Wie heeft er nog meer zijn reis naar turkije omgeboekt?

25-03-2017 14:26 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zouden op 20 april naar turkije op vakantie gaan.

Toch maar omgeboekt uit voorzorg.

Wie nog meer?
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 25 maart 2017 @ 15:18:

[...]





Tsja, dat dachten deze mensen ook allemaal:





http://www.telegraaf.nl/b ... in_Egyptisch_hotel__.html



http://www.ad.nl/buitenla ... land-na-aanslag~a2f813d0/



https://www.trouw.nl/home ... egypte-70-doden~ac54579d/





http://www.nu.nl/algemeen ... gen-badplaats-egypte.html

Realiseer je je wel dat het meeste recente bericht dat je plaats over januari 2016 gaat? Is al meer dan een jaar geleden.

Overige berichten zijn uit 2015, 2005 en het andere bericht nog van voor 2005.

Tis dus niet zo dat toeristen momenteel met bosjes worden neergeschoten ofzo.

In de meeste Europese grote steden ben je momenteel net zo 'onveilig' als in Egypte.
Het viel mij ook al op dat het oude berichten waren en zelfs 1 uit 2005.
Alle reacties Link kopieren
2 jaar geleden voor het laatst geweest.

Was altijd een fijne vakantie daar.

Er moeten wel hele grote veranderingen komen willen we weer gaan.

Voor de Turken onderling lijkt het me ook heel moeilijk. Bijna niemand durft echt te zeggen welke partij ze kiezen. Ik zou niet graag in hun schoenen staan.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
quote:groenebroek schreef op 25 maart 2017 @ 16:27:

[...]



Bericht is van januari 2016. Inmiddels meer dan een jaar gelden dus dat er iets in Egypte waarbij toeristen betrokken waren is gebeurd.

Zijn Londen, Berlijn en Brussel momenteel minstens zo gevaarlijk.

En Amsterdam is überhaupt nog niet aan de beurt geweest, dat zou ik dus nu maar voorzichtigheidshalve ook mijden



Ik vind het nogal wat om deze Europese steden te vergelijken met een instabiel, corrupt achtergesteld moslimland.



Bovendien zijn de aanslagen in Europa (gepleegd door moslims, just saying) niet gericht op toeristen en die in Egypte duidelijk wel.



Maar hey voor een ieder die het vrijwillig wil opzoeken; be my guest. Maar hier steeds verkondigen 'dat er niks aan de hand is daar' is gewoon onzin en daar mag best wat van gezegd worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:groenebroek schreef op 25 maart 2017 @ 16:30:

[...]



Realiseer je je wel dat het meeste recente bericht dat je plaats over januari 2016 gaat? Is al meer dan een jaar geleden.

Overige berichten zijn uit 2015, 2005 en het andere bericht nog van voor 2005.

Tis dus niet zo dat toeristen momenteel met bosjes worden neergeschoten ofzo.

In de meeste Europese grote steden ben je momenteel net zo 'onveilig' als in Egypte.



Allereerst, zolang ze niet schieten of er geen bom afgaat is er natuurlijk overal "weinig aan de hand".



Ten tweede over Egypte en het verschil met andere landen. In Egypte mochten ze, eindelijk voor het eerst in de geschiedenis, hun eigen president kiezen in 2014. Dat was natuurlijk geweldig voor die mensen en iedereen hoopte dat er eindelijk een positieve verandering zou komen. Daarbij was dus geen rekening gehouden met het overgrote deel van de Egyptische bevolking. Zij kozen en masse voor de Moslimbroederschap. Een hele enge, sektarische beweging die al tientallen jaren het terrorisme voed in de hele Oosterse wereld.

Een beweging ook die bekend staat om zijn haat tegenover het westen en de westerlingen.



Het verschil tussen bijvoorbeeld Brussel en Egypte is dat in Egypte de grote meerderheid van de bevolking een bloedhekel heeft aan alles waar "wij" westerlingen voor staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar beide landen niet gaan.

Heb je gezien dat een groot deel van Egypte ook oranje is nu? Je bent dan niet verzekerd mocht er iets gebeuren.

Ook iets om rekening mee te houden.

Ik snap mensen soms echt niet, waarom naar zulke landen gaan als er zoveel andere mooie landen zijn die wel veilig zijn.



(Maar eigenlijk moet ik niks zeggen, binnenkort staat Honduras op het programma )
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat niet. Mensen gaan naar Turkije / Egypte / Tunesië etc. Tuurlijk is het goedkoper maar iedereen weet wat er speelt en dan ga je toch naar dit soort landen. En ja als er dan ook echt wat gebeurd wil iedereen weer omboeken of annuleren maar dan zijn ze weer boos als dat niet zomaar kan en dus vaak geld kost. Een negatief reisadvies wordt namelijk niet snel gegeven. En zeker niet voor een heel land, vaak is het dan een regio. Dus zoek een bestemming die redelijk veilig is om je hiervoor te behoeden.
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 25 maart 2017 @ 16:43:

[...]





Ik vind het nogal wat om deze Europese steden te vergelijken met een instabiel, corrupt achtergesteld moslimland.



Bovendien zijn de aanslagen in Europa (gepleegd door moslims, just saying) niet gericht op toeristen en die in Egypte duidelijk wel.



Maar hey voor een ieder die het vrijwillig wil opzoeken; be my guest. Maar hier steeds verkondigen 'dat er niks aan de hand is daar' is gewoon onzin en daar mag best wat van gezegd worden.Euhm, Zaventem?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik zou er ook niet naartoe gaan.
Life is short. Eat dessert first.
quote:doornroosje9 schreef op 25 maart 2017 @ 17:16:

[...]





Euhm, Zaventem?Nice ook.
quote:Robinson schreef op 25 maart 2017 @ 17:05:

Ik zou naar beide landen niet gaan.

Heb je gezien dat een groot deel van Egypte ook oranje is nu? Je bent dan niet verzekerd mocht er iets gebeuren.

Ook iets om rekening mee te houden.

Ik snap mensen soms echt niet, waarom naar zulke landen gaan als er zoveel andere mooie landen zijn die wel veilig zijn.



(Maar eigenlijk moet ik niks zeggen, binnenkort staat Honduras op het programma )



Omdat het lekker goedkoop is....



Honduras is fantastisch! Veel plezier!
quote:doornroosje9 schreef op 25 maart 2017 @ 17:16:

[...]





Euhm, Zaventem?Je denkt serieus dat de aanslag op Zaventem gericht was tegen toeristen??
quote:YouWish schreef op 25 maart 2017 @ 17:21:

[...]





Je denkt serieus dat de aanslag op Zaventem gericht was tegen toeristen??Duh. Waarom zouden ze anders het vliegveld gekozen hebben
Alle reacties Link kopieren
Thanks! Qua veiligheid maak ik me dan nog niet echt zorgen in Honduras, denk dat vergelijkbaar is met de rest van Midden Amerika. Heb alleen lang getwijfeld omdat bijna alles oranje is en ik niet verzekerd ben..



Maar TO, is Aruba enz geen optie anders? Schijnt dat van die pakketten nu goedkoper zijn dan losse tickets.
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 25 maart 2017 @ 17:21:

[...]





Je denkt serieus dat de aanslag op Zaventem gericht was tegen toeristen??Ze waren vermomd als toeristen, namen de taxi naar Zaventem en bliezen zich op in de vertrekhal. Nee hoor, was vast niet de bedoeling.
Life is short. Eat dessert first.
quote:doornroosje9 schreef op 25 maart 2017 @ 17:29:

[...]



Ze waren vermomd als toeristen, namen de taxi naar Zaventem en bliezen zich op in de vertrekhal. Nee hoor, was vast niet de bedoeling.Ik geloof dat je niet begrijpt wat ik bedoel.
quote:Robinson schreef op 25 maart 2017 @ 17:26:

Thanks! Qua veiligheid maak ik me dan nog niet echt zorgen in Honduras, denk dat vergelijkbaar is met de rest van Midden Amerika. Heb alleen lang getwijfeld omdat bijna alles oranje is en ik niet verzekerd ben..



Maar TO, is Aruba enz geen optie anders? Schijnt dat van die pakketten nu goedkoper zijn dan losse tickets.Wat bedoel je met niet verzekerd? Ik werd beroofd daar (eigen schuld hoor was onoplettend) en kreeg alles gewoon terug van m'n reisverzekering.
quote:Filee schreef op 25 maart 2017 @ 17:22:

[...]



Duh. Waarom zouden ze anders het vliegveld gekozen hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 25 maart 2017 @ 17:32:

[...]





Ik geloof dat je niet begrijpt wat ik bedoel.Dat het niet specifiek gericht was op toeristen, maar wat maakt dat uit? De mensen die gestorven zijn, waren allemaal toeristen. Dus ik vrees dat het in grote Europese steden net zo onveilig is/kan zijn als in niet Europese steden.
Life is short. Eat dessert first.
quote:doornroosje9 schreef op 25 maart 2017 @ 17:39:

[...]



Dat het niet specifiek gericht was op toeristen, maar wat maakt dat uit? De mensen die gestorven zijn, waren allemaal toeristen. Dus ik vrees dat het in grote Europese steden net zo onveilig is/kan zijn als in niet Europese steden.Je hebt gelijk hoor. Amsterdam is net zo onveilig als Kabul.
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 25 maart 2017 @ 15:29:

[...]



Toen was de situatie daar ook al zorgelijk. Dus dat was niet handig van je.Idd vorige jaar april toen ik Mn zomervakantie boekte waren er mensen bij het reisbureau die wilden omboeken
quote:Robinson schreef op 25 maart 2017 @ 17:05:

Ik zou naar beide landen niet gaan.

Heb je gezien dat een groot deel van Egypte ook oranje is nu? Je bent dan niet verzekerd mocht er iets gebeuren.

Ook iets om rekening mee te houden.

Ik snap mensen soms echt niet, waarom naar zulke landen gaan als er zoveel andere mooie landen zijn die wel veilig zijn.



(Maar eigenlijk moet ik niks zeggen, binnenkort staat Honduras op het programma )

Jeetje, ik heb net even naar Honduras gekeken, maar copan is ook oranje, net als een heel groot deel. Wat ongelooflijk zonde.

San Pedro de Sula vond ik 15 jaar geleden al een creepy plek maar dat is er niet beter op geworden, jammer.



En on topic. Ik zou zowel turkije als egypte nuet boeken nu. Vooral van egypte vind ik dat echt zonde. Fijne duiklocatie op goed vliegafstand maar mijn leven is mij lief.
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 25 maart 2017 @ 17:33:

[...]





Wat bedoel je met niet verzekerd? Ik werd beroofd daar (eigen schuld hoor was onoplettend) en kreeg alles gewoon terug van m'n reisverzekering.



Ja maar dan was dat deel waar het gebeurde ws geel of groen.

Bij de meeste verzekeringen als het oranje of rood is en je wordt beroofd bijv krijg je niks terug.



https://www.verzekeraars. ... n/Paginas/Hoe-zit-het-met…negatieve-reisadviezen-en-verzekeren.aspx



Dit gaat bijv over Tunesie, met zelfde soort reisadvies alsvoor Egypte.
quote:Robinson schreef op 25 maart 2017 @ 20:51:

[...]





Ja maar dan was dat deel waar het gebeurde ws geel of groen.

Bij de meeste verzekeringen als het oranje of rood is en je wordt beroofd bijv krijg je niks terug.



https://www.verzekeraars. ... n/Paginas/Hoe-zit-het-met…negatieve-reisadviezen-en-verzekeren.aspx



Dit gaat bijv over Tunesie, met zelfde soort reisadvies alsvoor Egypte.



Ok ik heb geen idee eerlijk gezegd. Ik let nooit zo op die kaartjes



Denk je dat m'n reisverzekering daarnaar gekeken heeft en op basis van dit kaartje een beslissing heeft gemaakt? Bizar, nooit geweten!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze wel een check doen, is opzich zo opgezocht natuurlijk. Reisadviezen veranderen ook weer vaak natuurlijk dus wat nu oranje is kan paar maanden geleden nog geel zijn. (En andersom natuurlijk)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven