Entertainment alle pijlers

Break free BNN

08-04-2016 15:00 170 berichten
Je gaat op reis, besluit alles achter je te laten en een tijdje uit de sleur van het dagelijkse leven te breken. Maar wat als dat het laatste is wat je ooit zult doen?



In Break Free, een documentaireserie gepresenteerd door Chris Zegers, worden de levens gevierd van jonge mensen die in het buitenland op tragische wijze verongelukt zijn. In vijf afleveringen zie je een indrukwekkend eerbetoon door familie en vrienden in een poging de herinnering levend te houden.



Iemand die de laatste aflevering(en) gekeken heeft? Ik vind het hele mooie documentaires. Jonge mensen, in de bloei van hun leven, die hun droom achterna gaan. En dat vervolgens die droom dan eindigt in een nachtmerrie. Heftig, puur en mooi tegelijk! De documentaires zetten mij aan het nadenken over dromen, reizen, leven en de dood.



Wat vinden jullie van deze afleveringen?
Alle reacties Link kopieren
Ja of drugs, zei men.

Maar er zijn toch eerder toeristen dood gegaan door het eten van vergiftigde vis ofzo? Dat kon heel snel gaan maar dan werd men wel eerst ernstig ziek dacht ik.
Hatsjikideee...
Ja, het lijkt eerder alsof ze beiden rustig ingeslapen zijn. Triest dat de families hier nooit achter zullen komen.
Alle reacties Link kopieren
Iemand afgelopen aflevering gezien?
Alle reacties Link kopieren
Die van de bergbeklimmer?

Ja heftig. Ik zat op t puntje van m'n stoel toen die hond aansloeg.



En net ook de aflevering van Daan gezien. Man o man ik heb gehuild toen broer die kaart aan de verpleegkundige gaf. Moet een fijn idee zijn dat er tenminste een lief persoon bij hem was op t laatst.

Gelijk mijn zoontje geknuffeld. Wat moet dat onmenselijk zwaar zijn. Je kind verliezen.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat vond ik ook heftig, ik dacht echt van,wat als die jongen ineens onder die steen ligt??

Bij Daan vond ik echt heel triest. Bij veel vervelende dingen op reis denk ik weleens van, dit had evt volkomen kunnen worden. Maar bij Daan? Ken die hele ziekte ook niet en denk dat iedereen dit wel kan overkomen op reis. Hoofdpijn en misselijk heeft iedereen weleens toch, datlink je niet gelijk aan hele erge ziektes. Heb zelf ook een duikopleiding gevolgd, maar dan in Indonesie. Je moet een papier invullen of je ergens last van hebt etc.

Daarnaast aantal duiken doen met instructeur, je moet oefeningen doen onder water. Vind vreemd dat de instructeur niks heeft doorgehad.
Eens. Die instructeur had het moet moeten meren als hij zo zwak was.



Wat betreft het voorkomen kunnen worden: volgens mij wel. Als het inderdaad voortkomt uit die eerdere actie met die modder smeren waar hij als enige van die groep ook alles in zijn gezicht heeft gesmeerd en 'slokken' binnen heeft gekregen. dan was dat natuurlijk ook niet zo verstandig. En dan druk ik me nog voorzichtig uit. Maar ja daar heeft niemand nu wat aan.
Prachtig programma. Heel integer en zonder vals sentiment gemaakt. Echt een eerbetoon aan de overledene.

Gisteren zo moeten huilen om Bob.
quote:mabelle schreef op 30 maart 2017 @ 23:47:





En net ook de aflevering van Daan gezien. Man o man ik heb gehuild toen broer die kaart aan de verpleegkundige gaf. Moet een fijn idee zijn dat er tenminste een lief persoon bij hem was op t laatst.

.Dat was ook mijn breekmoment.
Alle reacties Link kopieren
Prachtig mooie serie. Gisteren voor het eerst moeten huilen. Die jongen , helemaal alleen sterven ver weg van al zn dierbaren. En dan zn moeder nog aan de telefoon gehad. Man oh man wat een ongelooflijk drama.



Heeft iemand van jullie trouwens mee gekregen waarom hij onder narcose moest ? Was dat vanwege de beademing?
quote:rascalles schreef op 31 maart 2017 @ 11:41:

Prachtig mooie serie. Gisteren voor het eerst moeten huilen. Die jongen , helemaal alleen sterven ver weg van al zn dierbaren. En dan zn moeder nog aan de telefoon gehad. Man oh man wat een ongelooflijk drama.



Heeft iemand van jullie trouwens mee gekregen waarom hij onder narcose moest ? Was dat vanwege de beademing?Ik denk dat ze gingen opereren in het andere ziekenhuis waar hij naar toe ging? In de ambulance ging het mis. Welke operatie is mij ook niet duidelijk geworden.
Alle reacties Link kopieren
quote:hamaika schreef op 31 maart 2017 @ 09:22:

Eens. Die instructeur had het moet moeten meren als hij zo zwak was.



Wat betreft het voorkomen kunnen worden: volgens mij wel. Als het inderdaad voortkomt uit die eerdere actie met die modder smeren waar hij als enige van die groep ook alles in zijn gezicht heeft gesmeerd en 'slokken' binnen heeft gekregen. dan was dat natuurlijk ook niet zo verstandig. En dan druk ik me nog voorzichtig uit. Maar ja daar heeft niemand nu wat aan.



Is zo, maar dan zou ik denken: ik kijk het even aan.

Als dan weken later opeens klachten krijg als misselijkheid en hoofdpijn zou ik dat niet direct linken aan die slokken modder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Saz schreef op 31 maart 2017 @ 11:45:

[...]





Ik denk dat ze gingen opereren in het andere ziekenhuis waar hij naar toe ging? In de ambulance ging het mis. Welke operatie is mij ook niet duidelijk geworden.Dit is inderdaad gissen maar ik denk dat ze hem hebben willen verplaatsen naar een groter ziekenhuis met een IC / bedden met beademingsapparatuur en dan wordt je gesedeerd. Misschien bedoelen ze dat met narcose, of ze wilden inderdaad opereren en de longbloedingen stoppen o.i.d.? Maar het was al te laat inderdaad
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Net de laatste aflevering teruggekeken, een van de heftigste tot nu toe vond ik. Erg knap van die broer dat hij totaal tegen zijn comfortzone in die reis gemaakt heeft. Ik denk niet dat iemand er wat aan heeft kunnen doen, gewoon domme pech. Die ziekte had hij hier ook op kunnen lopen op zich ...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren ook gekeken, hartverscheurend als die broer zegt in de jungle wat moet je zo ver weg in Luxemburg heb je toch ook bos en rotsen? En ik heb het niet droog gehouden bij de verpleegkundige die bij Daan was in de ambulance. Heel heftige aflevering.
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
Alle reacties Link kopieren
Deze van vandaag is ook weer heftig zeg....
Ja deze was ook wel heftig. Wat als ze haar ziekte meer geaccepteerd had? Mooi idee dat ze haar grote droom heeft waargemaakt.
quote:pussywillow schreef op 07 april 2017 @ 14:46:

Ja deze was ook wel heftig. Wat als ze haar ziekte meer geaccepteerd had? Mooi idee dat ze haar grote droom heeft waargemaakt.

Door haar vriendin werd inderdaad ook gezegd dat als haar kamergenoot een ambulance had gebeld en gewoon wat adequater had gereageerd, zij nog had geleefd.



Ik vond die Australische jongen heel aandoenlijk.
Je kan die kamer genoot niks kwalijk nemen natuurlijk. Wat zou jij doen? Ze sliep 'rustig' verder. Zoiets verwacht je toch niet?



En toch; als ze haar ziekte serieus genomen had.. Vind dat een moeilijk stuk waar ik als moeder heel erg mee zou worstelen denk ik.
Eens met Saz



Lag het trouwens aan mij dat ik vond dat Chris Zegers er slecht uitzag?
quote:hamaika schreef op 07 april 2017 @ 17:48:

Eens met Saz



Lag het trouwens aan mij dat ik vond dat Chris Zegers er slecht uitzag?



Die vind ik er altijd slecht uitzien

Wel een super leuke gast overigens.
quote:Saz schreef op 07 april 2017 @ 15:13:

Je kan die kamer genoot niks kwalijk nemen natuurlijk. Wat zou jij doen? Ze sliep 'rustig' verder. Zoiets verwacht je toch niet?

.Inderdaad. Niemand daar wist uberhaupt dat ze diabetes had.
Alle reacties Link kopieren
Heftig deze.

Wat een lieve mensen toch telkens. Die vrouw van dat dak bijvoorbeeld. Mooi dat haar ouders daar het vuurwerk hebben gezien als eerbetoon.
Die vrouw met dat dakterras was echt een schat ja. Die Australische jongen trouwens ook. En mooi nummer dat van Neil Young
quote:Saz schreef op 07 april 2017 @ 15:13:

Je kan die kamer genoot niks kwalijk nemen natuurlijk. Wat zou jij doen? Ze sliep 'rustig' verder. Zoiets verwacht je toch niet?



En toch; als ze haar ziekte serieus genomen had.. Vind dat een moeilijk stuk waar ik als moeder heel erg mee zou worstelen denk ik.Dat laatste dus. Als die kamergenoot had geweten van haar diabetes en dat er dan bij een hypo meteen hulp moet komen, had hij wellicht anders gereageerd. Dat zei die vriendin ook min of meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu te kijken



Wat een tragisch verhaal.
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven