Hormonen spuiten vanaf begin 2017

02-01-2017 00:16 1237 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Sinds oktober 2015 ben ik gestopt met de pil. Al snel bleek ik PCOS te hebben. Na bijna een jaar clomid te hebben geslikt, begin ik morgen voor de eerste keer met het spuiten van puregon.



Omdat ik er erg tegenop zie en de teleurstelling elke maand groter wordt, lijkt het me fijn om hier te kunnen kletsen met anderen die ook binnenkort gaan beginnen met spuiten. Er zijn al verschillende topics over dit onderwerp, maar ik merk dat de meesten daar al langere tijd meeschrijven, dus vandaar dat ik een nieuw topic heb geopend.

Ik hoop dat er snel meerderen aansluiten! (Of eigenlijk niet)
Whatever you decide to do, make sure it makes you happy <3!
Alle reacties Link kopieren
Mmmria hoe was de echo? Vandaag toch?
als je maar geniet
Hoi Q,

Ja ik had woensdag een echo, daar was diezelfde follikel te zien, links en toen al 20 mm, woensdagavond ovitrelle genomen en zometeen inseminatie. Ik heb het gevoel dat we een beetje laat zijn, maar misschien is dat onzin, en goed 1 follikel aan de verkeerde kant is zoiezo niet echt mijn droomsenario.

Wel heel spannend hoe het gaat zo meteen met de de zaadjes, omdat dat de vorige keer zo tegenviel, dat vind ik nu eigenlijk het spannendst (al doe ik heeeel ontspannen tegen manlief.... )



Wat wel erg fijn is dat ik de volgende cyclus mag beginnen zonder uitgangsecho, dus ik mag mijn pen meenemen naar amerika en zonodig daar beginnen. logistiek erg ingewikklend maar ik ben blij dat ik niet een cyclus ga missen vanwege mijn stomme werk. Je merkt hoe erg ik bezig ben met de volgende ronde he... heeft iets te maken met hoeveel vertrouwen ik in deze ronde heb en een beetje zelfbescherming.

Dus fingers crossed toch maar...



Hoe gaat het bij jou? en het groententuintjesgevoel? Het is wel het seizoen voor ontkiemende zaadjes he ?



En Selin, hoe is het bij jou? operatie volgende week al he?
Mamamaria ze zouden niet insemineren als ze dachten dat er geen kans van slagen zou zijn, toch? Dus dat is een klein lichtpuntje

Ik zit nu ook in de wachtkamer. Zo mijn follikelmeting
Hoi Emceetje, de eerste meting nu weer? hopelijk gaat het lekker snel deze maand en ben je zo weer van die vervelende hormonen af!

Bij mij werkt het echt bizar, van vreselijk vermoeid en depressief ben ik binnen twee dagen na stoppen met die spuiten weer vol energie en optimisme...



Ja ik probeer er positief in te staan, maar ben eigenlijk gewoon bang om hoop te hebben in die ellendige wachtweken dus doe een beetje laconiek...

Wat echt heel fijn is dat dankzij die hormonen mijn cyclus een paar dagen korter is geworden en ik nu durf om een kleine vakantie te plannen in de meivakantie (man in het onderwijs) want zou dan in wachtweken zitten ipv in ovulatieweek. Ook valt mijn (36ste ) verjaardag in die week dus dat is dan meteen een fijn kadootje! De gedachte aan een weekje zon geeft ook heel veel energie
Lekker vooruitzicht mamamaria!! Waar gaat de reis naartoe?

Hoe is het gegaan met de inseminatie?



Ik heb het idee dat ik veel sneller ga dan jullie allemaal Mijn cyclus is zo'n 27 dagen

Ik heb zondag de inseminatie. Vanavond ovitrelle prikken. Door het verzetten van de klok was het nog even goed kijken naar de tijden.

Maar ik ben wel enigszins teleurgesteld! Slechts 1 follikel rechts en links helemaal niks... Nu maar hopen dat mijn man miljarden zaadjes heeft die de goede kant uit zwemmen, want anders is het weer een verspilde maand. Dat gevoel heb ik nu dus wel.

Ik ga volgende ronde vragen om ophoging van de eenheden hormonen. Ik wil ook weleens 3 goede follikels.
Ja, we denken Spanje malaga of zo...ik wil vooral lekker weer



Het ging hartstikke goed! nu 12.3 million helemaal blij daarmee!



Tsja Emceetje, ik heb totnutoe telkens maar 1 follikel gehad en elke cyclus gaat de dosis omhoog, volgende ronde mag ik beginnen met 125 eenheden gonal-f.

ik baal daar ook een beetje van, vind het ook vooral eng omdat ik dan het idee heb dat ik niet 'reageer'.

Maar goed de dokter zegt dat die dosis nog veel hoger kan worden en dat ik me geen zorgen moet maken.
12,3 miljoen!!

Weten jullie wat 'gewoon' is in deze? Hoeveel miljoen is de standaard?



En mamamaria hebben jullie deze maand iets anders gedaan waardoor je man zoveel meer zaadcellen had?

Hij zal wel zo trots zijn als een hond met twee staarten
Nou, ik heb hem wel verboden alcohol te drinken verder niet zo veel. De dokter zei dat dit soort variaties best normaal zijn maar dat je het normaal gesproken niet merkt. Volgens mij is hij vooral erg opgelucht...zat er toch wel mee in zijn maag.



Maar goed, wat normaal is geen idee, bij Q waren het er ook 13 miljoen toch en bij jullie 9? denk dat wij 3-en dan in ieder geval mannen hebben met gemiddeld/goed zaad (dat is tenminste wat er telkens werd gezegd bij het onderzoek). En dit zijn de getallen na opwerking he? ik had nog gevraagd hoeveel het was bij de normale test de vorige keer en dat was echt 42 miljoen of zo. Bij onze vorige IUI poging waren er 6 miljoen voor de opwerking en 0,9 erna...je verliest dus best veel.



Hier verder best wel last van wat steekjes/krampjes van binnen, niet helemaal prettig...misschien reactie op die vloeistof dan?
Ik heb zojuist iui 3 gehad. Dit keer voel ik niks, terwijl ik bij de vorige iui's een weeïg gevoel in mijn baarmoeder had.

We lopen dus redelijk gelijk op mamamaria. Wanneer verwacht jij je nod?



Hoe is het met de anderen?
Emceetje succes met de wachtweken dan maar weer!



Bij mij zou nod rond 5 mei moeten zijn, maar meestal weet ik het al een paar dagen eerder (door pijn in mijn borsten). Deze keer heb ik al vanaf gisteren pijn in mijn borsten, kan dat door de hormonen komen? Of is mijn eisprong misschien toch eerder geweest dan...?



Ja en de anderen, Q alles nog goed?
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend allemaal Mamamaria en emceetje!!!



Heel herkenbaar dat laconieke Mamamaria. Heb ik ook echt. Ben bang voor 'n teleurstelling dat ik tijdens en na de inseminatie heel luchtig over doe en de spanning een beetje weglach. Zorgt voor weinig stress... . Ik had gisteravond aan tafel ineens een aantal flinke steken in m'n onderbuik. Ik denk een innesteling. Herkende het gevoel van toen ik zwanger was. Hopen dat het echt een goede innesteling is van een vruchtje dat gezond doorgroeid. Vanochtend test gedaan om te kijken of de puregon eruit is. En was negatief, dus clean. Arts zei als k 5 april niet ongesteld ben dat ik dan mag testen. Nog 1,5week geduld dus Wanneer weten jullie meer?



Wat een verschil in aantal Mamamaria. En idd hadden wij 13miljoen, 43miljoen voor opmerking. 49 miljoen schijnt gemiddeld voor 'gezond' te zijn. Mijn vriend drinkt in de 2 weken naar de inseminatie toe max 2 glazen alcohol. Heb gelezen dat de aanmaak 3 maanden duurt dus geen idee of dit uitmaakt. Verder heb ik 'm gevraag een bepaalde niet syntetische multi te slikken die goed aangeschreven staat. Moet wel eerlijk zeggen dat voor hij dit slikte hij ook een gemiddeld gezonde hoeveelheid had dus zeg t maar....
als je maar geniet
ik bedoel natuurlijk 5 April, niet Mei.. Volgens mijn schema zou ik ongeveer komende donderdag pijn in mijn borsten moeten krijgen wat dan een teken is dat ik ongesteld ga worden, maar goed die pijn heb ik nu al...dus ik weet het niet zo goed deze maand.



Maar Q wat ontzettend spannend dat je denkt een innesteling gevoeld te hebben!! Ik kan niet zeggen dat ik ooit zoiets gevoeld heb toen ik zwanger was, eerder een gebrek aan 'symptomen' die ik normaal voelde dan andersom... maar goed het kan natuurlijk wel!

Ik ga duimen voor je!!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar wat jullie zeggen over dat "laconieke" probeer er niet zoveel mee bezig te zijn, maar vind het zooo spannend.

Zondag mag ik testen, als ik voor die tijd niet ongesteld geworden ben.. Aaaargh.



Dus die pijn (steken?) in de borsten hebben jullie voor je ongesteld moet worden? Had dat de vorige maand ook, zal er nu eens op letten.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Spannend Susie, nog een kleine week. Zou super zijn. Idd steken in borsten week voor ongesteldheid. Vorige maand niet en ook gewoon ongesteld dus kan alle kanten op.



5april Mamamaria, zelfde als ik

Ik had vanochtend een weeig ongesteldheid gevoel in m'n buik. Merk dat m'n vertrouwen dan weer helemaal weg is. Wat blijft t toch spannend....
als je maar geniet
Alle reacties Link kopieren
Q, Susie, Mamamaria en Emceetje jullie zitten dus allemaal op het wachtbankje nu?! Zo spannend! De kans is toch groot dat het ten minste bij één van de vier raak is toch?! ;) Ik duim! Houd ons op de hoogte!



An1985 welkom hier!!



Sorry van mijn stilte de laatste tijd, heb woensdag operatie en probeer een beetje afstand te nemen van alles, maar lees zeker nog wel mee!
Hee Selin, heel veel sterkte alvast voor woensdag!!!

Ik hoop dat het meevalt en dat het tot een mooi resultaat zal leiden hou vol en probeer op het positieve te focussen (al lukt dat jou volgens mij meestal wel )



Dikke
Heel veel succes woensdag Selin!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes Selin! En dank voor t duimen. Doe ik woensdag zeker voor jou
als je maar geniet
Alle reacties Link kopieren
Meiden! Spannend allemaal... had t even zwaar, nu gaat het weer.. zo weer een echo..
Geeft niks jufjenn. Het is ook zwaar. Succes met je echo en je hebt binnenkort ook een gesprek toch?
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames! Eventjes van de radar geweest in het forum! Maar ben er weer!



Spannend allemaal, op het wachtbankje!!

Hopelijk zijn de voorgevoelens van jullie allemaal juist en zijn we snel allemaal in verwachting!



Selin, veel sterkte morgen!



Jufjen, dat mag ook hoor! Is zwaar traject!



Heb gisteren, totaal onverwacht, mijn pregnyl gehad op cyclusdag 27.

Een onrustige lange cyclus waarin veel teleurstellingen voorbij kwamen door verdwijnende eitjes.

Na vanavond mag ik dan eindelijk weer na 2 maand aansluiten op het wachtbankje!

Voorlopig even de laatste keer, want wij hebben besloten even een pauze van dit hele traject in te lassen.

Last minute is geboekt! Eerst tijd voor ontspanning, zonder ziekenhuis!
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed nieuws San! Snap helemaal dat jullie een break nemen. Het kans soms echt zwaar en naar zijn. En even lekker de focus eraf (voor zover mogelijk...). Doen jullie ook inseminatie of alleen hormonen. Sorry heb k niet meer scherp.
als je maar geniet
Alle reacties Link kopieren
Geeft niets Q! Wij moeten zelf aan de slag! Krijgen hormonen!

Ben erg blij met de onverwachte eisprong!

Kijk ook uit naar een break! Even rust van alles en tijd voor ONS!
Alle reacties Link kopieren
@ Selin, heel veel succes vandaag, of misschien is het zelfs al gebeurd?

Duim voor je.



@ SanD, snap dat je uitkijkt naar de pauze, mocht deze ronde niet slagen nemen wij ook even pauze.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Hoe ging het Selin?



Hier: Ongesteldheid gevoel in m'n buik en darmen van streek.... Denk niet dat t gelukt is.
als je maar geniet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven