Erdogan een gevaarlijke gek? deel 2

24-03-2017 17:16 2299 berichten
Vorige topic is vol dus hier maar weer verder.

Link naar het vorige topic:



http://forum.viva.nl/forum/actueel/erdo ... ges/322395
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 26 maart 2017 @ 15:18:



Jij maakt je druk over een hoofddoek? Ga je druk maken over wie er allemaal in de Turkse gevangenissen zitten joh.Ik maak me druk over een hoofddoek ?? Ik maak me druk over een dame die door een paar agenten werd gedwongen zich uit te kleden op het strand bijvoorbeeld. Is dat de toekomst hier?
quote:Pinarcik schreef op 26 maart 2017 @ 15:28:

[...]





Ik maak me druk over een hoofddoek ?? Ik maak me druk over een dame die door een paar agenten werd gedwongen zich uit te kleden op het strand bijvoorbeeld. Is dat de toekomst hier?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 26 maart 2017 @ 14:35:

En dat 2e referendum.......ik hoop echt dat de Turken nee stemmen over toetreding tot de EU.Turkije wil niet eens meer in de EU. Turkije heeft nu sterkere banden met Rusland, China en VS. Wellicht wordt Gulen binnenkort overgeleverd, heeft Trump toegezegd
Wet gedeeltelijk verbod gezichtsbedekkende kleding is inmiddels aangenomen in de 2e kamer. Kwestie van tijd lijkt mij dat het door de 1e kamer is. Kun je nog steeds je feministische burkini aan overigens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 26 maart 2017 @ 13:29:

http://turksemedia.nl/eer ... aten-onzin-turkije-fotos/



Geweldige mensen !!!



Geloven is : niet zeker weten.

De reacties op dit artikel spreken voor zich, helemaal onderaan
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 26 maart 2017 @ 15:34:

[...]





Turkije wil niet eens meer in de EU. Turkije heeft nu sterkere banden met Rusland, China en VS. Wellicht wordt Gulen binnenkort overgeleverd, heeft Trump toegezegd

Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom die, eventuele, toetreding zo een langdurig proces is geweest

"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:heidelberg schreef op 26 maart 2017 @ 15:40:

[...]





Geloven is : niet zeker weten.



Turkije is gewoon een geweldig land. Of je een hoofddoek draagt, een sluier of rondloopt in een bikini, het kan en mag allemaal. Of je een een homo bent of hetero, een soeni, Sjiet, christen of aleviet. Iedereen is gelijk.



I love my Turkey
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 26 maart 2017 @ 15:46:

[...]



Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom die, eventuele, toetreding zo een langdurig proces is geweest

Het klopt inderdaad, het heeft lang geduurd. Gelukkig is het nooit werkelijk geworden, gezien de grote teleurstelling in Europa nadat bleek dat de staatsingreep was mislukt.
quote:Pinarcik schreef op 26 maart 2017 @ 15:49:

[...]





Turkije is gewoon een geweldig land. Of je een hoofddoek draagt, een sluier of rondloopt in een bikini, het kan en mag allemaal. Of je een een homo bent of hetero, een soeni, Sjiet, christen of aleviet. Iedereen is gelijk.



I love my Turkey Fijn is Turkije inderdaad, vooral als je er niet woont. Alevieten, Koerden en Christenen worden wel degelijk achtergesteld. Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens vindt dat overigens ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 26 maart 2017 @ 15:49:

[...]





I love my Turkey Ik ook. Het liefst uit de oven na uren garen en van het bot vallend.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetvrijewoord schreef op 26 maart 2017 @ 16:00:

[...]





Fijn is Turkije inderdaad, vooral als je er niet woont. Alevieten, Koerden en Christenen worden wel degelijk achtergesteld. Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens vindt dat overigens ook.

Dat is wat mij heel erg stoort. Ze willen van alles, maar er zelf gaan wonen, ho maar.

Ze hebben geen idee wat de aanpassing van de grondwet voor de mensen betekent die daar wél wonen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 26 maart 2017 @ 15:49:

[...]





Turkije is gewoon een geweldig land. Of je een hoofddoek draagt, een sluier of rondloopt in een bikini, het kan en mag allemaal. Of je een een homo bent of hetero, een soeni, Sjiet, christen of aleviet. Iedereen is gelijk.



I love my Turkey Ik hou ook van kalkoen , zag net jij ook Tickel
Alle reacties Link kopieren
Turken boos op Marijnissen

1 uur geleden

DEN HAAG - Een felle opmerking van voormalig SP-leider Jan Marijnissen over Turks spreken in Nederland leidt tot heibel binnen zijn partij. Marijnissen stoort zich eraan dat mensen het nieuwe SP-Kamerlid Cem Lacin op diens Facebookpagina in het Turks feliciteerden met zijn aanstelling. „Wel fijn als ook de Turkse Nederlanders Nederlands gebruiken in plaats van Turks. We zijn hier in Nederland!”, plaatste de SP-prominent onder de Turkse teksten.



Van het Zoetermeerse SP-raadslid Lennart Feijen kreeg Marijnissen een uitbrander. „Ik zie niet in waarom dat relevant is, Jan? Mensen mogen zelf kiezen in welke taal ze hem feliciteren, of dat nu Nederlands, Fries, Engels of Turks is. Je maakt problemen die er niet zijn.” Ook SP-raadslid Josine Strörman uit Rotterdam schoot uit haar slof. „Wat een ontzettend lullige opmerking, Jan. Bizar gewoon.”



Bij WNL op Zondag reageerde SP-Kamerlid Lillian Marijnissen, de dochter van Jan Marijnissen, ietwat gegeneerd. Ze zei dat ze vond dat wat volksvertegenwoordigers in het openbaar kenbaar maken „voor iedereen te volgen” moet zijn. „Maar ik ga niet over wat iemand op Facebook zegt.”
Alle reacties Link kopieren
quote:heidelberg schreef op 26 maart 2017 @ 16:57:

[...]



Ik hou ook van kalkoen , zag net jij ook Tickel Blijkbaar hebben kortzichtige mensen eenzelfde soort gevoel voor humor. Kortzichtigheids humor
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 26 maart 2017 @ 17:04:

[...]





Blijkbaar hebben kortzichtige mensen eenzelfde soort gevoel voor humor. Kortzichtigheids humor Klopt, ik draag een bril en Tickel contactlenzen.
Alle reacties Link kopieren
quote: heidelberg schreef op 26 maart 2017 @ 17:06:

[...]



Klopt, ik draag een bril en Tickel contactlenzen.Jouw type kortzichtigheid is helaas niet te verhelpen met een brilletje. Was het maar zo simpel
quote:Pinarcik schreef op 26 maart 2017 @ 17:04:

[...]





Blijkbaar hebben kortzichtige mensen eenzelfde soort gevoel voor humor. Kortzichtigheids humor



Ik heb vernomen dat heel veel bidden helpt. Ook tegen humor die je niet aanstaat.

Nou maakt het al een hoop goed dat wij ongelovigen allemaal naar de ratsmodee gaan natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 26 maart 2017 @ 17:20:

[...]





Jouw type kortzichtigheid is helaas niet te verhelpen met een brilletje. Was het maar zo simpel

Ik heb een goede opvoeding genoten, ik zeg niet alles wat ik denk.



Die Gedanken sind frei



Die Gedanken sind frei,

wer kann sie erraten?

Sie fliegen vorbei

wie nächtliche Schatten.

Kein Mensch kann sie wissen,

kein Jäger erschießen

mit Pulver und Blei.

Die Gedanken sind frei!



Ich denke, was ich will

und was mich beglücket,

doch alles in der Still',

und wie es sich schicket.

Mein Wunsch und Begehren

kann niemand verwehren,

es bleibet dabei:

Die Gedanken sind frei!



Und sperrt man mich ein

im finsteren Kerker,

ich spotte der Pein

und menschlicher Werke;

denn meine Gedanken

zerreißen die Schranken

und Mauern entzwei:

Die Gedanken sind frei!



Drum will ich auf immer

den Sorgen entsagen,

und will mich auch nimmer

mit Grillen mehr plagen.

Man kann ja im Herzen

stets lachen und scherzen

und denken dabei:

Die Gedanken sind frei!



Volkslied, ca. 1790

bearbeitet von



Hoffmann von Fallersleben 1841

https://youtu.be/yP4Tb1F1pGo



Erläuterungen, Hintergrundinformationen, Bedeutung, Ursprung

Das Freiheitslied "Die Gedanken sind frei" ist ein politisches Lied. Sein Ursprung geht auf das Ende des 18. Jahrhunderts zurück, also auf die Zeit der Unterdrückung durch absolutistische Herrscher, von denen es innerhalb des Deutschen Bundes viele gab. Im Gefolge der Französischen Revolution wuchs daher auch in den zersplitterten deutschsprachigen Gebieten – ein "Deutschland" gab es noch nicht – der Wunsch nach physischer, geistiger und politischer Freiheit bei staatlicher Einheit.

So entstand in diesem historisch-politischen Klima z. B. Schillers Drama "Don Carlos" (Don Karlos) aus den Jahren 1787/88 mit der berühmten Forderung des Marquis von Posa an König Philipp II, sich diesem zu Füßen werfend: "Gehn Sie Europens Königen voran. Ein Federzug von dieser Hand, und neu erschaffen wird die Erde. Geben Sie Gedankenfreiheit." (III, 10). Auch Schillers spätes Drama "Wilhelm Tell" (1804) ist Ausdruck dieses starken Willens nach Freiheit und Einheit ("Wir wollen sein ein einzig Volk von Brüdern, | In keiner Not uns trennen und Gefahr. | – Wir wollen frei sein, wie die Väter waren, | Eher den Tod, als in der Knechtschaft leben." II, 2).

Begleitet von dem Bestreben weiter Teile der deutschen Akademikerschaft, v. a. der Burschenschaften, nach einem einheitlichen deutschen Nationalstaat, erreichte der Freiheitsdrang in den Jahren des sog. Vormärz und der Revolution von 1848 einen vorläufigen Höhepunkt. In dieser Zeit wurde die Grundeinstellung des späteren Germanistik-Professors Heinrich Hoffmann von Fallersleben ganz entscheidend geprägt. Selber in Preußen erheblich von politischen Repressionen betroffen, nahm sich Hoffmann von Fallersleben auch des Volksliedes "Die Gedanken sind frei" an. Die heute verbreitetste Textfassung entstammt seiner Bearbeitung.

Wie häufig bei Volksliedern gibt es auch von diesem Text Varianten. Aus studentischen Kommersbüchern stammt eine wesentlich später verfasste ausgesprochen dümmlich-naive fünfte Strophe ("Ich liebe den Wein, mein Mädchen vor allen ...", oft auch als dritte Strophe aufgeführt), die dem Freiheitscharakter dieses Liedes ganz und gar nicht angemessen ist. Doch auch Inhalt und Sprache der so ganz unpolitischen und gar nicht trotzig-kämpferischen oben wiedergegebenen vierten Strophe legen die Vermutung nahe, dass sie ebenfalls nachträglich (1841 von dem romantisierenden Burschenschafter Hoffmann v. F.?) zu den drei anderen Strophen hinzugefügt wurde.

In die gleiche historische Kategorie von politischen Liedern gehört das – aus Unkenntnis der geschichlichen Zusammenhänge heute vielfach völlig missverstandene – "Lied der Deutschen", welches Hoffmann von Fallersleben 1841 im englischen Exil auf der Insel Helgoland schuf. Es sollte ebenfalls die große Sehnsucht der damaligen Jugend nach Freiheit und Einheit ausdrücken und bedeutete keineswegs den Ruf nach einer Vormachtstellung Deutschlands in Europa oder der Welt.

(Anm. d. Hrg.)
Ik zit eerlijk gezegd hier niet op zo'n ellenlang verhaal in het Duits te wachten. Het is tenslotte een Nederlands forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 26 maart 2017 @ 18:08:

Ik zit eerlijk gezegd hier niet op zo'n ellenlang verhaal in het Duits te wachten. Het is tenslotte een Nederlands forum.



De gedachten zij vrij



De gedachten zijn vrij, wie kan ze beletten?

Ze ijlen voorbij naar eigene wetten.

Geen mens kan ze raden, of grijpen of schaden.

Hoe sterk hij ook zij, de gedachten zijn vrij!



Ik denk wat ik wil, wie zal `t mij verbieden.

Mijn denken gaat stil, waarheen het wil vlieden.

Mijn wens en verlangen neemt niemand gevangen.

Hoe sterk hij ook zij, de gedachten zijn vrij!



En als men mij sluit in donkere kerker,

dan lach ik ze uit, mijn geest is toch sterker.

Hij breekt onverdroten, de grendels en sloten

en werpt ze terzij, de gedachten zijn vrij!





"De gedachten zijn vrij" is de Nederlandse vertaling van Cobi Schreijer “Die Gedanken Sind Frei”, een heel oud Duits volkslied. Dit lied vindt zijn oorsprong in de periode van de boerenoorlogen in Duitsland rond 1500. Het is één van de eerste protestsongs, een aanklacht tegen censuur en controle. Het werd gezongen in de concentratiekampen tijdens de Tweede Wereldoorlog, en het werd verboden door Hitler. Een lied dat prachtig past bij de nacht van de Vrijheid.



Et voilà, PIENTJEXXXX
quote:heidelberg schreef op 26 maart 2017 @ 18:16:

[...]





De gedachten zij vrij



De gedachten zijn vrij, wie kan ze beletten?

Ze ijlen voorbij naar eigene wetten.

Geen mens kan ze raden, of grijpen of schaden.

Hoe sterk hij ook zij, de gedachten zijn vrij!



Ik denk wat ik wil, wie zal `t mij verbieden.

Mijn denken gaat stil, waarheen het wil vlieden.

Mijn wens en verlangen neemt niemand gevangen.

Hoe sterk hij ook zij, de gedachten zijn vrij!



En als men mij sluit in donkere kerker,

dan lach ik ze uit, mijn geest is toch sterker.

Hij breekt onverdroten, de grendels en sloten

en werpt ze terzij, de gedachten zijn vrij!





"De gedachten zijn vrij" is de Nederlandse vertaling van Cobi Schreijer “Die Gedanken Sind Frei”, een heel oud Duits volkslied. Dit lied vindt zijn oorsprong in de periode van de boerenoorlogen in Duitsland rond 1500. Het is één van de eerste protestsongs, een aanklacht tegen censuur en controle. Het werd gezongen in de concentratiekampen tijdens de Tweede Wereldoorlog, en het werd verboden door Hitler. Een lied dat prachtig past bij de nacht van de Vrijheid. De oorspronkelijke Duitse tekst staat hier onder, en is ook te beluisteren.



Et voilà, PIENTJEXXXXIk had de tekst wel begrepen hoor, ooit eens eindexamen Duits gedaan. Ik hou alleen niet van die lappen overgenomen tekst.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 26 maart 2017 @ 18:18:

[...]





Ik had de tekst wel begrepen hoor, ooit eens eindexamen Duits gedaan. Ik hou alleen niet van die lappen overgenomen tekst."Das Leben ist kein Wunschkonzert" , maar we gaan wel erg off topic nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:Beijtje schreef op 25 maart 2017 @ 18:19:

[...]





Dus? Alsof hij geeft om de Turken buiten Turkije...ze moeten toch op hem stemmen tijdens het referendum
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 26 maart 2017 @ 13:29:

http://turksemedia.nl/eer ... aten-onzin-turkije-fotos/



Geweldige mensen !!!

En door wie wordt deze site gefinancierd?



http://turksemedia.nl/rut ... ije-om-vastzetten-consul/

De Turkse premier Binali Yildirim heeft laten weten dat premier Mark Rutte zijn excuses heeft aangeboden wegens het vastzetten van de Turkse zaakgelastigde en de Turkse consul-generaal, zaterdagavond in Rotterdam.



Yildirim gaf dat rechtstreeks aan tijdens een tv-interview, uitgezonden door meerdere Turkse tv-zenders. “De premier heeft [mondeling] zijn excuses aangeboden tijdens ons telefoongesprek. Hij gaf aan dat het vastzetten van onze plaatsvervangend ambassadeur en consul-generaal per ongeluk is gebeurd”, vertelde de Turkse premier.



Yildirim gaf dat antwoord op de vraag van de tv-presentator waarom Turkije Nederland niet voor het Internationaal Gerechtshof in Den Haag sleept maar er een zaak van maakt bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.



Dit zegt voldoende over het waarheidsgehalte van deze site.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 26 maart 2017 @ 15:49:

[...]





Turkije is gewoon een geweldig land. Of je een hoofddoek draagt, een sluier of rondloopt in een bikini, het kan en mag allemaal. Of je een een homo bent of hetero, een soeni, Sjiet, christen of aleviet. Iedereen is gelijk.



I love my Turkey Waarom woon je er dan nog niet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven