Gezondheid alle pijlers

Overactieve blaas, medijnen? botox?

24-03-2017 21:57 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 1,5 jaar toenemende plasproblemen na een operatie waarbij mijn baarmoeder en eierstokken verwijderd zijn. Ik heb voortdurend het gevoel te moeten plassen en krijg vaak mijn blaas niet goed leeg. Ik heb geen urineverlies en ook mijn blaasinhoud is normaal. Ik heb net 3 maanden bekkenbodemfysio gedaan. De fysiotherapeut ging uit van een overactieve blaas, maar haar oefeningen hielpen dus niet. Vandaag was ik voor nacontrole bij mijn gynaecoloog en hij heeft me doorgestuurd naar het bekkenbodemcentrum, omdat er ook een, weliswaar kleine, kans is dat er een andere oorzaak is.



Nu ben ik mezelf al een beetje aan het inlezen over behandelingen voor een overactieve blaas en kom daarbij tegen dat medicijnen vaak weinig effectief zijn. Bovendien slik ik al een heleboel medicijnen en ik zit niet te wachten op nog meer. Een andere optie is botox in je blaaswand, en er bestaat ook nog een methode waarbij met elektroden bepaalde zenuwen geprikkeld worden (of juist niet? waar je blaas rustiger van wordt.



Ik ben niet op zoek naar een diagnose of behandeladvies, dat zal te zijner tijd wel in het bekkenbodemcentrum komen, maar ik ben benieuwd of hier dames zijn met ervaring met een van deze behandelingen.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
TO, je schrijft dat je spieren gemiddeld sterk zijn maar kan het zijn dat je (onbewust) je spieren steeds aanspant? Bij mij bleek dat juist het voortdurend aanspannen klachten gaf. Met een inwendig apparaat hebben ze gemeten dat mijn basisspanning continu te hoog was. Door actief te ontspannen kreegik dat wel omlag en dat hielp ook wel iets bij het legen van mijn blaas.

Ik hoop dat je snel een oplossing vindt. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:macaronnetje schreef op 26 maart 2017 @ 10:07:

TO, je schrijft dat je spieren gemiddeld sterk zijn maar kan het zijn dat je (onbewust) je spieren steeds aanspant? Bij mij bleek dat juist het voortdurend aanspannen klachten gaf. Met een inwendig apparaat hebben ze gemeten dat mijn basisspanning continu te hoog was. Door actief te ontspannen kreegik dat wel omlag en dat hielp ook wel iets bij het legen van mijn blaas.

Ik hoop dat je snel een oplossing vindt. Sterkte!Volgens de fysiotherapeut kan ik mijn bekkenbodem goed aan- en goed ontspannen, en ik vertrouw er maar op dat zij gelijk heeft. Ik moet natuurlijk gewoon afwachten wat de artsen in het bekkenbodemcentrum gaan zeggen, maar ik ben ongeduldig.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Hoi Fayana en anderen,



Ik loop nu meer dan 2 jaar met precies dezelfde klachten als jij. Bij mij is het gekomen doordat ik (op advies van de doker) te lang ben doorgelopen met een blaasontsteking (ik moest maar heel veel drinken in plaats van een kuurtje). Nadat ik uiteindelijk toch een kuurtje kreeg namen de klachten helemaal niet af. Ik ben overal op onderzocht, soa's, IC, (wat een vreselijk onderzoek) endometriose etc. Maar er kwam niets uit. Net als jij zegt de dokter/fysio dat ik een overactieve blaas heb, maar zo vaak ga ik helemaal niet naar de wc. Ik heb gewoon constant het gevoel dat ik aandrang heb i.c.m. een branderig gevoel, terwijl ik weet dat ik helemaal niet hoef te plassen. Ik ben ondertussen al bij 4 fysio's geweest maar niets helpt, behalve een paar uur achter elkaar stil liggen en niks doen. Ondertussen gaat ook echt alles pijn doen, ik kan niet eens meer een broek aan.



Ik ben nu begonnen met een TENS behandeling maar tot nu toe zonder succes. Ik vind het niet pijnlijk trouwens. De fysio zei dat het er voor zou zorgen dat ik minder moest plassen, waardoor ik me weer totaal onbegrepen voelde want dat is dus niet mijn probleem.



Zijn er meer mensen die een TENS behandeling hebben gedaan en werkt het? Is er iemand die weet wat wel werkt?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Fayanna,

Hoe is het gegaan bij de arts? Is er een oplossing voor jouw probleem gevonden? Ook ik heb een overactieve blaas na een buikoperatie en bestralingen. Ik ben erg benieuwd.

Groet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven