En, wat eten we vandaag?

22-08-2016 19:04 3086 berichten
Alle reacties Link kopieren




Deel tig van een langer lopend topic, wie aan wil haken is welkom.



Vorige deel is hier te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat het werkt Koor, ik heb in elk geval veel baat gehad bij shockwave met mijn hielspoor.
Vanavond wil ik pitabroodjes met Griekse gehaktballetjes maken, met oa munt en oregano, en aubergine en tomaten. Beetje zomers gerecht denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Maak maar wat meer dan je normaal doet, Teigera. Hoe laat worden we verwacht? Klinkt heerlijk, je pita's!



Opnieuw sportgedoe van kind vanavond, die is van 17.00 tot 21.30 bezig. Nog geen idee wat man en ik vanavond eten. Mss duiken we een restootje in of eten we ook lekker pita's…



Verder zoek ik nog inspiratie voor het WE. Naja, voor zondag, want morgen zijn we vanaf een uur of twee onder de pannen wegens demo's en andere feestelijkheden in het kader van het 25-jarig bestaan van kind's sportclub. Ik heb een ontbeende lamsgigot (ongeveer 600 gram), mss dat ik daar een Indiaase curry mee maak, met aubergine. Iemand nog een ander idee ?
Vanavond volkorenpenne met een mengsel van gebakken spekjes, uitjes, champignons, kipfiletblokjes en crème fraiche. Daarbij een tomatensalade.
Alle reacties Link kopieren
Irma: een tajine?

Wij aten gister nog een keer de pastasalade, want het was wat veel geworden.

Vrijdag is altijd onze chaosdag, ik weet nog niet wat ik eet, ik heb voor de verandering geen zin in Sushi.
Alle reacties Link kopieren
Hé hoppala, da's ook een goed idee. Ik ga eens op het net naar recepten speuren .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net voor de lunch een snel groente soepje gemaakt met miso. Meteen ook voor vanavond nog een bakje voor man. Samen met de nasi moet dat een goede bodem vormen
Alle reacties Link kopieren
Vandaag zijn we erg druk geweest.

Heb maar een pizza tonijn en wat piccolini's in de oven gegooid.



Als toetje/voor later mini bakje ben & jerry's chocolate fudge brownie.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Ik had aardappel, courgette, vnkel gratin gemaakt, was ok.
@irmaladouce: het was erg lekker en het is nog snel klaar ook. Misschien leuke optie voor een hapsnapdonderdag of avond waarop je kind nog moet sporten? Linkje.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren met een paar collega's uit eten na afloop van een borrel. Eten was niks bijzonders, maar bijzonder eten was toch niet aan ons besteed geweest

Het was wel heel gezellig



Vandaag wraps met veel groenten en gehakt uit de oven met guacamole erbij. Lekker met verse koriander.
Gisteren aten we nasi goreng (met de groenten die we nog over hadden van de groentetaart). Vandaag aten we bij mijn ouders. Wij hadden gekookt. Pasta met een Sicilaanse saus met ansjovis, tomatenpuree, rode wijn, pijnboompitten en rozijnen (!) en pangrattato. En een salade van botersla met gestoomde boontjes, gegrilde courgette en zwarte olijven.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Zometeen sporten (geeeeeen armoefeningen) Vanavond eten we bij vrienden.



De tentoonstelling gisteren was geweldig. Wat mooi! We hebben ook nog gewinkeld maar er is niets blijven plakken aan m'n vingers. En lekker gegeten. Ik had voor: bonbons van gerookte forel met tempura van de huid, paksoi, lotuswortel, komkommer, citroen.

Hoofd was ravioli met spinazie, courgette, pompoen, gorgonzola. Het was erg goed.



Grappig inderdaad die rozijnen in de pasta, GB.



Goed om te horen dat de shockwave jou heeft geholpen. De tape werkt in ieder geval goed.
@GB: ik heb ook weleens Siciliaanse gehaktballetjes gemaakt, was ook met rozijnen. En toen ik daar was, viel me op dat ze veel Noord-Afrikaanse invloeden hebben in het eten (saffraan, rozijnen, couscous, sinaasappel). Was het een lekker gerecht? Ik vind het namelijk wel interessant klinken.



Vanavond wil ik een vegetarisch ovengerecht met gnocchi maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik was gister latig klaar op een klus, en lief appte dat er niet echt iets eetbaars in huis was, dus ging ik boodschappen doen met veel honger. Altijd onverstandig, dat werden dus K&K verse pizza's. Gelukkig waren ze wel echt lekker. Vandaag ga ik weer verstandig doen, en rijstsalade maken om mee te nemen naar klus. Met bimi, paksoi, sla en iets van ei denk ik.
Alle reacties Link kopieren
@KV, shockwave heeft mij ook geholpen bij één van mijn mechanische kwalen. Ik hoop bij jou ook.

@GB, pasta klinkt goed.



Ik deed gisteren een beetje als Moosey. Ik zat te wachten op een pakketje wat voor 6 uur bezorgt zou worden, Dat werd dus 6 uur stipt en toen moest ik nog boodschappen doen. Het werden pizza's met daarbij kropsla, gekookte eieren, anjovis salade.



Zojuist maar even weekmenu gemaakt voor de rest van de week. Vanavond (en maandag) shakshuka met venkel en ingelegde citroen. Het is nog niet echt venkel seizoen, maar het zag er zo lekker uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken wat Teig zegt over Sicilie. Ik heb daar de lekkerste couscous ooit gegeten bijvoorbeeld. Wat een fijne vakantieplek was dat.

Je pasta klinkt lekker GB!



Gisteren had ik een congres. Bij thuiskomt bleek vriend aan het koken te zijn, heel fijn. Gnocchi met paprika, champignons, pb pitten een soort pittig sausje van ricotta en pittige rode pesto.

Straks heb ik een high tea met vriendinnen. Dus ik verwacht vanavond vrijwel geen trek meer te hebben. We maken waarschijnlijk wat restjes. Aardappels uit de oven, gekookte wortel en ik maak een paar gevulde eieren denk ik. Dan is alles wat op moet en waar we nog maar weinig van hebben ook weer opgegeten.



Fijne dag allemaal, geniet van het heerlijke voorjaarsweer
Alle reacties Link kopieren
Ik maak straks ook shakshuka. Wel zonder paprika maar met wat chorizo erdoor denk ik en ik wilde er eigenlijk ook bonen door doen maar dacht dat ik nog een blik borlotti bonen had maar kan die niet vinden.



En heb net de Bbm aan gezet dus straks lekker vers brood erbij.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben spelletjes avond en eten brood met lekkere kaas en worst enzo.
Heb op Sicilië ook wel Pasta con le Sarde (met sardientjes, pijnboom pitten en rozijnen gegeten), dus het was niet dat ik er echt van op keek. Maar rozijnen zijn normaal niet echt mijn ding en dus ik vroeg me af of ik het iets zou vinden. Maar het was lekker. En idd Sicilië is een heel leuke vakantieplek.



Oh ja, KV, die tentoonstelling... Wilde ik ook nog heen. Hm, laatste weekend. Gaat dus niet meer lukken vrees ik.



Net even snel een salade in elkaar geflanst van de leftovers. Botersla, gestoomde broccoli, aardappel, ei, kapper appeltjes en een ansjovis/citroen dressing. Voor vanavond weet ik nog niet. We zijn nu nog in Brown's huis. Einde van de klusjes komt in zicht. Nu vnl. nog aankleden en schoonmaken. Vanavond een verjaardag in mijn stad. Even zien wat we tussendoor eten.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag hadden we pizza's, bodems uit de koeling van de ap, belegd met venkelsalami, champignons, paprika, artisjokken en olijven.



Shakshuka is een goed idee, is heel lang geleden dat ik dat nog eens gemaakt heb.
Alle reacties Link kopieren
Oeh, shaksuka, daar krijg ik nu ook zin in!

Maar ik maak zo risotto met groene asperges en erwtjes, en een stukje kabeljauw erbij.
Alle reacties Link kopieren
We hadden vanmiddag weer eens lekker kibbeling gegeten. Het was ook lekker weer..



Later werd het amsoi die we op de markt hadden gekocht met rijst, tomatenchutney en een dahl van gele erwten. Ohwja en zalm uit de oven maar die heb ik laten staan.



Ik ga ook maar eens een weekmenu weer opstellen denk ik of bedenken. Vooral nu ik niet meer lang in de keuken kan staan.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Btw, wat is shaksuka?





*gaat zo even googlen.
•°: Don't be the same, be better!
Hmm het ovengerecht met gnocchi was maar soso. Beetje saai. En gnocchi is toch niet m'n favoriet.



@Simarik: shakshuka is heel lekker, echt een aanrader!



Vanavond wil ik een boerenkoolovenschotel maken met rookworst (want die laatste moet op). Beetje winters voor dit lekkere weer, maar wel lekker. Lief gaat meedoen aan de Zandvoort Circuit Run en frut en ik gaan even lekker met de fiets op stap straks denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven