Algemeen vluchtelingentopic deel 8

06-11-2016 21:16 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
De nieuwste cijfers



Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Weg met die lui!
Alle reacties Link kopieren
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 24 maart 2017 @ 19:28:

[afbeelding]

Nou nou nou wat een malle rechter zeg.!

De wereld is van iedereen dat moet zo'n rechter toch ook weten?
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 24 maart 2017 @ 20:01:

[...]



Nou nou nou wat een malle rechter zeg.!

De wereld is van iedereen dat moet zo'n rechter toch ook weten?





Iedereen moet toch zelf weten waar hij / zij gaat wonen.



No borders
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
http://www.rtvnoord.nl/ni ... /Tiener-van-fiets-beroofd





ZONDAG 26 MAART 2017, 10:40

Tiener van fiets beroofd



Een tiener is vrijdagavond in Haren van zijn fiets beroofd. De politie verdenkt drie jongens uit het azc in Onnen van de straatroof.

Het slachtoffer was vrijdagavond met drie vrienden in het centrum van Haren. Toen ze op de fiets stapten, werden ze achtervolgd door drie jongens.

Op de Kerkstraat haalde het trio de vriendengroep in. Daarbij werd het slachtoffer van zijn fiets geduwd. De dader nam de fiets daarop mee.

Een dag later zag één van de vrienden het drietal op straat en belde de politie. Die volgde de jongens naar het azc. Via medewerkers van het azc werd de identiteit achterhaald.

Het gaat om twee jongens van 17 en één van 18. Zij moeten nog door de politie worden verhoord.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Heel erg jammer, zegt Rikko Voorberg nu hij bot heeft gevangen bij de rechter. De eis van zijn stichting We Gaan Ze Halen, om snel meer vluchtelingen uit opvangkampen in Griekenland en Italië in Nederland toe te laten, is afgewezen.

"Jammer dat de rechter zich niet vrij heeft gevoeld om dit op te leggen", zegt Rikko Voorberg tegen RTL Nieuws. De stichting had van de Nederlandse Staat geëist dat duizenden extra vluchtelingen zouden worden opgenomen. De stichting beriep zich op Europese afspraken die over herverdeling van vluchtelingen zijn gemaakt.

Als de overheid de vluchtelingen niet ophaalt, dan gaan wij ze maar halen: dat was de gedachte achter de actie. Voorberg was druk bezig met het voorbereiden van een barre tocht: 500 auto's zouden klaarstaan om naar Athene te rijden en vluchtelingen op te halen. Maar dat plan werd afgeschoten omdat het initiatief zou neerkomen op mensensmokkel.



http://www.rtlnieuws.nl/n ... nd-het-is-de-beste-manier





Ik hoop toch wel dat ze de vluchtelingen die ze mee willen nemen zorgvuldig controleren. Niet dat ze criminelen,goudzoekers of aanslagplegers naar Nederland brengen. Want dan zijn ze persoonlijk aansprakelijk wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren




Zet de stapelbedden maar klaar.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
In het AD staat dat er nog geen maatregelen getroffen zijn mbt de statushoudende Eritreers die doodleuk vakantie gaan vieren in het land dat ze ontvlucht zijn. De dictator is blij met ze want ze schijnen daar genoeg geld uit geven....

Volgens waarnemers schijnt het land lang niet zo onveilig te zijn als dat er altijd beweerd word. Ik zou zo zeggen, niet meteen of liever geen status geven.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
@HBG en wie mag die lui gaan onderhouden
Alle reacties Link kopieren
@Mutsje78; dit is wel echt heel erg..... en we trappen er allemaal in.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollandstheemutsje schreef op 30 maart 2017 @ 22:07:

@HBG en wie mag die lui gaan onderhouden





U & ik

Aam land gezet door de NAVO-EU taxi

Veel plezier in Europa en maak u geen zorgen uitzetten kunnen we u niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Kijk in het verleden en zie dat het Europa is dat aan de beurt is om in groot verval te raken.
Alle reacties Link kopieren
Is er niet ook een verdrag waarin staat dat een asielzoeker zijn of haar asielaanvraag moet doen in het land waar hij of zij Europa binnen komt? Hoe zit dat eigenlijk? En waarom wordt dat niet nageleefd? Weet iemand dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:watmoetikhiervandenken schreef op 31 maart 2017 @ 09:09:

Is er niet ook een verdrag waarin staat dat een asielzoeker zijn of haar asielaanvraag moet doen in het land waar hij of zij Europa binnen komt? Hoe zit dat eigenlijk? En waarom wordt dat niet nageleefd? Weet iemand dat?



Ja het Dublin2 verdrag en in principe leven ze dat ook na alleen zijn de migranten ook slimmer geworden, die laten zich natuurlijk liever niet registreren in landen als Griekenland, Bulgarije of Italie en reizen - ongeregistreerd - door.



Verder is er een herverdelingsprogramma maar dat verloopt moeizaam en als Dublin strikt was gehanteerd had Griekenland er in 2015 1.5 miljoen inwoners bij gehad, er zal wel een nieuw verdrag komen vermoed ik.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 31 maart 2017 @ 18:53:

[...]





Ja het Dublin2 verdrag en in principe leven ze dat ook na alleen zijn de migranten ook slimmer geworden, die laten zich natuurlijk liever niet registreren in landen als Griekenland, Bulgarije of Italie en reizen - ongeregistreerd - door.



Verder is er een herverdelingsprogramma maar dat verloopt moeizaam en als Dublin strikt was gehanteerd had Griekenland er in 2015 1.5 miljoen inwoners bij gehad, er zal wel een nieuw verdrag komen vermoed ik.Ze werden vaak wel geregistreerd in Hongarije of Griekenland, dan wordt er een officieel verzoek gestuurd naar de lokale IND. Die moeten binnen (geloof ik) 6 maand reageren, maar je voelt hem aankomen... Dat gebeurt dus vaak niet. Ook de Duitsers of Italianen reageren vaak niet trouwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsje78 schreef op 30 maart 2017 @ 21:58:

In het AD staat dat er nog geen maatregelen getroffen zijn mbt de statushoudende Eritreers die doodleuk vakantie gaan vieren in het land dat ze ontvlucht zijn. De dictator is blij met ze want ze schijnen daar genoeg geld uit geven....

Volgens waarnemers schijnt het land lang niet zo onveilig te zijn als dat er altijd beweerd word. Ik zou zo zeggen, niet meteen of liever geen status geven.Er is elke week een "vragenuur" in de Tweede Kamer, dan kunnen kamerleden bewindspersonen vragen stellen over dingen waar ze opheldering over willen hebben. Lijkt me een goed idee om één keer in de zoveel tijd gewone burgers eens de gelegenheid te geven daar vragen te komen stellen. Gewoon omdat het kan en past binnen de moderne democratie. Dus één keer in de twee maanden bijv. mogen burgers twee uur lang vragen stellen aan de regering, en de regering moet daar dan op dat moment ook op antwoorden. Zeg maar à la het vragenuurtje zoals het nu is.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 31 maart 2017 @ 19:54:

[...]





Er is elke week een "vragenuur" in de Tweede Kamer, dan kunnen kamerleden bewindspersonen vragen stellen over dingen waar ze opheldering over willen hebben. Lijkt me een goed idee om één keer in de zoveel tijd gewone burgers eens de gelegenheid te geven daar vragen te komen stellen. Gewoon omdat het kan en past binnen de moderne democratie. Dus één keer in de twee maanden bijv. mogen burgers twee uur lang vragen stellen aan de regering, en de regering moet daar dan op dat moment ook op antwoorden. Zeg maar à la het vragenuurtje zoals het nu is.

Net alsof dat ook maar ene fluit uitmaakt.

Zou gewoon een poppenkast zijn.

En afleiden van het werk wat de kamerleden behoren te doen.

Een referenda over belangrijke zaken is wel wenselijk
Het bericht waarvan je wist dat het zou komen:



http://www.dvhn.nl/groningen/Asielzoeke ... ign=buffer



Op het asielzoekerscentrum in Delfzijl vindt een levendige handel plaats in gestolen goederen. Noord-Afrikaanse asielzoekers spelen een centrale rol.



Deze asielzoekers uit veilige landen, zoals Marokko en Algerije, trekken er vrijwel dagelijks op uit om op rooftocht te gaan. De gestolen spullen worden onder meer aangeboden op het azc-terrein in Delfzijl, constateerde Dagblad van het Noorden.

Spuugzat



Andere vluchtelingen die ook op het azc in Delfzijl verblijven zijn de stelende asielzoekers en hun handel al geruime tijd spuugzat. Maar ze voelen zich niet gehoord door het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA). ,,Ze misbruiken hun asielstatus om te roven. Ze misbruiken de Nederlandse gastvrijheid. Wij hebben daar ook last van’’, zegt een van hen. Volgens meerdere vluchtelingen worden goedwillende asielzoekers ook door deze roversgroep bedreigd.



Wat konden wij bijvoorbeeld kopen?



Sportschoenen voor zo’n 15 euro

iPhone 6s voor 60 euro

Fles Black Label Whisky voor 5 euro

Laptop voor 40 euro



Geen bewijs



Het COA stelt desgevraagd dat er geen signalen zijn van een dergelijke handel in gestolen spullen. ,,We hebben een korte lijn met de wijkagenten en als wij dergelijke zaken zouden signaleren spelen we dat meteen door’’, zegt Jacqueline Engbers namens het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers. De politie Noord-Nederland zegt ook geen harde bewijzen te hebben. ,,We weten wel dat een groep uit deze veilige landen diefstallen pleegt’’, vertelt Sylvia Sanders van de politie.



Nou je verwacht het niet hè..
Alle reacties Link kopieren
quote:Haaz schreef op 31 maart 2017 @ 20:33:

[...]



Net alsof dat ook maar ene fluit uitmaakt.

Zou gewoon een poppenkast zijn.

En afleiden van het werk wat de kamerleden behoren te doen.

Een referenda over belangrijke zaken is wel wenselijkIn de UK kan iedere burger de regionale MP rechtstreeks benaderen. Ik vind dat een goed systeem. De volksvertegenwoordiger weet op die manier wat er speelt en de burger voelt zich gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een interessante site: http://www.demo-demo.nl/

Kopie van een deel van de tekst:



De immigratie van teveel kansarme niet-westerse immigranten vormt een bedreiging van onze welvaart, onze welvaartsstaat en de sociale vrede. Het kernpunt is dat we door onze uitgebreide welvaartsstaat niet in staat zijn om grote aantallen immigranten van gemiddeld of laag scholingsniveau te absorberen. Veel te veel mensen komen in laaggeschoolde banen of een uitkering terecht. Dat kost grote sommen geld, omdat ook de meeste werkende immigranten over hun hele verblijfsduur netto-ontvangers van de welvaartsstaat zijn. Door structurele onderliggende oorzaken (outsourcing, robotisering, automatisering, enzovoort) is het vrijwel onmogelijk om daar beleidsmatig iets aan te doen middels banenplannen en dergelijke.



Nu nog zijn we in staat om de latente etnische en religieuze tegenstellingen af te kopen met verzorgingsstaatarrangementen. Maar juist doordat immigratie ontzettend veel geld kost is die verzorgingsstaat op termijn niet houdbaar. Als het huidige beleid van nauwelijks selectieve massa-immigratie wordt voortgezet, dan zullen er economische tegenstellingen - die langs etnische en religieuze breuklijnen lopen - aan de oppervlakte komen met alle gevolgen van dien.



Daarnaast vormt een te grote immigratie van mensen die zich niet of nauwelijks identificeren met Nederland - en met de Nederlandse normen en waarden - een bedreiging voor de instandhouding van de Nederlandse samenleving. Dit geldt in het bijzonder voor de immigratie van orthodoxe moslims. Orthodoxe moslims hebben veelal een waardesysteem dat op cruciale onderdelen conflicteert met het westerse waardesysteem dat in Nederland domineert. Het gaat dan om een aantal in het oog springende punten als de gelijkheid van man en vrouw. Maar onderliggend gaat het zaken die zo mogelijk nog wezenlijker zijn. Een voorbeeld is het feit dat in het Westen religie bijna helemaal is teruggedrongen naar het privédomein. Uit onderzoek van onder andere de socioloog Ruud Koopmans is gebleken dat dit haaks staat op de visie van een groot deel van de orthodoxe moslims, die vinden dat hun religieuze wetten (de sharia) boven de wetten van Nederland staan.



Bij kleine aantallen immigranten hoeft het niet direct een probleem te zijn dat immigranten een conflicterend waardesysteem hebben. Maar bij massale immigratie kan het leiden tot een strijd om de dominantie van het ene dan wel het andere waardesysteem. Veel progressieve mensen gaan er van uit dat culturele diversiteit altijd op voorhand goed is, een doel dat nastrevenswaardig is en tot op zekere hoogte is diversiteit uiteraard wenselijk. Maar als die diversiteit leidt tot allerlei disfunctionele conflicten in de samenleving en het democratische proces gaat frustreren, dan ligt het tegendeel meer voor de hand.



Verder is massale immigratie een potentieel probleem als veel immigranten zich niet met het ontvangende land identificeren. Symbolisch op dit punt waren de demonstraties en het vlagvertoon van Erdogan-aanhangers op de Erasmusbrug in Rotterdam na de mislukte Turkse coup. Deze mensen bevestigden wat al langer blijkt uit onderzoek van de SCP: een groot deel van de immigranten van Turkse herkomst (en ook een aantal andere groepen) identificeert zich nauwelijks met Nederland en veel meer met het land van herkomst.



en:

Het mag duidelijk zijn dat ik de huidige immigratie onverantwoord vind. Het stoort me dan ook dat er behoorlijk veel mensen zijn - met name hoogopgeleide, kosmopolitisch ingestelde mensen aan de linkerzijde van het politieke spectrum - die de massale immigratie van de afgelopen decennia een mooie zaak lijken te vinden. Een voorbeeld vormt het VN-vluchtelingenverdrag. Ik denk dat dat verdrag totaal niet houdbaar is, maar nogal wat progressieven en christenen vinden dat wij altijd onderdak moeten bieden aan verdragsvluchtelingen, hoeveel het er ook zijn. Impliciet zeggen die mensen dat Nederland via het VN-vluchtelingenverdrag de mensenrechten van 7 miljard wereldburgers (en aan het eind van de eeuw 11 miljard) moet garanderen. Ik vind dat gevaarlijk en naïef omdat de massale migratie die daarvan het gevolg kan zijn simpelweg verwoestend uit kan pakken voor het Nederland zoals we dat nu kennen.



Bron: Dr. Jan H. van de Beek (gepromoveerd op het onderwerp migratie)
Alle reacties Link kopieren
Helaas zo eens met dit artikel....
Alle reacties Link kopieren
quote:hollandstheemutsje schreef op 05 april 2017 @ 15:38:

Helaas zo eens met dit artikel....

De site van Dr. Jan H. van de Beek (1968), wiskundige en cultureel antropoloog, is echt de moeite van het lezen waard



Hier noemt hij diverse scenario's:

http://www.demo-demo.nl/Scenarios.htm



Hier meer over de kosten van immigratie:

http://www.demo-demo.nl/Hoofdlijnen.htm



Interview: https://www.youtube.com/watch?v=XhJaZLXy9DI (Cafe Weltschmerz)
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 05 april 2017 @ 12:55:

Het bericht waarvan je wist dat het zou komen:



http://www.dvhn.nl/groningen/Asielzoeke ... ign=buffer



Nou je verwacht het niet hè..





Ik vind het veel zorgwekkender dat de gemeente Groningen deze personen wil koesteren met een bed, bad-, broodregeling....





http://www.dvhn.nl/gronin ... ood-in-Stad-22119637.html





In het nieuwe complex aan de Helsinkistraat is ruimte voor 176 afgewezen asielzoekers, straks is er in totaal plek voor 315 mensen. De opvang in de boot is dan overbodig.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 05 april 2017 @ 20:10:

[...]





Ik vind het veel zorgwekkender dat de gemeente Groningen deze personen wil koesteren met een bed, bad-, broodregeling....





http://www.dvhn.nl/gronin ... ood-in-Stad-22119637.html





In het nieuwe complex aan de Helsinkistraat is ruimte voor 176 afgewezen asielzoekers, straks is er in totaal plek voor 315 mensen. De opvang in de boot is dan overbodig.



BBB is prima maar dan wel in vreemdelingen detentie en niet zoals nu.

In de huidige situatie kunnen we op kosten van de belastingbetaler leven tot de dag van de uitzetting en dan alsnog verdwijnen.



Uitgeprocedeerd = opsluiten
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven