Lijf & Lijn alle pijlers

Toedeloe zwembandje, hallo bikini.

23-03-2017 07:47 234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou de titel lijkt me duidelijk, de verzamelde winterkilo's zitten me in de weg en ik wil er afscheid van nemen. Hoe krijg ik het voor elkaar steeds weer na de winter: echt wel dikker, echt niet gezelliger.

Ik weet prima hoe het komt, ik steek te veel overbodige extraatjes in mn mond. Op zich eet ik gezond maar ik eet er veel náást.

En dat moet ik niet doen.

Simpele theorie, in praktijk nog best een opgave! Dus ik zoek een groepje, een posse, een clan... Om het samen mee te doen: gewoon normaal eten, niet in valkuilen stappen, eens per week wegen, daadwerkelijk tijd maken om naar de sportschool te gaan en niet de helft van de 'geplande' keren overslaan, wat rustiger met de alcohol.



Ik ben 1.67 lang, weeg nu 70.2 en wil terug naar sowieso 65 want dan passen mn broeken weer en voel ik me gewoon een stuk lekkerder.

Wie oh wie doet er mee?



Toevoeging: jawel de tabel! Laten we afspreken om op maandag gewicht door te geven, en als je 2 weken niet doorgeeft haal ik je uit de tabel om het een beetje overzichtelijk te houden.



NaamLengteStartgewichtHuidige gewichtAfgevallenChanel_Coco1.696967-2Eefje6771.636059.7-0.3Happyowl2341.6973.572.2-1.3Janna-Sophie1.727674-2Josephine?57.959+1.1Life251.706767.5+0.5Malarosa1.576362.7-0.3Masca2014*1.576867.4-0.6Missmadame*1.5659.560.1+0.6Peperkorrel1.8285.683.6-2Schaap Veronica1.6770.268.9-1.3Teddietje1.6970.970.1-0.8Zwartvlekje1.526059.2-0.8
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Leuk groepje hebben we zo al! Ben benieuwd wie het vol gaan houden en van de zomer strak in bikini ligt te chillen. Ik hoop in elk geval dat ik het zelf op kan brengen, was met al dat eten ook wel klaar en hopelijk maak ik de goede keuzes omdat ik mijn gewicht toch aan jullie door moet geven

Die paaseitjes zijn zooo herkenbaar! Die zijn ook echt zo op. Heb ze hier ook in huis, nog gesloten in de kast liggen. (Ik vraag me ook echt af hoe dat mogelijk is dat ik ze vergeten was, want eerlijk is eerlijk, als ik eraan gedacht had lagen ze er vast niet meer) Zal ze van t weekend overal mee naar toe nemen, dan kunnen anderen het voor mij opeten.



Ik word nu wel een beetje zenuwachtig voor het ziekenhuis maandag, als alles goed is kan ik dan ook weer wat mee bewegen. Maar er hangt ook nog een reis vanaf in mei en dat vind ik eigenlijk nog belangrijker. Nog even een weekend duimen dus!
Iedereen veel succes gewenst!

De meesten van jullie hoeven niet veel af te vallen dus dat moet lukken! Ik wil er 10 kwijt. Bo1988 en tinifin willen ook meer afvallen, als ik goed gelezen heb.

Ik ga eens proberen om rond de 1500 cal p.d te eten. Ik heb hier enorm veel dieetboeken ed liggen en weet het niet zo goed meer. Ik heb ook twee boeken van Mieke kosters, waar ook dagmenu' s in staan en daar ga ik mee aan de slag. Misschien ga ik in mei/ juni naar een event van Mieke. Vanaf morgen weer hardlopen.



Sterkte maandag happyowl!



Ik wens iedereen heel veel succes, geniet van het mooie weer!
Alle reacties Link kopieren
ja klopt ik wil.ook meer maar mag in stappen:

mijn plan:

- meer bewegen( thuis sporten en wandelen)

- inname bijhouden

- menu: ik ga het niet te moeilijk maken

gewoon twee broodjes in de ochtend, drie broodjes mee naar werk, tussendoor een appel en in de middag ook. en normaal avondeten





nu ik het opschrijf denk ik...hoe moeilijk kan het zijn...
--
Het lijkt allemaal ook heel simpel. Overdag gaat het ook prima maar de avonden.... daar gaat het bij mij fout.
Alle reacties Link kopieren
ik ook



hoe gaan we dat tackelen?



wat calorien reserveren of cold turkey afkicken van de avondsnack??
--
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaak s avonds ook wel zin in iets. Ik ga nu kiezen voor iets dat wat minder kwaad kan. Dus ipv een koek, chocola of chips wat ik eerder vaak pakte kies ik nu voor een stuk fruit of een handje noten. Of een cracker met wat mager beleg bijvoorbeeld.



En, omdat ik niet heel erg drastisch hoef af te vallen kies ik dan soms in het weekend voor wat lekkers. Vaak ook omdat ik dan juist met vrienden afspreek of een feestje heb ofzo. Op die manier kan ik het op de langere termijn hopelijk ook volhouden.



Je kan bijvoorbeeld ook wat verschillende rauwkost met een dipje maken, daar kan je dan een beetje van dooreten.
quote:tinnifin schreef op 25 maart 2017 @ 11:04:

ik ook



hoe gaan we dat tackelen?



wat calorien reserveren of cold turkey afkicken van de avondsnack??Ik ga vaak op tijd naar bed( lezen/ tv-kijken) om te voorkomen dat ik ga eten.
Alle reacties Link kopieren
Vriend en eten redelijk laat, zo rond half 8 op de dagen dat ik niet ga sporten. Dat helpt bij het snaaien voorkomen hoewel het nu ook wel eens gebeurt dat ik snaaitrek krijg voor het eten. Als ik gesport heb, heb ik meestal geen zin meer in eten s'avonds dus dat scheelt ook.



Daarnaast probeer ik ook wel calorieën te reserveren voor iets lekkers. Dan kies ik wel voor iets wat redelijk makkelijk te beperken is. Chips sla ik voor nu even over, daarvan vind ik het behoorlijk lastig om maat te houden. Chocolade, een koek zijn wat meer afgebakend en daarom voor mij makkelijker om maat ik te houden.



Ik ben vanmiddag trouwens gaan high tea'en voor de verjaardag van mijn moeder. Ik was een beetje bang dat ik vandaag weer meer zou eten dat gepland maar het viel mee. Ik heb me ingehouden en alleen de echt lekkere dingen gegeten. Daarnaast gesport vanochtend en onverwacht nog met tuinmeubels staan slepen dus met een lichte avondmaaltijd blijf ik nog binnen mijn caloriebudget voor vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Alleen de echt lekkere dingen eten bij een high tea, that's the spirit.

Ik heb vandaag zelf granola gemaakt, superlekker en ook gezond (heel klein beetje honing in een grote hoeveelheid granola, verder niet gezoet).

Vanavond wel teveel gegeten, zelf sushi bowl gemaakt, zooooo lekker. Vis en groente kan niet zoveel kwaad, maar de rijst...
Hier ook iemand die nog niet zomerklaar is! In juni ga ik op vakantie en dan wil ik redelijk bikini proof zijn! Nu weeg ik 68 kg en moet naar 62/63 kg en ben 1.57 m. dus aardig wat kilo's eraf! Ik probeer 2 tot 3 x in de week te sporten en tussendoor wandelen of fietsen als zonnetje schijnt!



Het is niet makkelijk om vol te houden vooral in de loop van de middag dan ga ik erg flauw voelen. Laten we elkaar steunen en hopen dat het lukt.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet ook teveel en beweeg te weinig, waardoor ik nu 76kg weeg. Ik ben 1.72m, dus dat is echt teveel. Ik wil om te beginnen onder de 70 zodat ik me weer goed voel in m'n lijf, daarna liefst naar 65.

2 weken gelen heb ik een intake gedaan op een sportschool, maar daarna ben ik niet meer geweest... ik maak de drempel hoog en heb veel smoesjes. Maar morgen ga ik écht ;)

Mijn valkuil is trouwens dat ik nu te fanatiek ga doen met eten. Daardoor eet ik te weinig, dat hou ik niet heel erg lang vol en dan is het weer snaaien. Ik jojo al zolang ik me kan herinneren en ik wil daar zoooo graag vanaf! Ik doe dus heel erg mijn best om gezond te eten, maar vooral niet te weinig. En dat is best heel moeilijk. Geen speciaal dieet hier dus, gewoon slimme keuzes maken. Eitje ;)
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen woog ik 59.2kg. Best tevreden over het gewicht, niet zo over wat ik heb gegeten afgelopen weekend.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend even op de weegschaal gestaan 70.1kg. Daar ben ik heel blij mee. Bijna weer onder de 70! Ik had zaterdag een feestje en dan blijft het gewoon lastig om goede keuzes te maken en niet gedachteloos alle lekkere dingen nemen

Nu nog meer gaan bewegen...
Hey!



Ik wil ook wel meedoen! Ik schommel nu rond de 73 kilo bij een lengte van 1.77. Ik wil rond de 70 kilo gaan wegen... Ik hoef niet heel veel af te vallen, maar het zijn net die laatste kilo's die er maar niet af willen... Doordeweeks gaat het best prima. Gezond eten, veel sporten, regelmatig op de fiets naar mijn werk, geen alcohol. Maar in het weekend gaat het bij mij mis. In de avond een speciaal biertje, met vriend mee-eten die een stuk ongezonder eet, iets te veel snaaien. Dat schiet niet op
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee. Weeg momenteel 59,5 kilo bij een lengte van 1.56 en wil graag terug naar 52/53 kilo, maar eerst naar de 55/56. Ik let op mijn eten en sport 2 a 3 keer in de week. Voor mijn werk moet ik 3x per week om half 6 op, dat vind ik qua eten lastig qua plannen. Het is lang van half 6 tot de lunch om half 1 en dan avondeten om 7 uur/half 8. Hoe doen anderen dat?
Alle reacties Link kopieren
Zo, zaterdag mijn fitbit binnen gekregen. De keuze is gevallen op de fitbit flex 2.

Gisteren uitgeprobeerd en wil eigenlijk elke dag 15.000 stappen minimaal doen. Dus dat wordt veel rondjes lopen met mijn baan waar ik de ganse dag op een stoel moet zitten. Heb deze maar gekocht, omdat hij niet heel duur is en je kunt er mee zwemmen. Is toch de bedoeling om er mooi uit te zien in mijn bikini.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Leuk dat er weer nieuwe mensen willen meedoen, hopelijk kunnen we elkaar goed motiveren!



Doen we nog een tabel? Dat zou voor mij echt een goede stok achter de deur zijn....



Al mensen die vanmorgen voor de eerste keer gewogen hebben?

Vorige week 73,5 op de weegschaal. Ik heb geen digitale, dus tis een beetje gokken. Vanmorgen leek die wat dichter naar de 73 te zijn gekropen. Ik ga ook geen andere kopen, heb daar wel eens aan gedacht, maar uiteindelijk gaat het niet om 2 ons meer of minder maar om het grotere geheel natuurlijk.



Wat een goed voornemen mizzypink, daar kun je gericht mee aan de slag. Ik keek net in mijn telefoon en zag dat ik de laatste tijd maar op gemiddeld 2500 stappen per dag zit. Maar ben ook net van de krukken af dus normaal is dat gelukkig veel meer. Straks naar het ziekenhuis voor de uitslag van de mri van mijn voet/been. Het is zo duimen want wil nu vooruit en niet geopereerd worden en weer opnieuw met de ellende moeten beginnen. Maar ja, daar doe ik nu verder weinig aan.

Als het er redelijk goed uitziet en het mag van de artsen dan fiets ik morgen maar eens naar het werk, 20 min enkele rit. Doe ik normaal dus ook altijd en wil dat weer oppakken!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanochtend ook op de weegschaal gestaan en weeg nu 59.6. Ik ben toch wel blij dat het onder de 60 zit en ik hoop ook dat dat zo blijft.



Vandaag moet ik buiten de deur eten omdat ik nog een afspraak heb 's avonds in de stad waar ik ook werk. Meestal wordt dat iets ongezonds en haal ik een frietje of zo maar vandaag neem ik een salade mee.
Alle reacties Link kopieren
Succes in het ziekenhuis HappyOwl! Duimen voor goed nieuws.
Alle reacties Link kopieren
quote:mizzypink schreef op 27 maart 2017 @ 10:37:

Zo, zaterdag mijn fitbit binnen gekregen. De keuze is gevallen op de fitbit flex 2.

Gisteren uitgeprobeerd en wil eigenlijk elke dag 15.000 stappen minimaal doen. Dus dat wordt veel rondjes lopen met mijn baan waar ik de ganse dag op een stoel moet zitten. Heb deze maar gekocht, omdat hij niet heel duur is en je kunt er mee zwemmen. Is toch de bedoeling om er mooi uit te zien in mijn bikini.



Oh ik ben ook aan het kijken voor een fitbit. Had mijn oog laten vallen op de Fitbit charge HR 2, maar wel prijzig.

Ben eind volgende maand jarig, zou een leuk cadeau zijn, maar als ik iets in mijn hoofd heb wil ik het eigenlijk direct ;)

Misschien dit dan ook een goed alternatief. Zo veel keuze... Jawbone leek me ook wel wat.



Als ik ga wandelen dan neem ik mijn iPhone mee, maar overdag ligt telefoon eigenlijk altijd op bank/tafel/bureau.. dus ik mis enorm veel stappen.



Vanmorgen gewogen, en 68.8.

Ik heb het meeste moeite met de weekenden. Gisteravond ook een fles bubbels opengetrokken en dan nu eigenlijk weer spijt van. Maar nieuwe week, nieuwe kansen!! Gaan er voor.
Alle reacties Link kopieren
Oh succes HappyOwl, hopen dat het goed zit met je voet. Ik zag op mijn telefoon dat hij hele stukken van mijn dag niet pakt. En ik heb eigenlijk mijn telefoon altijd in mijn tas zitten en dan zal hij het ook wel niet goed pakken.



Die fitbit charge hr2 vond ik ook wat te prijzig Chanel_Coco, maar krijg ook het gevoel dat die meer voor de fanatieke sporter is. Ik ben geen hardloper, maar wil graag wel kunnen zien hoeveel ik op een dag beweeg.
Alle reacties Link kopieren
Hier vanochtend 65,7. Viel me niet tegen na het dramatische weekend



De motivatie om te sporten is er nu wel, maar minder eten en stoppen met snoepen is zo vreselijk lastig. Ik ben dol op avondeten (lust ook ongeveer alles) en er liggen ook te lekkere dingen in de snoepkast. Maar ja, nieuwe week nieuwe kansen...



Succes Happyowl, hopelijk krijg je een goede uitslag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een fitbit charge hr 2 en ben er heel blij mee, maar hij is inderdaad niet goedkoop. Ik heb deze aangeschaft nadat mijn fitbit one kapot is gegaan omdat ik graag de hartslag meter erbij wilde hebben. Ik heb wat problemen met mijn hart en het is heel fijn om deze door de dag heen een beetje te kunnen volgen. Daarbij is mijn calorie verbruik wat hoger dan bij de gemiddelde persoon door mijn hoge hartslag en dat helpt me nu ook beter bijhouden wat mijn verbruik is.

Ik mis trouwens wel dat hij niet waterdicht is, dat is wel een groot voordeel van de flex.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor de succeswensen! Het heeft geholpen. Ik weet het niet helemaal precies meer (was namelijk echt opgelucht en beetje hyper om nog goed te luisteren) maar de banden in mijn enkel zijn ingescheurd en niet doorgescheurd. Dat betekent in elk geval geen operatie en dat het vanzelf hersteld. En dat ik langzaamaan steeds wat meer mag proberen. Als het doorgescheurd was dan moest ik geopereerd worden zou mijn reis in mei niet doorgaan. Vooral dat laatste vond ik vreselijk om aan te denken want daar hebben we ons lang op verheugd en voor gespaard enzo. Maar gelukkig heb ik groen licht om te gaan nu.



Morgen dus maar eens kijken of ik het fietstochtje naar mn werk weer kan redden!
Fijn dat het mee viel happyowl. Wel voorzichtig doen hoor.



Ik ga morgen lunchwandelen met twee collega's. Zonde om binnen te blijven met dit mooie weer. Ik heb een Apple watch waar je je activiteit mee kunt vastleggen. Altijd leuk voor de motivatie, nietwaar.

Fitbit is ook een leuk ding! Succes ermee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven