Wie heeft er nog meer zijn reis naar turkije omgeboekt?

25-03-2017 14:26 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zouden op 20 april naar turkije op vakantie gaan.

Toch maar omgeboekt uit voorzorg.

Wie nog meer?
Alle reacties Link kopieren
Ach laat die lui maar naar Egypte en andere dubieuze oorden gaan, zo vindt er ook weer natuurlijke selectie plaats moet je maar denken.
Alle reacties Link kopieren
Begin mei een lang weekendje naar Istanbul. Lekker de stad verkennen zonder hordes toeristen, nu al zin in!
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
Alle reacties Link kopieren
Egypte goedkoper? De meeste reizen gaan vanaf €550/€600..

Egypte is uiteraard mooier dan Europese vakantielanden dus snap dat mensen liever daarnaartoe reizen.

Indien je je in Egypte aanpast aan de cultuur (beschaafde kleding en beschaafd gedrag) is er niks aan de hand. Het zijn ook maar gewoon mensen, die toevallig vaker in een kwaad daglicht gesteld worden door de westerse media. Je kunt er pas over oordelen als je er een aantal keer geweest bent en daar contacten hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:SanPellegrino schreef op 25 maart 2017 @ 15:31:

Tja, ligt eraan: ga je voor goedkoop en zon of kijk je ook naar het regime in een land? Voor veel mensen is goedkoop en zonnig toch het belangrijkste. Turkije neemt al jarenlang de mensenrechten niet serieus, maar toch zijn veel mensen massaal naar Turkije gegaan de afgelopen decennia.



Vijf jaar geleden voor het laatst naar Turkije geweest. Zonde van zo'n mooi land en de aardige bevolking.

Maar nu wil ik daar niet meer heen. Vorig jaar Canarische Eilanden geweest, is wel wat duurder maar beter voor mijn geweten.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Robinson schreef op 25 maart 2017 @ 17:05:

Ik zou naar beide landen niet gaan.

Heb je gezien dat een groot deel van Egypte ook oranje is nu? Je bent dan niet verzekerd mocht er iets gebeuren.

Ook iets om rekening mee te houden.

Ik snap mensen soms echt niet, waarom naar zulke landen gaan als er zoveel andere mooie landen zijn die wel veilig zijn.



(Maar eigenlijk moet ik niks zeggen, binnenkort staat Honduras op het programma )



Over Honduras heb ik al decennia niets gehoord.

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik onder een steen heb geleefd.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Madeliefje2016 schreef op 25 maart 2017 @ 23:25:

Egypte goedkoper? De meeste reizen gaan vanaf €550/€600..

Egypte is uiteraard mooier dan Europese vakantielanden dus snap dat mensen liever daarnaartoe reizen.

Indien je je in Egypte aanpast aan de cultuur (beschaafde kleding en beschaafd gedrag) is er niks aan de hand. Het zijn ook maar gewoon mensen, die toevallig vaker in een kwaad daglicht gesteld worden door de westerse media. Je kunt er pas over oordelen als je er een aantal keer geweest bent en daar contacten hebt.Wij zijn met 2 personen 1230 euro kwijt voor 11 dagen 24 uur all inclusive. Dat vind ik niet duur voor een 5 sterren hotel. Ook aan het strand geld de all inclusive formule.
Alle reacties Link kopieren
De gruwelijkste formule aller tijden: all inclusive.

Nooit gedaan en zal dat ook nooit gaan doen. Wat een doodsteek voor de lokale economie. Echt gruwelijk.



Ik was 30 jaar geleden voor het eerst in Turkije. Was nog erg leuk en geen all in te bekennen.



Nu wil ik er dood niet meer gevonden worden.



Groeten uit Thailand
Alles komt goed, alleen de rest niet
quote:yasmijn schreef op 26 maart 2017 @ 05:16:

De gruwelijkste formule aller tijden: all inclusive.

Nooit gedaan en zal dat ook nooit gaan doen. Wat een doodsteek voor de lokale economie. Echt gruwelijk.



Ik was 30 jaar geleden voor het eerst in Turkije. Was nog erg leuk en geen all in te bekennen.



Nu wil ik er dood niet meer gevonden worden.



Groeten uit Thailand



Groeten terug, en geniet!



Aan TO; Ik zie niet in waarom je Turkije zou moeten mijden, net als Parijs of Londen? Kom op zeg. Een dag na de aanslagen in Parijs liep ik over de Champs-Elysées.



Dat een paar mensen ons het gevoel van angst willen geven wil nog niet betekenen dat je het moet toelaten.
Alle reacties Link kopieren
quote:florel schreef op 26 maart 2017 @ 05:42:

[...]





Groeten terug, en geniet!



Aan TO; Ik zie niet in waarom je Turkije zou moeten mijden, net als Parijs of Londen? Kom op zeg. Een dag na de aanslagen in Parijs liep ik over de Champs-Elysées.



Dat een paar mensen ons het gevoel van angst willen geven wil nog niet betekenen dat je het moet toelaten.Daar ben ik het helemaal mee eens. Je laat de angst toch niet regeren.
Alles komt goed, alleen de rest niet
quote:Madeliefje2016 schreef op 25 maart 2017 @ 23:25:

Egypte goedkoper? De meeste reizen gaan vanaf €550/€600..

Egypte is uiteraard mooier dan Europese vakantielanden dus snap dat mensen liever daarnaartoe reizen.

Indien je je in Egypte aanpast aan de cultuur (beschaafde kleding en beschaafd gedrag) is er niks aan de hand. Het zijn ook maar gewoon mensen, die toevallig vaker in een kwaad daglicht gesteld worden door de westerse media. Je kunt er pas over oordelen als je er een aantal keer geweest bent en daar contacten hebt.



Sorry maar hier ben ik het toch echt niet mee eens. Ik ben ontzettend vaak in Egypte geweest (voor werk) dus volgens jou mag ik hier over oordelen.



met beschaafde kleding en beschaafd gedrag ben je nog steeds een vrouw. En nog erger; een westerse vrouw. Egyptische mannen hebben 0 respect voor westerse vrouwen, punt.



Ik heb heel wat landen gezien in m'n leven maar ik ben nergens zo respectloos, opdringerig en agressief benaderd als in Egypte. Ik walg echt van de mannen daar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Madeliefje2016 schreef op 25 maart 2017 @ 23:25:

Egypte goedkoper? De meeste reizen gaan vanaf €550/€600..

Egypte is uiteraard mooier dan Europese vakantielanden dus snap dat mensen liever daarnaartoe reizen.

Indien je je in Egypte aanpast aan de cultuur (beschaafde kleding en beschaafd gedrag) is er niks aan de hand. Het zijn ook maar gewoon mensen, die toevallig vaker in een kwaad daglicht gesteld worden door de westerse media. Je kunt er pas over oordelen als je er een aantal keer geweest bent en daar contacten hebt.



Egypte mooier dan Europese landen?

Ik was 2 jaar geleden in Caïro, ik denk niet dat er een meer smerige en vieze stad bestaat.
quote:YouWish schreef op 26 maart 2017 @ 08:37:

[...]

Sorry maar hier ben ik het toch echt niet mee eens. Ik ben ontzettend vaak in Egypte geweest (voor werk) dus volgens jou mag ik hier over oordelen.



met beschaafde kleding en beschaafd gedrag ben je nog steeds een vrouw. En nog erger; een westerse vrouw. Egyptische mannen hebben 0 respect voor westerse vrouwen, punt.



Ik heb heel wat landen gezien in m'n leven maar ik ben nergens zo respectloos, opdringerig en agressief benaderd als in Egypte. Ik walg echt van de mannen daar.

Dit.

Wat een walgelijke en ontzettend hypocriete mannen daar. (En ja ik was netjes gekleed, zonder bloot etc.)

Dat was eens maar nooit weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 26 maart 2017 @ 10:34:

[...]



Dit.

Wat een walgelijke en ontzettend hypocriete mannen daar. (En ja ik was netjes gekleed, zonder bloot etc.)

Dat was eens maar nooit weer.+1
quote:koko67 schreef op 26 maart 2017 @ 10:31:

[...]





Egypte mooier dan Europese landen?

Ik was 2 jaar geleden in Caïro, ik denk niet dat er een meer smerige en vieze stad bestaat.Delhi maar Caïro is een goede tweede.
quote:Taralina schreef op 26 maart 2017 @ 10:34:

[...]



Dit.

Wat een walgelijke en ontzettend hypocriete mannen daar. (En ja ik was netjes gekleed, zonder bloot etc.)

Dat was eens maar nooit weer.



Ik was eens met een collega die de taal spreekt in een toeristisch gebied. Iedereen deed super aardig tegen ons in het Engels, maat wat ze intussen over ons zeiden in het Arabisch daar lustten de honden geen brood van. Mijn collega bleef vriendelijk Engels spreken en tot het laatste moment deed ze alsof ze hen niet kon verstaan.



Die koppen van die kerels waren echt priceless toen ze opeens in het Arabisch zoiets zei als 'oh trouwens ik spreek ook Arabisch en jullie zijn een stel vuile varkens, wij kopen helemaal niks hier en zullen ook doorgeven aan collega's hier niks te kopen' heerlijk!



Dus voor degene hier die denken dat de mensen zo vriendelijk zijn; ja dat zijn ze ook in je gezicht. Ze hebben een bloedhekel aan westerse toeristen maar helaas voor hen is het vaak de enige bron van inkomsten. Ze weten wel beter dan openlijk onbeschoft te doen maar intussen....



Dit geldt dus alleen voor toeristen gebieden hè in de rest van Egypte doen ze wel degelijk openlijk onbeschoft. Ranzig volk.
quote:YouWish schreef op 26 maart 2017 @ 10:51:

[...]

Ik was eens met een collega die de taal spreekt in een toeristisch gebied. Iedereen deed super aardig tegen ons in het Engels, maat wat ze intussen over ons zeiden in het Arabisch daar lustten de honden geen brood van. Mijn collega bleef vriendelijk Engels spreken en tot het laatste moment deed ze alsof ze hen niet kon verstaan.



Die koppen van die kerels waren echt priceless toen ze opeens in het Arabisch zoiets zei als 'oh trouwens ik spreek ook Arabisch en jullie zijn een stel vuile varkens, wij kopen helemaal niks hier en zullen ook doorgeven aan collega's hier niks te kopen' heerlijk!



Dus voor degene hier die denken dat de mensen zo vriendelijk zijn; ja dat zijn ze ook in je gezicht. Ze hebben een bloedhekel aan westerse toeristen maar helaas voor hen is het vaak de enige bron van inkomsten. Ze weten wel beter dan openlijk onbeschoft te doen maar intussen....



Dit geldt dus alleen voor toeristen gebieden hè in de rest van Egypte doen ze wel degelijk openlijk onbeschoft. Ranzig volk.

Hoe aardig ik ook deed, ze waren zonder uitzondering onbeschoft. Ik ben werkelijk niet één egyptenaar tegengekomen met wie je gewoon een leuk gesprekje kon voeren zonder dat ze op je geld zaten te azen.

En zelfs bij de apotheek -toen ik iets moest halen voor mijn vriend die ziek was geworden- ben ik zwaar afgezet. Dat was ook de enige keer dat ik als vrouw alleen buiten liep -en nogmaals: was decent gekleed- werd ik als loslopend wild gezien, in mijn kont geknepen etc. En dat terwijl hun vrouwen met een hoofddoekje thuis achter het fornuis moeten staan... kots kots.

Echt een walgelijk en hypocriet volk.



Mijn tante is zelfs aangerand tijdens een boottochtje midden op een meer door de klootzak die de boot bestuurde... terwijl mijn oom erbij zat!!
quote:Taralina schreef op 26 maart 2017 @ 11:08:

[...]



Hoe aardig ik ook deed, ze waren zonder uitzondering onbeschoft. Ik ben werkelijk niet één egyptenaar tegengekomen met wie je gewoon een leuk gesprekje kon voeren zonder dat ze op je geld zaten te azen.

En zelfs bij de apotheek -toen ik iets moest halen voor mijn vriend die ziek was geworden- ben ik zwaar afgezet. Dat was ook de enige keer dat ik als vrouw alleen buiten liep -en nogmaals: was decent gekleed- werd ik als loslopend wild gezien, in mijn kont geknepen etc. En dat terwijl hun vrouwen met een hoofddoekje thuis achter het fornuis moeten staan... kots kots.

Echt een walgelijk en hypocriet volk.



Mijn tante is zelfs aangerand tijdens een boottochtje midden op een meer door de klootzak die de boot bestuurde... terwijl haar man ebij zat!!Verschrikkelijk. Aanrander overboord gekiept? ;) Ben het met je eens hoor. Ik vind het ook een walgelijk volk. Van mij mogen ze verrotten daar zonder hun inkomstenbron waar ze zo'n hekel aan hebben. Eigenhandig weggejaagd, eigen schuld...
Alle reacties Link kopieren
Best zielig dat jullie aan de hand van een aantal slechte ervaringen het hele volk over een kam scheren. Ik ken aanzienlijk veel Egyptenaren, en dat zijn toevallig hele respectvolle en nette mensen. Daarbuiten spreek ik ook Arabisch en hebben ze mij in ieder geval nog nooit in mijn bijzijn beledigd. Maar goed, het is natuurlijk ook geen nieuwtje dat de meeste westerse mensen bevooroordeeld en racistisch zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ah, daar is ie! De racismekaart!



Meningen en statistieken alleen over boze, blanke mannen graag. De rest is racistisch of bevooroordeeld.
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
quote:Madeliefje2016 schreef op 26 maart 2017 @ 12:45:

Best zielig dat jullie aan de hand van een aantal slechte ervaringen het hele volk over een kam scheren. Ik ken aanzienlijk veel Egyptenaren, en dat zijn toevallig hele respectvolle en nette mensen. Daarbuiten spreek ik ook Arabisch en hebben ze mij in ieder geval nog nooit in mijn bijzijn beledigd. Maar goed, het is natuurlijk ook geen nieuwtje dat de meeste westerse mensen bevooroordeeld en racistisch zijn!Heb je 'm door, of moet ik het uitleggen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat je hem even moet uitleggen voor Madeliefje
quote:Madeliefje2016 schreef op 26 maart 2017 @ 12:45:

Best zielig dat jullie aan de hand van een aantal slechte ervaringen het hele volk over een kam scheren. Ik ken aanzienlijk veel Egyptenaren, en dat zijn toevallig hele respectvolle en nette mensen. Daarbuiten spreek ik ook Arabisch en hebben ze mij in ieder geval nog nooit in mijn bijzijn beledigd. Maar goed, het is natuurlijk ook geen nieuwtje dat de meeste westerse mensen bevooroordeeld en racistisch zijn!Wauw hoe tegenstrijdig kan een bericht zijn
Alle reacties Link kopieren
"Hij heet Tennis".
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Madeliefje2016 schreef op 26 maart 2017 @ 12:45:

Best zielig dat jullie aan de hand van een aantal slechte ervaringen het hele volk over een kam scheren. Ik ken aanzienlijk veel Egyptenaren, en dat zijn toevallig hele respectvolle en nette mensen. Daarbuiten spreek ik ook Arabisch en hebben ze mij in ieder geval nog nooit in mijn bijzijn beledigd. Maar goed, het is natuurlijk ook geen nieuwtje dat de meeste westerse mensen bevooroordeeld en racistisch zijn!Zijn Egyptenaren een ras dan?
Alle reacties Link kopieren
Lieve Dames



Er is overal wel wat aan de hand. Kijk nou recent naar Engeland. Je verwacht toch niet dat er een idioot met z'n auto een menigte mensen in rijdt op een brug..

Of afgelopen zomer in Nice en rond de kerst in Berlijn.



Over Parijs maar te zwijgen, het ligt notabene in onze achtertuin.



Toen wij afgelopen Oktober vlak bij Alanya waren hebben wij inderdaad niets meegekregen van de koep.

Je merkt alleen dat de resorts minder vol zitten e dat er zelfs resorts gesloten zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven