Geld & Recht alle pijlers

WOZ waarde bepaling

24-03-2017 16:20 59 berichten
Ik heb zitten googelen maar kan het nergens vinden.



Bestaat er een maximum bedrag/procenten aan de stijging van de WOZ beschikking per jaar?
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 25 maart 2017 @ 17:56:

[...]





Dit kan nog wel een staartje krijgen. Je bent zeker wel verplicht hieraan mee te werken!Volgens mij geef je de verplichte info al via het kadaster. Al die andere zaken lijken mij privé gegevens waar je niet verplicht aan mee hoeft te werken?
quote:Gamechanger schreef op 25 maart 2017 @ 18:14:

[...]





Volgens mij geef je de verplichte info al via het kadaster. Al die andere zaken lijken mij privé gegevens waar je niet verplicht aan mee hoeft te werken?Jawel dus
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat toen uitgezocht en er is wel een verplichting om mee te werken, weet alleen even niet meer waar dat in stond. Wij hebben het ingevuld maar woz was het jaar erop gewoon gelijk gebleven. Nu wel verhoging maar valt nog mee voor randstad.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
quote:Gamechanger schreef op 25 maart 2017 @ 16:04:

Wij hebben vorig jaar gekocht voor erg lage prijs. Zelf een verbouwing gedaan. Kreeg ik daarna een brief van de gemeente met allemaal vragen erin: voor hoeveel we het gekocht hadden en van wie, wat de omstandigheden waren, of we verbouwd hadden.

Mooi niet ingevuld, ze vragen maar op bij het kadaster en daar doen ze het maar mee.

Na een paar herinneringsbrieven heb ik er niks meer van gehoord. Deed me ook aan het denken of je nou verplicht was om al die info te geven; volgens mij dus niet.

Iemand anders dit ook meegemaakt? Wij wonen in een grote stad in de randstad.



Je bent verplicht om hieraan mee te werken en het naar waarheid in te vullen.

Paar jaar geleden kregen wij die lijst ook.

Ze controleren zo ook of jij niet stiekem via een familielid voor een veel te lage prijs gekocht hebt. Verder moet je aangeven wat er verbouwd is en dingen die het huis verbeteren en dus meer waard maken ben je verplicht op te geven als investering (nieuwe keuken, vloeren, isolatie, dubbelglas etc.) je eigen smaak tegels, gordijnen, verf en behang hoeft dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Hmm nou ik wacht het maar af. Heb er al maanden niks meer van gehoord.

Stonden echt vragen in als: heeft u het pand van een familielid gekocht? Heeft u verbouwingen gedaan, zo ja: wat? En voor hoeveel geld precies? Heeft u hiervoor geld geleend? Bent u van plan om (gedeeltes) te verhuren?

De begeleidende brief vond ik apart, stond bijv onder zoiets van: wij verzoeken u vriendelijk voor die en die datum het formulier in te vullen (vrijblijvend karakter). Zat er een zo op het oog gekopieerd vel bij. Zonder logo van de gemeente erop. Het leek meer een huizenmarktonderzoek.

Ik zal het wel horen dan..
Alle reacties Link kopieren
quote:siska74 schreef op 25 maart 2017 @ 20:14:

[...]





Je bent verplicht om hieraan mee te werken en het naar waarheid in te vullen.Dan zal ik er nog wel iets van horen via de gemeente. Had er nog nooit van gehoord.
Onze makelaar had ons al gewaarschuwd dat die brief zou komen, en dat we hem in moesten vullen.
quote:Gamechanger schreef op 25 maart 2017 @ 20:16:

[...]





Dan zal ik er nog wel iets van horen via de gemeente. Had er nog nooit van gehoord.Maar dan ga je toch op onderzoek uit als je zo'n brief krijgt?
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 25 maart 2017 @ 20:20:

[...]





Maar dan ga je toch op onderzoek uit als je zo'n brief krijgt?



Heb ik gedaan, vrienden die huizen kochten in dezelfde gemeente hebben niet zo'n brief gehad. En op Google vond ik toen reacties van kopers die het belachelijk vonden dat ze zo'n brief hadden gekregen. En dat je aan je wettelijke verplichting voldoet door (via het kadaster) je aankoopwaarde kenbaar te maken. En ik vond het zelf ook al raar dus niets teruggestuurd.

En toen las ik dit topic en dacht ik er weer aan. Want na 2 herinneringsbrieven heb ik niks meer gehoord. En ben ook niet van plan om hier actief achteraan te gaan.



Maar als ik nog eens een herinnering mocht krijgen zal ik het wellicht wel invullen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven