BDSM, voor de liefhebbers - deel IV

27-01-2017 16:39 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Deviance & Desire



Kink Aware Info



Marijkes Praktijken



Submissive Guide



Wandering Spirits



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay



En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 24 maart 2017 @ 11:32:

[...]



Wat fijn dat je de ruimte krijgt om deze stap te zetten. En spannend dat je hem in het echt gaat ontmoeten. Het is inderdaad bepalend of je van dichtbij ook de klik voelt die je op afstand al ervaart.



Een paar tips:



Wapen je mentaal tegen het feit dat die klik er wel is. Uit ervaring weet ik dat je sluimerende hunkering sterk kan ontvlammen als er ineens iemand tegenover je zit die de juiste vakjes aanvinkt. En het lijkt me moeilijk om thuis na jullie kennismaking niet vol overtuiging te kunnen zeggen dat er verder niks gebeurt is.



Spreek met je man vooraf goed door wat jullie wel ok vinden en wat niet (mogen jullie wel zoenen of elkaar aanraken en zo ja, wat mag hij aanraken, hoe ver mag jij gaan/hoe ver mag hij gaan?). Bepaal dat vooraf goed met je man (er kan snel een interpretatieverschil ontstaan) en geef ook vooraf duidelijk aan naar je D welke grenzen hij dient te respecteren. 'Niet los gaan' is voor iedereen anders.



Laat je man weten waar je af spreekt en spreek bijvoorbeeld met je man af dat je hem op een bepaalde tijd een apje stuurt dat alles ok is. Het is voor hem ook eng dat je met een vreemde af spreekt. Ook jij weet misschien niet alles van je D? Laat dan, als je dit af spreekt, die tijd ook niet per ongeluk verstrijken want hij gaat er natuurlijk wel op zitten wachten.



Zo; even wat praktische tips. Veel plezier



Bedankt voor de tips! Die safe-call/app had ik al in gedachten idd.

Dat is wel een goeie, dat je zegt dat de klik er wel kan zijn. Ik ben er vooral mee bezig dat die er níet is en dat ik teleurgesteld raak...

En inderdaad afspreken wat precies wel en niet 'mag'.

De afspraak met mijn man staat nog steeds, dat het een beetje tegelijk op moet lopen. Dus de koffiedate is er echt alleen maar om te zien of de klik er is. Het kan zijn dat we elkaar daarna alsnog een lange tijd niet kunnen zien. Hoe ik dat ga handelen, ik heb geen idee. Maar ik wil er ook nog niet aan denken eerlijk gezegd.
Let it bee
Alle reacties Link kopieren
goede tips van Shifty, zeker het voorbereid zijn op de klik. want hij kan dan dingen in je losmaken, waardoor je je laat meeslepen. Zeker met onderdanigheid bestaat dat risico. En het kan ook nog zo zijn, dat de klik niet zozeer met hem is, maar met jouw onderdanigheid die word getriggert door de kans die er ontstaat door hem. Zeker in het begin is dat verschil moeilijk te zien. Daarom misschien ook niet erg dat je je tijd moet nemen, kun je er eerst aan wennen en elkaar leren kennen.



Wel een lastige afspraak dat dingen gelijk op moeten lopen, want dat is iets dat vrijwel onmogelijk is om zo te regelen. Gewoon omdat je te maken hebt met extra partijen, chemie, geluk, etc. Ben je al verder in het boek en geeft die daar nuttige tips over?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
quote:Bumblebi schreef op 24 maart 2017 @ 22:14:

[...]





Jazeker, dat is ook waar ik mee bezig ben ;)

Voel me dan een erg ruimhartige en openminded echtgenote: "En deze dan, vind je dit niet een lekker snoepje?" Heel goed. Er zijn ook swingersites waar je je samen in kan schrijven maar waar je in je profiel aan geeft dat jullie los van elkaar daten. Eigenlijk maak je dan dus een profiel aan voor hem, maar omdat je als stel het profiel aan maakt ben jij voor hem een soort validatie. Vaak vinden dames op een swingerssite een man aantrekkelijker/interessanter als er ook een vrouw bij hoort ook al date ze niet mee/samen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Bumblebi, spannend..

Lijkt me lastig als het echt klikt om daarna nog geduld op te brengen. Ik weet niet of ik dat zou kunnen

Ik weet eigenlijk wel bijna zeker dat ik dat niet zou kunnen. Ik heb tot nu toe geen koffiedate gehad waar ik niet ook vast even een klein voorproefje heb genomen



Mijn man is nog niet zover, en ik weet niet of het ooit zover gaat komen dat ik dit met toestemming kan doen.

Een tijdje geleden dacht hij wel dat hij ook wel eens.. maar hij maakt er totaal geen werk van, terwijl het van mij wel zou mogen, dus mijn conclusie was dat hij dan blijkbaar toch niet echt wil. En toen ik daarna ook nog eens bekende dat ik subgevoelens heb.. toen waren we eigenlijk weer terug bij af, helaas.
Alle reacties Link kopieren
Hele intensieve week gehad met online spel. Maar dat was het dan weer. Hij moet nadenken. Zucht.. mannen die moeten nadenken dat belooft niet veel goeds. uithuilen opstaan en weer verder denk ik. Maar ik voel me best kut.
quote:Annarose schreef op 28 maart 2017 @ 20:09:

Hele intensieve week gehad met online spel. Maar dat was het dan weer. Hij moet nadenken. Zucht.. mannen die moeten nadenken dat belooft niet veel goeds. uithuilen opstaan en weer verder denk ik. Maar ik voel me best kut.

Een enkele keer is het best handig als mannen nadenken .. maar ik geef geen garanties .. wel knuffels



Is hij /ben je al wat wijzer ondertussen?
Alle reacties Link kopieren
Hi allen.



Erg druk dus weinig tijd voor het forum helaas.

Ook binnen de relatie beginnen dingen zich te verdiepen en neemt D mij meer en meer mee op onvertrouwt terrein. Spannend maar ook een beetje eng. Hoop echt dat ik niet weer in de onzekerheid modus schiet deze keer. Volgende week zien we elkaar weer en hij heeft boze plannen zegt ie.



Diep gesprek gehad over consent. (Weet het ff niet in het hollandsch) gezien de nieuwe dynamiek waar ik vrijwillig in ben gestapt is dat van minder belang volgens hem. Ik ben het er niet helemaal mee oneens maar heb toch een beetje vrees. Wie kan wat licht in het duister brengen?
Alle reacties Link kopieren
@Khemam je schrijft dat je het er niet helemaal mee oneens bent, dat is niet hetzelfde als het eens zijn. Voelt het wel goed? Ik denk persoonlijk dat het bij het opgegeven van bepaalde mate van consent het heel belangrijk is dat je er zelf helemaal achter staat. Het brengt namelijk meer risico's met zich mee en ik zie het zelf zeker als een vorm van mental edgeplay.



Ik speel zelf regelmatig, en binnen een D/s altijd, met een vorm van consensual non-consent. Dat betekent dat ik vooraf instem met het feit dat ik mijn consent (op bepaalde gebieden) op geef. Dat betekent dat de D met mij mag doen wat hij wil, ook als ik dat absoluut niet wil, maar juist dat wil ik opeen bepaalde manier. Als je snapt wat ik bedoel moeten ondergaan wat hij wil, moeten doen wat hij wil, waarbij wat ik wil totaal niet relevant is, dat brengt mij bij het diepst van mijn onderdanigheid. Ik ben van hem en geef alles aan hem en dus ook mijn consent.



Ik hoop dat je me een beetje begrijpt en er iets mee kunt. En google zeker eens op het begrip consensual non-consent
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Hi khemam,



Met consent bedoel je denk toestemming geven voor iets?
Alle reacties Link kopieren
Maar lollypopje heb jij dan niks wat je echt niet wil? Dus ook niet als je in je diepste submodus zit?
Alle reacties Link kopieren
@Soumis ik heb enkele harde grenzen, maar niet veel. En daarbuiten is wat ik wil niet echt relevant. Uiteraard houdt een goede D daar ook rekening mee, maar hij bepaald en als hij iets wil dat ik niet wil, dan gebeurt het toch. Momenteel heb ik geen relatie, maar wel een D/s gehad waarin dit gold en dat wil ik weer. En ja als hij mij wil neuken, dan neukt hij mij. Als hij mij wil slaan, dan slaat hij mij. Als hij wil dat ik met een tandenborstel de badkamer poets dan doe ik dat. Al vind ik het verschrikkelijk, stom of heb ik er geen zin in. Misschien mopper ik, maar ik doe het altijd. Dat is namelijk mijn plaats en de plaats die ik wil hebben.

Maar mijn beleving is zeker niet de norm, eerder een uitzondering. En zo'n relatie kan voor mij enkel bestaan als er niet alleen liefde is, maar als ik weet dat hij het beste met mij voor heeft en nooit bewust iets zal doen dat mij zal stuk maken. Al is dat laatste ook wel meteen één van mijn grenzen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Hi lolly ik had je al een pm gestuurt btw.



Precies dat waar jij het over hebt is dus waar we nu bij aangekomen zijn. Na mijn "vakantie" was ik best uit balans en gelukkig zijn we daar op een hele fijne manier uit gekomen alleen heb ik nu dus een soort angst om weer uit balans te raken. Hoe stom dat ook mag klinken.



Hij laat er nu geen gras meer over groeien en wl dus grenzen flink verleggen. Dat is het probleem niet het is die twijfel aan mijzelf waar ik tegen opzie en natuurlijk ook een beetje angst voor het onbekende.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde de harde grenzen ja. Verder kan ik hier niet echt advies in geven denk ik.

Succes khemam met alle nieuwe ontwikkelingen en ook genietse natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
In dat opzicht heb ik veel met Lolly gemeen al is zij verder in haar onwikkeling dan ik. in principe sta ik op een soortgelijke weg en verwacht D van mij ook dat ik groei in mijn submissie. Soms gaat dat makkelijk en soms minder.



Voor mij is het loslaten van mijn ego altijd al een dingetje geweest en heb ik ook een bepaalde schaamte zo nu en dan. Juist die punten is hij nu aan het aanpakken en dat wekt geestelijke weerstand op. Uiteindelijk kom ik altijd sterker uit de strijd alleen denk ik soms zou een therapeut niet makkelijker zijn. Waarschijnlijk wel maar daar geniet ik minder van.
Alle reacties Link kopieren
Khemam, dit is mij bijgebleven, zou het niet een geruststelling zijn om hier eens uitgebreid over te praten voor jullie echt verder gaan? Gewoon duidelijk uitspreken hoe en wat, zodat jullie van elkaar weten wat eventueel een probleem zou kunnen worden? En vaak haalt zo'n gesprek al wel zo veel kou uit de lucht, dat daarmee het "probleem" al zo goed als verdwenen is.quote:lollypopje schreef op 13 maart 2017 @ 22:09:

[...]





Ik weet niet of dit ook in het boek staat, al zou dat me niks verbazen, maar een goede tip die ik ooit las is de volgende: Volg altijd het tempo van de langzaamste. Als hij rustig wandelt, terwijl jij de marathon probeert te rennen, ben je elkaar namelijk al snel uit het zicht verloren,



En nee, zeker geen makkelijke tip, maar ik denk wel een goede. Is het niet voor jezelf, dan voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Communicatie is ons probleem niet Moondream. Mijn toestemming heeft hij al.



Net zoals een aantal hier hun eerste stappen op het bdsm pad zetten en daar allerlei nieuwe en verwarrende emoties bij voelen is dat voor iemand met meer ervaring niet anders als je weer een stapje verder, dieper en onbekender gaat. Althans voor mij niet.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Elke nieuwe stap is eng. Iets waar je doorheen moet en jezelf moet overwinnen. Maar diep van binnen weet je vaak of het de juiste stap voor jou is. En als het dat is geeft het je uiteindelijk heel veel.



Al denk je daarvoor meestal "HELP!!!!"
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 30 maart 2017 @ 17:35:

[...]



Een enkele keer is het best handig als mannen nadenken .. maar ik geef geen garanties .. wel knuffels



Is hij /ben je al wat wijzer ondertussen?Nadenken kan af en toe inderdaad geen kwaad en hij is al wat wijzer. Hij had een turbulente week. Zullen we maar zeggen .Maar we gaan gewoon verder waar we gebleven waren. Wel nog enige twijfel of het ook irl gaat matchen. Hij zoekt wel echt een slavin, niet dat hij verwacht dat ik dat ga zijn hoor. En ik twijfel soms nog of ik uberhaupt wel een sub ben.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik heb m'n koffiedate gehad en het was super. Het klikte op alle vlakken en het was fijn om dingen uit te kunnen spreken in het echt en niet te appen waarbij je niet weet hoe iemand het bedoelt.

Ik had met mijn man afgesproken dat zoenen oké was en dat is ook gebeurd. Wauw...

We konden ook heerlijk praten over welke richting we onze D/s relatie op zien gaan.

Ik voelde me veilig en heb het gevoel dat ik hem kan vertrouwen. En tegelijkertijd, wat hij allemaal met me van plan is... Ik krijg er warme én koude rillingen van



Nu komt het moeilijkste stuk: wachten tot mijn man ook een contact heeft. Er is nog niets concreets maar hij is er wel mee bezig. Inderdaad wat je zeg lolly, in het boek staat ook dat je het beste het tempo van de langzaamste kunt volgen.

De tip van de swingerssite (van Shifty geloof ik?) gaan we nog uitproberen.

Doordat we er zo goed over kunnen praten is onze relatie nu beter dan ooit eigenlijk. So far so good.
Let it bee
Alle reacties Link kopieren
quote:Annarose schreef op 31 maart 2017 @ 18:15:

[...]





Nadenken kan af en toe inderdaad geen kwaad en hij is al wat wijzer. Hij had een turbulente week. Zullen we maar zeggen .Maar we gaan gewoon verder waar we gebleven waren. Wel nog enige twijfel of het ook irl gaat matchen. Hij zoekt wel echt een slavin, niet dat hij verwacht dat ik dat ga zijn hoor. En ik twijfel soms nog of ik uberhaupt wel een sub ben.



Dat zijn wel een boel twijfels... Zijn jullie ook echt van plan irl af te spreken?

Waar twijfel je zelf over mbt sub zijn? Sub en slavin is nogal een verschil natuurlijk.
Let it bee
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het consensual non-consent idee waar lolly het over heeft superinteressant. Ik sta nog helemaal aan het begin van mijn zoektocht dus het zou denk ik toekomstmuziek zijn maar toch. Ik ga me er eens in verdiepen.

Heb je dat altijd al gewild lolly, of ben je daar zo in gegroeid?
Let it bee
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en hoe zie jij het verschil tussen Total power exchange en consensual non-consent?
Let it bee
Alle reacties Link kopieren
@Bumblebi Het heeft altijd al in mij gezeten, maar ik had de juiste persoon nodig om het er uit te laten komen. Om er juist mijn kracht in te vinden in plaats van mijzelf er in te verliezen. Dat is namelijk het risico met zulke dingen.



De term TPE betekent dat de ander altijd de macht heeft en de term wordt voornamelijk gebruikt in de context van een 24/7 relatie.

Bij consensual non-consent geef je de ander toestemming dingen te doen, ook als jij ze niet wilt. Dit kan binnen een spel context, maar ook binnen een 24/7 context.

Er zijn dus zeker veel overeenkomsten en er zit veel overlap in beide begrippen. Het verschil zit hem er denk ik vooral in dat bij TPE de nadruk ligt op de machtsverhouding en bij CNC de nadruk ligt op de toestemming die je geeft als onderdanige.



Overigens kan een 24/7 ook zonder TPE of CNC. 24/7 betekent dat de verhouding doorloopt, ook buiten het spel, maar zegt niks over de vorm die het heeft.



Fijn om te lezen trouwens dat wat jullie doen, jullie dichter bij elkaar brengt en dat jullie ook veel aan het boek hebben. Ik denk dat het al heel fijn is de herkenning te vinden in de verhalen die er staan en hoe anderen daar mee omgaan.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:Annarose schreef op 31 maart 2017 @ 18:15:

[...]





Nadenken kan af en toe inderdaad geen kwaad en hij is al wat wijzer. Hij had een turbulente week. Zullen we maar zeggen .Maar we gaan gewoon verder waar we gebleven waren. Wel nog enige twijfel of het ook irl gaat matchen. Hij zoekt wel echt een slavin, niet dat hij verwacht dat ik dat ga zijn hoor. En ik twijfel soms nog of ik uberhaupt wel een sub ben.



Weet je ook wat hij bedoeld met het begrip slavin?



Er is namelijk geen eenduidige definitie van. Voor iedereen kan het wat anders betekenen. Voor sommigen is het hetzelfde als een sub, voor een ander gaat het veel verder dan subzijn en er zijn er ook die zeggen dat een slavin niet onderdanig hoeft te zijn of is.



Begrippen in dit wereldje zijn lastig, omdat er dus geen officiële definities bestaan. Het is daarom belangrijk altijd door te vragen. Soms denk je namelijk hetzelfde te zoeken, maar blijkt het totaal iets anders te zijn en soms denk je dat je beiden wat anders wilt, maar ligt het toch dichter bij elkaar dan je dacht.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Niet ten nadele van iemand trouwens, maar het valt me op hoe snel mensen het hier hebben over hun Dom. Ik zie dat hier regelmatig langs komen, overigens ook op fl en vooral bij mensen die net beginnen. Ik vraag me dan af waarom.

Vaak heb je hem nog niet eens gezien, of pas een keer vanilla of je hebt misschien net een keertje gespeeld. Misschien komt het doordat het nieuw is. Misschien door de behoefte om je sub kant te voelen, maar ik vraag me af waarom?



Mijn vraag komt voort uit hoe ik zelf een D/s zie, wat overigens niet hoeft te betekenen dat het de juiste manier is. Maar om uit te leggen waarom dit mij opvalt en ik me dit afvraag.



Voor mij is een D/s een relatie, net zoals een vanilla relatie. Iemand met wie ik vanilla mail om te daten of met wie ik een date heb, is ook niet meteen mijn vriend. Zeker niet als het mij vooral gaat om seks, zoals een bdsm-relatie soms vooral gaat om het spel. Dan wordt het misschien mijn seksvriend, maar dat is hij niet na één keer seks. Zo is iemand met wie ik speel niet meteen mijn speelpartner, na één keer. Dat komt pas, als we vaker gaan afspreken. Iemand met wie ik enkel speel en daarbuiten gewoon bevriend ben (dit geld voor iedereen mer wie ik speel), zal ik nooit mijn Dom noemen. Ik zal hem gehoorzamen en volgen binnen het spel. Binnen het spel kan ik onderdanig zijn, maar dat maakt mij nog niet zijn sub. Hooguit voor dat moment, die avond, die dag. Ik zal hem dan ook nooit een titel geven en met u aanspreken, die dingen doe ik enkel binnen een D/s. Als de D/s meer is dan enkel af en toe spelen, maar een echte relatie, vergelijkbaar met een vanilla liefdes relatie. Ook dan zal ik hem pas mijn Dom noemen. Soms is dat iets dat langzaam groeit tot het moment dat we opeens merken dat we een relatie hebben. Soms is het een bewuste keuze dat wij die relatie willen, maar dat komt altijd pas na de 'date/oriëntatie'-fase. Dan kies ik er voor hem mijn onderdanigheid te geven en dan pas zal ik hem mijn Dom noemen en niet eerder. Voor mij is wat ik geef namelijk te bijzonder en dat geef ik niet zomaar. En als ik dat doe, doe ik dat met de intentie dat het niet voor een paar keer is, maar voor een langere tijd. Hoe lang dat ook mogen zijn. Net als met een vanilla relatie dus eigenlijk.



Dus geen kritiek op iedereen die hierin andere keuzes maakt, maar het ligt gewoon heel ver van mijn beleving af.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven