Baby's maart/april 2016

17-04-2016 14:23 2831 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken terug ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik heb al een zoon van 19 maanden.

Het lijkt me leuk om te schrijven met andere moeders over de eerste periode met je kind.



Ik zal beginnen. Dochter is een heerlijk kind dat nog lekker bij me wil zijn. Slapen in bed of box wil maar kort lukken, op mij kan ze uren slapen. Heel gezellig maar lastiger omdat ik al een kind heb rond lopen. Lang leve de draagdoek dus haha. Zoon heeft dit ook de eerste 11-12 weken gedaan dus hoop dat dit met haar ook tijdelijk is met het oog op de crèche. Verder drinkt ze goed aan de borst en komt 's nachts nog voor 2 voedingen.

Mijn zoon is super lief voor haar. Nog geen teken van jaloezie en hij wil steeds kusjes geven aan haar.



Lijkt me leuk ervaringen te delen!
Ik heb de mods even om een titelwijziging gevraagd, wordt nu Baby's maart/april 2016'.
Alle reacties Link kopieren
haha voor alle dreumesjes die jarig waren nog happy birthday ! zoveel bijgeschreven dat ik eventjes kwijt ben wie het ook al weer waren ..



@fleet alles wat je typte over het scriptie en waarom je daardoor niet naar de HBO wilt, was voor mij ook een grote reden. Boxpakjes idem dito heb die dingen trouwens nooit fijn gevonden? Vond ze altijd al zo vervelend om aan te doen bij hem meeste heeft die daarom ook maar 1 max 5 keer gedragen ...



heb hier zo'n naar weekend gehad... hij is weer ziek altijd als mijn man in het weekend moet werken en ik meestal zo goed als alleen thuis ben. Die nare verkoudheid/tandjes ook altijd. Hij wou bijna het hele weekend niks tot nauwelijks eten. Ik hoop dat hij 'snachts wel wat beter slaapt want vrijdag nacht wassie gewoon tot 4/5 uur wakker en dat ben ik niet gewend van hem, zit ik weer met maar 2 uurtjes slaap. Zaterdag nacht sliep die ook niet goed hij zat om et uur krijsen enz. wilt geen schoot niet eten niet drinken helemaal niks en na een tijdje hield het op en sliep die weer even verder... het kan natuurlijk ook een sprongetje geweest zijn want hij huilde overdag ook om alles wat die normaal niet doet.



M'n manlief is vannacht gelukkig weer thuis en een ding weet ik wel en dat is dat ik hoe dan ook maandag uitslaap. En mijn man het maar eventjes met hem uitzoekt tot morgen middag
Alle reacties Link kopieren
WoW wat is er weer veel geschreven !



Zit in dubio, ik heb het aan de ene kant nog wel naar Mn zin om Mn werk maar ben gewoon toe aan een nieuwe uitdaging, het liefst helemaal uit de branche

Ben aan het rondkijken maar het is zo lastig iets te vinden waar niet minimum zoveel jaar ervaring voor wordt gevraagd
Alle reacties Link kopieren
Oei. Dat is wel lastig Fruzzle..

Althans in mijn beleving. (Wel begrijpelijk hoor.) Heb je al enig idee welke kant je op wilt?



Gewoon schrijven is vooral het probleem waar vriendlief tegenaan loopt. Hij is bijzonder pietje precies, en kan zich gerust een week druk maken over 3 zinnen. Tel daar nog een concentratie probleem bij op. Dan heb je opeens een partner die al 3 jaar over zijn master doet.

Erg lastig, vooral omdat ik het zelf compleet anders aan zou pakken. Wellicht dat ik wat dat betreft wat meer bevlogen ben en mijzelf graag verder ontwikkel.
Alle reacties Link kopieren
@bobo is het niet iets voor je vriend om even weg te gaan, echt even af te sluiten zodat hij er op kan focussen? Lijkt me lastig voor je als je zelf juist wel ziet hoe je het aan zou pakken..



Ik heb werkelijk geen idee.. iets met vastigheid qua werk dagen en tijden sowieso

Iets qua receptie, gastvrouw of dokters assistente lijkt me wel leuk..
Lastig hoor Fruzzle, maar kan het me wel voorstellen dat je ook wel zin hebt in iets anders.



Hier was het weekje weg een succes. We zaten in een heel mooi huisje in de natuur en hebben lekker veel gewandeld en gefietst. Ik heb helemaal geen zin om zometeen terug naar huis te gaan
Alle reacties Link kopieren
hmmm, dochter gisteren nog eens gewogen: +/-7.6-7.7 kg (onze weegschaal, dus niet 100% te vgl met die van cb) voor 11 maand... op 9m controle bij cb woog ze 7190... dus amper 500g bij op 2 maand, en dus stilaan van -1 naar -2 op de curve. binnen maand pas controle bij cb, ik maak me nog geen zorgen, maar vind het wel reeds opvallend

zijn jullie baby's ook wat minder beginnen aankomen op die leeftijd?

moet wel zeggen dat dochter ook geen seconde stilzit, altijd rondkruipt, langs meubels gaat stappen (sinds ze 9 maand is ongeveer), en max 1 minuut op haar poep blijft zitten...

eten is geen probleem (melk is matig op dit moment, in vergelijking met enkele weken geleden)
Alle reacties Link kopieren
@fruzzle: veel succes met het vinden van een nieuwe "droomjob"! hopelijk vind je snel iets passends!



@laurabb: blij dat jullie genoten hebben! kan helemaal geloven dat je geen zin hebt terug te keren, dat probleem heb ik ook meestal!
Alle reacties Link kopieren
@ege: alles weer ok met de kleine? genoten van je uitslaapdag?



hier ook een nare week: heel de week een koortsig kind (38-39°), wel happy en actief (in opvang hebben alle kindjes nagenoeg koorts gehad deze week.. één bacteriele infectie en één een virus (vermoedelijk 3dagenkoorts). nachten ook best pittig: als ze haar knuffel verliest in bed, is het huilen als ze wat wakker wordt... deze nacht ook om 1.30 vond ik dat beest niet terug en moest op de tast rond haar hoofd, over haar lijf, overal op zoek naar iets zacht (ik doe zelden iets van licht aan)... kind helemaal wakker natuurlijk. gelukkig weer gelijk in slaap gevallen toen ik m uiteindelijk vond!
Alle reacties Link kopieren
MissTiek, ik kom net bij het bureau vandaan en dochter (volgende week 1 jaar) is 71cm en 8080gr... Maar ook zo'n actief meisje, dus ik denk dat ze het gewoon allemaal verbruikt :-)



@de rest ik ga opnieuw een poging doen om bij te blijven nu. Jullie gaan me soms wat te snel
Alle reacties Link kopieren
hehe draakje, leuk dat er nog zo'n actieve meisjes zijn ;) . "klein" meisje heb jij ... was onlangs in de winkel, en iemand schatte mijn dochter 6 maand ... ofwel had ze geen inschattingsvermogen, ofwel lijkt mijn kind écht nog zo klein :p (bijna zonder tanden, lichtgewicht,... :p )

ik vermoed ook dat ze alles verbruikt, ik vind bijna geen grammetje babyvet :p

hoe ervaar jij dat, zo'n actief kind? ik vind het best wel pittig er constant achteraan te moeten hollen, en alles te verbieden (zelfs zo erg dat ze nu, als ze weet dat ze iets doet wat niet mag, gewoon met haar hoofd "nee" schudt, maar wel verdergaat met wat ze doet )
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ach mijn broertje was laatst op kraamvisite geweest bij een baby van 9 weken en die was volgens hem net zo groot als mijn dochter. Arme mama van die baby ik neem dat soort inschattingen maar met een korreltje zout.

Ik was zelf ook altijd klein als kind dus het verbaast mij niet. Trekt wel weer bij!



Ik vind het erg leuk zo'n actieveling, maar het is inderdaad wel opletten! Hier staat de box voorlopig nog wel even in ieder geval, dan kan ik af en toe even rustig naar de wc haha! Wel erg vermoeiend, maar man springt bij als hij thuis is en m'n moeder is hier ook veel, dus gelukkig vaak een extra paar ogen. En af en toe een extra lange douche en vroeg naar bed helpt ook!
Mijn zoontje is dan wel een dikkertje vgl met jullie dames (11.1 kg en bijna 80 cm), maar dat betekent ook niet dat ik lekker met m'n pootjes omhoog op de bank kan zitten hoor



Laura, wat fijn dat het weekje weg jullie zo goed heeft gedaan! De lente dan maar lekker voortzetten in jullie eigen huis toch? Maakt alles al een stuk lichter vind ik.
Alle reacties Link kopieren
haha Marie! dat is idd een ander "kaliber" dan die twee spaghettistokjes van draakje en mezelf



en ja, (bijna) alle baby's worden nu wel goed beweeglijk hé... best wel vermoeiend vind ik!

ik kan mij eigenlijk amper een tijd herinneren dat die van ons "stil" lag in de box of op de mat ... al van bij de geboorte trappelt ze continu met haar voeten, vanaf 4maand kon ze niet meer veilig in de wipper (wat een gevecht om haar eten te geven omdat ze nog niet helemaal zelf bleef zitten!)...vanaf 6 maand ging het vooruit/achteruit, en nu met dat op en over alles kruipen/gaan staan betert het er niet op



enige wat haar nog niet lukt (naast zelfstandig stappen) is kastdeuren opendoen (voorlopig)... of ik heb ze toch nog niet kunnen betrappen. de gevaarlijke kasten zijn inmiddels wel al een tijdje "op slot"
Je bent niet alleen Marie, Fruzzle en ik hebben ook van die flinkerds.



Fruzzle, jouw zoon is toch de volgende jarige, of niet? Of is Laura's zoon eerst?



Draakje, ik begrijp je 'arme mama's' maar ik ken ook mama's die volledig in 'puin' lagen 'down under' vanwege een baby van net twee kilo. Ik heb twee keer een 'misschien nodig' knip gekregen en dat was het. Kun je niets van zeggen maar stiekem ben ik trots op deze prestatie.



Laura, snap ik! Heb je nog zomervakantie in het vooruitzicht?
Alle reacties Link kopieren
Fleet, dat is zeker waar! Ik had een grote baby (bij geboorte wel ) en geen schade, maar ken genoeg andere verhalen helaas. Maar om nou formaat dreumes te moeten baren lijkt me ook wat overdreven je mag sowieso trots zijn op die prestatie!



Maar inderdaad grote verschillen tussen de 'kleintjes'!
Alle reacties Link kopieren
Ege wat vervelend. Gaat het nu weer beter met je knulletje?



Fruzzle, toevallig heb ik een paar dagen geleden een topic geopend over een loopbaancoach. Ik zit met hetzelfde gevoel als jij. Ik heb een prima baan en dito salaris, maar word er gewoon echt niet blij van. Maar wat ik wel zou willen...?



Laura, klinkt als een hele fijne week gelukkig! Jammer dat er dan weer een eind aan komt, of niet? Gelukkig is het de komende dagen nog lekker weer, zodat je het vakantiegevoel hopelijk nog even vasthoudt.



Misstiek, ook al een zieke, gelukkig wel vrolijk zo te lezen.



Draakje, lastig hè, het tempo hier bijbenen?! Vind ik soms ook hoor. Vooral als ik een aantal dagen niet geschreven heb haha!



Hier een pittige week gehad. Dochter werd maandagmiddag erg warm wakker. Ruim 39 graden koorts. Dinsdag en woensdag thuis gehouden van de opvang, lastige nachten gehad, overdag erg snel uit haar hum. We denken toch weer een tandje erbij in haar bovenkaak, maar kunnen dat dus niet echt zien en lastig voelen. Komende donderdag hebben we weer een controle in het ziekenhuis, dan maar eens vragen hoe het met haar tandjes zit in de bovenkaak.



Zelf werd ik woensdag ziek wakker. Gelukkig eind van de dag weer wat opgeknapt nadat ik boven de wc had gehangen .



Gister een lastige dag gehad met ukkie. Om het minste boos en huilen. In de middag ben ik met haar naar de kinderboerderij gefietst. Daar waren we nog nooit geweest, het was erg leuk, vooral bij de ezels had ze pret Het fietsen vond ze ook al leuk. Ze zat steeds met haar linkerhand op mijn stuur en duwde vaak mijn hand weg. Als ik het stuur dan weer terugpakte werd ze boos! hoe klein ze ook is, ze weet dondersgoed wat ze wil en laat dat ook heel duidelijk merken!



Ik ben op zoek naar nieuwe pyjamaatjes. Tot nu toe heeft dochter boxpakjes aan gehad in bed. Wat dragen jullie kinderen in bed? Losse trui en broek of boxpakjes aan 1 stuk? Boxpakjes lijken me toch nog steeds fijner liggen, vooral nu het nog fris is in de nacht. Maar bij Next hebben ze bijna niets leuks meer in haar maat qua boxpakjes. En twijfel nu of ik dan toch maar gewone pyjama's koop. Goh, wat een probleem van wereldformaat hè



Hebben jullie leuke plannen dit weekend? Morgenochtend komen vrienden langs, nog voor haar verjaardag. In de middag gaan we naar een menwedstrijd in de buurt kijken, lekker in de zo'n genieten. En zondag hebben we nog een verjaardag ergens in een park.
Dat klopt Draakje!



Ach Despie, dat is vervelend dat ze zo ziek is geweest. Is ze nu wel weer wat opgeknapt?



Ik heb nu voor dochter een broekje+truitje, pyjama van de HEMA. Hier droeg dochter eerder altijd de pyjama met voetjes van Next, maar ze heeft dikke beentjes en nu gaan de knoopjes niet meer dicht.



Ik heb deze, zitten er twee in één pak voor €15,-







Wij nachtbraken weer, 3 nachten op een rij. We weten niet of het tandjes zijn maar we twijfelen ook aan de verlichting. We hebben nu een lamp op de gang die aan is totdat wij naar bed gaan, zodat dochter inslaapt met wat licht aan. Als wij gaan slapen gaat die uit. Nu dus al drie nachten gehad dat ze kort erna wakker werd en vervolgens gezellig een paar uur wakker blijft. Klap op de vuurpijl is de oudste verkouden dus die sliep ook niet zo tof. Dus de jongste bij mij in bed genomen en man is bij de oudste in bed gekropen.



Vandaag met de meisjes naar de kapper. Spannend!
Wij hebben vandaag nog een verjaardag (waren we vergeten ) en morgen gaan we naar een dierenpark/speeltuin/boerderij park met opa er bij.
Alle reacties Link kopieren
Haha Fleet, zulke mollige beentjes?

Ik ga dan ook maar over op de gewone pyjama denk ik. Ze ligt altijd heel rustig te slapen, dus het is ook niet zo dat alles zal opkruipen. Weer een stap verwijderd van mijn ooit zo kleine babymeisje



Wat vervelend van de nachten... Lastig dat je niet weet wat er aan de hand is hè. Gelukkig heeft onze dochter nu weer twee nachten goed geslapen.

Ah naar de kapper! Ben benieuwd of je jongste goed haar hoofdje stil zal houden. Toen ik de haartjes in de nek wat bijknipte draaide ze steeds om te zien wat ik daar deed...

Klinkt als een gezellig weekend, Fleet. Veel plezier!



Wat is het fijn wakker worden met de zon. Ik lig nog lekker in bed, vriend is beneden met dochter. Er wordt aan één stuk door gebrabbeld!
Jep, zulke mollige beentjes.



Ik vermoed tandjes, maar ach, ze heeft eerder bewezen dat het maar tijdelijk is. Dus we gaan er maar weer even in mee, op tijd naar bed en we zien wel.



Ah, lekker joh. Wat je er blij van kunt worden he.



Kapper ging best goed eigenlijk! Natuurlijk veel bezighouden met klemmetjes en kammetjes en op het einde was ze d'r geduld wel kwijt, maar over het algemeen was de kapster zeker niet ontevreden. De lok is korter geknipt en kwam gelijk een mooie slag in. Die is dusdanig bijgeknipt dat die geen last meer geeft in de oogjes, maar wel dat ik er nog in kan variëren met een staartje of het opzij kan doen en vast kan maken met een clipje. Ze heeft nu een echt meisjeskapsel. Ben achteraf toch blij dat ik het gedaan heb.



De oudste heeft d'r krullen ook weer mooi opgefrist. Ik had de puntjes eens geknipt, maar nu gaf de kapster aan dat de lengte onderaan te kort was en bovenop te lang. Oeps. Dus ze heeft de dode puntjes geknipt en daarna wat lagen er in geknipt. Direct sprongen de krullen er weer in. Ik ga voortaan maar gewoon altijd naar de kapper.
Alle reacties Link kopieren
@marie & fleet Jup 12kg en 80cm



@fleet zoon is de 30ste jarig ! We gaan die dag naar de dierentuin en het word prachtig weer



@despie frustrerend he.. merk dat het Mn humeur weg beïnvloed en dus ook de sfeer thuis

Hier pyjama's van de Hema ! Lekker luchtig. Zoon draagt nu een dunne slaapzak met mouwen van de action, echt top slaapzakken voor weinig geld ! En in zn romper met korte mouwen erin.. altijd een koukleum en nu lijkt hij zo juist weer beter te slapen



Hier een oorontsteking te pakken

Ventje was uit logeren bij schoonouders donderdag op vrijdag nacht ivm mijn werk schijnbaar heel veel gehuild en overgegeven, pik m op einde van de dag bloedheet hij gloeide helemaal

HAP gebeld, discussie met die assistente gehad waarom ik nu pas belde.. en dat het alleen voor spoed was..ik zal de details besparen maar ik heb manlief naar haar toe gestuurd om ons te melden omdat ik haar anders over de balie had getrokken..

conclusie vuurrode oren en een dikke oorontsteking, nu weer een kuur gekregen

Morgen ventje even bij opa&oma spelen en de tuin kind proof maken !



Ik hoorde laatst van iemand dat je een soort belasting korting krijgt omdat je werkt en kinderen hebt en dit kan terug krijgen bij de belasting aangifte ?
Die is nieuw voor me Fruzzle, dat van de belastingdienst.



Beterschap met je ventje! En wat leuk dat jullie naar de dierentuin gaan die dag!





Wij hebben goed geslapen, yahoo!
Hier een mannetje van 78cm en bijna 10kg. Hij wordt wel standaard ouder geschat, maar ik vermoed dat dat komt vanwege de enorme bos haar Wij hebben de box gisteren opgeborgen, misschien ga ik er wel onwijs spijt van krijgen maar het ding stond zo in de weg en we gebruiken het eigenlijk niet meer.



Wij moeten vandaag weer beetje koemelk proberen. Net half theelepeltje yoghurt gegeven en ik zit nu te wachten tot Armageddon begint



@fleet: wat lastig dat ze nog niet kunnen zeggen wat er is he? fijn dat het slapen nu beter gaat. en leuk dat ze ook naar de kapper is geweest



@misstiek: ik zie het helemaal voor me. 'waar is die #%|knuffel?!'



@draakje: hier gelukkig een vrij luie baby, al schuift hij tegenwoordig wel op z'n buik de hele kamer door



@fruzzle: wat zielig van die oorontsteking, dat kan ook zo'n pijn doen



@despie: leuk dat ze zo tegen je kletst. hier eentje die vooral in z'n eentje in bed brabbelt, maar nog niet echt tegen ons (alleen in de auto)
Alle reacties Link kopieren
ziekte volledig weg: oorzaak: tand nr 2 (onderaan) :p

@pijama: hier meestal pijama in 1 stuk (boxpakjes, met voetjes), maar heb er ook een in 2 delen. er zijn zo knopjes aan waarbij je het broekje en hemdje kunt verbinden, zodat ze niet te ver omhoogkruipen/afzakken (wat wel nodig is, want mevrouw kruipt meestal heel haar bed rond s nachts... )...

@fruzzle: wat zielig idd zo'n zware plotse oorontsteking! hopelijk vlug beter!!!



@laura: heeft hij last van KMA? viel het wat mee, die armaggeddon??? hier gelukkig geen last, en stilaan aan het overschakelen: dochter lust de kruidvat nr 3 niet zo graag dus nu maak ik 100 kruidvatmelk+ 100 (of iets meer) volle melk... dat vindt ze precies prima smaken zo



@box: die staat in ons nieuw huis, en daar vliegt ze in als we iets moeten doen waarbij ze niet in de weg mag lopen, OF als ze "gestraft" wordt omdat ze voor de 10000x de trap weer opkruipt en we het even moe zijn haar telkens weg te halen (nog geen gepast traphekje gevonden)...



@schoenen: manmanman, velcro schoenen zijn écht niet OK voor dochter... die gaan binnen de 2 seconden uit! zelfs met ritsen slaagt ze er in haar schoenen te openenen/voeten er uit te halen...



voorbije nachten bijna telkens op knuffel-hunt gemoeten... dochter mag dan wel geen speen hebben, maar zonder haar knuffel valt ze precies s nachts niet meer opnieuw in slaap... (bij jullie ook zo, of hebben jullie enkel een speen-zoektocht 's nachts?) ... hebben nu 2 gelijkaardige (rara, ze zijn uit omloop en ik vind ze niet meer in de winkel (nattou daisy & coco knuffeldoek, heb nu van elk 1). heb er al speciaal één bijgehaald (had enkel "coco", nu al daisy bijgehaald) omdat ze dan meestal wel één in haar buurt heeft, of als we ergens één vergeten (bij opvang of zo, gebeurt soms), dan hebben we tenminste reserve... maar 2 (+ 3 andere) zijn blijkbaar niet genoeg in haar bed :p

(mental note voor mezelf: bij een 2de baby knuffels kopen die pas uit zijn, en daar enkele van kopen ;) )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven