Uitgerekend 1e helft april 2017 - deel 2

29-08-2016 20:52 267 berichten
Een nieuw topic met de tabel onder een algemene nick. Wachtwoord is de gebruikersnaam maar met een hoofdletter a.



NaamLeeftijdKindje?GeslachtUitgerekendBevallenMuppet198431-342eMeisje3 aprilkruimel2332-311eJongen7 april 3 maartMupsy30-312e*Meisje6 april 22 maartXervy31-311eMeisje12 april 23 maartminnim27-311eMeisje10 april 30 maartPalmboompje12331-323eJongen11 april 13 aprilmoorkop9025-271eJongen3 april 14 april



Bloempje300, Piony, Jayla2, Arinna



Lieve IcedT, Duna_2015, Tomaat86, Anemoon15, Pinkpearl & Raisingirl - we hebben al een tijdje niks van jullie gehoord, maar hopen ook dat jullie ondertussen je lieve kindje in de armen hebben mogen sluiten!
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat een verhaal Muppet! Kan me voorstellen dat zo'n spoedkeizersnee etc er flink in hakt, zowel fysiek als emotioneel. Hopelijk gaat het herstel voorspoedig. Maar eh... Toch ook heel hartelijk gefeliciteerd!!
Jee wat een bevalling Muppet. Dat is niet niks.

Heel erg gefeliciteerd en veel sterkte en succes met het herstel.
Alle reacties Link kopieren
Wat is de tabel mooi trouwens! En overzichtelijk! Bedankt voor wie het dan ook is die dat bijhoudt, haha
Alle reacties Link kopieren
Xervy wat fijn, ergens naar uit kunnen kijken!! Met zo'n keizersnede, mag je haar dan ook zelf uit de buik tillen? Dat zie je steeds vaker!



Leuk minnim dat ga ik even lezen!



En muppet wat een bericht!! Allereerst van harte gefeliciteerd natuurlijk! Maar wel heftig hee, kan het me zo goed voorstellen dat dat heel wat emoties met zich meebrengt. Was je op dat moment al met verlof?



Hier bijna 39 weken nu.. Vannacht heb ik ruk geslapen omdat ik geloof ik voorweeen had maar ik vraag me af of ik het gedroomd heb. Heel onrustig en elke keer dacht ik dat m'n bed nat was. Ik ben geestelijk ook echt klaar met zwanger zijn, fysiek gaat eigenlijk nog top.
Ooo spannend moorkop.



Hier even geweldig nieuws. Onze dochter is hedenmiddag middels keizersnede geboren, omdat iets van mijn waarden niet goed waren.

Dochter weegt dikke 2800 gram en doet het zeer goed.

Met mij gaat het ook wel goed. Heb veel last van de wond, maar ik kan zelf de medicatie reguleren.
Alle reacties Link kopieren
Xervy, wow, gefeliciteerd!! Was het echt spoed of was het zoals gepland een 'gentle c-section'?

En is de misselijkheid nu dan ook direct weg? Ik hoop het voor je!
Geen echte spoed. Ze hadden donderdag te hoge galwaarden gemeten en iknhadneen een te hoge bloeddruk. Dus hebben ze de afspraak vergoed.

Keizersnede is wel goed verlopen alleen werkte de ruggenprik bij mij niet zo goed. Had nog erge pijn bij de operatie. Heb doorgezet zodat ik de geboorte heb kunnen zien. Daarna hebben ze me volledige narcose gegeven.

Ondanks dat ze met 37 weken geboren is, doet ze het erg goed en hoefde de couveuse niet in. Alleen hebben ze haar even onder een warmtelamp moeten zetten. Nu is het prima.

Het is een prachtig meisje om te zien met een mooie grote haarbosml.



Heb wel last van de wond (logisch uiteraard) daar krijg ik morfine (zelf reguleerbaar middels pomp) en paracetamol met diclofinacdiclodenac.



En nee ik, ik ben NIET meer misselijk.



Had gewoon wat pech met de ruggenprik, dat kan wel eens voorkomen.



Meiden succes met de laatste loodjes. Jullie kunnen het
Alle reacties Link kopieren
Muppet, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. wat een bevalling zeg. gelukkig is alles goed gegaan en kun je nu lekker van haar genieten.



Xervy, gefeliciteerd met jullie dochter. toch wat sneller dan verwacht maar wat heerlijk dat ze het zo goed doet. hopelijk gaat het met de wond snel wat beter. en heeeeeerlijk genieten van lekker eten / drinken en geuren nu de misselijkheid weg is ;)
Palmboompje: ja en er ligt al een broodje carpaccio op me te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Xervy! Nu lekker genieten! Mogen jullie al naar huis? En ja die wond die doet wel even goed zeer, maar 't wordt wel echt net de dag minder. Dat zal jij ook merken. Nu vind ik het vooral irritant dat ik veel nog niet mag terwijl ik me wel goed voel haha. Helenaal met 2 kids!



En bedankt voor alle felicitaties!
Muppet: nee moet zeker 4 tot 5 dagen blijven. Zit nog flink aan de morfine en diclofinac.

Ik heb wel het "geluk" dat dit onze eerste is. Wij hoeven met niemand rekening te houden.

Kan me voorstellen dat het vervelend is met 2 kids.



Mijn man blijft de hele tijd bij me en heeft dikke 3 weken vrij dus kan me goed helpen en dat doet hij ook.
Alle reacties Link kopieren
Ah ok das best lang, ik mocht met 3 naar huis volgens mij (maar langer gebleven omdat dochter er nog lag). En morfine kreeg ik alleen direct na keizersnede. Maar daar voelde ik me ook duffig door haha. Daarna idd diclofinac en paracetamol en na een week vergat ik zelf de medicatie al, dus dat ging echt met de dag beter. Eerste dag na operatie liep ik als een hoogbejaarde, dat wel hahaha! Maar ik moest en zou anders mocht katheter niet uit ;) en dat wou ik. Nou lekker laten verwennen daar dan maar!
Hahaha ja vandaag voor t eerst gelopen.. Hele opgaaf. De katheter hebben ze er vanmiddag ook uit gehaald.

Misschien dat ik langer moet blijven ivm narcose? Maar hier laten ze je volgens mij standaard 4 tot 5 hier. Moet wel zeggen dat ik gisteren later op de dag geopereerd ben en toch wat langer op de recovery gelegen heb.

Kreeg na afloop lekkere waterijsjes. Mmm

Vandaag kwam mijn moeder met een broodje carpaccio, de schat.
Alle reacties Link kopieren
Ladies, afgelopen woensdag ben ik met 37+6 bevallen van onze dochter. Bevalling ging ontzettend snel.. binnen 2,5 uur was ze er. In vergelijking met mijn vorige bevalling (placenta die brak, veel bloedverlies, alsnog naar ok).. is dit echt een wereld van verschil!



Muppet en Xervy: van harte gefeliciteerd met jullie wonders!!



Ik heb nog niet uitgebreid alles gelezen, maar meer snel gescand, dus binnenkort even een uitgebreide reactie van mijn kant!!
Alle reacties Link kopieren
Xervy, fijn dat de misselijkheid inderdaad gelijk weg is! Eet smakelijk!



En Mupsy, jij ook van harte gefeliciteerd!! Wat fijn dat de bevalling zo voorspoedig ging. Is dat dan echt 2.5 uur van de eerste weeën naar baby er uit? Of had je wel eerst een periode van 'OK, het begint binnenkort echt...'? Want als het hier op werk begint en het duurt echt maar 2.5 uur in totaal kan ik niet eens m'n tas thuis ophalen :P
Alle reacties Link kopieren
Minnim, dank je wel! Dat was inderdaad vanaf de eerste wee tot het moment dat ze geboren is. Maar dit is wel mijn tweede.. dus denk dat dat ook wel scheelt! Bij mijn zoontje heb ik er 6 uur over gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Mupsy! Klinkt goed!!



En Xervy, t zal vast per ziekenhuis verschillen dan, narcose heb ik (helaas) ook gehad namelijk. Fijn dat je iets op de been bent geweest, al voelt dat nu vast nog niet zo fijn, haha! Neem aan dat je dochter lekker bij je op de kamer ligt? En eet smakelijk .
Mupsy: van harte gefeliciteerd!!! Wat fijn dat je een fijne bevalling hebt gehad.



Muppet: ja nu hebben ze t erover om me toch eerder naar huis te sturen. Ik weet t niet. Krijg maar de helft ook mee eigenlijk. Leef in een eigen bubbel .

Maar in eerste instantie hebben ze 4 tot 5 dagen gezegd. Ik zie wel.

Ja lig op een kraamsuite (zo noemen ze dat). Een privé kamer waar onze dochter bij ons ligt en man ook blijft slapen. Eigen badkamer, tv alles erop en eraan. Pure luxe. Echt een geluk dit, dit is er namelijk nog niet zo heel lang (1,5 jaar ofzo).

O en eten heeft me lang niet meer zo goed gesmaakt.



Hoe gaat het met de andere dames? De laatste loodjes! Jullie kunnen het
Alle reacties Link kopieren
Mupsy gefeliciteerd! wat een snelle bevalling zeg. ben je thuis bevallen? veel tijd om naar het ziekenhuis te gaan zal je niet hebben gehad met maar 2,5 uur. wel heerlijk om nu zo "fijn" te bevallen nadat dat de vorige keer niet echt zo was.
Alle reacties Link kopieren
Palmboompje, dank je wel! Nee, ik ben wel in het ziekenhuis bevallen. Door teveel bloedverlies bij mijn eerste zwangerschap had ik een medische indicatie. Maar ziekenhuis ligt hier op 10 minuten rijden, dus dat valt erg mee! Daarnaast had ik bij mijn zoontje ook heel snel volledige ontsluiting, alleen de uitdrijving was toen het probleem. Hierdoor had verloskundige al aangegeven dat het nu best wel snel kon gaan, dus we waren er op voorbereid!



Hoe gaat het met iedereen? Hoogzwangere?



Xervy en Muppet, hoe gaat het met jullie? Heftig hoor de keizersnedes!! Heeft inderdaad een veel langer herstel.



Muppet, hadden jullie er rekening mee gehouden dat ze, ivm met jullie zoontje, ook eerder zou komen? Lijkt mij inderdaad even heel erg schrikken, maar gelukkig doet ze het goed! Ook apart idee inderdaad dat ze al ruim 4 weken is en je eigenlijk nog zwanger had kunnen zijn!



Xervy, al thuis? Hoe gaat het? Onze kindjes schelen een dag, leuk! Wel ontzettend fijn dat de misselijkheid direct over is. Moet na 9 maanden hele opluchting zijn!
Mupsy; nee nog niet thuis. De kleine drinkt niet goed, teveel afgevallen. Krijgt nu de fles en wat overblijft met sondevoeding.

Gelukkig worden we hier goed verzorgd. We komen niks tekort.

Ze is uitvoerig gecontroleerd door de kinderarts en hebben op vanalles getest, alles is goed. Alleen moet ze nog goed drinken, maar ze is ook met 37 weken gehaald, dan kwam dit vaker voor.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat de kleine wat extra hulp nodig heeft Xervy. Sterkte daarmee!



Hier gaat het goed, 38 weken nu, nog geen bijna-bevalling-symptomen. De laatste dingetjes in huis en op werk worden als het goed is deze week afgerond. Dus vanaf 1 april mag ze komen
Minnim: spannend!

Het echte aftellen kan beginnen.



Hier nog in t ziekenhuis, zal nog wel even gaan duren, aldus de kinderarts. Had me van de kraamtijd wat anders voorgesteld, na die ellendige zwangerschap.

Kraamzorg zullen we wrs niet meer krijgen, dus ben eigenlijk benieuwd hoe het gaat als we dan eindelijk naar huis mogen.

Gelukkig doet onze kleine meid het (buiten drinken om) wel erg goed. En als ik maar haar kijk smelt ik helemaal.

Maar dat je alles vergeet... neuj..

Tevens gelukkig geen stuwing, de tabletjes hebben hun werk goed verricht. Dus we blijven positief, onze tijd komt nog wel .
Alle reacties Link kopieren
Mupsy. wat lekker dat het ziekenhuis zo dichtbij is. dat is hier toch wel een klein halfuurtje rijden. gelukkig dat de uitdrijving nu een stuk sneller ging. ik deed er bij mijn dochter bijna 2,5 uur over en hoewel je op het moment niet zo met de tijd bezig bent is het toch fijner als het wat sneller gaat ;)



He Xervy. het had jullie wel even mee mogen zitten nu. hopelijk kan ze zelf goed zelfstandig drinken en komt ze weer wat gewicht aan. wat voor een tabletjes zijn dat voor de stuwing? is dat als je helemaal over gaat op flesvoeding? ik wist niet eens dat die bestonden haha. heb mijn vorige zwangerschap nog met koolbladeren in mijn bh in bed gelegen hahaha.



hier ook nog geen tekenen van een aankomende bevalling. bij mijn zoontje begonnen 2 weken van te voren de voorweeen / lichte ongesteldheidskrampen en ik heb nu echt nog zo goed als nergens last van. Ik was van de week op controle en volgens de vk heb ik mooi " compact" buikje met nog ruim genoeg vruchtwater dus vandaar dat de kleine man ook nog heel beweeglijk is. ze verwacht hem ook niet voor de 40 weken dus we gaan het zien.
Palmboompje: wat spannend!!! Ben benieuwd wanneer het zover is.

De tabletjes moet je meteen na de bevalling slikken (weet even niet hoe ze heten). Zijn 2 minitabletjes. Ze schrijven ze niet snel voor en je moet er expliciet om vragen.

Dan meten ze nog extra je bloeddruk op, deze mag dan niet te hoog zijn.

Ik heb er een positieve ervaring mee. Je kunt er altijd even naar informeren. Wellicht dat ze je hier advies over kunnen geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven