Zwanger worden in 2016 na miskraam/miskramen

24-02-2016 21:51 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe lezers zijn van harte welkom om mee te schrijven!

Waar blijf je nou, kleine pruts?

NaamLeeftijdenKindjeNODMiskramenBijzonderheden
Bloempje30030/-1e?5 miskramen
Bjorg32/341e1 augustus4 miskramenAPS
xEefje91x26/261e?jun 2016, feb 2017
tara8235/351e11 julijun 2016***
Vanessakusje198730/431e?dec 2015 (18wk), okt 2016 (13wk)
Marijeens2530/371e16 augustusjul 2016, mrt 2017
mssfiddler29/291e? mei 2016, okt 2016
Dorien_8532/331e?aug 2016, feb 2017, mrt 2017
flipje229/411e?jun 2016 (18wk), dec 2016 (12wk), juli 2017

2016
NaamLeeftijdenKindjeNODMiskramenPositieve test
jmzwolle29/361ezwangerjun 2015, okt 201526 februari
hallohann*8828/302ezwangerdec 201511 maart
Goudlokje01327/321ezwangerjan 2015, mei 2015, nov 20152 mei
Moonmonkey29/321ezwangerdec 20158 mei
Tummietummie27/301ezwangernov 2015, feb 2016**14 mei
zus198729/301ezwangeraug 2014, feb 201623 mei
phlox3924/282ezwangerjan 2016, apr 20169 juli
KimJ2525/251ezwangerjan 201618 juli
assepoester8431/342ezwangerjun 201628 september
Lize8432/351ezwangerdec 20158 oktober
appelstroop_8827/291ezwangermrt 2016, jun 2016 jul 2016, aug 201616 oktober
Pietje8432/322ezwangeraug 20167 november
ICRD080639/362ezwangerapr 2016, okt 201621 november

2017
NaamLeeftijdenKindjeNODMiskramenPositieve test
SaskiaViva22/301ezwangerapr 201628 januari
Baggal34/-1ezwangerjul 2016, okt 20164 februari
bloempje300 wijzigde dit bericht op 21-07-2017 07:16
61.02% gewijzigd
Ik vind het ook erg fijn rijden en ben ook niet van plan om nog een keer rijexamen te doen om wel in schakelauto's te mogen rijden.



Mijn man zei gisteren dat we gewoon hard ons best gaan doen om die achterbank gevuld te krijgen. Hij is gelukkig wel positief, maar vind het wel naar om mij zo verdrietig te zien.
Alle reacties Link kopieren
Das fijn tara. Kan de jouwe dat de mijne ook niet instralen? Die denk echt nog t komt allemaal wel goed, zonders zelfs wat te doen..
Alle reacties Link kopieren
Haha Vanessa, wel schattig toch eigenlijk. Wil hij wel meewerken aan het traject?



Lief Tara, van je man. Hier zei man gisteren dat hij alles op alles gaat zetten om mij nog een gezond kind te schenken. Ach ja, die arme mannen ook. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij ons is het voor mij steeds het ergst. Man vindt het vooral steeds erg voor mij. En dat vind ik dan ook weer zo vervelend voor hem, dat hij dit weer met mij mee moet maken...
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar hoor, zowel Nella als Tara.

Hier is manlief heel positief, ik ben de doemdenker. Tegelijkertijd merk ik aan hem dat hij ook te lijden heeft onder de miskramen, ook al zegt hij het niet hardop. Hij ziet mijn verdriet en wanhoop en daar kan hij niet altijd even goed mee om gaan. Hij wil mij graag een gezond kind schenken, en ik hem. Hij vindt het vervelend dat ik pijn en verdriet heb, en hij weet niet hoe hij het oplost. Tegelijk ben ik soms verdrietig omdat ik me voel falen als vrouw - ik weet dat hij dolgraag kinderen wil en ik heb hem dat gedroomde gezinnetje tot nu toe nog niet kunnen geven. En daar baal ik van en kan ik me heel schuldig over voelen. Ik vind het een heel moeilijk issue - hoe steun je elkaar als je allebei met je eigen verdriet en angsten zit. Er nìet over praten is immers ook geen duurzame oplossing.



Nella, hoe gaat het nu met je? Je vruchtje blijft bij jou natuurlijk niet 50 jaar zitten, want je weet dat het er is en ik neem aan dat het ziekenhuis/gyn de boel ook wel een beetje in de gaten houdt. Elk lichaam is anders, dat jouw vriendin zo op cytotec gereageerd heeft, betekent natuurlijk niets voor jou. Maar het klinkt alsof je hier vaker mee te maken gehad hebt, en je een weloverwogen beslissing genomen hebt. Sterkte met afwachten - ik hoop dat het snel komt.



Tara - wat k**te dat je weer ongesteld geworden bent!



Baggal - weer een mijlpaal gehaald! Gefeliciteerd!! Ik ben zooo blij voor je!



Vanochtend was de zw.test echt spierwit Ik vermoed dus ook dat mijn eisprong nu zo'n beetje is. Bloedverlies is ook helemaal gestopt, heel fijn. Dahag infectiegevaar, eindelijk weer in bad (enzo )
Alle reacties Link kopieren
Waar een mens al niet blij mee kan zijn hè Tara (witte test). Zo ga ik blij zijn met bloedverlies en buikpijn...



Hier is er nog niks op gang gekomen. Ik lig/zit ook nog steeds de hele dag door die zwangerschapssymptomen (best wreed vind ik dat). Ben ook bang dat die inactiviteit ook niet mee zal helpen. Maar misschien is dat onzin.



Fijn dat het bloeden gestopt is. Nieuwe kansen beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Nelladella, vind het heel erg voor je had precies hetzelfde bericht op 15 maart. Ook al eerder miskraam gehad. Heb gekozen voor curretage. Achteraf te gehaast beslist, te weinig geïnformeerd van te voren. vorige ware spontanen miskramen. Ik hoop dat je hier goed doorheen komt en gun jij en alle andere hier hopelijk nog goede zwangerschappen
Alle reacties Link kopieren
Nella: Ik hoop dat het naar omstandigheden redelijk met je gaat en dat het nu allemaal snel vanzelf komt. Het lijkt mij een ontzettende onaangename gedachte dat er nog iets in je lichaam zit. En wat je zegt: de zwangerschapsverschijnselen zijn meer dan wreed in dit kader. Ik denk aan je.



Chilli: Het is bizar hoeveel meiden hier al eerder een miskraam gehad hebben. Jij ook veel sterkte. Als je je bij ons wil aansluiten ben je van harte welkom. Ik heb dit groepje meiden altijd heel lief en fijn gevonden.



Bjorg: Net als bij jou en Tara ben ik ook de doem denker thuis. Mijn man is altijd de rasoptimist. Enerzijds houdt dit ons in balans, maar soms vind ik het ook lastig om te dealen met zijn zelfverzekerdheid. Bij elke echo ben ik weer ontzettend zenuwachtig en hij heeft dat niet. Bij mij komt dat ook de ontlading als alles ok blijkt te zijn zoals gister. Voor onze mannen is het denk ik ook lastig om het verdriet en de angst te zien. Ik maakte mij zeker in het IVF traject altijd zorgen om dingen die nog helemaal niet aan de orde waren. Had allemaal doem scenario's in mijn hoofd dat het misschien wel nooit zou lukken en ik kan mij zelf nog steeds niet zwanger denken of zien. Je hoeft je natuurlijk helemaal niet schuldig te voelen. Het is ontzettend rot dat die jou treft en niet iets waar jij iets aan kan doen vwb schuld in de zin van verwijtbaarheid. Sterker nog, je doet er alles aan om hem en jezelf dat gezin waar jullie van dromen te geven en daarvoor maak ik een diepe buiging want ik weet hoe moeilijk het is als het niet gemakkelijk gaat.



Oh Tara ik weet nog dat ik zo boos was toen mijn man de mini wilde inruilen voor de Range Rover. Want van mij mocht die auto er pas komen als ik zwanger was. Ik zag de auto onlosmakelijk verbonden met een familie. We hebben toen een deal gesloten dat als hij de auto zou kopen hij ook eventueel nog meer zou inleggen voor een ronde bij Dr Abramov. Volgens mij had ik verteld dat we de auto tweedehands hadden gekocht van een dame die ook IVF had gehad op haar 41e? En dat soort verhalen gaven mij weer moed.



Appelstroop: Dat is ook een hele rake post - het kan altijd misgaan. Ergens ben ik bang om te genieten en dan harder te vallen op de een of andere manier. Ik had gister weer een echo en bij elke echo schiet ik weer vol. Er is overigens wel een cyste op mijn eierstok gevonden. Waarschijnlijk door de progesteron, maar kon verder geen kwaad. Ik heb natuurlijk ruim 9 weken gespoten en stro ingebracht.



Vanessa: Ik weet niet zo goed wat ik tegen jou moet zeggen qua traject. Het lijkt allemaal lang te duren zonder echt een duidelijk plan van aanpak. Ik hoop gewoon dat er snel iets meer duidelijkheid in komt.



Bloem: Hoe is het met jou?



Flipje en Mssfiddler: op jullie reageer ik in de andere topic's waarin wij al met elkaar schrijven.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Vanessa Nou 3 seconde later ging het weer over auto's hoor, dus mijne is ook vere van perfect. Het auto gezeur is trouwens wel afgelopen gisteren, want we zijn nu de trotse eigenaren van een prius. Die auto is echt veel ruimer dan ik dacht en het rijd erg fijn. Alle toeters en bellen. Wat wel even wennen is, want onze oude auto heeft niet eens elektrische ramen. Man was helemaal in zijn nopjes en ziet het als sport om zo zuinig mogelijk te rijden. Vooral de beenruimte achter is veel. Mijn man van 2 meter kan achter zichzelf zitten. Dus nu aan de slag om de achterbank te vullen, maar dan niet in 1 keer natuurlijk. Niet dat ik er zo veel vertrouwen in heb, maar misschien geeft het kopen van een gezins auto geluk. Nu hopen dat de clomid deze ronde wat minder invloed heeft op mijn humeur.



Bjorg Voor de mannen is het ook moeilijk en het word mijn man soms ook wat te veel. Maar hij heeft het dan over alles wat druk op hem zet en niet alleen de kinderwens. Ik laat hem dan gewoon mopperen ook al is het soms pijnlijk voor mij. Het is dan niet dat hij niet meer wil, maar dat hij overal (ook werk en studie) even klaar mee is. Ik probeer dus ook wel met andere te praten, zodat ik hem iets minder belast, maar ik heb het idee dat hij niet echt iemand heeft waar mee hij over dit onderwerp praat. Zijn vrienden zijn bewust kindvrij of hebben al een compleet gezin. Gisteren is hij wel een stuk gaan rijden met onze nieuwe auto en een vriend, dus misschien dat het toen wel ter sprake is gekomen, maar dat verteld hij mij niet. Wat ook niet hoeft natuurlijk. Ik denk dat praten en gewoon er zijn voor de ander als die zich kut voelt toch het enige is wat je voor elkaar kan doen. Ik verwerk het toch anders dan hij.
Baggal Ik kan mij voorstellen dat een grote auto kopen als je nog niet zwanger bent wel rot kan voelen. Gelukkig had ik er geen last van. Mannen zien dat soort dingen toch meer los van elkaar. Alle buren die we gisteren spraken gingen er ook meteen vanuit dat de kleine auto nu mijn auto word. Ik rij al 2 jaar elke dag naar mijn werk in die auto, maar dat is ze blijkbaar nooit opgevallen. Niet dat mij dat soort dingen wel opvalt, maar ik trek denk ik wat minder snel conclusies. Maar wij zijn sowieso een beetje raar voor sommige mensen. Vrouwen horen toch niet echt de hoofd kostwinner te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Beetje eentonig verhaal hier... M'n leven on hold, vol zwangerschapshormonen maar verder van een baby verwijderd dan ooit, nog steeds niet kunnen werken... Man is lekker met een vriend op een terras wijn drinken, en ik ben echt een beetje jaloers
Nella Is er al verandering? Ik hoop zo voor je dat het snel voorbij is je jullie weer verder kunnen.



Net eens gekeken wat mijn NOD is. 21 april als ik van 29 dagen uitga net aks de afgelopen cyclus. Het is zo raar om dan te bedenken dat ik vorig jaar op 28 april een positieve test had. Mijn man staat al in de startblokken. We zullen zien of het helpt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve dames,



Volgens mij had ik hier vrijdag of zaterdag een hele lap tekst getypt maar is blijkbaar iets mis gegaan..



@ Baggal : Ik ben echt héél blij voor jou dat de uitslag van de NIPT goed was! Dat moet voor jullie wel een hele opluchting geweest zijn! En wat leuk, een meisje! Ik vind het ook helemaal niet erg dat je het hier post, integendeel zelfs!



@ mssfiddler : Hoe gaat het met jou? Jouw NOD komt toch ook dichterbij?



@ tara : Wat rot dat je weer ongesteld geworden bent al is een cyclus van 29 dagen wel positief!



@ Marijeens : Volgens mij had jij morgen de volgende echo toch? Succes, ik duim voor je!



@ Nelladella : Hoe gaat het inmiddels met je? Is er al wat op gang gekomen? Ik begrijp je standpunt wel dat je wil wachten hoor.. Ik wou enkele weken geleden gewoon dat het kindje zo snel mogelijk uit mij was...



Wat sommige dames hier schrijven over hun man, dat is hier niet anders... Mijn man vindt het uiteraard ook allemaal heel erg wat ons is overkomen, maar hij staat er inderdaad wel anders in. Hij vindt het vooral heel erg om mij zo verdrietig te zien... Ook mijn man is hier steeds de optimist, hij is degene die hier positief denkt. Ik ben dan vaak weer de doemdenker.



Vandaag moet ik de laatste pil innemen van de Gracial, dus ik verwacht in de tweede helft van de week de onttrekkingsbloeding... Morgen zijn mijn man en ik al 8 jaar samen en 2 jaar getrouwd! En dan besef ik weer hoeveel geluk ik eigenlijk heb met hem... maar als ik dan weer tegen mensen vertel dat we alweer 2 jaar getrouwd zijn, zal er weer automatisch de vraag komen of er hier nog niets op komst is... Alsof het bij iedereen zo simpel is.
Alle reacties Link kopieren
Tara, man nu al in de startblokken , die is wel héél enthousiast. Wat zou het heerlijk zijn, een jaar na je vorige positieve test... Pff het duurt wel lang hè? Voor mij is de curettage nu anderhalf jaar geleden. Heb al zoveel mijlpalen gehad die voorbij gingen waarvan ik eerst dacht: "Ik hoop dat ik dán toch wel weer zwanger ben." Echter hebben we ook een tijdje gehad dat we er niet voor gingen (ik wilde wel heel graag, maar van man hoefde het niet zo nodig).



Eefje, ik kan me dat ook heel goed voorstellen hoor, zo snel mogelijk verder. Ik weet ook niet hoe ik erin sta als we twee weken verder zijn en er is nog niks gebeurd. Krijg je die vraag echt serieus van mensen, of ben je er bang voor? Wij waren acht jaar (min of meer) samen toen ik voor het eerst zwanger was, maar ik heb die vraag nog nooit gehad. Echt nooit. Ook niet of er al een tweede op komst was (die kwam na ruim vijf jaar).



Hier vandaag een kwartier buiten geweest, en dat was heerlijk. Afgesproken dat ik donderdag weer een paar uur naar m'n werk ga, ben ik ook blij mee. Van mij mag m'n leven weer verder gaan.



Jongste heeft al aan de juf verteld dat hij denkt dat ik zwanger ben. Moeten we dat weer terugdraaien
Nella Hopelijk zorgt zijn enthousiasme er voor dat ik dat ook een beetje van hem overneem. Ik kan het positieve wel gebruiken. We gaan het gewoon gezellig maken en volgend weekend lekker samen een flesje wijn open trekken. Wie weet helpt het. Minstens om het leuk te houden de week er na als mijn eisprong hopelijk is. Beetje de spirit er inhouden ofzo. Het is wel fijn dat mijn eisprong nu niet net voor een tentamen is.



Eefje Die vragen hebben we ook gehad. Wanneer we nou eens aan kinderen gingen beginnen. Toen waren we al meer dan een halfjaar bezig en hebben we iets vaags geantwoord. Zaterdag kreeg mijn man ook nog de vraag van een vriend of we de auto om een speciale reden gekocht hadden. Hij is daar niet op in gegaan, maar dat iedereen wacht op het moment dat ik zwanger ben is wel duidelijk. Zelf ben ik er inmiddels een stuk opener over en verteld gewoon de waarheid als er naar gevraagd word. Iedereen weet toch wel dat de kinderwens er is. Gelukkig worden die vragen niet zo vaak gesteld.
Alle reacties Link kopieren
Nou helemaal niet schattig Nella hij zit liever op de bank met ipad dan dat ie wat doet. Zo wordt t helemaal niets natuurlijk. Wat vervelend dat er bij jou nog weinig gebeurd.



Wat jij zegt Bjorg heel herkenbaar. Fijn dat alles de goede kant opgaat bij jullie.



Wat ben je toch n schat Baggal. Ik ben afgelopen vrijdag al gebeld. Ze weten niets en zeggen niets te kunnen (wel heel oprecht gemeld). Ze gaven me nog wel een bezoek gunnen bij een fertiliteitarts. Nu belde die gisteren, ik kon kiezen tussen 16-5 of 8-6. Nou nu maar hopen dat het daarvoor al gelukt is anders duurt t wel heel lang. Maar goed dan moet vriend wel in actie komen want daar lijkt t niet op en ik lijkt daardoor echt alle kansen te missen.



Gefeliciteerd met de aanschaf Tara. Inderdaad nu inruimen.



Hopelijk vordert het snel Eefje. Waarom moest je die pillen ook alweer, dat ben ik even vergeten.



Ik vind t heerlijk als die vraag gesteld wordt dan kan ik die mensen lekker afbekken met dan moet wel allemaal lukken. Daarna vragen ze t nooit meer. Heerlijk rustig. Vaak zeg ik ook wel dat kinderen bij ons al een heel project op zichzelf zijn dan vragen ze er überhaupt niet naar. Maar ieder zo zn ding.
Alle reacties Link kopieren
Eefje, die vraag hebben wij ook weleens gekregen. Van een oud-studiegenoot, via de Whatsapp. Die heeft toen een heel bot direct open eerlijk antwoord terug gekregen, denk dat hij wat geschrokken was maarja: geen vragen stellen als je het antwoord niet horen wil.

Maar net als Tara, gelukkig worden die vragen niet zo vaak gesteld.

Eefje, hebben jullie de anniversary nog een beetje gevierd?

Nella, fijn dat je weer even buiten bent geweest. Ik hoop dat je snel weer verder kan!

Bloem, Missfiddler, Flip, Vanessa, hoe gaat het met jullie?



Hier: gisteren bericht dat er geen tekenen waren van een mola-zwangerschap. Erg opgelucht. En verrassend genoeg een gyn die het blijkbaar wel begreep door z'n brief te eindigen met: "Ik hoop dat het verder goed met je gaat." t Zijn dus toch gewoon mensen, die artsen Verder niet zoveel te melden, we genieten lekker van het leven en ik maak me op voor een moeilijke week volgende week, dan kan het alleen maar meevallen. Heel eigenwijs denk ik dat ik het allemaal wel aan kan dus niet meer met de psycholoog afgesproken. Zal ik volgende week wel spijt van krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ow, en Baggal, een voor jou. Je woorden doen me altijd goed.
Wat ben jij sterk zeg Nella! Superknap hoe je je er doorheen slaat. Ga je echt helemaal afwachten of ga je nog wat in het alternatieve circuit proberen?



Jammer zeg Vanessa dat man niet echt te mobiliseren is. Dat moet toch echt wel wil het lukken. Is er een specifieke reden of niet? Kan natuurlijk ook zijn dat hij er een beetje klaar mee is en bang is voor wat er komen gaat als het weer lukt.



Fijn Tara dat je er toch nog wel weer zin in kunt maken. Hopelijk helpt het, die fles wijn. Haalt wel een beetje de druk er af denk ik, even samen een gezellig avondje hebben ipv alleen maar seks voor een kind.

Wij schreven trouwens vorig jaar in hetzelfde topic Tara, ik had toen op 27 april een positieve test maar bij 7 weken al een miskraam.



Fijn Eefje dat je weer verder kunt, ik hoop dat jullie weer opgeladen zijn en dat het snel weer raak is. Ook voor jou fijn Bjorg dat je test negatief was, misschien is voor jullie een paar maanden er minder mee beig zijn ook wel lekker.



Wbt mannen en gevoelens. Laatst zei iemand tegen mij (zij is psycholoog) dat mannen hetzelfde voelen als vrouwen. Nou hebben mannen natuurlijk geen hormonen dus dat zal anders zijn, maar ik geloof wel dat mijn man de miskramen net zo erg vond als ik. Hij dealt er alleen anders mee waardoor het misschien soms lijkt alsof het hem niet interesseert.



Hier, donderdag mijn NOD. Ik hoef nog steeds niet 'snachts te plassen dus denk niet dat ik zwanger ben. Ik zit wel vol hormonen merk ik, maar dat heb ik elke maand wel dus daar kan ik niets van op aan. Gewoon maar even uitzitten denk ik
Alle reacties Link kopieren
O dat is inderdaad wel irritant Vanessa. Ik had 't verkeerd begrepen, dacht dat hij dacht dat 't wel goed kwam zonder medische hulp. Praat je er wel over met hem? In m'n omgeving ken ik meer van dat soort stellen/mannen. Alsof ze niet begrijpen dat je voor een kindje wel iets moet dóen. Maar ik geloof ook best dat er een druk op hem ligt waar hij momenteel niet zo goed mee om weet te gaan. Wij vrouwen hebben een drive, die bij onze mannen toch iets anders is misschien.



Bjorg, fijn dat het geen mola was. Is je cyclus wel al weer op gang gekomen?



Mss Fiddler, ik voel me helemaal niet sterk hoor. Heb zo weinig keus. Jammer dat je niet vaker hoeft te plassen, dat is zo'n lekker duidelijk symptoom. Zoals eerder gezegd hoefde ik deze zwangerschap dus helemaal niet vaker te plassen i.t.t. alle vorige keren. Dus je weet het nooit.
Alle reacties Link kopieren
Net bij vk geweest het was niet gegroeid dus ik zal weer miskraam krijgen nu overnadenken of via de gynaecoloog wille of met pilletje.
Alle reacties Link kopieren
Ach Marijeens, wat naar dit nieuws. We waren er al een klein beetje op voorbereid, maar toch hoop je op een wonder. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Even heel snel, want moet aan de klus: Marijeens: wat een rotbericht. Je had er al enigzins rekening mee gehouden, maar ook nog steeds gewoon hoop dat het wel door zou groeien. Wens je heel veel sterkte en enorm verdrietig dat het nu een tweede keer is...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Marijeens Wat naar! Misschien had je er al wel rekening mee gehouden, maar zo'n definitief bericht is altijd vreselijk.

Volg je gevoel - ik heb goede ervaring met cytotec (pillen) maar zoals je in dit topic kan lezen verschilt dat heel erg per persoon.

Sterkte de komende tijd!!
Shit zeg Marijeens, wat zegt de VK? Afwachten of opwekken?
Fijn trouwens Bjorg dat het geen Mola was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven