Het stamcafé XXIX

10-03-2017 19:59 3003 berichten
Daar is ie dan eindelijk, het nieuwe Stamcafé. Deel 29 alweer, wat vliegt de tijd. We zitten dit keer in Indonesië.



Selamat makan!











Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 26 maart 2017 @ 10:48:

[...]



Sterkte is niet genoeg voor IKEA. Een private shopper heb je nodig. Solo je wordt ingehuurd!Vriendin appt net dat ze bij Ikea is. Op zondag. Dan ben je gek.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net even lekker buiten in de zon zitten lezen maar de wind is nog een beetje fris op ons terras helaas.

Zo douchen en gemakspak aan en dan lekker aan de gado gado en sate
quote:Solomio schreef op 26 maart 2017 @ 16:09:

[...]

Vriendin appt net dat ze bij Ikea is. Op zondag. Dan ben je gek.Zeker om 16.00 uur. Heel soms lig ik daar op zondag voor de deur voordat ze open gaan. Dat gaat net.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon zo dicht bij de IKEA dat ik makkelijk savonds even heen kan wandelen.

O, en dat ze mijn kinderen groetten met 'hoi feowgebroed' toen ze nog de ballenbakleeftijd hadden en wij aan kwamen lopen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik ben in mijn leven 2x in ikea geweest. Vond het niet echt voor herhaling vatbaar. Maar wel hele fijne matrassen gekocht.
Ikea heeft ook een bezorgservice
quote:feow schreef op 26 maart 2017 @ 19:01:

Ik woon zo dicht bij de IKEA dat ik makkelijk savonds even heen kan wandelen.

O, en dat ze mijn kinderen groetten met 'hoi feowgebroed' toen ze nog de ballenbakleeftijd hadden en wij aan kwamen lopen. Ik kan ook op de fiets (10 minuten fietsen) naar de ikea
Ik moet nog iets doen. Rauwkost snijden voor de lunch/snack morgen, keuken een beetje opruimen, vuilniszakken aan de straat zetten. Maar ik heb geen zin. Ben echt heeeeel lui op het moment.
Alle reacties Link kopieren
Diepe buiging Dolfje want zelfs Solo vindt IKEA op zondag waanzin! Wordt de kast ook voor je in elkaar gezet of gaan jullie zelf aan de slag? Dan zou ik vast relatietherapie of een weekendje weg voor 1 persoon boeken

Ik zou gaan zwemmen met zoontje van vriendin maar die hummel voelde zich niet lekker. Dus heb ik zijn tempo gevolgd en samen een beetje in de zon op de bank op het balkon dutjes gedaan, verhaaltjes gelezen, even spelen en weer de bank op. Eigenlijk heel fijn zo'n hele middag alleen maar knuffelen. En hij ljikt een beetje opgeknapt want at als een bootwerker en ging onderzee-ding spelen in bad. Man brengt hem nu 'slaap klaar in pyjama' naar huis. Maar dat kon pas nadat hij een heel verhaal tegen de poes vertelde over wanneer ze weer met elkaar kunnen spelen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:Renaissance schreef op 26 maart 2017 @ 19:06:

Ik moet nog iets doen. Rauwkost snijden voor de lunch/snack morgen, keuken een beetje opruimen, vuilniszakken aan de straat zetten. Maar ik heb geen zin. Ben echt heeeeel lui op het moment.Moet je wel nog naar je werk Ren? Om af te ronden?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Nee we laten de kast dit keer mooi in elkaar zetten Oudblond. We waren met een kastje voor in de gang al 3 avonden bezig..
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 26 maart 2017 @ 19:11:

Nee we laten de kast dit keer mooi in elkaar zetten Oudblond. We waren met een kastje voor in de gang al 3 avonden bezig..
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Oudblond schreef op 26 maart 2017 @ 19:09:

Diepe buiging Dolfje want zelfs Solo vindt IKEA op zondag waanzin! Wordt de kast ook voor je in elkaar gezet of gaan jullie zelf aan de slag? Dan zou ik vast relatietherapie of een weekendje weg voor 1 persoon boeken

Ik zou gaan zwemmen met zoontje van vriendin maar die hummel voelde zich niet lekker. Dus heb ik zijn tempo gevolgd en samen een beetje in de zon op de bank op het balkon dutjes gedaan, verhaaltjes gelezen, even spelen en weer de bank op. Eigenlijk heel fijn zo'n hele middag alleen maar knuffelen. En hij ljikt een beetje opgeknapt want at als een bootwerker en ging onderzee-ding spelen in bad. Man brengt hem nu 'slaap klaar in pyjama' naar huis. Maar dat kon pas nadat hij een heel verhaal tegen de poes vertelde over wanneer ze weer met elkaar kunnen spelen.



Heerlijk toch zo'n leenkindje.

Dat vond ik vroeger toen mijn nichtje nog jong was ook zo lekker, ze hing aan haar tante Ren, en we knuffelden en stoeiden wat af. Heerlijk.

Ik hoef alleen nog dingen af te ronden Blond, deze week nog twee dagen, volgende week nog een halve dat zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Ah, gelukkig Ren dat je een duidelijke tijdsindicatie hebt. Ik kan me voorstellen dat het wel wat met je doet om op locatie te zijn maar niet voor de studenten staat. Maar te overzien zo te lezen!

Ik heb het geluk dat ik al meer dan 20 jaar leenkindjes heb. Eerst de kinderen van mijn zussen die nu allen jongvolwassen zijn en met hun vrienden/verkeringen/grote-problemen-en-dus-alleen bij ons een plek hebben en tegelijk kregen onze vrienden kinderen die variëren in leeftijd. Dit hummeltje is bijna 3 en ik hoop nog heel lang van zijn dagjes bij ons te kunnen genieten. En opvolging is al weer verzekerd: Beste vriend van man heeft een baby van 6 maanden. Aanspreektitel zal wel ooit veranderen, ik kan niet Tante Blond blijven. Ehhhh OmaBlond vind ik toch net wat minder
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:dolfje schreef op 26 maart 2017 @ 19:11:

Nee we laten de kast dit keer mooi in elkaar zetten Oudblond. We waren met een kastje voor in de gang al 3 avonden bezig.. Je mag mijn zoon wel een keer lenen. Die deed laatst twee bureaus (met kastjes en opbouw en laatjes en de hele mikmak) in één dag .
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 26 maart 2017 @ 19:32:

[...]





Je mag mijn zoon wel een keer lenen. Die deed laatst twee bureaus (met kastjes en opbouw en laatjes en de hele mikmak) in één dag . knap!
Vandaag eens in het zuiden wezen kijken of daar zon was.

Terrassen zaten goed vol.



IKEA heb ik voorlopig niet nodig geloof ik. Ga misschien wel kijken of het tuincentrum ook geldboompjes heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje raar en vind ikeadingen in elkaar zetten echt leuk.

Een van mijn dierbare herinneringen is de ikeastoelinelkaarzetwedstrijd met mijn man. Hij wilde zó graag van mij winnen dat hij dingen verkeerde plaatste.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Gevonden op internet, dus het is waar.



Alle reacties Link kopieren
Watervrouw
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 26 maart 2017 @ 19:11:

Nee we laten de kast dit keer mooi in elkaar zetten Oudblond. We waren met een kastje voor in de gang al 3 avonden bezig.. Jammer hoor. Ikea-kasten in elkaar knutselen is mijn hobby.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik <3 Ikea.



Vind het ook helemaal niet moeilijk om die dingen in elkaar te zetten. Kwestie van logisch nadenken en de handleiding volgen. En beseffen dat als je denkt iets te moeten doen dat niet in de handleiding staat, jij het fout hebt - en niet de handleiding.
IMHO
quote:GrimbleGrumble schreef op 26 maart 2017 @ 22:54:

Ik <3 Ikea.



Vind het ook helemaal niet moeilijk om die dingen in elkaar te zetten. Kwestie van logisch nadenken en de handleiding volgen. En beseffen dat als je denkt iets te moeten doen dat niet in de handleiding staat, jij het fout hebt - en niet de handleiding.



Les 1 bij Ikea is: Jij Bent Niets, De Handleiding Is Alles.

Een nabij familielid van mij is een bijzonder goede bouwvakker, maar een belabberde ikeabouwer. Hij denkt namelijk altijd dat hij het beter weet dan de handleiding, sterker nog, hij heeft die hele handleiding niet nodig in zijn beleving. De realiteit is anders. Buurman en Buurman-achtige taferelen, serieus.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja. Dan gaat het dus fout.



Het is ook een mentaliteitskwestie. Voor Ikea moet je gewoon volgens een Scandinavische mentaliteit kunnen denken.
IMHO
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwjagersma schreef op 26 maart 2017 @ 22:56:

Les 1 bij Ikea is: Jij Bent Niets, De Handleiding Is Alles.

Alle geloof is overgave.
IMHO

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven