Baby's van december 16/januari 17

06-03-2017 22:00 318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, zijn hier moeders met kindjes van december 2016 of januari 2017 die het leuk vinden om ervaringen uit te wisselen?



Ik heb een dochtertje geboren op 22 december 2016 (ik was 24 dec uitgerekend, dus ze had zomaar een kerstkindje kunnen worden maar ze kwam iets eerder ) , nu dus ruim 10 weken oud. Ze is onze eerste.



Lijkt me leuk te horen hoe het mede moms met leeftijdsgenootjes vergaat!
Alle reacties Link kopieren
@Tulpje, wat fijn dat je naar 3 dagen mag! Super!



@s17, welkom ook van mij, leuk! Heerlijk dat je nog even thuis bent voorlopig, ik heb mijn eerste werkweek er net opzitten en dat was best even wennen! En maak je niet durk om het doorslapen, ik hoor ook zulke verschillende verhalen per kind. Je kan er geen peil op trekken.



@Lilly, helpt de vitamine D? Zou mooi zijn als de moeheid zo makkelijk op te lossen is!



@Redshoes, leuk joh het zwemmen! Ik ben heel erg benieuwd hoe L. het zou doen met zwemmen!



@noortje, ben benieuwd hoe de rest van jou week is verlopen?



Ik heb best een pittige week gehad, mijn eerste werkweek. Hoewel het terug op het werk zijn me meeviel, vond ik de combi met 'sochtends L wegbrengen, haar de hele dag missen en alles bij elkaar best lastig. Ik wil wel weer werken, maar ik wil eigenlijk ook fulltime met haar zijn. Wat natuurlijk niet te combineren valt. Woensdag bracht ik haar weg naar het dagverblijf en begon ze keihard te huilen, waardoor ik zelf ook begon te huilen midden in het kdv . Echt zo cliché, maar ik voelde me zo naar om haar zo achter te laten! Gelukkig belde de leidster na een half uur op dat ze helemaal weer vrolijk was, dat vond ik wel attent. Ik voel me al met al emotioneel een beetje jankerig en in de war van alles. Hopelijk wordt het snel weer wat gewoner.



Wat betreft de tabel; leuk idee alleen geloof ik dat de TO dan geacht wordt dat te maken en bij te houden..? En dat gaat 'm niet worden dames, sorry, . Daar heb ik niet zoveel tijd voor en zin in ). Maar als iemand anders het wil doen, helemaal prima hoor! Dan doe ik graag mee.



Ik vind facebook trouwens wel een leuk idee, maar zou dat het liefst met een vast groepje doen omdat het toch een stuk minder anoniem is. Dus dan niet met steeds weer nieuwe mensen erbij.
Alle reacties Link kopieren
Apple, wat is dat wennen hè, voor het eerst zolang zonder elkaar. En dan ook nog achterlaten bij mensen die je amper kent.. Heb je wel het idee dat ze het leuk gehad heeft?

Lief van de leidster dat ze nog even belde!



Ik ben ook wel benieuwd waarom in België zwemmen pas later geadviseerd wordt! Bij 1e hebben we dit gedaan met 2 maanden, hij had een heeft het altijd warm dus dat durfde ik wel. Zoon 2 is nu 8 weken maar heeft het wat sneller koud dus wachten we nog even.



Morgen hebben wij het etentje. De oppas is een familielid en ze komen met zn 2en. Maar onze baby huilt opeens weer extreem 's avonds, vanaf zijn laatste slaapje, uur of 17 tot 20 slaapt hij niet en huilt hij hard en veel. Ik voel me er niet goed bij om weg te gaan, wat zouden jullie doen? Overdrijf ik?
Alle reacties Link kopieren
Oh en tabel prima, geen idee alleen Hoe dat moet. Facebook vind ik ook wel goed als het bij een besloten groepje blijft.
Alle reacties Link kopieren
Ja pien, het is echt erg wennen! De eerste dagen moest L. ook nog wennen, toen dronk en sliep ze niet zo goed en raakte ze overstuur van andere huilende kindjes. Maar de laatste 2 dagen kregen we steeds een blij meisje terug! Dat is echt een opluchting, anders voelt het extra rot om haar dan achter te laten. Ze hebben daar ook allemaal speeltjes en stoeltjes die wij niet hebben, leuk om te horen dat ze zich dan een poos heeft vermaakt met een babygym en zulk soort dingen. Al ben ik ergens dan ook weer jaloers dat de leidsters al die leuke dingen van haar zien en ik niet. Ik voel me een enorme muts dat ik me zo voel, maar toch is het zo.



Wat vervelend joh, dat hij ineens zo huilt! Heb je een idee waar het van komt, iets in de trant van krampjes of nieuwe prikkels verwerken? Ik kan me heel goed voorstellen dat je twijfelt om te gaan. Is het de eerste keer dat je hem dan bij anderen achterlaat?

Advies vind ik lastig, maar doet me wel aan een eigen ervaring denken: toen L. 6 weken was gingen wij voor het eerst samen uit eten, de schoonouders pasten op.. Ze was toen nog in de fase dat ze ook elke avond urenlang huilde van de krampjes. Ik ging met pijn in mijn buik weg....Maar toen we na een paar uur thuiskwamen, lag ze te slapen! Dat had ze bij ons al wekenlang niet gedaan op die tijd.

Misschien was het toeval, of deden mijn schoonouders dingen net wat anders dan wij wat in dit geval goed uitpakte. Maar sindsdien heb ik er (iets) minder moeite mee om haar op een huilmoment achter te laten. Blijkbaar kunnen vreemde handen soms ook goed uitpakken. Succes met de beslissing!
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden,



Tijdje niet meegeschreven. Het gaat hier echt hard met de berichten, heb heel wat gemist. Welkom nieuwe meiden.

Heb een beetje terug gelezen en moest echt lachen noortje om je kolf verhaal. Wat een gedoe dat kolven op werk. Het Is duidelijk op veel werkplekken niet goed geregeld.

Ik heb een eigen bedrijf en rijd het land door naar klanten. Bij mij was het dus kolven in de auto op een blijkbaar erg drukke plek. Er kwamen fietsers voorbij en iemand kwam voor mij parkeren om aan zijn auto te sleutelen. Lekker handig en relaxed allemaal. Het vervelende is dat er hier ook niet genoeg uitkomt voor een hele voeding. Dus ik kom altijd te kort.



Kleinschaapje: wat dom die buurvrouw. Maar wel een hele leuke naam Olivia. Dat was onze naam voor als we een meisje zouden krijgen.



Ik moet zeggen dat ik helemaal geen moeite heb om mijn kleine man achter te laten. Hij gaat naar moeder en schoonmoeder dus dat maakt het makkelijker en ik werk nog geen hele dagen. Het klaarmaken sochtends is wel een heel gedoe. Kan me niet voorstellen hoe het Is als ik meer kinderen zou hebben. L

Dat jullie al nadenken over een 2e! Lijkt me leuk als kindjes dicht op elkaar zitten, dan kunnen ze lekker met elkaar spelen.. maar het lijkt me vooral super zwaar !



Vandaag bij het consultatiebureau geweest. Hij is nu 8 weken, 5770 gr en 60 cm. Hij heeft zijn prikjes gehad en is nu veel aan het huilen, hangerig en voelt al warm aan. Ben benieuwd hoe de avond verder zal verlopen.



Fijn weekend !
@Apple:

Wat sneu dat ze hard ging huilen! Zie het voor me, zo'n wegbrengscène.. zou mij ook overkomen! Fijn dat ze snel bijtrok. Het is echt wennen he. Nu lekker weekend voor jullie!

De rest v mijn week was bijkomen en de kleine veel aanleggen, verademing na de kolftoestanden. Ik mag vandaag weer aan de bak! Weekend werken. Ik werk nu 3 ipv 4 dagen maar wel onregelmatig, deze week komt dat dus toch neer op 4.



Aangezien man ook op za werkt mag zoontje voor het eerst een volle dag naar oma vandaag. Toch weer spannend!



Hij was wel keurig om 6u pas wakker vanochtend (en om 1u, maar er is een stijgende lijn ) dus ik kon m nog even voeden snel voor vertrek. Kwam mooi uit, want anders had ik moeten kolven.



Modji: hoe ging het na de prikjes verder? Wij hadden best een reactie na de eerste keer, maar de tweede set ging al stukken beter!



Kleinschaapje: Haha hier hetzelfde, alles blauw en met autootjes enzo, en dan nog voor meisje aangezien worden En hij ziet er zelfs zonder kleertjes echt wel als kereltje uit.. maar ja dat ziet toch niet iedereen



Nou ik ga aan t werk! Reageer later verder
Alle reacties Link kopieren
Ah, succes dan Noortje met het werk . Ik hoop dat het kolftechnisch beter gaat deze keer, en dan je mannetje het fijn heeft bij oma!



@Modji, hoe is de nacht gegaan met de prikjes? En hoe voelt het om weer aan het werk te zijn? Ik had met 8 weken het gevoel dat mijn hoofd nog vol watten zat, dus ik vind het knap dat je het alweer kunt!



Haha ik lees nu het verhaal van KleinSchaapje pas, geweldig. Wel ook een leuke naam trouwens, Olivier

Gisteren op mijn werk bleef een collega maar over 'hem' praten toen hij naar mijn dochter informeerde, ook nadat ik wel 3x duidelijk haar naam zei (maar goed, het is een naam die met een kleine wijziging ook voor jongensnaam kan doorgaan). Suf he..



Wat zijn sommige kindjes al groot trouwens! L. woog gister 5350 gram en is nu 61 cm lang, met 13,5 week. Ze groeit precies gemiddeld, maar als ik haar vergelijk met babies van vriendinnen is ze wel fijntjes. Ze heeft ook haar 2e prikje gehad, maar lijkt er tot nu toe (net als de eerste keer) vrij weinig last van te hebben.



Op het consultatiebureau zeiden ze trouwens dat we haar snachts niet langer dan 10 uur achter elkaar mochten laten slapen, ivm haar bloedsuikerspiegel. Ze slaapt nu een enkele keer 11 of 12 uur. Hun advies was om haar dus toch wakker te maken voor een flesje om 23 uur (die slaat ze de laatste tijd vaak over), maar ik voel daar weinig voor. Ze geeft zelf meestal zo goed aan dat ze honger heeft.. Hoe doen jullie dat?



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
s17 ja dat klopt! Ze zijn 4 en 2 dus redelijk kort op elkaar. Voor ons perfect omdat ze veel aan elkaar hebben en echt samen kunnen spelen. Daarnaast net oud genoeg om tijdens mijn zwangerschap al wel dingen zelf te kunnen (zelf de trap op- en aflopen met begeleiding, zelf in de kinderstoel gaan zitten, zelf eten, beetje praten etc). Daarnaast geen jaloers gedrag omdat met 2 het besef er nog niet is van aandacht delen en de tijd daarvoor weten ze niet meer. Echt dikke vrienden en hopelijk past onze 3e daar zo tussen. Ze zijn er in ieder geval heel erg lief mee.



En echt een 2e bevalling ging al zoveel beter dan de 1e keer (ook de helft van de tijd). Dat de laatste keer zo goed ging kwam volgens mij ook doordat ik nu heb gestaan en op de kruk ben bevallen. Had ik dat meer eerder geweten. Een enorm verschil waardoor het nu zoveel beter ging! Daarnaast helpt de ervaring van de vorige keren ook wel (omdat je weet wat je moet voelen ook qua pijn).



Het achterlaten als ze huilen vind ik nog steeds heel erg moeilijk. Hoewel ik alle vertrouwen heb in de oma's. Die hebben zoveel ervaring en zijn er heel erg lief mee. Pas als hij 5/6 maanden is gaat hij naar het kdv. Wij zijn daar trouwens heel tevreden over. Onze andere kinderen hebben het er heel erg naar hun zin (gehad). Ze hebben aparte groepen voor de baby's en zijn erg flexibel. Ook slapen de kindjes buiten in zo'n hokje (als je dat als ouder wilt). Sliepen ze bij mij heerlijk!



Ik moet wel zeggen dat hoe meer kinderen er zijn hoe makkelijker alles lijkt te gaan. Je kunt de anderen niet binnen houden dus we gaan gewoon op pad en de jongste gaat dan mee en slaapt wel. Ook weten we nog wat handig was van de vorige keer en slepen niet zoveel spullen mee. Ik heb een plankje voor de kinderwagen en daarnaast een drager. Ook moet de oudste natuurlijk op tijd op school zijn en wij op het werk. Dus in 1 uur hebben we iedereen en onzelf wel klaar (dat duurde vroeger met 1 zelfs langer). Het enige wat nog lastig is om alleen 3 kleine kinderen naar bed te doen met een baby erbij, Maar dat is natuurlijk maar tijdelijk.



Ik heb nog nooit een kind wakker gemaakt voor een voeding. Bij de 1e wel eens geprobeerd om een ritme te krijgen. Dat werkte totaal niet. Moest ik hem uit een diepe slaap halen. Hij dronk slecht en sliep niet goed weer in. Sinds die tijd laat ik ze hun eigen rimte vinden en geven ze zelf aan wanneer ze honger hebben.
Alle reacties Link kopieren
Mijn baby is nu ruim 8 weken en sinds kort zijn we volledig over op flesvoeding omdat ik geen melk meer heb. Borstvoeding kreeg hij op verzoek en dat doe ik nu met de fles ook, maar hij meld zich nog steeds iedere 3 uur en drinkt tussen de 90 en 130 ml per keer.

Enerzijds lijkt het me goed om gewoon zijn ritme te volgen, anderzijds word ik ook een beetje onzeker omdat er op het pak staat dat hij op 5 voedingen van 200 zou moeten zitten. Dat lijkt me ook wel erg veel!



Hoe doen jullie dit?
Alle reacties Link kopieren
Wat op het pak staat gauw vergeten. Die liter is wel de max ivm de niertjes maar over hoeveel voedingen je dit doet maakt niet uit. Gewoon je kindje in volgen. Die van mij is nu bijna 14.5 week en denk bijna 6 kilo en pakt de ene dag 5 voedingen en de andere dag 6. Afhankelijk van hoe laat ze komt 's nachts pas ik de hoeveelheid aan.

Je kan altijd iets meer maken op een gegeven moment een kijken of het op gaat.

Toen ze 11 weken was mocht ze vd arts ook echt nog wel 6 voedingen.
Alle reacties Link kopieren
Die max 1 liter schijnt ook alweer achterhaald te zijn heb ik me laten vertellen.

Mijn oudste kreeg kunstvoeding en die dronk ook nooit die flessen die op het pak staan. Volgens het cb doet bijna geen 1 baby dit en is dit maar een richtlijn voor hoeveel een baby ongeveer per 24u drinkt.

Je merkt het vast vanzelf als hij toe is aan een voller fles.



En om de 3 uur voeden voor een 8 weken oude baby is heel normaal hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Mag ik ook nog meeschrijven?

Onze dochter is 17 januari geboren en is ons vierde kindje.

Met een medische bevalling in het ziekenhuis geboren met 38 weken. Ze woog toen 3540 en nu zit ze rond de 5 kilo, dus ze groeit al aardig
Alle reacties Link kopieren
@Apple.....ik zat te tobben met hoe van 6 naar 5 voedingen omdat ze bij het consultatiebureau aangaven dat we 5x konden geven en dan in de nacht maar kijken of ze wel of niet zou komen.Ze woog toen ongeveer 3600 gram, best klein nog dus mevrouw wilde in de nacht uiteraard nog graag een flesje.



Toen ze ruim 3800 gram woog heb ik advies gevraagd bij Nutricia over hoe over te gaan naar 5 voedingen en die gaven aan dat ze nog te licht is/was om in de nacht geen voeding meer nodig te hebben omdat ze met dit gewicht haar bloedglucose nog niet op pijl kan houden en adviseerde om tot 5 kilo haar in de nacht nog een fles te geven dus dat doen we nu nog.Ik maak haar soms wakker en soms is ze me voor.Komende vrijdag gaan we wegen en dan kijken we wel weer verder.



Wat betreft advies over voeding heb ik meer gehad aan Nutricia en het ziekenhuis waar ik bevallen ben dan aan het consultatiebureau.Voor mijn gevoel gaan ze ervan uit dat dochter geboren is met 40 weken ipv 3 weken te vroeg en dat ze een gewicht had van 8 pond ipv net 5 pond.Ze is nu nog gewoon fijntjes en doet het in haar eigen tempo.



Hoe zijn jullie over gegaan op 5 voedingen?Misschien dat het bij borstvoeding anders gaat?
Alle reacties Link kopieren
Apple: dat is ook de reden dat ik het jammer vind dat ik moet gaan werken.. ook al is het "pas" in mei en is onze dochter dan al 5maand!

Maar je mist denk ik echt veel van die kleintjes!



Het zwemmen is blijkbaar afgeraden onder de 12 maand ipv 6 maand zoals ik eerder zei! (Maar dat lijkt me nu ook wel lang)

"Baby's jonger dan 12 maanden zijn immers nog te kwetsbaar omwille van bv. het infectiegevaar, hyperactieve slijmvliezen of immature longen. Omdat de temperatuur van het water en de lucht in het zwembad vrij hoog zijn, wordt de groei van micro-organismen bevorderd."



Amber: idd niet zoveel tijd ertussen! Ik denk dat het inderdaad wel toffe leeftijden samen zijn! Mag ik vragen wanneer je dan voor nummer 2 bent gegaan?

Ik denk voorlopig met de pil te stoppen als onze dochter 1j is. Maar ik wil eerst eens kijken hoe de combinatie werk en baby voor ons loopt.



Ik heb meer dan 2 maand bv gegeven en voedde altijd op verzoek.. wanneer ik flessen en bv combineerde en ook nu nog voed ik op verzoek!

Ik staar me niet blind op alle regeltjes en volg onze dochter! Zijn we veel gelukkiger mee!

Ze woog op 13 weken 5kg900 en was 60cm..

Nu zou ik niet weten hoeveel ze weegt!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
@ tulpje78 ik zou gewoon kijken naar je kindje qua voeding. Als ze zelf om 5 voedingen vraagt dan zou ik dat geven en als ze om 6 voedingen vraagt dan 6.

Toen ik volledig borstvoeding gaf had ze nog 6 voedingen nodig.

Toen ik eenmaal volledig fles gaf had ze aan 5 voedingen genoeg.

Nu gaf ze zelf aan dat ze de laatste fles van 22.00 uur niet meer wilde. Ze werd er zelfs boos om haha. Dus nu 4 voedingen. Bij mij gaf mijn dochter het volledig zelf aan. Dat ze dat niet meer wilde.



@ socia_lista1 toen ik net overging na fles dronk mijn dochter ook steeds maar 90 -130 cc.

Toen ze een weekje verder was wilde ze al 150 en al heel snel 180cc.

Nu zit ze in een groeispurt en zit ze al aan de max kunstvoeding en krijgt zelfs al bij voedingen. Komt vanzelf goed.
Alle reacties Link kopieren
@Tulpje, L. kreeg steeds nog 6 voedingen, totdat ze de voeding van 23 uur zelf over ging slaan en we dus op 5 uitkwamen. Het wisselt nu per nacht of ze rond die tijd nog een voeding krijgt, dus ze krijgt soms 5 en soms 6 voedingen op een dag.



Wat betreft hoeveelheden: ook bij ons wisselt de grootte van de fles ontzettend. Soms drinkt ze 90, soms 200 ml. Omdat ik bv heb gegeven (en nu nog deels geef) maak ik me niet zo druk om hoeveel ze precies drinkt. Ik wist voordat we op de fles overgingen immers toch al niet wat ze binnenkreeg ;). Ik denk ook dat je je kleine daarin gewoon kunt volgen. Hier hebben we ook weinig keuze trouwens; genoeg = genoeg bij mevrouw, en te weinig= te weinig (= krijsen) .



Welkom ernie82, en ook amber nog (ik had je over het hoofd gezien!). Leuk dat jullie allebei al een paar kinderen hebben! Ik ben wel blij te lezen dat jij het makkelijker vindt worden met meer kinderen amber.. Ook met ochtendroutine etc, ik vraag me nu inderdaad af hoe ik ooit op tijd moet komen met meerdere kinderen als ik het met één al zo'n uitdaging vind
Alle reacties Link kopieren
Haha, gelukkig krijg je ze (meestal dan) 1 voor 1 Apple

Dan heb je de tijd om aan die routine te wennen. En je wordt sneller,makkelijker etc.

Met 1 kind was ik net zo lang bezig als nu met 4, dus dat komt echt wel goed!



Voedingen heb ik ook van het kind af laten hangen,

De jongste krijgt nu nog bv op verzoek.

De oudste 2 hebben kv gehad en gaven zelf aan wat ze nodig hadden.

De oudste was ook 3 weken te vroeg en daar hebben we in het begin wel een schema aangehouden omdat hij zelf niet kwam voor zijn voeding.

Doorslapen kwam met een maand of 4-6 dus over wel of geen nachtvoedingen heb ik eigenlijk nog nooit nagedacht
Alle reacties Link kopieren
Thanks iedereen voor de info!



We maakten haar eerst nog wakker in de avond en nacht, vaak drinkt ze dan niet heel goed wat ik best snap omdat we haar storen in haar slaap natuurlijk.We gaan nu is proberen om haar overdag op ongeveer dezelfde tijden te geven en haar in de avond/nacht zelf te laten komen en kijken of ze al klaar is voor 5 flessen of er liever nog 6 heeft.



En wat jullie zeggen genoeg=genoeg haha als ze niks meer hoeft dan is ze er heel duidelijk in en echt honger horen we ook wel
Alle reacties Link kopieren
@ tulpje zo doen wij het ook en de ene Davis het en de andere dag 6. De laatste 3 dagen is 5 genoeg maar dan krijgt ze ook nog een klein flesje dus stiekem 6. 5x 200 en 1x 70 waarbij ze 600bv krijgt en de rest kunst.



Verder even van me afschrijven zit nu te wachten tot ik m'n meisje kan ophalen op het kdv na de eerste wenochtend. Wat is het stil in huis zonder haar. Gelukkig was ze vrolijk toen ik wegging en had ik er een prima gevoel bij maar nu niet wachten haar weer te halen!

Nog een kwartiertje
Alle reacties Link kopieren
Redshoes: ondertussen al aant het knuffelen met je dochter?

Hoe is het verlopen?



Ik denk dat die momenten veel moeilijker zijn voor de mama's dan voor de kindjes



Het staat mij binnenkort ook te gebeuren om onze dochter voor het eerst in vreemde handen te geven! Kijk er heel erg tegenop!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heerlijk geknuffeld vanmiddag. Ze was erg moe toen ik d'r ophaalde, kon geen lachje af. Ze had wel goed gedronken en een slaapje gedaan. In de kinderwagen viel ze meteen in slaap en daarna thuis was ze weer heel vrolijk en lekker aan het spelen. Ze was vanmiddag ook wel wat vermoeider waardoor ik d'r na een half uur op weer op bed had gelegd en ze sliep meteen. Nu mag ze donderdagmiddag nog een keer wennen en dan volgende week de hele dag.

maar het was voor mij idd meer wennen dan voor haar.





Nu nog naar een etentje voor het eerst dat m'n man het alleen mag doen maar daar maak ik me totaal geen zorgen om.
Alle reacties Link kopieren
Oooo kan me goed voorstellen dat het heel raar was zo stil in huis.Ik zie er ook wel tegenop om haar straks weg te brengen en dat zal dan nog wel zijn naar opa en oma .



Ik heb er ook geen moeite mee als ze bij mijn vriendin blijft en ik even alleen op stap ga of ga sporten ofzo.



Geniet van je etentje vanavond!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Ik laat de natuur maar gewoon zijn gang gaan. En met succes. Vannacht voor het eerst 6!!! Uur kunnen slapen. Nooit gedacht daar zo blij mee te kunnen zijn haha!
Alle reacties Link kopieren
haha wat fijn socia lista! Het gaat vanzelf komen!



Hier een rotdag. De kleine had een moeilijke tweede wendag met weinig slaap en pas drinken toen ze met de hele groep de gang op gingen want ze vond het te interessant allemaal. Ze huilde ook toen ik d'r kwam halen en toen liet ik ook nog d'r speentje in de luieremmer vallen. Gelukkig viel ze wel vrij snel in de kinderwagen in slaap. En was ze net weer even aan het schaterlachen. Hopelijk slaapt ze vannacht goed. Maar och wat voelde ik me rot
Alle reacties Link kopieren
Och! Redshoes: idd een baaldag! Kan me heel goed voorstellen dat je je rot voelt..



Mag ze nog gaan wennen of is de volgende keer al de definitieve opvang?

Geef haar morgen wat extra liefde! Ze zal morgen alvast veel meer lachen





Iemand ervaring met draagdoeken?
What's meant to be will always find its way. ❤️

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven