nieuwbouwhuis

12-12-2014 23:12 2859 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn misschien van plan om een nieuwbouw huis te kopen.

Ik ben mij aan het verdiepen in kosten, dingen waar je rekening mee moet houden enz.

Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die een nieuwbouw woning (redelijk recent) hebben gekocht? Zo ja op wat voor kosten kun je rekenen na het tekenen van de koopakte? Ik lees termen als bouwrente en depotrente.

Wat ik mij verder nog afvroeg was, Stel je ondertekend de koopakte in Maart. Je huis wordt opgeleverd in januari het jaar daarop. Moet je dan al betalen voor je hypotheek? Hoe gaat dit in zijn werk?

Hopelijk zijn er mensen hier op het viva forum die wat ervaringen willen delen.
Alle reacties Link kopieren
Hier krijgen we het pas 2 weken van tevoren te horen. Ik ga dus tegen die tijd ook alvast dingen op de gok inplannen, afzeggen of verzetten kan altijd nog.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het bij iedereen, volgens mij een aantal die tegen de oplevering aanzitten?! Spannend!



Hier zijn de muren ondertussen klaar, nooit meer met dit renovlies bedrijf in zee iig. ( niet dat we ooit/ voorlopig nog nieuwbouw doen haha) wat een rot bedrijf. Uiteindelijk heeft de schilder alles mooi gemaakt maar de behangers liepen erg uit en maakte er een zooitje van....zijn een dag bezig geweest hun troep op te ruimen.



Vandaag zijn de tegels gelegd , erg blij mee!!

Morgen wordt het gevoegd en daarna schoonmaken dus alleen een foto ongevoegd nog maar wilde hem ff delen. ( overig op de foto wel 2 voegen, voor de kleur keuze, links bruine voeg, rechts grijze , wij vinden de bruine mooier, past perfect erbij)

Ook maar net genoeg tegels, hadden wel ruim besteld maar viel toch tegen. Smalle voegen gebruikt wel. Nu net te kort om heel de trapkast mee te tegelen maar goed dat is niet de grootste ramp.







Zie er mooi uit jua. Gelukkig ziet alles er nu mooi uit ondanks al het gestress.



Hier vanmorgen besloten dat nu de nieuwe bewoners van ons huidige huis er niet meer eerder in willen later gaan verhuizen. De vergunning voor het bijtrekken van de garage heeft wat vertraging opgelopen. Waarschijnlijk hadden we het allemaal kunnen halen, maar wel met het nodige gehaast.

Nu hebben we tijd zat en zijn alle werkzaamheden op de vloer en keuken zetten na voor het verven en behangen.

Aan de ene kant jammer aan de andere kant erg fijn dat er minder haast is nu.
Mooie vloer jua!

Wij hebben gisteren ons huidige huis verkocht, wat een opluchting.

En fijn te weten wat het budget is

Heb een agenda aangeschaft speciaal voor de bouw en de verhuizing. Al die oplevertermijnen, werd er tureluurs van.
Alle reacties Link kopieren
@leoni minder haast is erg fijn!! Wij zijn ook blij dat we nog tot eind april de tijd hebben. 1 april hadden we toch niet gehaald maar ben er ook blij om



@hetgroepje, gefeliciteerd, fijn dat je huis verkocht is, dat is toch een opluchting en kan je nog meer verheugen op het nieuwe huis

Hier een heel schema op de kast gehangen met alles erop per dag, werkt erg fijn. Voor de kids ook een eigen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Hier moet ik verlengen verlenen omdat de opschortende voorwaarden niet vervuld kunnen worden.

Dese week ook voor de badkamer gaan kijken,trof een nare niet meedenkende verkoper. Helaas ook kort op de deadline. Echt jammer dat het een vervelende ervaring.

Keuken moet ik ook al binnen een paar weken doorgeven en als laatste elektra. Keukenboer bezoek was ook geen pretje. Dus nog even kijken of ik een betere tref. Ben blij dat die keuzes straks gemaakt zijn en het wachten is op de gang naar de notaris.



Wat leuk om te lezen dat een aantal van jullie se opleving hebben gehad.
Alle reacties Link kopieren
@strandjutter, ja vervelend al die deadlines he, vond dat ook helemaal niks zo snel beslissingen maken

@hetgroepje, fijn dat het huis verkocht is!



@jua, hier deze week ook de tegels gelegd. Maar het was een hele rit erna toe pff... eerst zeiknatdoorweekte tegels in karton afgeleverd, we moesten ze er een voor een uithalen om schoon te maken en tegen de muur te zetten om te drogen voor de tegelzetter. Vervolgens bleek het tegelbedrijf de eerste werkdatum van de tegelzetter fout te hebben doorgegeven, dus voor niks een leeg huis zitten wachten de hele ochtend. Vervolgens stond de dag erna de tegelzetter bij ons 'oude ' appartement. Waar ik gelukkig wel bezig was. Maar ze hadden dus ook het foute adres doorgegeven... En ten slotte ook nog eens te weinig tegels. Ik ga dus even een extreem slechte review schrijven... We hebben ook al wat boze telefoontjes gedaan... wat een gedoe zeg, maar de vloer ligt inmiddels, gelukkig maar.

Volgende week nog de keuken en daarna verhuizen !
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
@strandjutter die deadlines zijn verschrikkelijk ja. Wij hadden vooral voor de badkamer anders heel andere keuzes gemaakt maar te weinig in tijd en daardoor veel over het hoofd gezien. Dus tip, probeer ff goed te bekijken wat belangrijk is en hoe men leverd.



@friction wat een pech met de tegels ( lijkt ons renovlies bedrijf wel)

En te weinig dus, dat bleek tijdens leggen?

Hopelijk geen lange levertijd?!

Die van ons ruim 3 wk....eigenlijk net de weinig voor trapkast hier en tegelzetter wilde t liefst dat we nog 2 dozen bij gingen bestellen daarvoor.

Maar dat komt slecht uit qau planning en daarnaast weer ruim 100 Euro extra.

Gelukkig hadden we veel monstertegels en die legt hij nu in de uiterste hoeken van trapkast.

Vond hij niet mooi maar maakt ons niet uit....
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is de vloer ook afgelopen week gelegd, ziet er mooi uit, nog paar kleine puntjes maar die worden dinsdag verholpen..



Voor nu is bij ons het grootste probleem dat er meerdere scheuren in de muur beginnen te komen, waardoor er een paar flinke bobbels in het behang zitten. En natuurlijk is dat precies midden in de woonkamer en keuken.. Iemand nog een idee of we dat behang weer beetje normaal kunnen krijgen zonder de hele boel er af te halen en opnieuw te beginnen met behangen en schilderen?
Alle reacties Link kopieren
@chocoladeaardbei: heb je ook renovlies? Bij ons is dit dus ook gebeurd. Weinig aan te doen helaas. Ik snap niet waarom ze overal renovlies aanwijzen als dé oplossing voor nieuwbouw. Ik vind het maar niks...
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend van de scheuren en de bobbels in het renovlies. Ik ga toch weer laten stucen.



@jua: wat bedoel je precies met kijken wat belangrijk is en hoe er geleverd wordt. Hier wordt alles tijdens de bouw geplaatst
Alle reacties Link kopieren
@aardbei ow dat is balen.....maakt mij ook bang voor ons behang.....



@strandjutter wij zijn in de badkamer dus tegen een aantal dingen aangelopen die we niet goed hadden vastgelegd. Ook tijdens bouw laten doen.

Zo waren de plateau bij het bad niet mooi in onze ogen. ( ruim 4 cm lager dan bad)

de toiletten hangen heel laag.

Wastafel hebben wij laten vervallen maar ondertussen ook begrepen dat die soms te laag komen.



Die dingen hadden anders gekund als we dat goed hadden bekenen en besproken. Ivm de strakke deadlines is dat dus niet gebeurd.



Ons plateau probleem in de nis is trouwens opgelost door onze tegelzetter. Hoefde hij niks voor want was binnen 10 min gedaan ( hadden nog tegels) daar vroeg de aannemer dus bijna 400, 00 voor.

Vloer ligt erin en super mooi geworden. Tegelzetter zelf was ook zeer tevreden ermee.



Zolder wordt ook erg mooi, echt 2 kamers erbij.

Laminaat ook volgende week en dan is het huis echt vrij ver en kunnen we met de kleine dingen aan de slag.

Ook de badkamermeubels plaatsen. Vind ik wel spannend omdat we die toch maar zelf gaan doen.

Al zal dat niet te moeilijk zijn?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja dat bad had ik gelezen. Hoogte wc heb ik specifiek nagevraagd nav dit topic.

Bad en douche past helaas niet in de badkamer en douchen in bad wil ik niet.



Hoe groot is jullie douche hoek? Ik heb nu inloopdouche van 95x1m20. Voelt vrij krap. Groter of op een andere plaats kan helaas niet. Baal ik wel van
Alle reacties Link kopieren
onze douche is 90 x90 , ook in nieuwe huis. Niet ruim maar prima.
Alle reacties Link kopieren
Onze douche is ook 90x90. Vind ik helemaal prima. Wij wilden perse een bad erbij
Alle reacties Link kopieren
Onze inloopdouche is 1 meter bij 1.17 meter. Ik benook niet zo weg van Renovlies. De muren moeten echt wel gloed glad en strak zijn, anders zie je het. En dan hadden wij nog van die goede opgeleverde behangklare muren aldus de VVE man. Op 1 plaats is het behang van boven tot onderr gaan kreukelen. Maar alles beter dan spackwerk. Wat een drama is dat. Op de eerste verdieping hebben we dat en het lijkt wel een oud huis met al die scheuren.
Alle reacties Link kopieren
Ok dus 95 bij 1m20 is gewoon prima afmeting zo te lezen. Niet extreem groot maar zeker ook niet krap
In ons huidige huis een douche van 80 bij 90 werk ook goed. Dadelijk een van 90 bij 180. Dit omdat er een douche deur in zit tegen het bad aan. Hadden we voor een inloop douche dan was deze 90 bij 1,20 geweest.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben glasweefselbehang, lijkt op renovlies.. dus hoop voor jullie dat het beter gaat met je behang, suuz!



Wij zouden als het goed is een douchewand krijgen van 100x100 (wilden geen inloopdouche, liever echt een wand), maar dat is nu ook nog een heel gezeur, want de douchewand die ze ons hebben verkocht, blijkt al een tijd uit de collectie te zijn en bestaat dus helemaal niet meer.. dus nu kijken hoe we het gaan oplossen, waarschijnlijk een op maat gemaakte wand, en dan kijken hoe we elkaar tegemoet kunnen komen in kosten..
Alle reacties Link kopieren
Ooo wat vervelend al die verhalen over renovlies zeg. Is het nu opgelost??



Hier komt een glazen douchewand :-)



Wij gaan voor nu gewoon behangen, aantal financiele tegenvallers gehad :-/ maar goed. We moeten de muren voorstrijken, iemand hiermee ervaring ??



Maar morgen hebben we eindelijk de voorschouw :-) hiephoi en 12 april de sleutels jieeehaaa. Eindelijk.



Al meer mensen al vorderingen??
Alle reacties Link kopieren
Pat: veel plezier bij voorschouw!



Bij ons zien de muren er uiteindelijk netjes uit . Schilder heeft goed werk verricht.

Het renovlies bedrijf was knudde...qau communicatie, planning en hoe ze 't achter lieten...( hoop troep en afval)

Hopelijk straks geen scheuren ofzo.



Wij krijgen ook glazen douche wand maar ook deur. Vind het anders te fris als 't alleen inloop is.



Hier is zolder bijna klaar. 2 mooie kamers nu daar en een vliering.

Vandaag worden er nog 2 dakramen geplaatst.

Volgende week zolder schilderen. Hoge kap op overloop gaan we waarschijnlijk later ( laten) doen. In iedergeval de 2 kamers netjes maken.

Morgen boven al t laminaat erin en volgende week badkamer meubels , afgraven tuin ed.



Ook de keuken komt volgende week.

Het is bijna klaar....zo'n zin om de laatste dingen te doen.

Onze buren links wonen er dus al een week. Hoe ze dat in 2 weken gelukt is?!

Weet wel dat ze de muren hebben laten spuiten en volgens mij beneden ook gewoon laminaat ofzo.



Andere op onze rij zijn ongeveer even ver al doen hun de zolder niet.
Alle reacties Link kopieren
Leuk al die vorderingen hier!!



Hier badkamer en keuken geregeld. Nu als laatste nog de elektra. Maar pffff wat een gedoe de badkamer en keuken. Ben blij dat dat klaar is. Helaas wel beiden duurder dan aanvankelijk begroot. Dus straks maar kijken waar ik op ga besparen. Ik vermoed de tuin en de muren op de eerste verdieping.



Qua badkamer voor een inloopdouche van 95x1m20 gekozen en alleen een glazenwand
Alle reacties Link kopieren
Valt tege he strandjutter al die opties en bedragen.



Klinkt goed Jua die zolderkamers. Wij gaan 1 kamer maken op zolder. Mijn zoon komt hieroin te wonen haha. Die is 14.5 dus dat word een man-cave voor hem.



Net voorschouw gehad. Wij hadden zelf paar kleine dingetjes wat opviel maar het viel reuze mee gelukkig. Ben benieuwd waar de VEH meneer mee gaat komen met de oplevering.



We stonden met de bouwopzichter te praten over onze thermostaat en dat ik Toon heb aangevraagd. Zegt hij ineens van dat kan hier niet want jullie hebben overal vloerverwarming en iedere ruimte is afzonderlijk van elkaar te regelen. Toon kan dat nl niet, en zou dus niet goed werken. Dus tsja?? Baal wel een beetje nu maar goed. Herkennen jullie dit ook??
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik wil me graag aansluiten bij dit topic. Wij hebben deze week de koop-/aanneemovk getekend voor onze nieuwbouwwoning.(projectbouw). Casco badkamer, toilet en keuken. Ze verwachten na de zomer te beginnen net bouwen.

Ik heb dit topic de afgelopen weken helemaal gelezen. Nuttige info die hier gedeeld wordt, erg handig!

Volgende week eerste afspraak kopersbegeleiding. We moeten begin mei al definitief het leidingwerk doorgeven. Nu dus eerst op keukenjacht. We weten redelijk goed wat voor keuken we willen. Ook willen we graag inductie kookplaat. Ik ga me daar eerst in verdiepen. Er gaat een wereld voor me open. Iemand tips?



Jullie zitten allemaal rond (ervoor of erna) de oplevering. Dat lijkt me zo spannend! Ik lees al slechte ervaringen met renovlies. En dat gedoe met het bad bij Jua. Gelukkig is dat opgelost. Strandjutter al veel keuzes gemaakt.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Zizo! Leuk dat je ook nog aan het begin staat van het proces.



Mij tip qua keuken: ga naar een winkel waar ze vanaf het begin werken met netto prijzen. Onderhandelen qua prijs valt wat minder te doen maar is wel transparanter. En probeer bij een onderhandeling ook op apparatuur te onderhandelen. Net een duurder merk of duurdere versie van hetzelfde merk



Ik heb toch weer gekozen voor gas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven