Zwanger worden na miskraam/curretage

10-10-2016 20:10 905 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien er al wat forums lopen met de zelfde soort onderwerpen maar meestal al een periode lopen wil ik graag een nieuwe maken. Zodat we ervaringen negatief en positief kunnen delen.

Hier mijn verhaal.



Ik ben marjolijn 29 en mijn man is 35. We zijn begonnen aan onze 1e zwangerschaps poging in april. Terug gerekend was ik na het stoppen met de pil gelijk zwanger.

Op zich had ik niet veel kwaaltjes. Alleen wat krampjes zo nu en dan, hele gevoelige borsten en avond misselijkheid . Met 10.5 wk hadden we onze 1e echo. Hier uit kwam dat ons kindje / vruchtje gestopt was met groeien met 8 1/2 week. Ik kon afwachten op een natuurlijke miskraam of met tabletten. Koos voor afwachten . Na 2 dagen toch al tabletten . Vruchtje verloren, maar had nog aardig wat nabloedingen . Lang verhaal kort te maken. In anderhalve week tijd veel bloed verloren en stolsels met dagen dat er bijna niets verloor. Paar keer in ziekenhuis geweest maar op de echo zagen ze geen rest weefsel.Na anderhalve week ging de kraan open

Veel bloedverlies en hele grote stolsels ben 6juli ge curreteerd .

Nieuwe start. Volgende ronde.

Maar dat vind ik tegen vallen.

Zit in de 3e ronde na curretage.

1e ronde duurde 6 weken

2e ronde 31 dagen. Had week krampen toen toch ongesteld

Allebij de rondes veel minder ongesteld als normaal . Nu 3e ronde week 3. Krampjes beginnen weer een beetje.

Elke keer hoop maar elke keer toch ongesteld.



Wie praat er mee?

Alle reacties Link kopieren
Zeepaardje, ik had bij mijn curettage, de weken nadien geregeld wat bloedverlies. Denk wel dat het normaal is. En ook goed dat het eruit komt. Als er nog bloed in je baarmoeder zit kan je niet zwanger geraken of toch heel moeilijk.



Northcape veel succes vandaag!



MM1983, hoe gaat het nog met je?



Charlie, hoe is het gesprek met de gyn geweest?



Leli en Promesso, bij jullie nog alles onder controle? Niet teveel stress in het hoofje? :-)



Hier niet veel nieuws, blijf beetje met negatieve gedachtes in men hoofd rondlopen. 2 miskramen vind ik emotioneel toch zwaar. Binnen weekje ergens nieuwe eisprong. Donderdag naar het ziekenhuis. Gaan ze wss toch bijkomende onderzoeken doen naar bepaalde antistoffen. Ik neem vrij zware medicatie en ze willen zeker uitsluiten dat de miskramen hier niets mee te maken hebben.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vk raadde daarom ook aan om echt tot 8 weken te wachten voor de eerste echo Juni, en dat doe ik dan ook braaf. Ik zou toch die 9 weken afwachten, des te duidelijker kan je je kindje straks zien!



Goed dat ze verder gaan kijken Dorien, hebben ze dat nog niet eerder gedaan?



Ik ben vandaag wat minder misselijk, maar ga me dan gelijk weer zorgen maken.
Alle reacties Link kopieren
Zeepaardje, na de curetage had ik weinig bloed verlies (had ook niet veel meer over). Wel een paar dagen later veel kramp. Ging toen een klein ommetje lopen en elke paar min een hele harde steek en dan weer een paar min niks. Ik ben toen even langs het zh gegaan er was gelukkig niks aan de hand toen. Hopelijk stopt het snel.



Dorien een voor jou!



Promesso en juni, succes met afwachten. Ergens wist ik wel dat het deze keer 'goed' zat. Maar durfde dat niet uit te spreken zonder bevestiging. Sterkte met de kwaaltjes ook. Gisteren moest ik zo hard kokhalzen dat m'n eten er direct uit kwam.



Dinsdag het hartje gehoord, zo mooi! Ik hoop zo dat jullie dat allemaal ook snel mogen ervaren!
Alle reacties Link kopieren
Wauw mooi NorthCape! Kan niet wachten!



Misselijkheid wordt wel wat minder, kan ineens superveel zin in eten hebben maar dan zit ik na een paar happen alweer vol. Vermoeidheid blijft, ik slaap elke avond rond 21.30 uur al.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Juni, hoe is het met je? Voel je je al zwanger?



Northcape, wat heerlijk meis... zo fijn om een hartje te kunnen horen!



Dorien, probeer positief te blijven... en benut de eisprong goed, dat geeft weer hoop en fijne spanning :-) wie weet is het dichterbij dan je denkt.

Welke onderzoeken laat je allemaal doen? Ik vond de hysteroscopie echt fijn. Je kan meekijken en ziet haarscherp de binnenkant van de baarmoeder. Als dat goed is, en je hebt verder alle bloedonderzoeken gehad... dan weet je eigenlijk alles wat je moet weten en kan dan misschien rust vinden. Dus zo'n histeroscopie raad ik echt aan.



Hier maandag een gesprek gehad en ik voel me weer helder, ondanks het bericht van de afwijking.

Het enige wat we kunnen doen is doorproberen totdat er weer een goede treffer is zoals onze zoon. Het is niet operabel en ivf is geen mogelijkheid hierbij. Bloeduitslagen zijn ook allemaal goed en baarmoederslijmvlies/eierstokken ook.



Dus wij gaan hier gewoon weer door met volle hoop en gelukkig voorlopig geen ziekenhuisbezoeken meer!

Hopelijk snel weer zwanger....





Fijn weekend allen!
Alle reacties Link kopieren
Charlie: fijn dat alles even helder is geworden. Misschien heb je nu ook een andere instelling dat het langer kan duren ?

Promesso: gelukkig zijn het de kwaaltjes waar we mee kunnen leven. Als kunnen ze soms ook vervelend zijn ik val vaak om 20 uur al in slaap.



Northcape: wat fijn dat je het hartje hebt gehoord. Heb het even gemist denk ik hoe ver ben je nu?

Ik heb ook het gevoel dat ik anders zwanger ben als de vorige keer en dat het goed zit. Toch vind ik de echo 13/4 erg spannend zou dan 11w4d zijn.



Afgelopen donderdag extra echo gehad. Ivm bloeding woensdag alles was goed! Gelukkig maar. Er zit nog meer bloed, zou nog meer kleine beetjes bloed kunnen gaan verliezen. Laten we het maar zien als een hele lastige zwangerschapskwaal.



Dorien: wat goed dat je even een check laat doen ivm je medicijnen. Zelf had ik net voor mijn vorige zwangerschap creme gebruikt die niet in de zwangerschap werd aangeraden (volgens apotheker zou het al uit mijn lichaam zijn. ) vraag me toch soms af of het niet schadelijk is geweest.



Mm: mooi nieuws dat alles schoon is. En opbouwend slijmvlies klinkt ook goed. De basis voor je innesteling. Inmiddels al een spoor van een beginnende menstruatie ?

Ben je zelf ook weer een beetje gerustgesteld?



Juni: hoe gaat het met je ? Als je het wachten aankan zou ik zeker proberen tot 9wk. Helaas is het bij mij niet gelukt door bloeding en regelde ze dezelfde middag nog een afspraak voor de ongerustheid. Voel je je anders als de vorige keer ? Mocht je toch niet kunnen wachten kan je altijd je vk op het laatste moment nog bellen toch.



Fijn weekend allemaal
Alle reacties Link kopieren
Fijn lelie, dat de echo goed was! Hopelijk stopt het bloeden snel.



Ik ben nu 15 w en 1 dag.
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,



Helaas nieuw in dit topic. Vrijdag gehoord dat er sprake is van een missed abortion. Morgen naar het ziekenhuis voor pillen om de miskraam op te wekken, gezien ik nu tien weken ben, maar het vruchtje rond de 7 weken is gestopt met groeien.



Vraag me af hoe lang het bij jullie heeft geduurd voordat de menstruatie weer op gang kwam en het lukte om weer zwanger te worden. Ben nog een beetje van slag, maar wil wel echt graag weer snel beginnen.



Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hier vanochtend een bezoekje aan de spoedeisende hulp mogen brengen. Ik blijf bloedverlies houden, gisteravond weer in 1 flats een inlegkruisje vol met zwarte drek en stolsels. Dus toen de afdeling gebeld en die stelde me gerust, oud bloed is geen probleem, als het rood was wel. Nou, vanochtend rood bloedverlies en ook stolseltjes. Ze hebben even gekeken, de echo liet bloed en een stolsel van 2 bij 4 cm in de baarmoeder zien. Dat moet ik nog kwijtraken. Baarmoedermond is al nagenoeg gesloten, dus ze verwacht (helaas!!!!) dat dat stolsels en de rest bloed de komende weken wat blijft quarren en pas bij mijn volgende menstruatie wordt opgeruimd. Tot die tijd kan ik last blijven houden van bloedverlies, bruine afscheiding enzo. En tot die tijd gelden dus ook de leefregels (geen seks, geen zwembad, geen bad etc), moet ik zeulen met maandverband en ellende en onderbroeken dragen. Bah. Ik hoopte zo dat ik het snel achter me kon laten en me kon focussen op de toekomst maar dit confronteert telkens wel met wat er mis is gegaan natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
He wat naar Zeepaardje, dat helpt ook niet echt in het verwerkingsproces. Toen bij mij het bloeden helemaal was gestopt, kon ik het veel beter een plekje geven omdat je er niet steeds mee geconfronteerd wordt. voor jou



Hi Loesje, wat naar voor je. Ik had direct na mijn miskraam weer een normale cyclus en ben ook direct weer zwanger geraakt (nu 7 weken). Maar ik heb geen curettage of pillen gehad, mijn miskraam kwam spontaan op gang bij 7 weken.
Alle reacties Link kopieren
Loesje, wat naar sterkte! Na pillen en curettage kwam mijn cyclus na 5 weken weer op gang. De keer daarna direct zwanger. Strekte, wachten is niet leuk. Aan de ene kant vond ik het wel fijn dat het in december was kon ik 'normaal' mee doen aan alle borrels. 4 jan was mijn positieve test.



Zeepaardje wat naar! Sterkte hopelijk stop het bloeden snel en stoot je lichaam snel het stolsel af.
Alle reacties Link kopieren
Zeepaardje, wat naar! Hopelijk ben je er toch snel vanaf!



Northcape, dank je. Het wachten is echt killing, de dagen duren ontzettend lang. Morgen beginnen met de pillen, dus ben benieuwd ???? Wat fijn dat je zo snel weer zwanger was! Gaat alles goed tot nu toe? Ongeveer 12 weken dan nu toch? Mijn gynaecoloog gaf aan dat het verstandig is om 1 menstruatie te wachten met weer zwanger proberen te worden. Ik lees overal dat dit niet om de termijn van een eventuele nieuwe zwangerschap te kunnen bepalen. Maar stel dat ik ovulatietesten doe, dan kan ik het eventueel ook gewoon berekenen toch? ????
Alle reacties Link kopieren
Zeepaardje, oh echt niet leuk. Dan blijf je hangen in je verwerkingsproces. Hopelijk kan je snel verder!



Loeloesje, ik ben terug ongesteld geworden na 26 dagen. Zit nu in 2de ronde na miskraam. Als je geen curettage nodig hebt, is het niet nodig om te wachten. Dan is het enkel om de termijn te bepalen. Maar dat zien ze tegenwoordig ook al aan de grootte van het vruchtje op de echo. Dus niet nodig om te wachten :-). Bij mijn eerste miskraam heb ik een curettage nodig gehad en heeft het 5 maand geduurd eer ik terug zwanger was.

Hopelijk werken de pillen goed en kan je snel door!
Alle reacties Link kopieren
He Dorien, is toch hartstikke logisch. Een miskraam word zo onderschat en jij hebt er al 2 gehad zelfs. Ik hoop zo voor je dat je snel aan de andere lijn komt te staan met mooie echo's.



Promesso, heel herkenbaar. Hoe ver ben jij nu?

Ik was ineens ook s ochtends niet meer misselijk.

Gelukkig vanochtend weer wel. Hoe blij een mens daarmee kan zijn, maar momenteel het enige beetje houvast.



Gefeliciteerd Northcape. fijn dat je het hartje hebt mogen horen. Zo'n heerlijk geluid.



Charlie, vorige week begon de misselijkheid. Van het weekend ineens niet meer. Dus word daar nu wel snel onzeker van maar vanochtend weer misselijk.

Jij veel succes tijdens de eisprong. Mijn man zei de laatste keer. Even goed richten. Hihi.



Lelie, wat ontzettend vervelend zeg. Lukt het je wel om te genieten.

Ik ga zeker proberen te wachten tot de 9 weken.

Nog maar 3 weken. Haha.



Loeloesje, heel veel sterkte. Heftig he wat er allemaal op je afkomt.

Ik werd na zo'n 5/6 weken ongesteld. Mijn miskraam is ook opgewekt met cytotec pillen.

Nu in rond 4 na miskraam zwanger geworden. Dan ben ik wel direct na miskraam gaan tellen met rondes.



Bah zeepaardje. Het zit ook niet mee. Wat een zorgen. Sterkte. Knuffel!!!
Alle reacties Link kopieren
Ben nu 7w2d Juni, maandag is de echo! Kwaaltjes komen en gaan, maar wel elke dag weeïg en moe....



Hoe gaat het met je Loesje?
-
anoniem_64fadf0e01a24 wijzigde dit bericht op 15-05-2018 22:43
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hai Skippy, moeilijk he? Ik ben naar een babyshower geweest het weekend nadat ik hoorde dat het hartje gestopt was en ik dus voor een tweede keer het miskraam/curettage traject in zou gaan. Ik had haar wel geappt dat ik dat te horen had gekregen. En op de babyshower zelf (waar ik al na de eerste curettage heel erg tegenop zag omdat we even ver zouden zijn) heb ik vre-se-lijk gehuild. Hartverscheurend. Genant. Maar het kon me weinig schelen. Ik wilde er voor haar zijn, ze huilde met me mee en daarna konden we genieten van de hapjes en activiteiten. 's Avonds kreeg ik berichtjes van haar en haar moeder dat het Super gewaardeerd werd dat ik er was en dat ze beseften hoe pijnlijk het voor mij moest zijn geweest maar dat ik een heuse bikkel was.

Andere vriendinnen verklaarden me voor gek dat ik ben geweest. Maar ik ben blij dat ik geweest ben. Ze is een van mijn beste vriendinnen en verdriet en geluk liggen nu eenmaal dicht bij elkaar. Ik ben blij dat we beiden hebben kunnen delen.



Geen advies maar doe wat goed voelt. Ik weet hoe moeilijk en tegenstrijdig het kan zijn.
-
anoniem_64fadf0e01a24 wijzigde dit bericht op 15-05-2018 22:44
99.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Skippybal, vervelend is dat wachten terwijl je het aller liefste direct weer zwanger wilt raken.



Ik heb sowiso een hekel aan babyshowers. Snap het concept niet zo goed. Waarom een 'feestje' voordat de baby er is? Ik ben tot nu toe onder alle babyshowers uitgekomen, zoals op het laatste moment de datumprikker in vullen op dagen dat de meeste kunnen. Maar ook gewoon eerlijk gezegd. Vriendin had er er één in december, ik had toen 5 weken ervoor een miskraam gehad. Ik was nog te zwak om daar heen te gaan. Dus die heb ik afgezegd en dat begreep zij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de vorige keer 1 babyshower afgezegd, dit was twee dagen na m'n miskraam. Gelukkig begreep mijn vriendin het goed. Verder zou ik wel gaan, zeker als de mk al wat langer geleden is. Of je er zin in hebt, is een tweede.



En Skippybal, van 29 naar 26 dagen is toch niet zo'n groot verschil?
-
anoniem_64fadf0e01a24 wijzigde dit bericht op 15-05-2018 22:44
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Skippybal, ik herken het wel hoor van wat je zegt over de onregelmatige cyclus.

Bij mij was het dan 31 dan weer 33/34 toen weer 29.

Bij mij hielpen de ovulatietesten mij om me rust in me hoofd te geven. Doordat ik wist dat we op het goede moment geklust zouden hebben.

Ik wilde er nooit aan beginnen want dacht dat ik er teveel mee bezig zou zijn dan, maar het was juist dus andersom, het gaf me zoveel rust.
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal! Ik heb vanmorgen een goed echo gehad: een mooi kloppend hartje en de termijn komt helemaal overeen met mijn eigen berekening: vandaag 8w2d. We zijn blij! Over drie weken de termijnecho, dan gaan we het echt wereldkundig maken. Maar nu durf ik voorzichtig blij te zijn!
Alle reacties Link kopieren
wat super fijn promesso!! ik ben zo blij voor je!!! :-)
Alle reacties Link kopieren
Joehoeeeee promesso! Op naar de termijnecho! Komt helemaal goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven