Peertjes

20-03-2017 19:49 46 berichten
Ik heb er genoeg van! Ik koop nu elke twee maanden nieuwe flamepeertjes voor in drie lampen en het begint een grote kostenpost te worden. Deze keer is het in nog geen zes weken dat ik al twee lampen moet vervangen, dus nu mijn vraag:

De spaarlampen bij de Action zijn van Calex en ze vragen er een mooi prijsje voor. Ik wil spaarlampen, geen LED. Heeft iemand van jullie ervaring met die lampen? Gaan ze een tijdje mee of sta ik in dit geval ook om de zoveel tijd in de winkel om nieuwe te kopen?

Natuurlijk kan ik er drie van Philips kopen, maar die tien jaar die ze beloven is ook maar een indicatie en het kan zijn dat die er ook na een paar maanden mee ophouden, dus wil ik daar nog even mee wachten, het is per slot van rekening niet niks, zo even dertig euro voor drie peertjes.
Alle reacties Link kopieren
Zo vaak je lampen stuk, zal inderdaad ook eens je huis door laten meten ... ergens zit het niet goed. Succes !
Mijn buren hebben overal LED in en die hebben nu een ijsblauw woonkamer, echt verschrikkelijk. Ik merk dat zijn het ook niet prettig vinden, want als ze tv kijken zijn alle lampen uit.
quote:Pinky82c schreef op 20 maart 2017 @ 21:06:

Zo vaak je lampen stuk, zal inderdaad ook eens je huis door laten meten ... ergens zit het niet goed. Succes !Ik heb 8 lichtpunten waarvan er 3 steeds stuk gaan, maar dat zijn wel steeds die lampen die uit dezelfde winkel komen, de rest doet het gewoon goed en lang. Ik denk dat ik steeds stokoude lampen toegeschoven krijg.
Cateautje, ik heb ledlampen van het kruidvat, in de flame kleur, die geven echt mooi warm licht. (ik zou ook nooit van die blauwe/wit lampen willen)

Ze zijn ook niet zo duur, dus je kunt er makkelijk een keertje eentje uitproberen.
quote:Renaissance schreef op 20 maart 2017 @ 21:09:

Cateautje, ik heb ledlampen van het kruidvat, in de flame kleur, die geven echt mooi warm licht. (ik zou ook nooit van die blauwe/wit lampen willen)

Ze zijn ook niet zo duur, dus je kunt er makkelijk een keertje eentje uitproberen.

Oehhh, je bent net te laat, ik heb lampen besteld bij Ikea. Jammer zeg. Maar goed, die onthou ik voor een volgende keer.

Bedankt voor de tip.
Haha, maakt niet uit, als jij er maar blij mee bent. Fijn licht in huis is zo belangrijk.
Zeker en ik ben al zeer sfeergevoelig, een foute verlichting geeft me snel hoofdpijn en ik krijg last van mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 20 maart 2017 @ 21:06:

Mijn buren hebben overal LED in en die hebben nu een ijsblauw woonkamer, echt verschrikkelijk. Ik merk dat zijn het ook niet prettig vinden, want als ze tv kijken zijn alle lampen uit.Je hebt ze ook gewoon in warmwit hoor. En in verschillende sterktes. Of je het fijn vind is natuurlijk lastig, ik hoop dat je goede kan vinden waar je geen hoofdpijn van krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Saz schreef op 20 maart 2017 @ 20:21:

[...]





En.. Branden ze nog?Ja.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook gloeilampen die al meer dan 100 jaar branden.





http://www.centennialbulb.org
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Aan het einde van de jaren 70 kwam er een pief van Philips op tv vertellen dat ze vanaf dat moment gloeilampen zouden gaan maken met een mindere levensduur en dat deden ze voor de verkoop. Daar is veel protest over geweest, maar ze hebben het toch doorgezet.

Als ik kon tijdreizen, dan zou ik zeker wat lampen meenemen uit de jaren 50/60.
Ik had dat ook met een lamp. Elke keer weer nieuwe bolletjes kopen. Het toppunt was zelfs dat alle bolletjes meteen knapten zodra ik de lamp aanzette. Overgestapt op led en het probleem is weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de ledlampen van Ikea. Ze gaan echt maanden mee, ik kan me zelfs niet herinneren wanneer ik er voor het laatst één vervangen heb.

Ik bewerk ze wel met okergele nagellak omdat ik niet van wit of wittig licht in de woonkamer houd.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel leddimmers in huis? Op een gewone dimmer werken ze niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:JuffrouwJoos schreef op 20 maart 2017 @ 23:30:

Ik heb ook de ledlampen van Ikea. Ze gaan echt maanden mee, ik kan me zelfs niet herinneren wanneer ik er voor het laatst één vervangen heb.

Ik bewerk ze wel met okergele nagellak omdat ik niet van wit of wittig licht in de woonkamer houd.Wat een goed idee! Blij dat ik dit lees
quote:Snoesje666 schreef op 20 maart 2017 @ 21:39:

Er zijn ook gloeilampen die al meer dan 100 jaar branden.





http://www.centennialbulb.orgCool! Dat lampje van jullie kan dus nog beroemd worden!
quote:Renaissance schreef op 20 maart 2017 @ 21:09:

Cateautje, ik heb ledlampen van het kruidvat, in de flame kleur, die geven echt mooi warm licht. (ik zou ook nooit van die blauwe/wit lampen willen)

Ze zijn ook niet zo duur, dus je kunt er makkelijk een keertje eentje uitproberen.



Die zijn echt goed.

Een paar maanden geleden waren ze hier in de aanbieding en heb er direct een aantal van ingeslagen. Ik had hetzelfde probleem als Cateautje met lampjes ( peertjes ) die kapot gingen en ben nu eindelijk van dat probleem verlost.

Mijn voorkeur ging naar peertjes omdat ik retro lampen ( Herda ) heb en in stijl wilde blijven qua verlichting.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 20 maart 2017 @ 20:00:

[...]



Het zijn gewone peertjes die steeds stuk gaan.



Ook dat is niet normaal. Ik heb hier nu 7 jaar een kroonluchter hangen met gloeilampen in de vorm van vlammetjes. De enige keer dat er eentje kapot is gegaan, was toen er een bal tegenaan kwam. De andere doen het nu al 7 jaar prima. Elke keer na een paar maanden kapot klopt niet.



Verder zou ik toch echt voor led gaan.
Nou, de LEDlampen van Ikea zijn binnen en ze doen het goed, maar wel wat fel. Ik ben nog naar het kruidvat geweest voor de juiste nagellak, maar kon het niet vinden, dus heb ik de tenen van een paar panty's afgeknipt en die erover gedaan en dat geeft heel mooi licht, dus weer een lifehack rijker. Heb ze na een paar uur gecontroleerd en het is niet warm geworden, dus dat zit wel goed.

Wat mij ook opvalt aan die lampen is dat deze wel uitstralen, dus de kamer wordt goed verlicht, kortom, ik ben om en heb besloten dat als de andere gloeilampen die hier nog branden stuk gaan daar ook diezelfde LEDlampen ingaan, moet alleen nog even uitzoeken of de dimmers die ik al heb werken op die lampen, anders moet ik iets anders verzinnen.

Ben benieuwd hoelang ze meegaan, waren toch aardig aan de prijs. Er zijn me 45000 branduren beloofd, dus daar ga ik vanuit.
Ga je de branduren tellen, Cateautje?
Jaja, uit het hoofd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven