Borstvoeding/kinderwens, eind 2016

30-10-2016 14:00 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.



Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

De zwangeren onder ons! :cheer2:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekende datum Bijzonderheden
Mayolijn 28 Mei 2015 7 januari 2018 :heart:
Nienemunt 24 December 2015 18 maart 2018 :heart:
Worteltaart 36 April 2016 21 maart 2018 :heart:

BEVALLEN! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Fee90 27 Februari 2016 1 augustus 2017
GMS 30 Februari 2016 29 september 2017
es1984 32 Oktober 2015 25 november 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
Nou, er lijkt hier toch echt iets te gebeuren, want had een klein beetje roze bij het afvegen. Had het gecheckt en het is echt roze afscheiding. Ben benieuwd of dit een voorbode is van menstruatie of dat het gewoon hormoonschommelingen zijn. Of innesteling, hahaha Zou wat zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oe Marie ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Nou Marie, ten opzichte van eerst is dat ineens heel veel actie, spannend!
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Haha Moiwichtjes



Maar ik ben ongesteld hoor, overduidelijk
Alle reacties Link kopieren
Haha Moiwichtjes! Super Marie, een innesteling zou wel echt waanzinnig zijn, ik duim!:)
Alle reacties Link kopieren
Marie, dat is de eerste keer toch? Fijn dat er eindelijk iets gebeurd!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Marie!!
Klopt, eerste keer. Dus ben er wel blij mee ja. Een duidelijk 0-punt.
Alle reacties Link kopieren
Super fijn Marie! Nu kunnen jullie er ook echt voor gaan, wetend dat je lichaam het ook weer kan

Willen jullie nu ook echt voor een tweede kindje gaan?



Menstruatie was eerste twee dagen best pijnlijk en heftig. Gisteren al wat minder en vandaag zal het langzaam overgaan. Viel opzich mee, maarja ben dan ook een menstruaties gewend met koperspiraal, die heftiger zijn daardoor.

Jij veel last van Marie?



Hoe doen jullie dat met temperaturen in het weekend? Door de weeks ben ik om 7 uur wakker doordat mijn man voor werk moet opstaan, maar in het weekend is het vaak half 9/ 9 uur (dochter is een heeelijke uitslaper)

Is later temperaturen niet onbetrouwbaar?
Alle reacties Link kopieren
Ik temperatuur altijd rond 6:30 (iedere dag wekker staan). Als zoon in het weekend dan nog slaapt, dan slaap ik ook nog even verder.

Later temperaturen maakt het zeker onbetrouwbaar. Ik heb wel eens getest door verder te slapen en dan nog een keer te meten en dan was hij bij mij altijd een paar tiende hoger.
Alle reacties Link kopieren
@marie, wat 'fijn' dat je ongesteld bent geworden! Het kan dus toch gewoon naast borstvoeding.



@temperaturen, dat het elke dag op dezelfde tijd moet houd mij wel tegen. Op werkdagen staat de wekker op 6 uur, dat vind ik in het weekend wel erg vroeg!
Thanks dames Ben nu wel erg nieuwsgierig hoe het verder op gang komt. Als mijn ovulatietest klopt, en dan ga ik er vanuit dat hij misschien een dag eerder donkerder zou zijn geweest, zou maandag misschien mijn eisprong zijn geweest, dus dan is mijn LF nog erg kort. Ik ga maar nergens vanuit en denk niet dat we al echt gaan proberen. Misschien neem ik deze maanden meer nog om hopelijk een beetje regelmaat en inzicht te krijgen.



Temperaturen heb ik dus ook gedaan. Iedere dag keurig om 7:00. Maar dat heeft nu helemaal geen zin, want ik ben niet elke dag op hetzelfde tijdstip wakker en wordt bovendien nog heel vaak wakker 's nachts. Maar wie weet wat de tijd ons nog brengt.



Worteltaart, je kan natuurlijk gewoon je wekker zetten en daarna verder slapen? Of je neemt het voor lief dat je dan twee dagen minder nauwkeurig hebt. Ik denk dat je het algehele patroon ook met 5/7 nauwkeurige metingen kunt zien. Maar precies je eisprong vaststellen kan dan niet.



Nienemunt, ik was er vanuit gegaan dat ik vee last zou hebben, maar eigenlijk amper. Nou had ik al nooit veel last, maar mijn laatste menstruatie voordat ik zwanger werd was heel pijnlijk. Die ochtend werd ik toen ook met kramp wakker en heb ik een paar dagen pijnstillers geslikt. Jij bent dus al bijna weer van je menstruatie af? Ik ben benieuwd hoe het dan bij jou verder gaat, qua cyclus!



@Fee: Lukt het om voor je te houden tegen je nabije omgeving dat je weet dat het een meisje is?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat is er veel geschreven!



Moiwichtjes, wat gek en confronterend om nu al te weten dat er in 2017 geen baby meer komt. Al is er nog een hele kleine kans natuurlijk...



Worteltaart, dan is het nu echt afwachten op je 1e menstruatie. Hopelijk laat die niet al te lang op zich wachten! Je schoonzusje zwanger, heel leuk, maar ook confronterend als je het zelf zo graag wil maar er nog geen menstruatie is.



Spannend Nienemunt! En een menstruatie: yoohoo! Ik had ook 2 jaar geen menstruatie gehad, gek he? Hopelijk nu snel regelmatig!



Marie, jammer toch geen positieve zwangerschapstest. Maar nu een menstruatie dus weer een nieuwe ronde met nieuwe kansen!



Mayolijn, vervelend maar ook fijn dat je menstruatie geweest is. Inderdaad op naar een nieuwe ronde met nieuwe kansen en hopelijk korter!



Fee wat fijn dat je de kleine al duidelijker voelt! Fijn dat de echo goed was en je de draagdoek mag houden ;). Goed voorgevoel! Leuk een meisje! Gefeliciteerd!



Hier gaat alles goed, 2e menstruatie achter de rug dus ook voor mijn gevoel een nieuwe ronde met nieuwe kansen!
Alle reacties Link kopieren
Temperaturen/Mayo, hmmm dan weet ik nog niet zeker of ik echt ga temperaturen. In het weekend vind ik langer slapen wel lekker en ik slaap ook moeilijk verder als ik eenmaal wakker ben. Misschien probeer ik eens uit hoeveel het hoger is, dan weet ik dat. Volgens mij was het door de weeks bij mij 36,5 en in het weekend 36,8 en toen ik mijn vermoedelijke eisprong had bijna 2 weken 37.1. Dus er zit wel verschil in, daar kan ik ook wel rekening mee houden misschien. Aankomend weekend eens checken.



Worteltaart, dat is wel heel vroeg, maar daar loop ik ook wel tegen aan. Bij jou is het alleen nog eerder 's ochtends. Kan mij voorstellen dat je daar geen zin in hebt.



Marie, dus jullie doen het nog even rustig aan en niet gelijk proberen? Wel fijn dat je nu wel weet dat het in iedergeval kan met bv. Misschien wordt je LF ook wel steeds wat langer weer.

Gelukkig had je er weinig last van.



Hier ben ik er toch nog niet vanaf. Dacht gisterenavond dat net voorbij was, maar helaas. Dag nummer 5, ben het nu al weer zat haha.

Ik kijk er naar uit om weer verder te gaan met de eerste echt ronde nu mijn menstruatie er weer is



Es, Ja heel gek, voelt echt lang. Wel fijn om te weten dat alles weer werkt.

Jij kunt dus ook weer verder, jammer dat het niet gelukt was, maar inderdaad nu nieuwe kansen.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat vond ik ook Nienemunt! Is toch even spannend als je zo lang niet ongesteld geweest bent .
Klopt Nienemunt, ik denk niet dat we al echt gericht bezig gaan. Maar wie weet dat ik er rond eisprong wel heel anders over denk. We gaan het zien! Maar ik denk eerder dat het bij mij nog een beetje zoals bij bettie gaat: Korte lf en heel onregelmatig.

M'n menstruatie stelt trouwens echt niets voor. Maar van wat ik erover lees, kan het tijdens borstvoeding onregelmatig zijn qua duur en heftigheid.
Alle reacties Link kopieren
hoi, wat leuk een topic hierover. Jongste is 19 maanden. Willen sinds september voor een derde gaan. 2 januari voor het eerst (en laatst) ongesteld geworden (jeej!) en heb sinds paar dagen tussen de oren dat het wel eens raak zou kunnen zijn... Grote oefening in geduld!
Alle reacties Link kopieren
Ik zet nog steeds in op een innesteling hoor Marie, wel even testen zo hè?



@ Nien, temperaturen is idd meest betrouwbaar rond dezelfde tijd maar je kan sowieso als je die dagen mist zien dat je ei gesprongen is als de temperatuur paar dagen constant hoger is. Als je ei toevallig voor het weekend springt en je dan twee dagen geen temperatuur? hebt gemeten zie je de week erna alsnog dat je een eisprong hebt gehad omdat de temperatuur hoog blijft.



Tis sowieso meer een methode om te zien of je een eisprong hebt, want voor het aangeeft dat je ei gesprongen is ben je vaak al te laat om nog voor zwangerschap te gaan.



Ik heb het een tijd gedaan icm met ovulatie testen om te zien of er überhaupt een ei sprong, want die testen garanderen dat ook niet, en zo kwam ik er ook achter dat mijn ei pas 48 uur na een positieve test sprong, temperatuur steeg pas drie /vier dagen na de knaltest.



Ik vind trouwens de thermometer van sensitest erg fijn,twee digits achter de komma:)



Het geheim houden gaat verbazend makkelijk trouwens, mensen gaan zo op in m'n zoontje, tis totaal niet interessant dat er nog 1 in zit:p
Haha Fee, volgens mij is het bloedverlies wel te veel om van een innesteling te zijn, maar je laat me zo nog twijfelen

En ik neem jouw woorden heel serieus, nu ik weet dat je kaarten legt en de toekomst 'voorspelt' (sorry, weet even niet hoe ik dit beter moet zeggen)



Wat grappig dat een tweede dan zo anders is dan een eerste, ook voor de omgeving. Al heb ik dat mbt kraamvisite en kaartjes ook wel gehoord, die krijgen een tweede een stuk minder
Hoe is het trouwens met zonnestraaltje en GMS?



En Bettie, ben jij al weer een eindje op weg in je cyclus?
Alle reacties Link kopieren
Nena84 wat leuk dat jullie voor een 3e willen gaan! Heb je nog niet getest?



Fijn dat het tot nu toe zo makkelijk geheim te houden is Fee!



Dat hoor ik ook altijd Marie! Maar ook dat je zelf als moeder minder foto's maakt van een 2e omdat je zo druk bent met 2 kindjes en het niet meer zo nieuw is als bij de 1e.
Aaarg, ik vind het zó vervelend als mensen de kolfkamer niet goed boeken. Hoe moeilijk kan het zijn



Dus ik doe even een beroep op jullie expertise. Wat en hoe drinken jullie kindjes overdag? Alleen water? Limonade, diksap? En dan uit een beker/rietjesbeker/tuitbeker/fles? Als ik een beetje inspiratie heb stop ik gewoon met kolven. Het is niet dat mijn zoontje dan niet voldoende zuivel krijgt, want hij drinkt me nog vaak 's nachts.
Alle reacties Link kopieren
Haha zal ik kaartje leggen Marie??



Mijn zoon drinkt alleen water. 1 x diksap geprobeerd heel in hetbegin om te kijken of hij meer zou drinken, maar dat bliefte hij niet. Nu drinkt hij de hele dag door water uit een rietjes beker. Hij krijgt nog yoghurt na het eten,vindt hij heerlijk dus zo komt hij aan genoeg zuivel.



Tis grappig, oude generatie wil er steeds zoet en suiker inproppen,ligas en diksap omdat zij dat zo geleerd hebben. Vragen ze of alleen water niet zielig is, terwijl je drinkt voor 1 vocht, niet voor calorieën. Kinderen met ondergewicht daar gelaten.

Ik echt niet anti suiker , hij eet gewoon met alles mee maar dat onnodige geprop..:)
Alle reacties Link kopieren
Ons meisje drinkt alleen thee en water, voornamelijk thee! Ze is een echte theedrinker, dat gaat wel een liter per dag naar binnen haha! Oh en verse jus d'orange vindt ze ook heerlijk! In de ochtend eet ze pap en na het eten yoghurt dus op die manier komt ze aan haar zuivel. Thuis drinkt ze veel uit de fles en rietjesbeker, op de opvang ook uit een tuitbeker. Aangezien ze een hele goede drinker is, heeft ze nooit diksap gedronken. Als ze een moeilijke drinker zou zijn, dan zou ik het wel geprobeerd hebben. Vochtinname is toch belangrijk!
Nou, doe maar fee! Ik ben erg benieuwd wat de kaarten te vertellen hebben. Vind het trouwens echt heel leuk dat je dat doet dus. Ik heb me wel eens een beetje ingelezen in Tarot, maar leek me zo moeilijk om de betekenis van alle kaarten te leren, dat ik niet heb doorgezet.



Bedankt voor de tips qua drinken! Mijn zoontje snapt wel dat je moet zuigen bij de rietjesbeker, maar veel drinken doet hij er niet van. Misschien moeten we het gewoon eens proberen zonder flesjes melk overdag en kijken of hij dan meer ander vocht gaat drinken.



En Fee, wat je zegt over de oude generatie klopt in ieder geval wel bij mijn moeder. Die doet wel eens roosvicee oid in een flesje.



Es, wat grappig dat jouw dame zo'n theedrinker is. Alle thee of ook nog specifieke smaken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven