"babymoon"-vakantie half/eind mei

08-03-2017 10:34 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Zoals de titel het al zegt (en ik eigenlijk het woord verafschuw, maar ik gebruik het toch..) willen mijn partner en ik nog graag even een weekje weg voordat ons babytje geboren wordt! Ik zit zelf te denken aan half/eind mei, dan ben ik 27 of 28 weken zwanger.



Wie heeft hier ervaring mee en wie weet een leuke vakantiebestemming? Ik ben normaal van de actievere vakanties, maar denk dat ik het nu lekker vind om juist ook een beetje te kunnen luieren. Maar een mooie wandeling maken of lekker snorkelen oid ben ik wel altijd voor in! Waar kan ik aan denken? Ik wil het liefst niet te lang vliegen (4-5 uur max) en ik ben op zoek naar een bestemming met een lekkere temperatuur. Zelf heb ik gedacht aan de Canarische eilanden. Vorig jaar zijn wij nog naar La Palma geweest. Ik ben bang dat ik Tenerife of Grand Canaria te toeristisch vind, dus ik ben eigenlijk op zoek naar ideetjes waar ik juist nog niet aan gedacht heb.



Wie wil/kan me hiermee helpen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een heerlijk rustige b&b in Trevira (Algarve). Als je dat wat lijkt dan wel ik wel wat moeite doen om het adres te achterhalen...
Alle reacties Link kopieren
Lanzarote? Wij zaten in Puerto del Carmen. 'Druk' plaatsje in de zin van restaurants en winkeltjes, maar we zaten 100 meter van de boulevard (via airbnb) en het strand af, en hebben het heerlijk rustig gehad.

Met een huurauto verken je het hele eiland makkelijk, leuke plaatsjes, dingen te bekijken. Volgens mij zag ik ook snorkeltrips aangeboden worden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd trouwens . Ik Was precies net zwanger van de eerste toen ik daar was
Alle reacties Link kopieren
Eind mei zijn de Balearen ook heerlijk. En maar twee uurtjes vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met die termijn en in die periode in Umbrië gezeten, halverwege tussen Rome en Florence. Hele fijne b & b, veel stadjes in de buurt, goede restaurants en je kunt dus zo naar die steden, want het treinstation zat niet zo ver weg.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Gefeliciteerd

Heerlijk nog even weg! Heb geen tips voor een bestemming; wel even checken of je nog mag vliegen tegen die tijd (verschilt erg per maatschappij geloof ik!)

Geniet ervan!
Ik blijf in Nederland (ga dit weekend, 31 weken zwanger). Ik heb zware bekkeninstabiliteit dus dit wordt al een hele onderneming gewoon hotel met goed restaurant, zwembad en ligbad op de kamer, in een groene omgeving waar je goed kunt wandelen, of in mijn geval 500 meter schuifelen



Voordat ik BI kreeg was ik van plan om naar de Algarve te gaan, zoals hierboven al beschreven. Nu vind ik dat niet prettig meer met zoveel pijn en veel te vermoeiend, kan wss nauwelijks de kamer uit, dus dan beetje zonde van het geld. Maar de Algarve lijkt me heerlijk als je een fijne zwangerschap hebt
Alle reacties Link kopieren
Sicilië: lekker klimaat, niet te ver, mooie strandjes en leuke stadjes maar (zeker in mei) niet te toeristisch.
Alle reacties Link kopieren
Ben je al 31 weken Lux? Dat gaat snel!

Lijkt zo kort geleden dat het halve forum stond te juichen dat het je eindelijk was gegund
quote:AnAppleADay schreef op 08 maart 2017 @ 12:06:

Ben je al 31 weken Lux? Dat gaat snel!

Lijkt zo kort geleden dat het halve forum stond te juichen dat het je eindelijk was gegund Yes, haha. Maar het kan me niet snel genoeg gaan, ben stiknieuwsgierig naar hem
Alle reacties Link kopieren
Porto of Lissabon?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Thnx voor jullie reacties! Jeetje wat een leuke ideeën allemaal! Porto of Lissabon trekt me zelf iets minder, maar das meer omdat ik van wat rustigere omgeving en natuur houd. Ik word onrustig in een grote drukke stad haha.



Ik heb even gezocht en de Algarve lijkt me inderdaad erg mooi! JanneJip, een rustige B&B staat me wel aan, dus ik heb opzich wel oren naar die van jullie, als het tenminste niet te veel moeite is! Of anders is een goede tip waar ik leuke B&Bs kan vinden ook welkom :-)



En Belle73, Umbrië klinkt ook erg aangenaam, is het daar rond die tijd al lekker qua temperatuur (shirtje/korte broek-weer?). Weet je nog welke B&B je destijds had? Ervaringen van anderen doen het toch altijd goed hihi



Lux, ik kan me voorstellen dat je dan inderdaad lekker in de buurt blijft. Ik weet ook nog niet of ik ver van tevoren durf te boeken, want nu gaat alles nog vanzelf, maar dat duurt nog wel zo'n 10 weken haha.



Himalaya, Lanzarote heb ik zelf ook aan gedacht. In het begin leek me dat fantastisch, daarna zwakte het wat af. Ik kan niet zeggen waarom, maar nu ik je het weer hoor vertellen begin ik weer te twijfelen. Ohhhh ik vind het zo lastig haha! Die keuzestress ook altijd!
Alle reacties Link kopieren
Google eens op nio del falcone. Hele vriendelijke eigenaren.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:skopje schreef op 09 maart 2017 @ 17:38:

Thnx voor jullie reacties! Jeetje wat een leuke ideeën allemaal! Porto of Lissabon trekt me zelf iets minder, maar das meer omdat ik van wat rustigere omgeving en natuur houd. Ik word onrustig in een grote drukke stad haha.



Ik heb even gezocht en de Algarve lijkt me inderdaad erg mooi! JanneJip, een rustige B&B staat me wel aan, dus ik heb opzich wel oren naar die van jullie, als het tenminste niet te veel moeite is! Of anders is een goede tip waar ik leuke B&Bs kan vinden ook welkom :-)



En Belle73, Umbrië klinkt ook erg aangenaam, is het daar rond die tijd al lekker qua temperatuur (shirtje/korte broek-weer?). Weet je nog welke B&B je destijds had? Ervaringen van anderen doen het toch altijd goed hihi



Lux, ik kan me voorstellen dat je dan inderdaad lekker in de buurt blijft. Ik weet ook nog niet of ik ver van tevoren durf te boeken, want nu gaat alles nog vanzelf, maar dat duurt nog wel zo'n 10 weken haha.



Himalaya, Lanzarote heb ik zelf ook aan gedacht. In het begin leek me dat fantastisch, daarna zwakte het wat af. Ik kan niet zeggen waarom, maar nu ik je het weer hoor vertellen begin ik weer te twijfelen. Ohhhh ik vind het zo lastig haha! Die keuzestress ook altijd!



Beste Skopje, het heeft wat hoofdbrekens gekost maar met hulp van mijn man heb ik het adres in de Algarve kunnen achterhalen:



http://www.montedoalamo.net/the-house



Hoop dat je het nog leest!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Skopje,



Van harte gefeliciteerd!



Als je van de natuur en wandelen houdt is Madeira misschien ook wel iets voor jullie.

Dit Portugese eiland ligt ter hoogte van Marokko en ze noemen het ook wel het bloemeneiland.

Het is er overigens niet super warm in mei (ongeveer 20 graden).

Wil je toch iets meer zon, dan zou ik toch voor de Canarische eilanden kiezen, of voor een Grieks eiland of zuid Italië.

Wij zijn de afgelopen 2 jaar in (eind) april/ (begin) mei naar Toscane geweest.

Beide keren hebben we zonder jas kunnen rondlopen. 2 Jaar geleden was het rond de 30 graden, maar dat was extreem warm voor de tijd van het jaar.



Succes met het uitzoeken
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 08 maart 2017 @ 12:03:

Sicilië: lekker klimaat, niet te ver, mooie strandjes en leuke stadjes maar (zeker in mei) niet te toeristisch.Ik ben net terug uit Sicilië en vond het heerlijk! Vergis je alleen niet in hoe groot het is. Al gauw zit je 2-3 uur in de auto naar de volgende bestemming. En behalve de kuststroken is het erg bergachtig, dus een stukkie van 60km kan uren duren. Dus maak van tevoren keuzes wat je wel en niet wilt zien, en verkas niet te vaak.



Wel heerlijk eten, leuke stadjes, mooie uitzichten, aardige mensen, leuke markten. Ik heb geen idee of je er ook kan snorkelen. Ook weet ik niet hoe groen het nog is in mei, de Sicilianen vertelden me wel dat maart juist een perfecte tijd was omdat het dan nog zo groen is en veel bloesem overal. Maar dat het een paar maanden later al dor wordt.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! We hebben gisteren geboekt naar Madeira! Het enige dat me nog wat tegenhoudt is het weer, omdat het daar idd niet zo superwarm is, maar van de andere kant kan ik ook weer niet tegen die superhitte... Aleida, inderdaad natuur en wandelen daar lijkt me erg mooi! Dus we gaan het beleven! Wel een heerlijk 4/5 sterrenhotel met spa, dus mocht ik tegen die tijd niet meer zo mobiel zijn, dan vermaken we ons ook nog prima daar :- )
Alle reacties Link kopieren
Goede reis en veel plezier!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Lekker! Veel plezier en geniet van je vrijheid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven