kinderen zus dik aangekleed

18-03-2017 16:18 103 berichten
hallo



Ik pas veel op de kinderen van mijn zus en nou zoals met het mooie weer van van de week 15 graden zie ik dat de kinderen nog dik aangekleed gebracht worden .

Haar oudste dochtertje had van de week zelfs nog 5 lagen kleren aan (hempt t-shirt 2 shirts met lange mouwen en een jurkje) en haar jongste een romper shirt met lange mouwen en een wollen vest en winterjas.

Ik kreeg spontaan medelijden met die meiden en heb ook maar wat uitgetrokken bij ze.

Moet ik dit nu zeggen tegen mijn zus of moet ik het laten zo.



groeten
quote:23681 schreef op 18 maart 2017 @ 17:30:

Bedankt voor alle snelle reacties

Het was in de ochtend inderdaad nog vrij fris maar 5 lagen over elkaar vind ik toch vrij veel.

En ja je kunt dan goed pellen met dit weer.

Maar aangezien dit vaak gebeurt en in de winter soms nog gekker was ik toch eens benieuwd hoe andere hier op reageren.

Zelfs mijn eigen kinderen zeggen tegen me of hum nichtjes het niet warm hebben.



Groeten



Nou vertel eens. Hoe gek was het dan wel niet in de winter?



Groeten.
quote:liubi schreef op 18 maart 2017 @ 17:46:

[...]





Dat zijn Duitse kinderen, toch?Die hebben met 18 graden inderdaad nog een muts op.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is een hempdt alleen al 3 lagen kleding waard.
Niet geschoten is altijd mis
quote:liubi schreef op 18 maart 2017 @ 17:46:

[...]





Dat zijn Duitse kinderen, toch?Dat kan, ik zie ze veel in de dierentuin en dan echt bij supermooi weer, als mijn eigen kinderen al bijna in T-shirts lopen. Op de peuterspeelzaal wisselt het.
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 maart 2017 @ 18:19:

[...]





Nou vertel eens. Hoe gek was het dan wel niet in de winter?



Groeten.
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 maart 2017 @ 18:19:

[...]





Nou vertel eens. Hoe gek was het dan wel niet in de winter?



Groeten.Sjonge. Ik vind je normaal wel een leuke forummer, maar hier op dit topic vind ik je best onaardig. Zit je niet lekker in je vel ofzo? Dient het forum je om jezelf af te reageren?
@ lady_voldemort ik heb dus al meegemaakt dat ze met 4 lagen lange mouwen ( waaronder een dikke fleece vest) werden gebracht. Het was toen wel heel koud maar toch blijft het mij verbazen hoe mijn zus het telkens verzint.

En de kinderen vinden het blijkbaar ook normaal want ze geven zelf niet aan dat ze het warm hebben.



Groeten
quote:23681 schreef op 18 maart 2017 @ 20:17:

@ lady_voldemort ik heb dus al meegemaakt dat ze met 4 lagen lange mouwen ( waaronder een dikke fleece vest) werden gebracht. Het was toen wel heel koud maar toch blijft het mij verbazen hoe mijn zus het telkens verzint.

En de kinderen vinden het blijkbaar ook normaal want ze geven zelf niet aan dat ze het warm hebben.



GroetenNou dan is het toch prima? Laat je zus toch. Het is nou niet alsof die kinderen zwaar worden verwaarloosd of zo.
Alle reacties Link kopieren
Al die lange mouwen over elkaar heen... alleen al het geklooi om dat aan te krijgen bij die koters zou me er al van weerhouden om dat te doen! In de winter dragen de mijne een hemd, trui en buiten een winterjas er over heen. En sjaal muts en handschoenen als het onder de vijf graden is. Warm zat. Kind van mijn zus heeft in de zomer een fleece trui aan en heeft het dan nog niet heet. Ieder het zijne.
Het is de laatste weken 's ochtends nog koud vroeg in de morgen. Als je dan een stuk moet fietsen met kind voorop, die dan recht in de wind zit, dan moet je echt nog een winterjas aan. Niks geks aan. Als het dan 's middags zonnig is, is het inderdaad warm, maar dan trek je toch een laagje uit?



Begrijp niet waar je je zo druk om maakt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zijn die kinderen wel koukleumpjes ? Ik neem aan dat je zus haar kinderen beter kent als jij :-) of misschien zijn die kinderen net ziek geweest ofzo ?

Ik vind het niet zo schokkend hoor. En als die kinderen het te warm hebben, dan zullen ze het wel zeggen, denk ik zo. Of eventueel bied je aan dat ze wat uit mogen trekken als ze dat willen ?

Met het mooie weer hebben mijn kinderen laatst in t-shirt (met een hempie/hemdje eronder, dat wel) gespeeld en mooi dat ze de dag erna zaten te hoesten en een snotneus hadden... Het is nog vrij fris, begrijp je zus dus wel.
@razzmatazz het zijn inderdaad wel een beetje koukleumpjes maar dat hebben ze er ook van gemaakt ze werden als baby ook altijd al warm aangekleed (pas al op ze van baby afaan) .

En daarin tegen zijn ze juist wel vaak ziek en snel verkouden.

En ik moet me er inderdaad misschien niet druk om maken en inderdaad denken dat mijn zus haar kinderen het beste kent maar het blijft met toch elke keer verbazen.

De oudste neem ik s'middags mee uit school en dan heeft ze dus de hele dag die dikke kleren aan gehad want de juffrouw gaat niet alle kinderen checken wat en hoeveel kleren ze aan hebben. En op school is het alles behalve koud. en ze zelf echt niet aangeeft dat ze het warm heeft of zelf wat uittrekt

Dus dan komt ze bij mij en dan doe ik vaak meteen 1 of 2 laagjes uit.

En mijn zus gaat er vrij luchtig mee om zo van als ze ze komt halen aan het eind van de dag kijkt ze echt zo van O hadden ze het toch wel een beetje warm vandaag me deze kleren.



Dus daarom heb ik het nu toch eens op een Forum geplaats om de reactie van andere mensen te lezen.



groeten
Alle reacties Link kopieren
quote:23681 schreef op 18 maart 2017 @ 20:17:

@ lady_voldemort ik heb dus al meegemaakt dat ze met 4 lagen lange mouwen ( waaronder een dikke fleece vest) werden gebracht. Het was toen wel heel koud maar toch blijft het mij verbazen hoe mijn zus het telkens verzint.

En de kinderen vinden het blijkbaar ook normaal want ze geven zelf niet aan dat ze het warm hebben.



Groeten



Werden ze toen op de fiets gebracht?

Want als je zelf ooit in je enorme winteruitrusting weleens op een ouderwetse skilift hebt gezeten weet je dat een paar minuten in de kou zitten echt echt echt heel erg koud kan zijn. Als je zelf dan lekker warm fietst (of altijd in de auto zit) weet je dat dus niet. Hoe warmer jij het hebt, hoe kouder je kind het heeft.



Sinds ik me van dat feit bewust ben doen ik mijn kind ook best lang nog iets warms aan op de fiets.
Alle reacties Link kopieren
quote:23681 schreef op 19 maart 2017 @ 14:16:

@razzmatazz het zijn inderdaad wel een beetje koukleumpjes maar dat hebben ze er ook van gemaakt ze werden als baby ook altijd al warm aangekleed (pas al op ze van baby afaan) .

En daarin tegen zijn ze juist wel vaak ziek en snel verkouden.

En ik moet me er inderdaad misschien niet druk om maken en inderdaad denken dat mijn zus haar kinderen het beste kent maar het blijft met toch elke keer verbazen.

De oudste neem ik s'middags mee uit school en dan heeft ze dus de hele dag die dikke kleren aan gehad want de juffrouw gaat niet alle kinderen checken wat en hoeveel kleren ze aan hebben. En op school is het alles behalve koud. en ze zelf echt niet aangeeft dat ze het warm heeft of zelf wat uittrekt

Dus dan komt ze bij mij en dan doe ik vaak meteen 1 of 2 laagjes uit.

En mijn zus gaat er vrij luchtig mee om zo van als ze ze komt halen aan het eind van de dag kijkt ze echt zo van O hadden ze het toch wel een beetje warm vandaag me deze kleren.



Dus daarom heb ik het nu toch eens op een Forum geplaats om de reactie van andere mensen te lezen.



groeten



Mijn kind is er nu een beetje overheen gegroeid, maar was echt een hele kouwelijke baby. Dat ze dik ingepakt was kwam daardoor. Het was niet dat omdat ik haar dik inpakte dat ze het snel koud had.



En dat ze zelf niks uit doet zegt misschien ook wel wat?
Je zus kent haar kinderen het beste en niet alle kinderen zijn hetzelfde.



Hier ook een koukleum-kind, terwijl het beste vriendje juist warmbloedig is. Dat ziet er samen soms potsierlijk uit: de één in winterjas met sjaal en trui er onder, de ander in T-shirt en openhangende herfst(/lente)jas. En dan hebben ze het allebei niet te warm en niet te koud.
@ mevrouw 75 nee ze gaan lopend naar school en neem ze ook lopend mee naar huis dus zitten niet stil.

en ja alle kinderen zijn verschillend dat weet ik.

En ik vergelijk ze misschien te veel met mijn kinderen maar die hebben het bijna nooit koud en zijn iets ouder waardoor ze beter aan kunnen geven of ze het warm of koud hebben.

En je leest zo veel verschillende verhalen over aankleden op de diverse forums.

maar wat ik al eerder zij het blijft mij verbazen hoe luchtig mijn zus er soms mee omgaat en daarom mijn verhaal op dit forum.



groeten
Maar wat je dus eigenlijk zegt is: "Mijn zus heeft van haar kinderen van kleins af aan koukleumpjes gemaakt.

Ik niet, want mijn kinderen zijn geen koukleumen. Ik probeer haar kinderen nog een beetje te redden door als ze bij mij zijn, wat kleding uit te trekken."
@ courage ik wil mij niet bemoeien met de opvoeding van mijn zus maar vind dus wel dat ze inderdaad het kleding verhaal soms wat overdrijft want zeg nou zelf zou jij 5 lagen kleding bij 15 graden lekker vinden zitten.

Ik vind dat ik naar mijn zus toe daar best een mening over mag hebben.



En hoe dan ander dat dan met dit wisselvallige weer.



groeten
Ach de kids in italie lopen met 20 gr ook nog met winterjas buiten. Die van mij dan met zomerjas. Mijn broer en nichtje in NL lopen er met 20 gr al halfnaakt bij. Iedereen is anders....
Alle reacties Link kopieren
quote:23681 schreef op 19 maart 2017 @ 15:54:

@ mevrouw 75 nee ze gaan lopend naar school en neem ze ook lopend mee naar huis dus zitten niet stil.

en ja alle kinderen zijn verschillend dat weet ik.

En ik vergelijk ze misschien te veel met mijn kinderen maar die hebben het bijna nooit koud en zijn iets ouder waardoor ze beter aan kunnen geven of ze het warm of koud hebben.

En je leest zo veel verschillende verhalen over aankleden op de diverse forums.

maar wat ik al eerder zij het blijft mij verbazen hoe luchtig mijn zus er soms mee omgaat en daarom mijn verhaal op dit forum.



groetenKinderen kunnen al heel vroeg aangeven of ze het warm of koud hebben. In ieder geval vér voor ze naar school gaan, dus ik denk zomaar dat de kinderen van je zus dat ook kunnen.
Ik had het mijn zus direct al gezegd gewoon. Het is je zus toch en geen vreemde? Denk dat ze dan zal zeggen ik heb ze expres in laagjes gekleed zodat je ze kunt uitdoen of terug aan.

Maar is ook lastig om kinderen in dit weer goed te kleden. Sochtends zoo koud en smiddags warm:I laagjes is dan juist de beste oplossing.
Liever een kind met veel laagjes, dat je naar de dag vordert een laag kan laten uittrekken, dan 1 super dikke trui, en vervolgens niks meer heeft.

Wat vinden die kinderen zelf? Hebben ze het gruwelijk warm in al die kleding of valt dat wel mee?
Alle reacties Link kopieren
Droegen mijn kinderen maar eens wat meer kleren...



Peuter heeft de hele winter alleen korte mouwen gedragen, want lange mouwen zijn niet prinsesserig. Bij voorkeur loopt ze in haar badpak. Maillots en leggings vindt ze onzin, elke ochtend is het weer een strijd om haar erin te hijsen. Ze draagt liever haar My-little-pony kniekousen. O, en volgens haar onwrikbare logica hebben zomerjassen korte mouwen, dus ik zie daar ook weer een strijdje aankomen.



De oudste heeft iets meer verstand inmiddels, maar is vanochtend ook zonder jas naar school gegaan. Terwijl ik het behoorlijk chilly vond in mijn leren jasje met merinovest eronder.



Tja, zo lang ze niet ziek worden, doen ze hun best maar.
quote:23681 schreef op 19 maart 2017 @ 16:37:

@ courage ik wil mij niet bemoeien met de opvoeding van mijn zus maar vind dus wel dat ze inderdaad het kleding verhaal soms wat overdrijft want zeg nou zelf zou jij 5 lagen kleding bij 15 graden lekker vinden zitten.

Ik vind dat ik naar mijn zus toe daar best een mening over mag hebben.



En hoe dan ander dat dan met dit wisselvallige weer.



groeten

Ja, ik draag zelf ook graag laagjes. Omdat ik het snel koud heb.

Heb ik het dan toch een keer warm omdat op een locatie men in ene het standje 'vrieskist' van de airco uitzet, dan kan er een laagje uit.

En denk maar niet dat het door mijn opvoeding komt.

Mijn lijf is gewoon zo.
@ moonchild82 het is bij de kinderen van mijn zus altijd lastig inschatten of ze het warm hebben met al die lagen aan omdat ze het gewoon niet aangeven.

Mijn kinderen zouden zich kapot zweten met al die kleren en al snel wat uit gooien, maar als je zelf niets doet of vraagt aan de kinderen van mijn zus blijven ze gerust de hele dag met al die kleren aanlopen.

Net als gisteren ook weer zo'n verhaal s'ochtends nog best koud en s'middags lekker mijn kinderen gewoon een t-shirt aan met een shirt met mouwen word mijn jongste nichtje nog gebracht met 4 lagen kleren aan ( hemd ,t-shirt ,lange mouwen shirt en een vest en dikke winterjas en sjaal om) ik zag dit eigenlijk pas toen ik haar broek moest verschonen en dat ik merkte dat haar rug wat bezweet was en dat ik dus vroeg aan haar of ze het warm had en toen pas gaf ze aan van ja ik wil wat uit en dat heb ik toen ook maar gedaan voor dat kind.

Mijn zus had de oudste zelf naar school gebracht dus die nam ik s'middags mee en die had dus ook nog een dikke sjaal om en een muts op en toen ik thuis kwam ook maar de kleding even na gekeken en gevraagd of ze het niet warm had en na een beetje aarzelen gaf ze aan dat ze het toch wel wat warm had , ook niet zo gek met weer 5 lagen aan ( hemd, t-shirt lange mouwen shirt, dun col truitje en jurk er over) .

Dus ja die ook maar even wat uitgedaan.



Dus ik het maar weer aangekaart bij mijn zus en ze zij dat ik er goed aan had gedaan om wat uit te doen haha



Groeten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven