Zwanger, Uitgerekend half tot eind november 2017

16-03-2017 11:05 1665 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrolijke zomer :heart:
1ste kindje4 november
Feelice :heart:
1ste kindje12november
Ingie-ing :heart:
2de kindje13 november
Saike :heart:
1ste kindje16november
Juni86 :heart:
2de kindje17 november
Isayez :heart:
1ste kindje19november
SterreWaterman :heart:
1ste kindje19 november
Snugglebug :heart:
2de kindje19november
Ronnie :heart:
1ste kindje20 november
April89 :heart:
1ste kindje20november
Mellala :heart:
1ste kindje21 november
Dennen :heart:
1ste kindje22november
Deye :heart:
1ste kindje22 november
Aankleefsjaan :heart:
1ste kindje23 november
Eevie83 :heart:
2de kindje23 november
Elsa1985 :heart:
2de kindje23 november
Nordic :heart:
2de kindje24 november
Uitgerekendinnovember :heart:
2de kindje24 november
Unicorn32 :heart:
1ste kindje24 november
Mamel :heart:
1stee kindje25 november
Elcid79 :heart:
2de kindje26 november
Puknijmegen :heart:
2de kindje28 november
Lie :heart:
4de kindje28 november
Mommy29nov :heart:
1ste kindje29 november
Songforyourheart :heart:
1ste kindje29 november
Anirac :redrose: Elleanna :redrose: JBL :redrose: J508 :redrose: Canofcoke :redrose:
Hallo allemaal.
Hierbij wil ik een topic starten voor vrouwen die halverwege - eind november uitgerekend zijn.
Kunnen we het tenminste al aan elkaar kwijt. Hihi. Ons mooie kleine geheimpje.
Ikzelf denk 21 november uitgerekend te zijn van mijn 2de kindje.
Ik heb al een zoontje.
Was in september ook al zwanger wat helaas is uitgelopen op een miskraam.
Erg spannend allemaal die eerste weken.
Afgelopen woensdag een test gedaan en ja. Zwanger. Zo ontzettend leuk en bijzonder.
Wie schrijft er mee?!
anoniem_311139 wijzigde dit bericht op 22-07-2017 12:06
59.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
OW Sterre, fijn dat het toch geen blaasontsteking is. Ik hoop dat de klachten snel afnemen.



Bootcamp lijkt mij trouwens qua bepaalde houdingen niet zo goed om te doen? Ik weet dat ik met BBB heel veel oefeningen zou moeten laten gaan ivm buikspieren enzo. Dus ik doe alleen nog step aerobics.
Alle reacties Link kopieren
@ kamertje; bij de vorige zwangerschap ben ik hier pas rond de 25-30 weken naar gaan kijken. En voor de bevalling moest alles perfect af zijn in het kamertje maar uiteindelijk slaapt ze nog steeds bij ons op de kamer in haar ledikantje. Ze heeft nog geen nacht in haar eigen kamertje geslapen .



@ sterrewaterman; hoe is het nu met de klachten? Hoop voor je dat het snel minder wordt.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook totaal nog niet bezig met kamertjes wagens en dergelijke. Ook ik ben te voorzichtig en angstig.



Helaas hebben wij gisteren een heel verdrietig telefoontje gehad. De oma van mijn man is plots overleden. We zouden het haar zondag gaan vertellen, maar nu gaat ze het dus nooit weten. As vrijdag wordt ze gecremeerd. We kunnen het blijde nieuws dan ook niet donderdag aan zijn ouders vertellen en moeten daar nog een goed moment voor vinden. Het is erg dubbel allemaal. Het ene leven houdt op, en het andere prachtig leven mag beginnen.
Alle reacties Link kopieren
@ elleanna; gecondoleerd. Wat heftig dat jullie het blijde nieuws niet meer hebben kunnen vertellen. Sterkte!
Sterkte Elleanna!



We zijn al wel bezig met rondkijken voor dingen maar ben me er zeker wel van bewust dat er nog vanalles kan gebeuren.
Stekte elleana, jammer dat ze het nieuws niet meer heeft gehoord. Gecondoleerd en sterkte komende tijd!



@kjubee, er zitten gelukkig veel oefeningen tussen die nog wel mogen en geen kwaad kunnen zoals rennen, armspieroefeningen, dus ik ga binnenkort wel even overleggen wat wel/niet mag.



@puknijmegen, ik had vannacht na het plassen weer heel veel pijn in mijn blaas. Eigenlijk is de pijn aanwezig als ik een volle blaas heb en die leegplas. Twijfel of ik morgen voor de zekerheid even de verloskundige bel om verder te overleggen.

Verder gaat het goed gelukkig!



Vandaag de laatste zwangerschapstest gedaan die ik nog in huis had en die was ook mooi opgelopen, nu net zo donker als de controlestreep
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd Elleana. Altijd heel verdrietig nieuws.



Sterrewaterman, wat vervelend van de blaasproblemen! Hopelijk gaat het snel de goede kant op.



@kamertje, ik heb nog totaal geen behoefte aan dingen kopen of te bekijken, en mijn man al helemaal niet. We hebben dan ook (al voor de zwangerschap) afgesproken om tot minimaal na het eerste trimester te wachten met oriënteren en kopen. Het kindje krijgt de tweede slaapkamer in ons huis, dat is nu nog een studeer-/werkkamer en het bureau e.d. gaan eruit maar ik denk dat we de boekenkasten wel laten staan.
Alle reacties Link kopieren
@sterrewaterman, oh wat fijn dat er toch nog veel oefeningen zijn die wel mogelijk zijn!



@elleanna Wat een vervelend nieuws, gecondoleerd. Heel veel sterkte. :(
Alle reacties Link kopieren
@elleanna, wat naar en sterkte. @spullen kopen, volgens mij beter om gewoon te wachten tot de eerste prille echo's goed nieuws blijven brengen. Ik weet helaas uit eigen ervaringen dat de natuur echt tijd nodig heeft, en accepteer dit en wacht tot je zeker weet dat je door de kwetsbare weken heen bent. Hoe moeilijk dit ook is. Hiernaast bescherm je jezelf ook een beetje.
Alle reacties Link kopieren
@sterrewaterman, vervelend je klachten, sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar hoor @kjubee, ik heb ook die onzekerheid. Ik ga ook de 11e naar de verloskundige.



Ik heb ook nog niet echt klachtjes, af en toe wat krampjes in mijn baarmoeder of in de darmen. Gelukkig niet op het niveau van menstruatiekrampen, dus wat dat betreft maak ik me nog niet echt zorgen. Maar die angst dat er geen hartje knippert bij die 7 weken echo is er wel. Aan de andere kant beginnen daarna waarschijnlijk wel andere zorgen: blijft het hartje wel kloppen, zijn er geen afwijkingen etc.? Zucht... zullen het de hormonen zijn of gewoon hypochondrie?:P
Alle reacties Link kopieren
Eleanna, gecondoleerd...
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe zwangeren.



Eleanna, gecondoleerd. Jammer dat je het nieuws nu niet meer kunt vertellen.



Ik ga de 29e als naar de verloskundige, ik zie dat ik in vergelijking met jullie al vroeg een afspraak heb. WEl is het alleen een intakegesprek, nog geen echo. Hopelijk kunnen we de afspraak voor de echo al snel maken.



Ik ben van plan om veel babyspullen 2e hands te kopen. Ik hoop dat ik ook wat van een familielid over kan nemen, maar dat weet ik pas als wij onze zwangerschap bekend maken. Daarom wachten we nog met spullen uitzoeken. Wel heb ik een excelbestand gemaakt met een overzicht wat ik allemaal nodig denk te hebben. Zelfs 2e hands denk ik veel geld kwijt te zijn voor de babyuitzet..
Sterkte Elleana Wat jammer dat jullie het babynieuws niet hebben kunnen vertellen



Hier alles goed Wel beetje te druk weekend gehad Vanmorgen met 5km wedstrijd meegedaan ( hardlopen) Hadden er wel voor getraind maar was best zwaar

Vanmiddag op de bank liggen slapen

Ik merk geen vermoeidheid maar na vandaag wel Ook drukke week gehad Misschien toch wat meer rust inbouwen en minder afspraken plannen Hoe doen jullie dat ?
Alle reacties Link kopieren
@ Samenmoos, hoe was jouw echo van de week?



@ Sterrewaterman, zou idd gewoon even bellen. Daar zijn ze voor en misschien kan ze je snel geruststellen.



Hier vandaag met vlagen misselijk en heel moe. Heel blij mee dus na 1,5 dag geen symptomen.
@ sterrewaterman Werkt dat echt zo ? Dat de streep steeds donkerder wordt ?
Alle reacties Link kopieren
@canofcake dat hoeft niet hoor. Bij mij blijft de streep lichter. Zegt niets. Geen zorgen over maken



@Elleana. Sterkte. Jammer dat ze het niet meer kon horen van jullie.
Alle reacties Link kopieren
@elleanna sterkte meid, erg jammer dat jullie het niet meer konden vertellen



@spullen kopen, daar wachten we mee tot we de 12 weken hebben gepasseerd, we hebben nu 2 kamers "over" dus dat word iig geen probleem.



@sporten, ik ga straks de verloskundige even bellen, bedacht me dat ik aanstaande zaterdag een evenement heb waarbij ik het hele koude water in moet, en gezien ik vermoed dat dit niet zo best is ga ik toch even advies vragen en dan even overleggen eventueel met de organisatie of ik de waterobstakels ook kan skippen.



@vertellen, we hebben het zaterdag aan het zusje en haar vriend van mijn vriend verteld, en ze waren door het dolle hee, vanavond gaan we het vertellen aan mijn schoonouders en deze week ook nog aan mijn ouders, zo leuk en spannend tegelijk haha. De rest krijgt het allicht veel later te weten, maar ik vind het fijn om erover te praten, ook als het mis mocht gaan vind ik dit fijn.
Alle reacties Link kopieren
@canofcoke: Toevallig ook Zandvoort gelopen? Ik deed daar mijn allereerste 5K, in januari begonnen met couch-to-5K.



Over sporten gesproken, mijn vrouw doet aan bodypump en heeft bij de vorige zwangerschap tot week 36 nog gesport (soms met wat aanpassingen, zo'n buik zit in de weg).



Ze zou dinsdag met haar moeder een dag naar de sauna gaan (Bussloo voor de kenners), dat doen ze een á twee keer per jaar. Ze ahdden al kaartjes, etc. Tja, dat ging dus opeens niet door ;)

Dus dat wordt dan maar winkelen en het Rijks.



Wij vertellen het pas na de termijnecho. We hebben al tweemaal bij de echo te horen gekregen dat de foetus niet meer leefde (heel frustrerend, want het lichaam heeft het niet door en zwangert vrolijk verder), dus we willen het eerst even afwachten.

Al weet mijn schoonmoeder het wel al, die vertellen we dat sowieso, gaat ook altijd mee met de termijnecho. En anders had ze het dinsdag wel geraden, want mijn vrouw slaat nooit een dagje sauna af ;)
Alle reacties Link kopieren
@Elleanne, sterkte meis dat voelt toch een beetje dubbel voor jullie lijkt me. Blijdschap en ook verdriet.



@sporten bij de eerste deed ik zwangerschapsfysio, nou dat was niet zo heel bijzonder en voor 50 euro in de maand voor 1 x per maand ga ik dat nu niet meer doen. Ik probeer wel bij mijn eigen sportschool wat oefeningen te doen.



@spullenkopen ik heb het meeste nog van ons eerste kindje. Ik wil alleen een baby nestje kopen en voor de rest hebben we alles dus al. Scheelt toch weer



Elcid wat leuk dat er een man mee schrijft. Ik heb dat nog nooit mee gemaakt leuk hoor.



Ik ben nu 5 weken en 3 dagen zwanger, maar ik maak me nu echt zorgen. Ik heb echt totaal geen symptomen meer. Borsten zijn minder vol. Mijn eetlust is weer normaal.

Ik ben zo bang dat er een miskraam aan zit te komen. Ik kan er niks aan doen, maar ik heb er geen goed gevoel over. Denk dat ik de VK even ga bellen of ze anders met week 7 een echo kunnen maken?
@ Elcid79 Ja klopt ! Was erg leuk maar was daarna kapot , gek genoeg. Is voor mij niet iets heel bijzonders 5Km maar als zwangere dus wel....
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie berichten. As vrijdag gaat ze gecremeerd worden. We gaan het dan aan zijn ouders ook pas later vertellen. Daar is nu geen tijd voor helaas.



Ik heb het net op mijn werk verteld, ik werk zelfstandig als gastouder aan huis, ze zijn SUPER blij voor me, echt heel leuk dat anderen dat geluk delen! Nog 3 nachtjes slapen!



Eevie, als je het niet vertrouwd zou je kunnen bellen voor een vroege echo. Je symptomen kunnen op en af gaan, dus hoeft niet meteen het ergste te betekenen, al denk je dat zelf natuurlijk wel meteen, logisch. Misschien kan de verloskundige je gerust stellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:songforyourheart schreef op 26 maart 2017 @ 14:03:

Herkenbaar hoor @kjubee, ik heb ook die onzekerheid. Ik ga ook de 11e naar de verloskundige.



Ik heb ook nog niet echt klachtjes, af en toe wat krampjes in mijn baarmoeder of in de darmen. Gelukkig niet op het niveau van menstruatiekrampen, dus wat dat betreft maak ik me nog niet echt zorgen. Maar die angst dat er geen hartje knippert bij die 7 weken echo is er wel. Aan de andere kant beginnen daarna waarschijnlijk wel andere zorgen: blijft het hartje wel kloppen, zijn er geen afwijkingen etc.? Zucht... zullen het de hormonen zijn of gewoon hypochondrie?:P



Ja, ik dacht dat ik er wel relaxter onder zou blijven. Nou komt het ook een beetje omdat ik werkeloos thuis zit en mij zorgen maak over een baan vinden. Hierdoor ben ik ook veel meer bezig met mijn kwaaltjes in de gaten houden.



@Eevie die twijfels herken ik. Voor het weekend waren ineens alle kwaaltjes weg, maar die kwamen zaterdag ineens weer terug zoals ik al beschreef. Je lichaam is soms zo een vreemd iets. Ik hoop dat de VK wat duidelijkheid kan geven.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, Evvie, begrijpelijk dat je je zorgen maakt, natuurlijk, maar symptomen kunnen komen en gaan, het hoeft niets te betekenen.

Het zou zo weer kunnen veranderen!



quote:canofcoke schreef op 27 maart 2017 @ 08:35:

@ Elcid79 Ja klopt ! Was erg leuk maar was daarna kapot , gek genoeg. Is voor mij niet iets heel bijzonders 5Km maar als zwangere dus wel....

Offtopic: Het was mijn eerste 5K-race, in januari begonnen met zo'n couch-to-5K-programma. Ik was ook kapot, maar had wel 24:50 neergezet, waar ik als beginnende loper (met overgewicht) echt SUPER-trots op ben.



Ontopic: Maar zwangerschap kan inderdaad heel wat energie vergen!

Ik weet nog van de vorige zwangerschap van mijn vrouw dat ze op een gegeven moment bijna elke middag (of avond na werk) even een uurtje op de bank ging liggen omdat ze gewoon geen energie had.
Zijn jullie al aangekomen? Ik zo'n 0,8 kilo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven