Kleine baby in maxicosi

24-03-2017 17:34 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons dochtertje van bijna 1 maand oud is geboren met 36 weken en woog 2100 gram en was 44cm lang, wij hebben voor haar een maxicosi cabriofix met verkleiner (hoofdsteun en kussentje) als ze erin ligt ligt ze met haar hoofdje erg geknikt, ze lijkt er zelf geen last van te ondervinden maar het ziet er niet prettig uit en lijkt me ook geen gezonde / fijne houding, ik weet ook niet of dat bij alle baby's zo is of juist omdat ze zo klein is? Misschien een ander type maxicosi waar ze beter in ligt? Of het kussentje eruit? Of gewoon zo laten.. ik hoor graag tips
Phoe lastig, ik weet nog dat ik onze zoon al vond 'verdrinken' in de maxi cosi destijds met zijn 3700 gram en 51 cm! Misschien extra ondersteunen met een opgerold handdoekje? (Wel zorgen dat dit een beetje vastgezet kan worden, ivm verstikkingsgevaar e.d.)
Herkenbaar! Mijn oudste was even groot en zelfs met verkleiner erin zat die maxi cosi voor geen meter, heb van een vriendin een merkloze maxicosi te leen gekregen en daar lag hij wel prima in. Heb jij een orginele maxicosi?
Je zou een kinderfysiotherapeut kunnen vragen om mee te kijken. Want de veiligheid moet wel goed blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik had de eerste maand bij beiden een of twee hydrofielen opgerold eronder ik meen onder de verkleiner verstopt. Zo lagen ze net iets minder met de kin op de borst...
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 24 maart 2017 @ 17:52:

Herkenbaar! Mijn oudste was even groot en zelfs met verkleiner erin zat die maxi cosi voor geen meter, heb van een vriendin een merkloze maxicosi te leen gekregen en daar lag hij wel prima in. Heb jij een orginele maxicosi?



Ja een originele, type cabriofix. Als de houding zo verschilt zou ze misschien wel beter liggen in een ander merk of type.



Ik wil niet zomaar handdoekjes erin gaan leggen de maxicosi moet wel veilig blijven en ik weet niet of dat kwaad kan..
Alle reacties Link kopieren
Er zijn verkleiners voor in de maxi cosi die helemaal rondom je kind zitten. Ik ken ze van Bo Jungle B-Snooze. Misschien is dat een optie?
Alle reacties Link kopieren
Gat een beetje opvullen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven