Kitten laten helpen , merkte jij verschil?

28-02-2017 22:24 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Ik laat deze week mijn kitten van 7 maanden helpen , is een poes

Mijn vraag is merk je verschil met daarvoor en de dagen , weken erna? Rustiger? Of geen verschil , aanhankelijker? Of minder , of hetzelfde , mijn poes blijft binnen , en zal ook nooit naar buiten gaan , maar nu zegt de ene site dat poezen dikker worden na het helpen en de andere site zegt alleen de katers ?
Wees jezelf
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn kitten ook laten steriliseren (en chippen) toen ze een dikke zes maanden oud was. Ze was en is een enorm actieve kat, maar ten opzichte van voor de sterilisatie is ze wel een stuk aanhankelijker geworden. Al blijft het een eigenzinnig dier die heel goed weet wat ze wel en niet wil. Ook is ze iets dikker geworden, maar ze groeit nog steeds. Ze is best groot, helemaal als ik haar naast de andere volwassen katten in huis zie. Binnenkort mag ze naar buiten, dat gaat vast helpen voor de lijn.
Geen verschil, zelfs niet bij de katers.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij is al gechipt , ben benieuwd ze is afentoe wel heel hyper , 10 uur savonds wakker en dan om 3 uur snachts nog actief , ook vaak rennen door de woonkamer sprinten springen , en dan is ze al 6 uur wakker

Hoop ook dat ze aanhkelijker word , ze is soms zo onrustig dat haar gedachte met 2seconden al om kan slaan , in de mand , even opschudden en hup nee toch maar ergens anders liggen
Wees jezelf
Bij mijn poes was er geen verschil, niet in gewicht en ook niet in haar energie. Mijn kater is wel zo'n typische papzak met hangbuik geworden
Ik heb 2 weken geleden mijn kitten van 6 maanden laten castreren. Het was altijd een scharminkel. Vlak voor zijn castratie is 'ie ook weggelopen. Kon hem ophalen in het asiel. Daarna dus gelijk laten helpen en chippen. Ik vind wel dat hij wat is aangekomen, maar ik geef hem nu ook op meerdere tijden per dag eten (zodat ie altijd wel ff binnenkomt) Hij is wel wat rustiger geworden. Zit langer voor het raam en komt vaker bij me zitten. Ook blijft hij niet meer zo lang weg als hij buiten is.
Alle reacties Link kopieren
Alsof hij het aanvoelde he pantoffel, fijn dat hij rustiger is geworden , hier zijn opeens nu de gordijnen aan de beurt
Wees jezelf
Alle reacties Link kopieren
Die van mij heeft als hobby het versnipperen van rollen keukenrol en kranten. En kan daar zeer trots bij kijken als ik 's ochtends beneden kom . Gelukkig heb ik alleen rolgordijnen in mijn huis, alhoewel de bank wel wat te lijden heeft van de katten. Het meest grappige vind ik dat de kitten het gedrag van de andere twee katten kopieert, Met als gevolg dat ze ook van alles apporteert (balletjes, elastiekjes). En ze is wat jaloers aangelegd. Als een van de twee andere katten bij mij ligt, of op een ander mooi plekje in huis en madam wil daar ook zitten. Dan gaat ze gewoon bovenop een van de heren zitten/liggen om vervolgens fanatiek hun oren te gaan wassen. Wat de heren in eerste instantie over zich heen laten komen, om vervolgens toch maar een ander plekje te zoeken. En mevrouw ligt dan zeer tevreden spinnend op het veroverde plekje.
Mijn poes heeft zo'n typisch leeg hangbuikje gekregen. En ze eet veel, maar of dat door de sterilisatie komt?

Verder qua gedrag geen duidelijke veranderingen.
Alle reacties Link kopieren
Helaas geen verschil.

2 uur na de operatie moest ik haar (weer) uit de gordijnen trekken.

Ze is nu 8, klein en mager, en het is nog steeds een draak van een kat.

Ik weet zeker dat ze denkt dat ze NEE!!!!!! heet.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
O oke, ik denk dat het dan nog een halfjaar gaat duren voordat die streken weggaan als ik geluk heb , de bank word hier ook gesloopt hij is open van onder,dus ze zit steeds met die veer te spelen ,nu heb ik 3 vuilniszakken op elkaar gelegd en tegen de bank onderkant vast getaped
Wees jezelf
Alle reacties Link kopieren
Mijn poes is inderdaad dikker geworden naar de sterilisatie. Maar met de juiste voeding hiervoor zou dit niet snel gebeuren.

Maar mijn andere heeft een meer sportievere bouw, misschien is de ene poes er ook gevoeliger om dikker te worden dan de andere poes.

Voor de steralisatie werd mijn poes steeds "geil" en dat is nu niet meer het geval.
quote:Poezenmens290 schreef op 01 maart 2017 @ 00:08:

O oke, ik denk dat het dan nog een halfjaar gaat duren voordat die streken weggaan als ik geluk heb , de bank word hier ook gesloopt hij is open van onder,dus ze zit steeds met die veer te spelen ,nu heb ik 3 vuilniszakken op elkaar gelegd en tegen de bank onderkant vast getaped



Ik heb van begin af aan een krabpaal voor de bank gezet en daar krabt ie ook altijd aan. Maar goed, ik woon samen met mijn 2 jonge dochters in huis die constant met hem spelen, oppakken, gek maken met het speeltje dus hij aan het eind van de dag ligt hij uitgeteld op het kussen boven de verwarming voor het raam.



Wist overigens niet dat ik ZO verliefd op een kat kon worden. Het is zo'n leuk beestje. Als ik naar mijn werk gaat springt ie ook gewoon bij me in de auto en rijdt ie een stukje mee. Mocht je Instagram hebben, je kan hem volgen op joepdekater

;) Sorry voor de kattenspam...
Alle reacties Link kopieren
Leuk ik ga je volgen , ik heb zelf ook een instagram aangemaakt voor mijn kitten , die sla ik allemaal daar op , anders zit mijn telefoon zo vol , wat leuk zeg dat meerijden op de motorkap, die van mij blijft binnen , maar ze gaat elke week mee in de auto, gaan we een stukje rijden , dit doen we al Bijna 5 maanden, ze vind het niet eng , soms wel spannend, gaat dan of op mijn schoot liggen of op de hoedeplank , snelweg vind ze minder prettig dan binnen de bebouwde kom ,ik hoop dat er een dag komt dat ze gewoon rustig gaat slapen , en niet iedere keer dat heen er weer geloop, dan op schoot dan weer terug in de mand dan weer op de hoedeplank ,
Wees jezelf
Alle reacties Link kopieren
Gisteren is ze geholpen , en ik zag meteen een hangbuikje , heel klein beetje , dus die hangbuik komt gewoon door die operatie , hoe en waarom snap ik niet zo , dat er in 1 keer na een operatie een hangbuikje omtstaat,

Ik geef vanaf vandaag 90 gram brokjes perdag , ik ga niet meer onbeperkt brokken aanbieden nu , ik bravht haar om half 10 en kwartvoor 1 heb ik haar weer opgehaald , en 4uur half 5 was ze weer helemaal de oude ook brokken eten ging goed , ze heeft die dag maar 2 uur geslapen , ik was 6 uur op , poes dus ook , en is zeker wel actief geweest tot 1 uur snachts , waar ze die energie vandaan haalt
Wees jezelf
Alle reacties Link kopieren
Nou we zijn 3 weken verder , en ik merk wel verschil , ze is een stuk minder hyperactief , normaal ging dit uren door , vanaf 10 tot 2 uur snachts , nu ik ga om 11 uur naar boven neem haar mee en na 10 minuten gaat ze slapen , terwijl normaal rende ze op zolder en als ik haar op de slaapkamer wilde houden krabte ze altijd aan de deur dit ging dan een kwartier door , ik speel wel minimaal een uur met haar voordat ik ga slapen , ze heeft wel haar hyperactieve buien , maar dit gaat gelukkig niet meer uuuren door, buikje is ook weer mooi , je ziet er niets meer van , alleen beetje kaal nog
Wees jezelf
Alle reacties Link kopieren
quote:Poezenmens290 schreef op 03 maart 2017 @ 17:58:

Gisteren is ze geholpen , en ik zag meteen een hangbuikje , heel klein beetje , dus die hangbuik komt gewoon door die operatie , hoe en waarom snap ik niet zo , dat er in 1 keer na een operatie een hangbuikje omtstaat,







Mooi!

Mijn eigen hangbuikje is vanaf nu het resultaat van mijn blindedarm operatie.



Fijn dat het goed is gegaan en ze er rustiger van lijkt.

Mazzel.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven