Eerste onderzoeken bij gynaecoloog, wie ook?

21-06-2014 20:06 1516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meiden die in hetzelfde schuitje zitten? Dat het zwanger worden moeilijk gaat (en je nog niet weet waardoor)? Natuurlijk is iedereen die (inmiddels) wel weet waardoor het lastig gaat welkom om mee te schrijven!



naamwat infoEs1984maart 2013 miskraam, daarna niet meer zwanger geworden, reden onbekend dochtertje geboren!!! bp1984 pcos zwanger! esthertje na onderzoek blijkt alles goed komende 6 mnd zelf proberen halvemaan pcos zoontje geboren op 9 mei! nordic onregelmatige cyclus Zwanger!!! 2 januari uitgerekend. lotus meerdere miskramen zwanger! angel88 gestart januari 2014, nog niet zwanger starten met IUI snowy pcos gestart met promeva en clomid tasje reden onbekend start behandelingen in januari
Alle reacties Link kopieren
Snowy! Gefeliciteerd, een jongen! Wat leuk! Ja toevallig afgelopen weekend: finally!



Hoe ver ben je nu Tasje? Goed naar de signalen van je lichaam luisteren!



Nordic jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn! Lijkt me ontzettend heftig je kleintje in het ziekenhuis te zien. Nu alles weer goed? Ik was me er wel van bewust dat het na het stoppen met borstvoeding vaak even duurt voordat de menstruatie weer op gang komt en dat deze vaak ook niet meteen regelmatig is. Al hoop je dat natuurlijk wel! Lastig is dat met de juiste dosering van medicatie, ik hoop voor jou geen menstruatie!
Nog niet ongesteld, dus maar een test gedaan. Positief! Ben er nogal van onder de indruk dat het zo snel gaat.

Nu maar hopen dat het geen tweeling is, daarom mochten we er eigenlijk niet voor gaan...
Alle reacties Link kopieren
Wauw nordic: gefeliciteerd! Zal even een onwerkelijk gevoel zijn, maar super leuk!!! Waarom mochten jullie er bij de kans op een tweeling eigenlijk niet voor gaan? Ik weet dat veel ziekenhuizen afbreken bij 3, 4 of hoger. Spannend zeg, 1 of 2 hihi!
Es wat fijn! Op naar een nieuwe ronde!



Jeej Nordic! Gefeliciteerd! Kans op een tweeling is niet heel groot hoor is mij verteld! Van mijn 3 eitjes is er ook maar 1tje bevrucht.

Willen jullie zelf geen tweeling mocht het zo zijn? Of is het ziekenhuis strenger met de hoeveelheid eitjes bij een tweede? Met 1 eitje kan er natuurlijk ook altijd een tweeling komen.
Snowy: dat stelt me wel een beetje gerust.

Het ziekenhuis is best wel streng. Gekke is dat ik denk dat ik in hetzelfde ziekenhuis zit als jij, Radboud.

Maar ik reageerde wel goed op de medicatie, ik denk dat daarom het streven was één eitje. Volgens alle informatie die ik had nagelezen is de kans inderdaad niet zo groot.

Vorige keer was ik ook meteen zwanger, alleen kreeg ik toen helaas een miskraam. Daarna nog maandenlang die medicatie gehad en vele rondes en echo's. Ook tweemaal twee eitjes gehad en toen netjes de rondes overgeslagen. Achteraf waren we daar toen heel gefrustreerd over,dat het allemaal zo lang duurde en ook dat het alleen om de medische kant ging en niet hoe we ons daarbij voelden. Dus vandaar dat we besloten het nu anders aan te pakken, met resultaat.

De eerste keer kwam ik na maandenlang proberen in een onderzoek waarbij ik IUI en Gonal-F kreeg, toen was ik ook daarmee de eerste ronde zwanger. Uiteindelijk had het toen ruim twee jaar geduurd. Dus nu had ik me er ook op ingesteld hier nog het hele jaar mee bezig te zijn.

@Es: hoop bij jullie ook snel raak! Gebruik je nog ovulatietesten en dergelijke? Of kan je het een beetje loslaten? Dat vond ik zo frustererend, er steeds maar mee bezig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Es fijn op baar de volgende ronde meid..

Nordic wat lees ik ! Gefeliciteerd . Wat een wending..

ik ben nu 24,2 weken zwanger en ik heb zaterdag ook icm wat obstipatie voor een paar uur krampen gehad en ik heb me de zondag afgemeld voor mijn werk. Vanaf vandaag 100% ziek en kom op het werk medicijnen en dossiers doen. Ben eigenlijk wel opgelucht .
Alle reacties Link kopieren
Nordic, jeetje jullie hebben ook al een heel traject achter de rug. Wat goed dat jullie nu naar jullie gevoel geluisterd hebben en nu gewoon in verwachting! Super nieuws!



Ik hoop het ook! Gebruik nog geen ovulatietesten. Heb nu net pas mijn 2e menstruatie gehad en heb nu dus ook pas het gevoel weer een beetje een kans te hebben. Ben er niet obsessief mee bezig gelukkig!



Wat vervelend dat je je zo voelt Tasje, maar wat gaat het hard!
Nordic, haha nee ik liep in het cwz! Echt toevallig dat we hier al met ze 3e in dezelfde stad in het zkh hebben gelopen. Tasje namelijk ook! Neem aan dat je dus ook in de omg woont?

Wanneer heb je de eerste echo? Spannend hoor!



Tasje balen dat je jezelf helemaal ziek hebt moeten melden! Maar je kindje is belangrijker! Lekker rustig aan doen nu!



Es nu jij idd nog! Zijn we met ze alle zwanger
Tasje: wat ontzettend schrikken lijkt me. Wel goed dat je dan ziek gemeld bent, dan is de grens wel duidelijk. Werk je in de zorg? Je hebt nog wel wat taken gekregen lees ik, vindt je dat wel prettig? En hoe gaat het met het zorgen voor je andere kindje, lukt dat nog wel?

Snowy: ik woon inderdaad dichtbij het ziekenhuis, wel erg handig, al had ik niet gedacht er zo vaak te komen toen we hier gingen wonen.

Vanochtend zoontje voor het eerst in tranen achtergelaten bij de opvang omdat ik weg ging. Dat heeft hij niet eerder gedaan, niet zo fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat in het radboud!! Eerst cwz.

Ik vind het prettig om nog wat uurtjes naar het werk te kunnen gaan. Ja ik werk in een verpleeghuis en nu doe ik geen zorg taken meer. Ik ondersteun mijn collega's met delen van de medicatie , dossiers bijwerken en administratieve dingen.. heb me 2 daagjes van 4 uur ingepland..

Ik denk dat ik eerst bang moest worden voordat ik er 100% achter stond en nu ben ik om..

Mijn zoontje wordt 6 jaar in mei en maakt allles zo lekker bewust mee..
Echt toevallig in dit topic met maar een paar dames waar bijna iedereen dicht bij elkaar woont.

Wat vervelend van je zoontje vanmorgen! Lijkt me zo lastig als ze zo verdrietig zijn om dan weg te moeten gaan.



Tasje idd nog wel fijn dat je niet volledig thuis zit! Zolang je dit kunt blijven doen, lekker blijven doen!
Tasje klinkt inderdaad wel fijn om nog iets te kunnen doen op je werk. En bijzonder dat je zoontje alles zo meebeleefd. En fijn ook lijkt me dat hij dan al veel zelf kan.

Ja inderdaad toevallig snowy.

Hier een echo gepland op 6 april, is nog wel erg vroege echo.
Alle reacties Link kopieren
Snowy, ja dat zou zoooo leuk zijn!!!



Ah je kindje in tranen achter laten is nooit leuk Nordic. Hopelijk had hij verder wel een goede dag gehad! Je echo duurt niet lang meer, fijn!



Hoe voel je je nu Tasje? Fijn dat het goed voelt om nog wat uur te werken en dat je andere taken kan doen om te ondersteunen. En wat leuk dat je kindje alles zo bewust meemaakt. Op die leeftijd zijn ze ook al een stuk zelfstandiger, kan me voorstellen dat ook dat fijn is zoals je je nu voelt.



Hier alles goed hoor, hoop in ieder geval dit jaar nog zwanger te mogen zijn en dat voelt goed!
Nordic spannend al over ruim 2 weken een echo! Hoever ben je dan ong? Ik had de eerste echo in het zkh met 7+1.



Es komt vast goed dit jaar nog zwanger worden! Zijn je cyclussen tot nu toe redelijk regelmatig?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het Snowy! Nou ik heb pas 2 keer een menstruatie gehad nu dus is moeilijk te zeggen, de 1e keer is pas gekomen nadat ik 2 maanden gestopt was met de borstvoeding. Die cyclus duurde 49 dagen, lang dus! Ik zit nu op dag 20 dus ik ben benieuwd!
@snowy mijn echo is volgende week al. Ik zit dan ook op zeven plus 1 denk ik, of op zeven weken. Afhankelijk van wanneer eisprong precies was, vandaag dus zes weken. Mog steeds beetje onwerkelijk, ik merk alleen beetje gerommel in m'n buik. Ook wel fijn natuurlijk om fit te zijn. Zijn jullie al druk bezig met de kinderkamer?

Es1984: hopelijk deze cyclus wat korter. Ben jij ook zo afgevallen van al dat borstvoeden? Broeken van voor de zwangerschap passen me absoluut niet meer, veel te wijd. En ook borsten was weinig van over. Nu groeien ze wel weer iets.

Vanochtend mijn zoontje weer gewoon vrolijk achter gelaten bij de opvang zoals bijna altijd, vorige week was een uitzondering.
Alle reacties Link kopieren
Nordic wat fijn volgende week je echo!! Dan zal het vast meer werkelijkheid worden! Super fijn om fit te zijn, en fijn dat je je zoontje vrolijk achter hebt kunnen laten, maakt het weggaan toch een stuk fijner.



Dat hoop ik ook. Ja jeetje ik was echt afgevallen door het geven van borstvoeding. Meer dan me lief was! Ik had geen billen meer over en mijn kleding stond me ook niet meer. Nadat ik gestopt ben met borstvoeding ben ik gelukkig weer aangekomen en heb ik mijn billen weer terug haha!
Es idd hopen dat je cyclussen korter gaan worden!



Nordic spannend nog een weekje wachten.

Onze babykamer staat idd al in de verf, laatste deel moet nog gedaan worden en dan kan de vloer erin en dan wachten tot de kamer word geleverd in mei.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Snowy al die voorbereidingen!! Zou het ook super leuk vinden om me daar weer mee bezig te mogen houden!



Hoe is het met de rest??
Es hopelijk mag je dat heel snel!



Nordic hoe was het in het ziekenhuis?
Gelukkig was alles goed met de echo! Volgens gynaecoloog wel twee dagen minder ver dan ik dacht, maar volgens haar was eisprong ook later geweest, dus dat zal wel kloppen. Dan vandaag zeven weken en een hartje zien kloppen, ook al was het pas 0,9cm. Gelukkig was het er ook gewoon 1!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Nordic! Blijft bijzonder zo'n kloppend hartje! Genieten!
Wat fijn Nordic!! En gelukkig maar eentje!

Termijn kan goed nog veranderen als je verder bent! Ik ben ook nog een dag naar voor gezet bij de 11 wkn echo. En dat terwijl je met iui toch precies weet wanneer je ovulatie is.
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Even een ego post en een nieuwtje wat eigenlijk totaal nog niet geland is. Gisteravond bedacht ik me, ik ga even een test doen. Zat op dag 33 van mijn cyclus, die vorige keer 49 dagen duurde. Ben 2 keer ongesteld geworden sinds het stoppen met borstvoeding. Ik ging er vanuit dat het een verspilde test zou zijn, maar toch impulsief besloten de test te doen en hij knalde ontzettend positief! Kan het niet echt geloven eerlijk gezegd, maar als het zo is dan zijn we zooooo blij!
Wauw es wat een goed nieuws!!

Gefeliciteerd! Leuk iedereen nu zwanger!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven