Erdogan een gevaarlijke gek? deel 2

24-03-2017 17:16 2299 berichten
Vorige topic is vol dus hier maar weer verder.

Link naar het vorige topic:



http://forum.viva.nl/forum/actueel/erdo ... ges/322395
Alle reacties Link kopieren
quote:Ineke98 schreef op 25 maart 2017 @ 17:58:

[...]





Volgens mij ligt nog steeds een gedeelte van Turkije in Europa. En dan nog de Turken die in Europa wonen.Dus? Alsof hij geeft om de Turken buiten Turkije...
Alle reacties Link kopieren
Erdogan is een doorgeslagen dictator. Sorry, andere woorden heb ik er niet voor. En dat is al triest genoeg. Maar dat is tot daar aan toe. Wat in andere landen plaatsvindt, kunnen we nu eenmaal niet sturen of controleren.



Maar dat er hier in Nederland en in andere delen van West-Europa grote groepen mensen zijn van Turkse afkomst, die zich ondanks hun tientallen jaren durend verblijf alhier, ruimschoots gebruik makend van de vrijheden en de sociale voorzieningen alhier, nu toch met Turkse vlaggen de straat op gaan omdat ze zich in de allereerste plaats Turk voelen en pas héél ver daarna héél misschien een beetje verbondenheid met het land dat hen al zo lang onderhouden heeft, hen kansen op een bestaan gegeven heeft dat ze in Turkije nooit hadden gekregen, dat vind ik ronduit schokkend.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 25 maart 2017 @ 18:19:

Erdogan is een doorgeslagen dictator. Sorry, andere woorden heb ik er niet voor. En dat is al triest genoeg. Maar dat is tot daar aan toe. Wat in andere landen plaatsvindt, kunnen we nu eenmaal niet sturen of controleren.



Maar dat er hier in Nederland en in andere delen van West-Europa grote groepen mensen zijn van Turkse afkomst, die zich ondanks hun tientallen jaren durend verblijf alhier, ruimschoots gebruik makend van de vrijheden en de sociale voorzieningen alhier, nu toch met Turkse vlaggen de straat op gaan omdat ze zich in de allereerste plaats Turk voelen en pas héél ver daarna héél misschien een beetje verbondenheid met het land dat hen al zo lang onderhouden heeft, hen kansen op een bestaan gegeven heeft dat ze in Turkije nooit hadden gekregen, dat vind ik ronduit schokkend.



Dan snap ik ook niet waarom wij door hen zo worden behandeld.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ook vluchtelingendeal uit 2015 staat onder druk



Erdogan: “Na referendum herziet Turkije alle banden met Europese Unie”



Ongeacht de uitkomst van het grondwettelijk referendum volgende maand, waarbij de presidentiële macht van Recep Tayyip Erdogan aanzienlijk kan worden uitgebreid, zal Turkije haar relatie met de Europese Unie herzien. Dat heeft Erdogan gisteren gezegd tijdens een interview met CNN. “Alles, van a tot z, moet opnieuw onderhandeld worden”, verklaarde Erdogan. Ook de vluchtelingendeal die de EU in 2015 met Turkije sloot, staat wat Erdogan betreft op de helling.



LB 24 maart 2017 17u16 Bron: CNN, The Independent



In ruil voor zes miljard euro steun werd in maart 2015 overeengekomen dat Turkije elke vluchteling die via Turkije wil doorreizen naar de EU zou terugnemen, in ruil voor het uitwisselen met de EU van een Syrische vluchteling uit een Turks kamp. Ter compensatie zouden Turken ook visumvrij door de EU kunnen reizen en zou het decennia oude toetredingsproces van Turkije tot de EU versneld worden.

Mensonwaardig

Sinds dat akkoord zijn de aantallen vluchtelingen die de oversteek van Turkije naar de Griekse eilanden wagen afgenomen, maar de deal wordt door mensenrechtengroeperingen fel bekritiseerd omdat hij de vluchtelingen gevangen zou houden in mensonwaardige omstandigheden.

Aan haar zuidgrens vangt Turkije ruim twee miljoen vluchtelingen, voornamelijk uit Syrië, op. Volgens Save the Children worden minderjarigen als onbetaalde arbeidskrachten ingezet en zijn de leefomstandigheden in de kampen zo slecht dat minderjarigen er zelfmoord plegen en zichzelf verwonden.



Nederland en Duitsland: “Nazipraktijken”

De uitspraken van Erdogan volgen op de gespannen relaties tussen Turkije en EU-landen als Nederland en Duitsland die geplande campagnes voor het referendum in Turkije op hun grondgebied verboden. Zowel Nederland als Duitsland verklaarde dat die bijeenkomsten van Turken met dubbele nationaliteit om veiligheidsoverwegingen werden verboden, maar Erdogan beschuldigde Nederland en Duitsland van het belemmeren van de vrije meningsuiting en het hanteren van ‘nazipraktijken’.



Eitje te pellen met Trump

“Het stoort jullie als we zeggen dat het fascistisch is, dat het nazisme is. Maar wwat jullie doen, past in die definitie”, herhaalde Erdogan gisteren

Erdogan zei voorts dat hij in mei graag aan tafel wil gaan zitten met Amerikaans president Donald Trump. De focus van die gesprekken moet volgens Erdogan liggen op de steun die de VS, een NAVO-bondgenoot, aan Koerdische milities in Syrië verleent. Die milities zijn volgens Ankara terroristische groeperingen.

De geplande grondwetsherziening waar het referendum om draait, zou Erdogan in staat stellen opnieuw voorzitter te worden van zijn regerende AKP-partij en zou hem nog eens twaalf jaar in het zadel kunnen houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 25 maart 2017 @ 18:19:

Maar dat er hier in Nederland en in andere delen van West-Europa grote groepen mensen zijn van Turkse afkomst, die zich ondanks hun tientallen jaren durend verblijf alhier, ruimschoots gebruik makend van de vrijheden en de sociale voorzieningen alhier, nu toch met Turkse vlaggen de straat op gaan omdat ze zich in de allereerste plaats Turk voelen en pas héél ver daarna héél misschien een beetje verbondenheid met het land dat hen al zo lang onderhouden heeft, hen kansen op een bestaan gegeven heeft dat ze in Turkije nooit hadden gekregen, dat vind ik ronduit schokkend.Kort samengevat: we krijgen stank voor dank.
Alle reacties Link kopieren
quote:heidelberg schreef op 25 maart 2017 @ 18:47:

[...]





Kort samengevat: we krijgen stank voor dank.Ja, daar komt het gewoon op neer. Veel mensen die hier zich hebben gevestigd, hadden het in hun eigen land echt niet verder gebracht dan keuterboer of nog steeds zwaar onderbetaald in een Turkse of Marokkaanse fabriek te zweten 12 uur per dag. Ze konden hier terecht, en ook in het begin vielen ze al gelijk onder de CAO, hadden recht op alle voorzieningen, enz. Dus niks uitbuiting. Hun kinderen kregen hier recht en toegang tot goed onderwijs, konden iets van zichzelf maken. Als ze waren opgegroeid in hun thuissituatie, hadden velen van hen waarschijnlijk niet verder gekomen dan geitenhoeder of plaatselijke timmerman ofzo, maar hier hadden en hebben ze alle kansen. En gelukkig pakken sommigen die kansen ook, maar té veel ook niet. En dan te horen krijgen dat ze het hier zo slecht hebben... sorry hoor, maar ga lekker terug naar je eigen land als je denkt dat je het daar beter hebt... en val ons niet lastig.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Drie generaties Turken in Nederland .

Een artikel uit "Vrij Nederland"



https://www.vn.nl/drie-generaties-turken-in-nederland/
Alle reacties Link kopieren
Ah het forum gaat hier verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Beijtje schreef op 25 maart 2017 @ 18:19:

[...]





Dus? Alsof hij geeft om de Turken buiten Turkije...Nou niet als hij wanhopig campagne loopt te voeren in Europa om de Turken voor je te laten stemmen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 25 maart 2017 @ 18:55:

[...]





Ja, daar komt het gewoon op neer. Veel mensen die hier zich hebben gevestigd, hadden het in hun eigen land echt niet verder gebracht dan keuterboer of nog steeds zwaar onderbetaald in een Turkse of Marokkaanse fabriek te zweten 12 uur per dag. Ze konden hier terecht, en ook in het begin vielen ze al gelijk onder de CAO, hadden recht op alle voorzieningen, enz. Dus niks uitbuiting. Hun kinderen kregen hier recht en toegang tot goed onderwijs, konden iets van zichzelf maken. Als ze waren opgegroeid in hun thuissituatie, hadden velen van hen waarschijnlijk niet verder gekomen dan geitenhoeder of plaatselijke timmerman ofzo, maar hier hadden en hebben ze alle kansen. En gelukkig pakken sommigen die kansen ook, maar té veel ook niet. En dan te horen krijgen dat ze het hier zo slecht hebben... sorry hoor, maar ga lekker terug naar je eigen land als je denkt dat je het daar beter hebt... en val ons niet lastig.Misschien een rare vergelijking, maar het is met klachten naar de dokter gaan. De dokter geeft de symptomen een naam. Je hebt een ziekte. En deze kun je behandelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:heidelberg schreef op 25 maart 2017 @ 18:57:

Drie generaties Turken in Nederland .

Een artikel uit "Vrij Nederland"



https://www.vn.nl/drie-generaties-turke ... erland/Het probleem is gewoon dat heel veel mensen van Turkse afkomst, zelfs als ze al generaties hier zijn, nog steeds vinden dan ze in de eerste plaats Turk zijn en pas héél ver daarna héél misschien een beetje Nederlander. Toevallig had ik er onlangs, in het kader van de recente ontwikkelingen, een gesprek over met een collega. Haar opa is in de jaren '60 naar Nederland gekomen, haar vader en moeder zijn hier geboren, zijzelf ook, dus al generaties lang wonen ze in Nederland. Die collega is ook goed ontwikkeld, qua opleiding, spreekt perfect Nederlands, maar kiest er zelf voor zeer traditioneel gekleed te zijn (lange zware rokken, tot op de hielen, hoofddoek, enz.). Maar daar heb ik geen probleem mee, ieders keuze. Maar ik voelde me toch een beetje geschoffeerd toen ze zei: Sorry, maar ik ben geen Nederlander, als ik in het buitenland ben, noem ik mezelf ook niet zo, ik ben Turkse, en ik woon toevallig in Nederland, maar verder heb ik helemaal niks met Nederland..."...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 25 maart 2017 @ 19:13:

[...]





Het probleem is gewoon dat heel veel mensen van Turkse afkomst, zelfs als ze al generaties hier zijn, nog steeds vinden dan ze in de eerste plaats Turk zijn en pas héél ver daarna héél misschien een beetje Nederlander. Toevallig had ik er onlangs, in het kader van de recente ontwikkelingen, een gesprek over met een collega. Haar opa is in de jaren '60 naar Nederland gekomen, haar vader en moeder zijn hier geboren, zijzelf ook, dus al generaties lang wonen ze in Nederland. Die collega is ook goed ontwikkeld, qua opleiding, spreekt perfect Nederlands, maar kiest er zelf voor zeer traditioneel gekleed te zijn (lange zware rokken, tot op de hielen, hoofddoek, enz.). Maar daar heb ik geen probleem mee, ieders keuze. Maar ik voelde me toch een beetje geschoffeerd toen ze zei: Sorry, maar ik ben geen Nederlander, als ik in het buitenland ben, noem ik mezelf ook niet zo, ik ben Turkse, en ik woon toevallig in Nederland, maar verder heb ik helemaal niks met Nederland..."..."Heimatlos" is de naam van het beestje. Het nederlandse woord schiet me niet te binnen. In Turkije voelen ze zich ook niet thuis, hoor. Daar gaan ze alleen op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
quote:heidelberg schreef op 25 maart 2017 @ 18:47:quote:Maar dat er hier in Nederland en in andere delen van West-Europa grote groepen mensen zijn van Turkse afkomst, die zich ondanks hun tientallen jaren durend verblijf alhier, ruimschoots gebruik makend van de vrijheden en de sociale voorzieningen alhier, nu toch met Turkse vlaggen de straat op gaan omdat ze zich in de allereerste plaats Turk voelen en pas héél ver daarna héél misschien een beetje verbondenheid met het land dat hen al zo lang onderhouden heeft, hen kansen op een bestaan gegeven heeft dat ze in Turkije nooit hadden gekregen, dat vind ik ronduit schokkend.Kort samengevat: we krijgen stank voor dank.

Precies. Het is gewoon stank voor dank.



En ik ben fel tegen opheffing visumplicht voor Turken die naar Nederland willen, zeker om naar Nederland te verhuizen. Turken die zich eerder in Nederland niet misdragen hebben, krijgen zonder meer dat visum, maar dat kaf hou ik liever buiten de deur.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Een artikel uit de volkskrant:



Maar vier weken in het jaar worden ze als koningen behandeld. Want op vakantie in Turkije zijn ze de coole jongens en meisjes uit het rijke Europa. De zon schijnt, het eten is lekker, je voelt je de koning te rijk. Ja, dat is een stuk lekkerder dan het geploeter van alledag in de Hollandse modder.



En toch weten we allemaal dat die vier heerlijke vakantieweken maar vier weken zijn. Het leven van deze jongeren ligt hier en niet in Turkije. En dat gaat ook niet veranderen. Misschien zal een enkeling inderdaad emigreren naar Turkije, maar het zal een enkeling blijven. Je kan wel via internet of de schotel naar Turkije blijven smachten, maar het zal niet meer worden dan een liefde op afstand. Turkse jongeren moeten zich richten op hun leven hier in Nederland en niet blijven dagdromen over een leven in het land van hun grootouders.





OPINIE Op vakantie in Turkije zijn ze de coole jongens en meisjes uit het rijke Europa. Hier komen ze moeilijk aan de bak. Toch ligt hun toekomst in Nederland.



Door: Yasemin Cegerek Tweede Kamerlid voor de Partij van de Arbeid. 3 mei 2016, 02:00



(Sorry, dat ik mezelf herhaal.)
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niks van Erdogan. Elke European moet uitkijken terwijl hij elke Turk die woont in Europa nodig heeft voor zijn referendum.
Alle reacties Link kopieren
quote:mick87 schreef op 25 maart 2017 @ 18:58:

Ah het forum gaat hier verder.Ja, deel één was vol. Het forum krijgt technische problemen als een topic veel meer dan 3000 berichten heeft. Dan wordt het topic gesloten, en wordt er een tweede deel opgestart door een forummer die dat initiatief neemt.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:Ineke98 schreef op 25 maart 2017 @ 19:42:

Ik snap niks van Erdogan. Elke European moet uitkijken terwijl hij elke Turk die woont in Europa nodig heeft voor zijn referendum.Het is heel moeilijk om hem te snappen, psychiatrie is een wereld voor zich.
Alle reacties Link kopieren
quote:heidelberg schreef op 25 maart 2017 @ 19:45:

[...]





Het is heel moeilijk om hem te snappen, psychiatrie is een wereld voor zich.



Dus je 'eigen' mensen bedreigen om voor je te stemmen.



Ik verwacht nu nog een intelligent antwoord van sommige personen. Maar deze weigeren altijd op inhoudelijke zaken te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:heidelberg schreef op 25 maart 2017 @ 19:29:

[...]





"Heimatlos" is de naam van het beestje. Het nederlandse woord schiet me niet te binnen. In Turkije voelen ze zich ook niet thuis, hoor. Daar gaan ze alleen op vakantie.Ik voelde het eerder als "het bijten van de hand die je voedt"...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ineke98 schreef op 25 maart 2017 @ 19:05:

[...]





Nou niet als hij wanhopig campagne loopt te voeren in Europa om de Turken voor je te laten stemmen.Alleen hun stemmen... Verder zijn het gewoon landverraders, welkom in Turkije om hun vakantiegeld uit te geven en daarna weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Tja ... ik ben benieuwd van een goede antwoorden van sommige mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ineke98 schreef op 25 maart 2017 @ 20:02:

Tja ... ik ben benieuwd van een goede antwoorden van sommige mensen.Tja ...
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 25 maart 2017 @ 19:56:

[...]





Ik voelde het eerder als "het bijten van de hand die je voedt"...Ja, ook een goed spreekwoord. (Ik hou van spreekwoorden en gezegdes )
Alle reacties Link kopieren
quote:heidelberg schreef op 25 maart 2017 @ 20:22:

[...]





Ja, ook een goed spreekwoord. (Ik hou van spreekwoorden en gezegdes )Net als blaffende honden bijten niet.
http://www.ad.nl/buitenland/erdogan-kom ... haring_web



Naast het Turkse referendum over een nieuwe grondwet is president Recep Tayyip Erdogan vandaag met een tweede referendum op de proppen gekomen.



Hij wil dat de Turken zich op 16 april uitspreken over de toetreding van hun land tot de Europese Unie. Erdogan zei vandaag op een bijeenkomst in Antalya dat hij de volksraadpleging over de grondwet ook wil aangrijpen om te bepalen of Turkije de gesprekken over toetreding die het met Brussel voert nog wel moet voortzetten. ,,Zie het als een soort Brexit. Het volk zal een beslissing nemen en wij zullen ons aan die beslissing houden’’, zei de president.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven