De geneugten van het moederschap

23-03-2017 09:46 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ligt het aan mij of zijn alle moeders op deze aardbol hele dagen bezig met corrigeren, onderhandelen, troosten, tot stilte manen, discussieren en te weten komen van wie en waarom er weer een luidkeelse MAMAAAAAAA uit een van de mondjes komt.

Ik heb 3 hartstikke leuke exemplaren, maar mèn wat zijn ze soms druk en slorpen ze energie als was het hun laatste druppel water

En ik maar zeuren, lijkt het (naast het oeverloos complimenteren, uiteraard!)

Gisteren viel de ene van zijn fiets terwijl de andere twee aapje aan het spelen waren en niet meer uit de boom durfden (WAAROM klim je in de boom?!). Ik gehurkt om ze te troosten, één kind op mijn knie, de tweede in mijn nek en de ander hangt tegen mijn rug op. En maar tegen elkaar duwen om het meeste aandacht van mama. Ik voel me soms net een levende draaimolen Of 's morgens om 7u begint de jongste hier ineens keihard Gagnam Style te zingen. Het hele huis galmt en ik weet zeker dat vader boven uit zijn bed gerold is van het schrikken en dan moederlief erachteraan 'SSSSSHHHHTT'. Please zeg me dat het niet alleen hier zo is! Ik wil sappige verhalen
Alle reacties Link kopieren
quote:mamajobsa schreef op 23 maart 2017 @ 21:57:

[...]







Tis gewoon een rotziekte, zacht uitgedrukt.

Je mag gerust een pb sturen als je daar behoefte aan hebt hoor ;)Lief! Het is zeker een rotziekte
Alle reacties Link kopieren
quote:daenerys79 schreef op 23 maart 2017 @ 21:43:

Pffffff, breek me de bek niet open. ik ben blij dat ik mijn schatjes morgen een dagje kan droppen op school en kinderdagverblijf maar dan mis ik ze weer. ik houd zo verschrikkelijk veel van ze



wat lief!



En herkenbaar....
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Alle reacties Link kopieren
Baby huilt want moe, peuter verheugd 'we gaan lekker huilen!' En dan echt mee gaan loeien. En als ik er iets van zeg, gaat het een tandje harder. 'Ik wil ook huilen!!'.



Zoals iemand al schreef: kortsluiting. Na een lange werkweek trek ik dat matig, zeer matig. Gelukkig gaan ze tegelijk naar bed. En een uur later sta ik alweer naast hun bedjes naar die slapende hoofdjes te kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:marg81 schreef op 23 maart 2017 @ 16:02:

Wij hebben op dit moment nog maar 1 aapje van bijna twee. Sappige verhalen? Genoeg! Gisteren was hij in de tuin aan het spelen met zijn gietertje. Ik loop even naar binnen om iets te pakken, ik draai me om...staat hij midden in de woonkamer de vloer water te geven!

Vorige week had het geregend en kind heeft een voorliefde voor water. Achter in de tuin stond een oude bloempot, half vol met water. Komt hij aanlopen met die pot. Ik roep van een afstandje: niet doen lieverd, zet maar neer. Straks wordt je nat dus dat is geen speelgoed. Hij kijkt me strak aan en keert de hele bloempot om boven zijn hoofd. (zucht)



zo zal ik nog wel veel meer verhalen krijgen komende zomer. Echt heel grappig! Meer verhalen over jouw waterminnaar graag :-)
Alle reacties Link kopieren
Heeeerlijk die verhalen!



Ik was op een middag aan het koken en dreumesdochter was om mij heen aan het dartelen met haar kleurpotloden. "Mama, poes teken". "Mama, loem teken". "Mama, huis teken". Koken is soms al genoeg gedoe zonder dat je over een kind struikelt, dus ik zeg: ga maar even zelf tekenen mop, mama moet koken." Dochter scharrelt naar de kamer en genietend van de stilte, denk ik: heerlijk, even in alle rust kunnen koken. Hoelang zal het duren?

Mijn vraag werd direct beantwoord door een vreemd schuivend geluid wat ik niet kon thuisbrengen. Net als ik besluit om toch te gaan kijken wat het toch is, zie ik een klein stoeltje dat de keuken in wordt geschoven. Dochter verdwijnt vervolgens weer naar de kamer en even later volgt het volgende stoeltje en om het af te maken het bijbehorende tafeltje. Dochter klimt met een triomfantelijke grijns op de stoelen, geeft mij een potlood en zegt wijzend naar het papier "mama, loem teken". Als mama niet naar mijn tafel toekomt, komt de tafel wel naar mama toe. Zucht.......
Alle reacties Link kopieren
Oooh, zó herkenbaar! Altijd, álles tegelijk, heeft de jongste iets (eten, knuffel, lego, whatever), wil de oudste ook. Altijd willen ze tegelijk hun verhaal kwijt. Is de één boos, wil de ander drinken, en wel nú (terwijl ze prima een beker water kunnen pakken). Altijd opletten dat ze elkaar de hersens niet inslaan, of nét iets te hard knuffelen (ik kon wel stikken mam!).

Het is maar goed dat je van tevoren niet weet wat je staat te wachten



Maar als ik dan weer denk aan gister, waarbij de jongste na een middag heel hard buitenspelen, voor de tv zat... Dacht ik. Ik was hem kwijt voor het eten, maar het bleek dat hij naar zijn kamer gelopen was, zich uit had gekleed en in bed was gaan liggen. Hij sliep

Mijn lieve mannetjes...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
quote:VickyP schreef op 24 maart 2017 @ 14:23:

Oooh, zó herkenbaar! Altijd, álles tegelijk, heeft de jongste iets (eten, knuffel, lego, whatever), wil de oudste ook. Altijd willen ze tegelijk hun verhaal kwijt. Is de één boos, wil de ander drinken, en wel nú (terwijl ze prima een beker water kunnen pakken). Altijd opletten dat ze elkaar de hersens niet inslaan, of nét iets te hard knuffelen (ik kon wel stikken mam!).

Het is maar goed dat je van tevoren niet weet wat je staat te wachten



Maar als ik dan weer denk aan gister, waarbij de jongste na een middag heel hard buitenspelen, voor de tv zat... Dacht ik. Ik was hem kwijt voor het eten, maar het bleek dat hij naar zijn kamer gelopen was, zich uit had gekleed en in bed was gaan liggen. Hij sliep

Mijn lieve mannetjes...Geheel offtopic, maar jou schattige post in combinatie met jouw ava
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 23 maart 2017 @ 09:53:

Alle moeders? Waar zijn de vaders?In bed. Las ik in de op.
Weet je hoe zaaaaalig gisterochtend.

Oudste 2 op school, jongste op peuterspeelzaal.

Ik heb gewoon op de bank TV liggen kijken ( buikgriep light)
Alle reacties Link kopieren
Hier twee puberstiefkinderen, ook een hele ervaring kan ik wel zeggen.

Zijn eigenlijk nog klein en onzeker maar hebben ineens borsten en weten wat ze ermee willen: kleine jongetjes met hebberige handjes versieren. Dus de selfies, instafilmjes, dansjes, liedjes, duckfaces, chagrijnige blikken en onverschillige houdingen vliegen je om de oren,

Slapen bij vriendinnetje bleek hangen op straat ds thuisgebracht door politie om 5:00 's nachts. Ik schrok me kapot. De week huisarrest die volgde zorgde voor allerlei interessante teksten op memobriefjes, verspreid over de muren van haar kamer. Maar ondertussen wek gewoon braaf de afwasmachine inruimen elke avond. En bij vlagen weer helemaal gezellig zijn. Een soort wervelstorm in huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:elske77 schreef op 24 maart 2017 @ 13:22:

[...]



Echt heel grappig! Meer verhalen over jouw waterminnaar graag :-)





Speciaal voor jou nog eentje: vanmorgen naar de kinderboerderij geweest. Meneer had binnen drie tellen een gieter gevonden en sleepte het ding de hele gang door. (Was een grote gieter en hij zat half vol dus een flinke klus voor een muppet van bijna twee) tot drie keer toe kind gezegd: nee niet doen. Dit is niet jouw gieter dus dat is geen speelgoed! Wij naar buiten, geitjes kijken..twee tellen later..kind foetsie. Wij zoeken..vrij snel kind gevonden..stond hij met diezelfde gieter de konijnen nat te gieten. grote grijns op zijn gezichtje, kijkt hij ons aan en roept luid: nijn wassuh! (Wassen)

Konijn waren gelukkig niet erg na geworden..hok wel maar vrijwilligers ter plaatse konden er gelukkig wel om lachen.
Alle reacties Link kopieren
quote:marg81 schreef op 26 maart 2017 @ 14:54:

[...]





Speciaal voor jou nog eentje: vanmorgen naar de kinderboerderij geweest. Meneer had binnen drie tellen een gieter gevonden en sleepte het ding de hele gang door. (Was een grote gieter en hij zat half vol dus een flinke klus voor een muppet van bijna twee) tot drie keer toe kind gezegd: nee niet doen. Dit is niet jouw gieter dus dat is geen speelgoed! Wij naar buiten, geitjes kijken..twee tellen later..kind foetsie. Wij zoeken..vrij snel kind gevonden..stond hij met diezelfde gieter de konijnen nat te gieten. grote grijns op zijn gezichtje, kijkt hij ons aan en roept luid: nijn wassuh! (Wassen)

Konijn waren gelukkig niet erg na geworden..hok wel maar vrijwilligers ter plaatse konden er gelukkig wel om lachen.



Ik ben zooo benieuwd wat hij later voor werk gaat doen!



Waterwerken ontwerpen? Een hondenwassalon?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven