link kopieren
Ooooh spannend. Van mij is het een ivf zwangerschap dus ik weet dat de uitgerekende datum 4 december is... leuk sinterklaas cadeautje!
Alle reacties Link kopieren
Torina, heb je al een echo geplant staan?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Wat zal dat bijzonder voor je/jullie zijn! Was het een lang traject voor jullie? En hoe was het om er achter te komen dat je zwanger bent :-)?

Ja, ik heb vandaag een echo om te kijken hoe ver ik ben (dat kan hier, ik woon in het buitenland). Ik reken er maar op dat we uitwendig nog niets kunnen zien, en dat ik met een paar weken terug moet komen.
Alle reacties Link kopieren
Oh waar woon je dan, en echo zal inderdaad inwendig moeten zijn. Ivf traject is een beetje complex verhaal, maar dat stukje heeft maar 6 maanden gekost ongeveer. Heb in november wel een miskraam gehad, maar dit voelt nu even goed, en ik moet er vertrouwen in hebben!
Alle reacties Link kopieren
Ha Ev, nou ik heb nieuws; het kindje blijkt al 9 weken oud te zijn...! De arts checkte eerst uitwendig en toen was het gelijk duidelijk dat het kindje al een stuk groter was dan de verwachte 4 week...! Ik pas dus niet meer in het decembertopic... Ik zag wel dat er nog een ander december topic is geopend, misschien is dat wat voor je? Want hier blijft het wat stil he..

Fijn voor je dat het traject zo snel is verlopen voor je, en nu dus weer zwanger! Ik hoop echt voor je dat het allemaal goed zal gaan! Heb er inderdaad vertrouwen in :-)!
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee! Vandaag positief getest! Zaterdag of zondag was mijn nod al. Maar durfde niet eerder te testen.

Uitgerekend rond 2 of 3 december.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig kaartje 1!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag mee willen schrijven. Als ik het zelf bekijk ben ik uitgerekend op 3 december. Pas afgelopen zondag de test gedaan dus het is nog heel nieuw!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Allereerst gefeliciteerd! Ik zou ook graag meeschrijven. Afgelopen weekend positief getest en het voelt nog erg onwerkelijk. Mijn cyclus was wat onregelmatig, als ik uitga van m'n langste dan ben ik rond 2-3 december uitgerekend.



Hoe voelen jullie je?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk zo allemaal 2/3/4 december! Ik hield mijn temperaturen bij, dus ik weet precies wanneer de ovulatie was. Dan kom ik dus op 3 december uit.



Ik voel me op zich goed, beetje benauwd en moe, maar dat kan ook door al het sporten en hard werken komen.

Ik vind het wel ontzettend spannend. Ik heb in oktober een miskraam gehad, dus ik durf het nog niet helemaal te geloven. We mogen daarom wel een vroege echo, maar ik wil daarmee wel tot 7 of 8 weken wachten, zodat we het hartje kunnen zien of zeker is als er iets niet goed is. Vorige keer bleek namelijk bij 8 weken echo dat het niet goed was. Alle gynaecologen en artsen (en we hebben er een heleboel gezien) hebben wel aangegeven dat er geen enkele reden is om te denken dat het nu niet goed zou gaan. Dus daar gaan we maar vanuit!
Alle reacties Link kopieren
Hi dames, ik schrijf ook graag mee. Na 2,5 jaar proberen, 4 iui en nu in de wachtmodus voor intake ivf (3 april) had ik gistermorgen een positieve test. Ik had vrijdag mn nod en heb van te voren altijd bruinverlies. Nu niet en ook geen andere klachten. Dus zaterdag een goedkope test gedaan. Die was negatief. Zondagavond nog niks gespot dus die test van zaterdag er nog eens bij gepakt. En toen zag ik een heel licht streepje. Waarschijnlijk te kort gewacht. Dus met vriendlief afgesproken maandagochtend met clearblue te testen. Had er totaal geen verwachting van maar hij gaf 1-2 weken zwanger aan. Wij waren beiden vol ongeloof. En eigenlijk nog. Heb vandaag weer getest en toch echt zwanger. Zou volgens mn eigen berekening 1 december uitgerekend zijn. Na heel lang wachten om een keer zwanger te zijn, ben ik nu heel bang dat het fout gaat. Heb ook weinig kwaaltjes. Sneller honger en lichte pijn in mn borsten maar dat is het ook wel. Zijn er meer met weinig kwaaltjes of gaan die nog komen omdat het nog zo pril is?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal! Ook ik ben erg onzeker hoor... dit is mijn 8e x een positieve test. Ik heb 2 prachtige kindjes, maar we willen toch ons gezin compleet maken met een derde. Ik ben ontzettend moe maar dat komt denk ik vooral door werk en de hormonen die ik nog voor ivf traject moet gebruiken. Ik huil ook echt om alles!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk topic wordt al gezellig. Ik ben naar mijn berekening 2/3 december uitgerekend. Vanmiddag zal ik wat uitgebreider schrijven nu eerst werken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, gefeliciteerd!!



Ik heb heel vroeg getest, zou in het weekend pas ongesteld moeten worden. Maar een heel licht streepje is ook een streepje!!

Volgens eigen berekening (weet het moment van eisprong en heb regelmatige cyclus) ben ik 10 december uitgerekend. Wat ontzettend spannend, kan aan bijna niets anders denken! Dit wordt de tweede



Lijkt me leuk om met jullie mee te kletsen!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik heb getwijfeld om weer ergens mee te schrijven, omdat ik al twee keer een topic vroegtijdig heb moeten verlaten. Nu voor de derde keer een positieve test. Maar ik lees al dat ik niet de enige onzekere ben hier... het lijkt me dus toch wel fijn om weer mee te schrijven!



Ik weet nog niet precies wanneer ik ben uitgeteld: vorige maand had ik nog een miskraam, dus het is eigenlijk een grote verrassing om weer een positieve test in handen te hebben. Ik verwacht begin december, misschien ook eind november (maar in dat topic is het al zo druk dat ik me beter hier kan melden).



@VashtaNerada: ik wil de echo ook niet te vroeg, de eerste keer zagen we bij de eerste echo wel een kloppend hartje maar was ook duidelijk dat het een situatie was van erop of eronder door diverse factoren: de 'afwachtweken' die volgden vond ik zwaar. Dan misschien liever pas iets later het eerste nieuws. Tweede keer geen echo gehad.

@Steenbok: hier ook weinig kwaaltjes, af en toe beetje pijn in borsten en vage misselijkheid, vooral in de avond.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezelligheid hier!

Toch veel meiden met een lange weg om zwanger te worden en een miskraam hebben gehad. Dat maakt het helemaal spannend lijkt me..



Hier ook weinig kwaaltjes. Alleen wat meer hoofdpijn. Daarom morgen een laatste cleurblue test en dan de vk bellen voor een afspraak. De testdrang is erg herkenbaar! Merk dat ik dat soort dingen nog een beetje uitstel omdat het nog zo onwerkelijk is.



Dit is trouwens voor het eerst dat ik meeschrijf ipv meelees in een topic, dus ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe alles werkt.
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad, veel met een moeizame achtergrond. Hopelijk wordt dit voor iedereen een geslaagde zwangerschap!



Hier nog geen symptomen, maar ben dan ook pas 3 weken en 2 dagen, haha! Wel beetje gespannen borsten, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik borstvoeding aan het afbouwen ben.



Vertellen jullie het gelijk aan vrienden en familie of wachten jullie tot 12 weken of een ander moment? Ik zou voor naaste familie en beste vriendinnen op een kloppend hartje willen wachten en de rest bij 12 weken. Maar nou vieren we a.s. zaterdag de eerste verjaardag van m'n zoontje met alleen onze gezinnen. Zo'n perfect moment is er eenmalig, maar ja, eigenlijk veel te vroeg dus ik zit in dubio...
Alle reacties Link kopieren
hallo Allemaal,



Gefeliciteerd! Ik heb ook zojuist positief getest :D en zoals het er nu uit ziet, 2 december uitgerekend.

wel wat gespannen borsten en slaap erg onrustig, verder eigenlijk redelijk rustig.



wij houden het nog even stil, vandaag dat een forum mij erg leuk leek!

Hebben ook wat moeite gehad onderweg, vorig jaar exact dezelfde datum ook positief getest, toen werd het helaas een complete Mola zwangerschap. Dus kwamen we in de medische molen, nu schoon verklaard en 2e ronde raak :D

spannend spannend! Vandaar ook dat we het officieel nog even voor ons 2-tjes houden.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Jorrie, spannend!

Hoe lang heeft die Mola zwangeschap geduurd? Wist je omgeving het toen?
Alle reacties Link kopieren
hallo Julie-87, dank je!

ik kwam erachter door een bloeding met 6 weken, mijn omgeving wist het nog niet echt. (uiteindelijk heeft het hele proces van April 2016 tot Februari 2017 geduurd)

Maar toen heb ik het alsnog verteld, omdat er van alles moest gebeuren.

Mijn ervaring is wel, dat als je het wel of niet van te voren verteld, je het je omgeving toch wel verteld wanneer het mis gaat.

dus dan weten ze het alsnog.. Je hebt dan verdriet dus wil je het kwijt, of omdat je je bijvoorbeeld ziek moet melden.

Dus wat betreft het al wel of niet vertellen, is uiteraard aan jezelf Wat jij een prettig idee vind.

Ik vind het voor nu nog leuk het stil te houden, zodat ik het (mits het goed gaat) kan vertellen op mijn vriend zijn verjaardag eind Mei. Dan weet iedereen het tegelijk, lijkt me zo leuk! Mijn dochter kan dan bijvoorbeeld een leuk shirtje aan waar het op staat..

maar mijzelf kennende wordt het wel moeilijk het voor me te houden haha.
Alle reacties Link kopieren
Zo, dat is een behoorlijk lang proces geweest zeg. Moet emotioneel heel zwaar geweest zijn.



Ik denk dat het wel waar is wat je zegt dat als het mis gaat ik het ook wel zou vertellen. Alleen als het voor de 6 weken mis gaat had ik het misschien liever geheim gehouden. Maar ja, zo schat ik het nu in, misschien ben ik er wel veel meer van ondersteboven dan ik denk.



Een verjaardag eind mei klinkt als een mooi moment inderdaad! Hoe oud is je dochter? Heb je al meer kinderen? Zo'n shirt lijkt me ook grappig, alleen kan ik de situatie wat minder controleren. Ik denk dat m'n moeder het bijvoorbeeld niet leuk zou vinden als iemand anders het ziet, een paar anderen het oppikken en zij het daarna pas snapt, haha!

En als ik het zaterdag wil vertellen dan is het al te laat voor zo'n shirt..
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag dames,



Ook ik sluit me graag aan in dit topic.

Heb afgelopen maandag positief getest. 'Fijn' om te lezen dat ik niet de enige onzekere ben.

Ik heb in 2014 en 2015 een miskraam gehad, daarna 3 x IUI en nu met een ICSI project in 1x raak. Ben ook nog super bang dat het mis gaat dus genieten is er nog niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Sommige van jullie hebben al behoorlijk wat mee gemaakt op zwanger gebied. Ik duim voor iedereen dat het goed mag gaan!

Hier was ik in ronde 3 zwanger. Snel dus. Waar ik ook behoorlijk verbaasd over ben. Wel had ik al heel lang een kinderwens en vriend nog niet. Dus ik heb ruim 2,5 jaar gewacht voordat hij er ook klaar voor was.



Qua kwaaltjes. Hier ook weinig kwaaltjes. Zelfs mijn borsten zijn niet echt gevoelig. Wel af en toe last van mijn rug. Aan de ene kant blij met weinig kwaaltjes aan de andere kant maakt het mij ook onzeker. De zwangerschap is nog pril dus kan natuurlijk nog van alles veranderen.



Hebben jullie al een afspraak bij de verloskundige? Gisteren heb ik meteen een online contact formulier bij de verloskundige ingevuld. Daar stond op dat ze vanzelf contact zouden opnemen. Nou vandaag kreeg ik al een telefoontje. 18 april al intake en echo. Ik vind dat best snel. Dat is met 3 weekjes al! Verder via de telefoon wat uitleg over wat je wel en niet mag eten. (had ik al een beetje opgezocht). Of ik foliumzuur slik en vanaf wanneer enz. Was een leuk gesprek. Ik voelde me wel welkom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven