Welk thema babykamer

26-03-2017 11:51 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een luxe probleem. Ik heb gisteren bij de wibra hele leuke pastelkleur schilderijtjes gekocht voor de babykamer met diertjes erop. Maar ga ik dit aanvullen met pastellijn van nijntje of fleur ik het op met Woezel en Pip. Graag advies????
quote:Deniece1980 schreef op 26 maart 2017 @ 12:01:

Ik heb idd een mooie nijn gezien met gebreid mintgroen truitje aan. Ik vind woezel en pip ook erg lelijk maar probeerde te kijken door kinderogen Die Nijn heb ik ook! Leuk istie he
Alle reacties Link kopieren
quote:Sosa85 schreef op 26 maart 2017 @ 11:58:

Pastel is heel mooi zacht voor een baby.

Hier is het kamertje zwart/wit/mintgroen. Klinkt saai maar is juist heel rustig rn gaaf! Ik heb niets uit 1 bepaalde lijn. Maargoed dat is natuurlijk kwestie van smaak

Babies houden van felle primaire kleuren, pastel is nog grijs. Dus als je het voor je baby doet, doe dan geen pastel.



Ik had/heb delftsblauwe printjes, blauwe ruitjes, rode ruitjes, rode kasten, rode en blauwe dekens en een beige postzakkenlaken en een delftsblauw lakentje.



(Nu met 2,5 is het wèl pastel met woezel en pip, want ze mocht zelf kiezen)
Woezel en pip en Nijntje zijn zo verzonnen en commercieel. Afgezaagder kan niet wat mij betreft.



Waarom niet zelf een thema verzinnen en dan allerlei spulletjes erbij verzinnen. Dus niet ergens een hele lijn van kopen maar de inrichting zelf stylen. Zelfs wat bekendere thema's kun je zo een echt leuke eigen twist geven. Pinterest is echt je vriend wat dat betreft.

Ik vind een bosthema erg leuk bijvoorbeeld.
Ik heb gewoon gekozen wat ik zelf mooi vond. De baby slaapt er alleen maar hoor. En de eerste maanden niet eens, want dan bij ons op de kamer. Z'n speelgoed heeft al die lelijke primaire kleuren.

Ik heb vooral voor een rustig ogend kamertje gekozen
Alle reacties Link kopieren
Lekker neutraal houden met je pastelkleurtjes en je leuke schilderijtjes. En dan eventueel een leuke grote nijntje knuffel, maar verder zou ik als thema gewoon 'pastel' kiezen en niet gaan voor allemaal spulletjes van een bepaald merk.

http://www.kinderkamersty ... bykamer-verlichting_0.jpg



http://media-cache-ec0.pi ... d339b66db84b4e6c2d259.jpg



http://www.stijlvolstylin ... renchyFancy-3-568x768.jpg



http://www.ladylemonade.n ... atie-ladylemonade_nl2.jpg
Hier mooi gestuukte witte muren met door een familielid zelf gemaakte schilderijtjes.

Meubels zijn ook wit. Heerlijk rustig met wat gekleurde accenten. Helemaal prima.



Je weet ook niet wat je nog allemaal krijgt in de kraamtijd. In deze kamer past zowat alles.
De 'babykamer' (de 2,5 jarige ligt er nog) is hier aquablauw met oranje. 'thema' (ik gebruik dit woord wel, maar zie het vooral ruim) bosdieren. Met een boom van MDF tegen de wand, een hangend vogelhuisje, ingelijste voorkant van het geboortekaartje (dier) en fabeltjeskrantknuffels.



Grote broer heeft zwart-wit met groen als 'thema' met een zwart-wit vloerkleed en geblokt zwart-witte kast, lichtgroen geschilderde lambrisering en krokodillengordijnen.



Ik vind dat kinderkamers vooral vrolijk moeten zijn, semi-smaakvol te combineren met al hun speelgoed en bergen troep Belangrijke Spullen een bonus.
Alle reacties Link kopieren
Je baby maakt het geen bal uit, dus kies iets wat jullie mooi vinden. De kamer van onze zoon heeft witte muren, donkerblauwe gordijnen en een paar vrolijke muurstickers als versiering. Die waren vanaf een jaar of 1.5 een groot succes, beestjes aanwijzen en wat later sterren en maan en zo. Inmiddels komen er steeds meer blauwe dingen in, omdat zoon daar dol op is. Maar dat werd natuurlijk pas vanaf een jaar of 2 duidelijk. En tot 6 maanden sliep zoon bij ons op de kamer, dus was zijn kamer voornamelijk opslagplek voor kleren en zo.
Alle reacties Link kopieren
Woezel en Nijntje ,zie je overal, te mainstream.



Er zijn nog zoveel andere leuk thema's te bedenken.

Het dierenrijk, of specifieke dieren, of een specifiek sprookjes karakter,of insecten,vormen,bloemen en planten,knuffelberen.

Ik kwam een tijdje terug langs een facebook pagina met iemand die muurschilderingen maakte voor o.a. kinderkamers ook super leuk, mag het vast niet plaatsen.



Bij ons is alles pastel behalve de mobieltjes, want primaire kleuren schijnen belangrijk te zijn.

We zijn niet zo van de primaire tintjes , maar we doen wat we kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeur zeg dat Woezel, Pip en Nijntje niet origineel zijn. Moet dat dan? Als TO dat leuk vindt voor haar spruit dan moet ze lekker de babykamer in die stijl inrichten. Overigens vind ik Nijntje leuker. Vind ik toch wat liever en zachter.
Voor mijn jongste had ik destijds als eerste een behangstrook van Winnie the Pooh gekocht. Die vond ik zo schattig. Vervolgens heb ik de kleur voor de muren daarbij uitgekozen (lila en oranje, en het vloekte niet ). Winnie the Pooh en Nijntje zijn echte klassiekers, Nijntje hangt zelfs in het Rijksmuseum dus lijkt me niet dat daar iets mis mee is. Woezel en Pip is van na mijn tijd, maar volgens mij is dat voor een goed doel dus op zich ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Pastel is super mooi en zacht! Ik zou het aanvullen met een leuke letterbanner en niet al te veel drukte, lekker rustig kamertje!
Alle reacties Link kopieren
Ieder z'n ding. Ik heb niets met pastel en neutraal.



Hier een babykamer met een appeltjes groene muur (knal kleur) en de meubeltjes in een soort van zeegroen (de versie die goed past bij het appeltjes groen).



Ik had trouwens meer olijgroen in m'n hoofd voordat ik aan de babykamer begon, maar kon er geen passende gordijnen bij vinden. Toen heb ik eerst gordijnen uitgezocht, want daarin is keus het meest beperkt. Daarna de verf en als laatste de accessoires.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven