Werk & Studie alle pijlers

Ontslag genomen

16-03-2017 21:04 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb na 3 helse maanden op mijn nieuwe werk ontslag genomen. Het was een vervangingsbaan maar door de bedrijfscultuur, de houding van naaste collega's en het feit dat er niet direct naar mij gecommuniceerd werd als men iets wilde heeft ervoor gezorgd dat ik het niet trok. Ik lig nu met een longontsteking en koorts in bed en er werd nu van mij vereacht dat ik iets meteen oploste wat ik de week ervoor verkeerd had gedaan.



Ben moe, ziek en geestelijk ook kapot. En verdrietig. Het was zelf ontslag nemen of ontslagen worden, ik voelde het aan komen. Ouders en vriend steunen mij, al heeft vriend nu twijfels of ik nu nog aan een baan kom. Maar aangeven dat je weg bent gegaan bij een bedrijf lijkt me toch anders overkomen bin een gesprek dan als je ontslagen bent?
quote:Sosa85 schreef op 19 maart 2017 @ 10:08:

Ik vind dat ik twéé stickers verdien, ziek zijn én dan nog zo scherp dat is dubbel zo knap Jij krijgt drie stickers; ziek en scherp en ik vind jou zo grappig
quote:Labalade schreef op 20 maart 2017 @ 19:46:

[...]



Jij krijgt drie stickers; ziek en scherp en ik vind jou zo grappig Nou inderdaad. Je lijkt me een fijne collega. Recht toe, recht aan, maar met compassie.
Drie stickers??

Dan mag ik met de gekleurde pen schrijven
Alle reacties Link kopieren
Heeft het zin om bij een afrondend gesprek nog namen te noemen? Ik ben in dubio.
Hoe bedoel je?
Ik weet niet precies wiens naam je zou willen noemen maar nee, ik zou de eer aan jezelf houden. Stel je professioneel op, rond het goed af. Geef aan dat je het jammer vindt hoe dingen zijn gelopen en houd het daarbij. De kans is groot dat je anders je glazen ingooit in de onderwijswereld. Mensen (scholen) praten met elkaar en het wereldje is echt kleiner dan je misschien denkt.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb best grove mails gekregen die er toe hebben geleid dat ik ontslag nam, maar je hebt gelijk.



Toch heeft de betreffende collega wel aparte trekken en lijkt het me goed als ze op haar gedrag wordt aangesproken, al is dat niet meer aan mij.



Zit hier nog steeds flink mee, ook omdat ik steeds binnen zit. Morgen naar HA voor controle.
Van die mails kun je nog melding maken bij de vertrouwenspersoon. Dat zou ik dan ook gewoon doen, zeker als het geen incident was.
Eens met Lamis.
Overigens hadden wij een hele grove directeur die dingen zei die niet door de beugel konden, dit hebbeb collega's aangegeven bij het bestuur. Uiteindelijk is er vrij weinig mee gebeurd hoor, stel je er niet teveel van voor. Snap dat je het kwijt wilt, zou dan idd de vertrouwenspersoon contacteren
Iedereen die ik ken die in het onderwijs werkt momenteel is, of overspannen, dreigt overspannen te raken, of heeft het niet naar zijn of haar zin op het werk.

Ook schijnen ouders tegenwoordig nogal wat inspraak te hebben. En de maatschappij zelf is een stuk mondiger geworden (kinderen zelf, en collega's).

Probeer je te richten op je herstel to, en hopelijk vind je na de zomer weer een fijne school om aan het werk te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Klopt LD, had een paar herintreders als collega. Toch denk ik dat ouders zo mondig zijn als de school toelaat. Maar dat is een ander topic.





Ik weet niet eens of er een vertrouwenspersoon is op die school. Ik heb er nooit wat van gehoord. Afdelingsleider was vriendjes met die collega. En ja, er waren veel bizarre mailtjes vanuit haar kant. Heb ze allemaal bewaard.
quote:Gudetama schreef op 21 maart 2017 @ 12:15:

Klopt LD, had een paar herintreders als collega. Toch denk ik dat ouders zo mondig zijn als de school toelaat. Maar dat is een ander topic.





Ik weet niet eens of er een vertrouwenspersoon is op die school. Ik heb er nooit wat van gehoord. Afdelingsleider was vriendjes met die collega. En ja, er waren veel bizarre mailtjes vanuit haar kant. Heb ze allemaal bewaard.



Volgens mij moeten ze die hebben?

Ik zou er iig niet teveel energie in stoppen, je bent er weg en je wilt er niet terug.
De directie heeft een collega al aangesproken over die toets. Ze hebben dat verhaal van jou gehoord of ze hebben verhaal bij jou gehaald. Dat was toch een mooie gelegenheid om de vreemde mailtjes aan te kaarten? Je kan er verder niet zoveel meer mee, aangezien je eigenlijk daar al niet meer werkt.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben geen verhaal gehaald nog, afrondend gesprek komt nog. Verder laat ik het maar. Zo kijken of ik kort even kan wandelen, van dat binnenzitten word ik gek. Koorts is over, alleen nog af en toe hevige hoestbuien. Desnoods ga ik op een bankje in het park zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het voorval wel benoemen, vooral vanuit jezelf vertellen ('ik heb dit en dat ervaren als...., het is bedreigend/onprofessioneel/dinges op mij overgekomen'), en als je leidinggevende dan een naam wil horen, zou ik het dan pas zeggen.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
quote:Leggingdame28 schreef op 21 maart 2017 @ 11:55:

Iedereen die ik ken die in het onderwijs werkt momenteel is, of overspannen, dreigt overspannen te raken, of heeft het niet naar zijn of haar zin op het werk.

Ook schijnen ouders tegenwoordig nogal wat inspraak te hebben. En de maatschappij zelf is een stuk mondiger geworden (kinderen zelf, en collega's).

Probeer je te richten op je herstel to, en hopelijk vind je na de zomer weer een fijne school om aan het werk te gaan.Aangenaam kennis te maken. Ik ben South en ga vol plezier en overgave naar mijn werk. Ik werk harder dan ooit en werk in een team waar flow de overhand heeft. Waar op oplossingegrichte wijze omgegaan wordt met collega's die moeite hebben met de werkdruk en waar vooruit gekeken wordt naar de toekomst.
Oh enne.... die zogenaamd vervelend ouders zien wij als full partners en soms zelfs als critical friends.

Het onderwijs kan echt heel leuk zijn. Maar het is wel hard werken.
Dat klinkt meer als een sekte dan als een baan
Alle reacties Link kopieren
quote:Gudetama schreef op 21 maart 2017 @ 11:41:

Nou, ik heb best grove mails gekregen die er toe hebben geleid dat ik ontslag nam, maar je hebt gelijk.



Toch heeft de betreffende collega wel aparte trekken en lijkt het me goed als ze op haar gedrag wordt aangesproken, al is dat niet meer aan mij.



Zit hier nog steeds flink mee, ook omdat ik steeds binnen zit. Morgen naar HA voor controle.



Weet de directie dit, van die mails?

Ik zou ze iig uitprinten en eventueel meenemen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik neem de screens mee.
quote:reisa1978 schreef op 18 maart 2017 @ 09:39:

Ontopic, het is geen schande in onderwijsland om ontslag te nemen als een school niet bij je past. Dat kan je prima uitleggen bij een sollicitatiegesprek en het is alleen maar fijn als je zelf kan aangeven dat het niet gast en het heft in eigen handen neemt.

Ik heb wel een tip voor je voor de volgende keer. Overleg en vraag veel meer aan je collega's, iedere school heeft zijn eigen werkwijze en die moet je leren kennen. En heb een wat meer afwachtende houding, je komt net binnen en wil van alles veranderen, niet via mail communiceren maar via de app bijvoorbeeld. Leer eerst de organisatie eens kennen en doe wat de rest doet, als je weet hoe alles werkt kan je een voorstel doen om zaken te veranderen. En dan nog heb je kans dat je dingen moet doen op een manier die je niet fijn vindt, omdat de rest dat wel fijn vindt.Dit vind ik echt een heel goed advies. Is een valkuil die ik zelf helaas herken. Als je dit advies goed in je oren knoopt kun je jezelf veel narigheid besparen.
Alle reacties Link kopieren
quote:south schreef op 23 maart 2017 @ 20:35:

Oh enne.... die zogenaamd vervelend ouders zien wij als full partners en soms zelfs als critical friends.

Het onderwijs kan echt heel leuk zijn. Maar het is wel hard werken.



Dit zie ik ook op de school van mijn dochter. Nouja, ze zijn niet blij met elke ouder, het is de toon die de muziek maakt tenslotte. Maar als je serieus en volwassen het gesprek aangaat kunnen ze daar vaak wel wat mee.

Al moet ik erbij zeggen dat ik me niet bemoei met huiswerk, toetsen en manier van lesgeven. Of hoewel; ik heb één keer tegen een docente gezegd dat haar plannen volgens mij niet zo verstandig waren. Ik moest niet zeuren. Binnen twee maanden liep het spaak en toen moest ze het nog vijf maanden zien vol te houden.



Dus inderdaad, soms kunnen vervelende ouders nog wel eens iets toevoegen. Met name degenen die van hun kinderen nogal eens horen wat er écht speelt .



Afijn. TO, succes met solliciteren en ik denk niet dat één keer ontslag nemen meteen een vreselijke fout is op je cv als je voor de rest altijd goed hebt kunnen werken. Ik ben ook wel eens ergens op staande voet vertrokken. Helaas bleek ik niet met mijn directe leidinggevende door één deur te kunnen. Er heeft nog nooit iemand verder gevraagd. Soms klikt het niet, klaar.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven