Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?







We komen trouwens hier vandaan.
quote:catharina1000 schreef op 25 maart 2017 @ 20:40:

[...]





Ik ben blij met een topic met eensgezinden in een wereld waar de zon en zomer liefhebbers in de meerderheid zijn. Het spijt me voor je, maar ik kom hier lekker klagen en jammeren als ik daar behoefte aan heb



Oh je doet maar hoor, we leven tenslotte op een vrij forum.



Maar kom mij alsjeblieft niet vertellen dat ik dit topic vast niet gelezen heb, dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 25 maart 2017 @ 16:16:

[...]





Mens, ik heb het topic zelf geopend, en de twee voorgaande edities ook .



Maar dit eeuwige geklaag en gejammer was nou ook mijn bedoeling weer niet.Op het ''andere'' topic wordt ook veel geklaagd, en ook veel meer geschreven sinds vorig jaar. Dat jij van 20 graden houdt, prima, maar ga anderen dan niet aansporen niet erom te zeuren, je hebt dit topic zoals je al zegt nota bene zelf geopend! Of ben je overgestapt ofzo?
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
quote:sebastiaan1234 schreef op 25 maart 2017 @ 21:48:

[...]





Op het ''andere'' topic wordt ook veel geklaagd, en ook veel meer geschreven sinds vorig jaar. Dat jij van 20 graden houdt, prima, maar ga anderen dan niet aansporen niet erom te zeuren, je hebt dit topic zoals je al zegt nota bene zelf geopend! Of ben je overgestapt ofzo?



Overgestapt?



Doe niet zo raar. Jij maakt er altijd nog een spelletje 'hullie tegen zullie' van he.



Weet je, van mij mag iedereen hier zeuren wat ie wil. Moet je mij hier straks horen zeuren, als het 's nachts 25 graden is en ik mijn bed uit drijf. Maar ik kan het prima verdragen als iemand hier komt schrijven dat ie het juist heerlijk vindt om 's nachts zijn bed uit te drijven. Dan ga ik echt niet lopen te huilen dat diegene dit topic nog maar eens goed moet doorlezen, of dat ie zeker 'overgelopen' is naar het 'andere kamp'. Het idee alleen al dat er 'kampen' moeten bestaan over zoiets onbeïnvloedbaars als het weer vind ik meer dan bespottelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg ook niet dat je niet snapt dat er mensen zijn die niet goed tegen zacht lenteweer kunnen, maar als je ons erop aanwijst dat we teveel onnodig klagen, beweer je iets wat nergens op slaat. Ik zette ''andere'' in aanhalingstekens, omdat ik het ook nogal stom vind om twee ''groepen'' te creëren (ook niet mijn bedoeling). Ik vond je vorige berichten nogal raar, aangezien je het topic zelf geopend hebt en daarin zegt dat we mogen mopperen wat we willen, maar daarna toch mensen afkraakt omdat we zogenaamd ''teveel jammeren''. Geen probleem als je van 20 graden houdt, maar ga dan niet zeggen dat je dan niet mag zeuren, omdat het niet echt heet ofzo is. Ik had het over overgestapt zijn, omdat ik je weleens op het topic Zomerliefhebbers schrijven verder zie en daarin warm weer de lucht in prijst. Niet dat ik daar wat tegen heb, maar ik vind het een beetje apart om daarna dit soort berichten te plaatsen..
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Goh, je houdt me wel in de gaten he?



Doe me eens een linkje dan, van een bericht waarin ik letterlijk zeg dat jullie niet mogen zeuren.



Ik heb alleen gevraagd wat er dan mis is met de zon. Dat snap ik namelijk oprecht niet. Moest die zon er morgen mee stoppen, dan konden we hier mooi gaan kakken met zijn allen.
Ok wow. Deze discussie is jammer. Kan het gewoon ontopic? Niet iedereen is tot op het bot zomer/zon hater maar kunnen juist wel van wat zon en warmte genieten. Maar kunnen, als het dan toch winter moet zijn, ook genieten van de dingen die daarbij horen zoals de gezelligheid met kaarsjes, erwtensoep, rijp aan de planten etc (heb liever een echte mooie winter dan 10 graden met regen,zo deprimerend). Dus ja, ook mij zie je soms in beide topics.



En dan nu OT? Ik ben hier weer voorlopig weg trouwens want ik ben erg blij met de lente en baal van de frisse wind waardoor ik nog altijd ijsklomp voeten heb. Dat zal ik verder in het andere topic ventileren. Aju.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier eerlijk gezegd ook niet meer zoveel zin in, die ruzies die continu hier ontstaan. Ik weet niet of ik nog veel berichten ga plaatsen in de toekomst. Het begon leuk, maar het is me in de tussentijd opgevallen dat je continu elkaar ''aan wil vallen'' en volgens mij is dat in de tijd dat ik nog niet actief was ook gebeurd. Blijkbaar kunnen veel mensen het toch niet accepteren dat er ook mensen zijn die niet zo van de zon en de warmte houden.. ik vind het overigens vervelend dat de zon al bijna drie weken continu schijnt, ook al valt er weinig aan te veranderen. Maar mijn excuses dat ik zo aanvallend reageerde.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Ik vind het ook jammer dat we op dit kleine stukje van het forum zelfs niet meer echt ongegeneerd kunnen klagen en eerlijk kunnen zijn over onze moeite met zomer/zon/warmte. Ooit járen geleden begon dit topic met heel veel herkenning (Hier, ik lees het nog weleens) maar op een of andere manier kunnen mensen het gewoon niet begrijpen en niet hebben. Gun ons alsjeblieft ons 'ding'. (En nee, ik heb het niet alleen over Lady Voldemort, maar er zijn vaker 'wij-zij' discussies geweest op dit topic, en ik hoop dat dat deze zomer zoveel mogelijk achterwege blijft).



Anyway; de slechte helft van het jaar is weer aangebroken, ik heb er moeite mee, baal ervan, en zal blij zijn als de wintertijd weer ingaat. Hoop dat gelijkgestemden dit topic gewoon nog blijven vinden en gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:sebastiaan1234 schreef op 26 maart 2017 @ 11:50:

Ik heb hier eerlijk gezegd ook niet meer zoveel zin in, die ruzies die continu hier ontstaan. Ik weet niet of ik nog veel berichten ga plaatsen in de toekomst. Het begon leuk, maar het is me in de tussentijd opgevallen dat je continu elkaar ''aan wil vallen'' en volgens mij is dat in de tijd dat ik nog niet actief was ook gebeurd. Blijkbaar kunnen veel mensen het toch niet accepteren dat er ook mensen zijn die niet zo van de zon en de warmte houden.. ik vind het overigens vervelend dat de zon al bijna drie weken continu schijnt, ook al valt er weinig aan te veranderen. Maar mijn excuses dat ik zo aanvallend reageerde. Grappig, we wonen in hetzelfde land, dat toch niet zo heel uitgestrekt is, maar ik heb helemaal niet het idee dat de zon al 3 weken schijnt. Zal wel iets zijn met glas half vol/ half leeg. Zonder uit te zoeken voor wie het vol of leeg is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:jellybelly schreef op 26 maart 2017 @ 12:27:

(En nee, ik heb het niet alleen over Lady Voldemort, maar er zijn vaker 'wij-zij' discussies geweest op dit topic, en ik hoop dat dat deze zomer zoveel mogelijk achterwege blijft).







Maar lieverd, dat doen de die-hard zomerhaters zelf toch ook? Neem nou zo'n Sebastiaan, die lichtelijk beschuldigend vraagt of ik ben 'overgestapt' omdat ik per ongeluk een keer in het 'andere' topic heb geschreven dat ik wel kon genieten van het warme weer. Hoogverraad inderdaad, en foei!



Als je de topictitel goed leest zie je dat dit topic (net als de voorgangers) bedoeld is voor zomerhaters en winterliefhebbers, niet alleen voor mensen die van april tot oktober helemaal van de rel zijn vanwege die nare zon, die overigens de afgelopen weken vaker niet heeft geschenen dan wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 26 maart 2017 @ 12:50:

[...]





Grappig, we wonen in hetzelfde land, dat toch niet zo heel uitgestrekt is, maar ik heb helemaal niet het idee dat de zon al 3 weken schijnt. Zal wel iets zijn met glas half vol/ half leeg. Zonder uit te zoeken voor wie het vol of leeg isTwee weken zou ook kunnen, op een weekend na. Ik woon in Friesland, hier is het niet zo warm momenteel als zuidelijke provincies (er zit echt een verschil tussen nu!), maar wel heel zonnig. Vandaag is overigens wel de eerste dag deze week waarbij de zon niet de hele tijd te zien is. Maar het weer in Nederland is erg wisselend, zowel temperatuur als zon, neerslag enz. Dus daar zou het misschien wel aan kunnen liggen.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 26 maart 2017 @ 14:13:

[...]





Maar lieverd, dat doen de die-hard zomerhaters zelf toch ook? Neem nou zo'n Sebastiaan, die lichtelijk beschuldigend vraagt of ik ben 'overgestapt' omdat ik per ongeluk een keer in het 'andere' topic heb geschreven dat ik wel kon genieten van het warme weer. Hoogverraad inderdaad, en foei!



Als je de topictitel goed leest zie je dat dit topic (net als de voorgangers) bedoeld is voor zomerhaters en winterliefhebbers, niet alleen voor mensen die van april tot oktober helemaal van de rel zijn vanwege die nare zon, die overigens de afgelopen weken vaker niet heeft geschenen dan wel.Weet je, ik heb geen zin meer om met jou te discussiëren, als je zo gaat doen. Laat ons gewoon lekker ons ding doen!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
quote:Lady_Voldemort schreef op 26 maart 2017 @ 14:13:

[...]



Als je de topictitel goed leest zie je dat dit topic (net als de voorgangers) bedoeld is voor zomerhaters en winterliefhebbers, niet alleen voor mensen die van april tot oktober helemaal van de rel zijn vanwege die nare zon, die overigens de afgelopen weken vaker niet heeft geschenen dan wel.

Ik weet heel goed hoe dit topic oorspronkelijk bedoeld is, want ik was een van de eersten van de partij in het eerste topic (met een andere nick). Heb het net nog even doorgelezen, en ja, daar waren de meesten dus wel helemaal van de rel tussen april en oktober en hadden we veel steun aan elkaar.



Echt, ik snap niet dat het zo moeilijk te vatten is dat een tegengeluid op dit soort topics gewoon op zijn zachtst gezegd onlogisch is. Het staat nota bene op Psyche. Daar ga je op andere topics, bijvoorbeeld over smetvrees (ik noem maar iets), toch ook niet tussendoor posten dat het allemaal maar aanstellerij is en dat een dagje je rommel laten staan hartstikke fijn is.

Een wat luchtiger geluid mag best, maar als er op dit topic al geen ruimte is voor die hard-geklaag en eerlijk zijn over je (voor de massa) aparte issues, dan weet ik het ook niet meer.
quote:Lady_Voldemort schreef op 24 maart 2017 @ 19:57:

[...]





Lekker toch, twintig graden? Ik verheug me erop hoor.



Als het nou veertig was, ja dan. En wat is er mis met de zon?

Ik bedoel een post als dit. Kom op, waarom zou je dit posten in een topic voor/door zomerhaters? Of dat nou een psychische of lichamelijke, of welke oorzaak dan ook heeft, voor ons is het een serieus probleem.



Maar dit is het laatste dat ik erover wil zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Twintig graden is ook bij lange na niet zo erg als een hittegolf met een graad of zes en dertig.



Maar voor mij is het de voorbode von weer een heel seizoen met hooikoorts, slecht kunnen slapen, opgezwollen en pijnlijke voeten, geluidsoverlast, verminderde energie, lange dagen, isolatie omdat ik veel binnen zit en niet meer kan wat ik vroeger kon, de jubelstemming van een groot deel van de andere mensen, extra fysieke pijn en nog een hele lijst aan andere narigheid.



Het is gewoon een seizoen waar ik niet echt naar uitkijk en zoals sommige mensen aftellen naar het begin van de lente ben ik al weer aan het aftellen tot het begin van de herfst. Het seizoen waarin ik me weer mens begin te voelen en alle leuke en gezellige feesten en zaken weer in aantocht zijn.



Onbegrip van mensen vind ik nog niet eens het ergste, wel de oordelende meningen die ik eigenlijk het liefst eerst vooraf zou zien worden gegaan door een vraag.



Ik begrijp mensen met een winterdepressie echt voor geen meter maar ga er gewoon van uit dat zij zich net zo rot voelen in de winter als ik in de zomer.



En ja, ik vind het heel prettig om mensen tegen te komen die er net zo 'afwijkend' over denken als ik omdat we toch in de minderheid zijn en het gewoon fijn is om af en toe lekker met elkaar te kunnen mopperen zoals dit in het 'verleden' ook kon!
It's hip(ster) to be square!
Hee Hipster, loop jij hier nog steeds rond? Wat leuk om je weer eens te lezen!



Wat jij schrijft snap ik trouwens helemaal hoor. En voor een deel onderstreep ik het ook: de dikke voeten, de herrie 's avonds terwijl je de volgende dag om vier uur op moet en dus graag een potje zou willen slapen, het gedrijf 's nachts, voor mij hoeft het ook niet. Daarom heb ik ook altijd met enige regelmaat meegeschreven in dit topic, om op die aspecten van de zomer eens lekker te kunnen mopperen. En ik kan me helemaal voorstellen dat het nog veel vervelender wordt als je chronisch ziek bent, en dat je 'temperatuurgrens' dan wellicht ook lager ligt dan die van mij.



Maar dat eeuwige verongelijkte gedoe snap ik dus niet. Dat mensen oprecht boos worden als iemand anders het wel lekker weer vindt tijdens een hittegolf en dat ze gaan zitten uitrekenen hoe veel mooie dagen de Zomermensen al gehad hebben en op hoeveel mooie dagen de Wintermensen dus nog recht hebben, daar snap ik allemaal geen reet van.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Lady_Voldemort schreef op 26 maart 2017 @ 18:00:

Hee Hipster, loop jij hier nog steeds rond? Wat leuk om je weer eens te lezen!



Hi Lady!



Ik lees altijd mee maar ben gewoon niet altijd in de mood om te reageren, veel te vermoeiend



Ik zie dat verongelijkte gedrag maar als een uiting van frustratie die ik heel goed begrijp; ieder gaat er natuurlijk anders mee om hé en waar kun je nu wel ongegeneerd mopperen over mooi weer behalve hier op het Viva forum?



Ik moet zeggen dat het forum - op hele hete dagen - de enige manier van contact is voor mij omdat ik dan verplicht binnen zit en dan is het toch wel lekker om gelijkgestemden tegen te komen.



Geniet van het lekkere lenteweer volgende week LV en zolang er nog een fris windje waait ga ik ook nog wat vitamine D opdoen!
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
quote:hipstercat schreef op 26 maart 2017 @ 17:41:

Twintig graden is ook bij lange na niet zo erg als een hittegolf met een graad of zes en dertig.



Maar voor mij is het de voorbode von weer een heel seizoen met hooikoorts, slecht kunnen slapen, opgezwollen en pijnlijke voeten, geluidsoverlast, verminderde energie, lange dagen, isolatie omdat ik veel binnen zit en niet meer kan wat ik vroeger kon, de jubelstemming van een groot deel van de andere mensen, extra fysieke pijn en nog een hele lijst aan andere narigheid.



Het is gewoon een seizoen waar ik niet echt naar uitkijk en zoals sommige mensen aftellen naar het begin van de lente ben ik al weer aan het aftellen tot het begin van de herfst. Het seizoen waarin ik me weer mens begin te voelen en alle leuke en gezellige feesten en zaken weer in aantocht zijn.



Onbegrip van mensen vind ik nog niet eens het ergste, wel de oordelende meningen die ik eigenlijk het liefst eerst vooraf zou zien worden gegaan door een vraag.



Ik begrijp mensen met een winterdepressie echt voor geen meter maar ga er gewoon van uit dat zij zich net zo rot voelen in de winter als ik in de zomer.



En ja, ik vind het heel prettig om mensen tegen te komen die er net zo 'afwijkend' over denken als ik omdat we toch in de minderheid zijn en het gewoon fijn is om af en toe lekker met elkaar te kunnen mopperen zoals dit in het 'verleden' ook kon! Dit had mijn tekst kunnen zijn... Ik vind het zo gerustellend dat er meer mensen zijn zoals ik. Ik ben dus niet gek...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
quote:jellybelly schreef op 26 maart 2017 @ 16:28:

[...]



Ik bedoel een post als dit. Kom op, waarom zou je dit posten in een topic voor/door zomerhaters? Of dat nou een psychische of lichamelijke, of welke oorzaak dan ook heeft, voor ons is het een serieus probleem.



Maar dit is het laatste dat ik erover wil zeggen.Dit bedoelde ik dus eigenlijk, maar ik kon er niet helemaal de goede woorden voor vinden. Ik vind 20 graden in de zomer niet erg, maar wel als het in maart al is; ik denk dat warmteliefhebbers 20 graden nu fantastisch zouden vinden, maar te koud voor in de zomer . Ik heb nooit echt gejubeld wanneer het warm was in de lente, wel wanneer het koud begon te worden in de winter. Maar goed, dit weer is wel weer een goeie reden voor mij om de voordelen van de herfst en winter in te zien
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 26 maart 2017 @ 18:00:

Maar dat eeuwige verongelijkte gedoe snap ik dus niet. Dat mensen oprecht boos worden als iemand anders het wel lekker weer vindt tijdens een hittegolf en dat ze gaan zitten uitrekenen hoe veel mooie dagen de Zomermensen al gehad hebben en op hoeveel mooie dagen de Wintermensen dus nog recht hebben, daar snap ik allemaal geen reet van.Dat is omdat het weerbericht zo ongelofelijk subjectief is tegenwoordig en afgestemd is op mensen die dol zijn op de zon en de zomer. En een feit is wel dat het de afgelopen decennia veel warmer dan normaal is, terwijl dat amper gecompenseerd wordt. En daar worden sommigen zo langzamerhand boos van, omdat het nu weer erg zacht is.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
quote:sebastiaan1234 schreef op 26 maart 2017 @ 21:14:

[...]





Dat is omdat het weerbericht zo ongelofelijk subjectief is tegenwoordig en afgestemd is op mensen die dol zijn op de zon en de zomer. En een feit is wel dat het de afgelopen decennia veel warmer dan normaal is, terwijl dat amper gecompenseerd wordt. En daar worden sommigen zo langzamerhand boos van, omdat het nu weer erg zacht is.



Boos worden omdat de natuur de warme dagen niet compenseert?

En 20 graden is 20 graden, ongeacht of het maart of juli is.



Heerlijk op het terras gezeten dit weekend, in het voorjaarszonnetje. Ik kan niet tegen temperaturen boven de 26 graden, nu geniet ik volop. Uit mn panty flippen omdat het voorjaar op gang komt kost me te veel energie. Klagen doe ik wel wanneer het echt zo ver is
Alle reacties Link kopieren
quote:tanteslankie schreef op 26 maart 2017 @ 20:37:

[...]





Dit had mijn tekst kunnen zijn... Ik vind het zo gerustellend dat er meer mensen zijn zoals ik. Ik ben dus niet gek...Nee hoor niet gek!
It's hip(ster) to be square!
quote:sebastiaan1234 schreef op 26 maart 2017 @ 21:14:

[...]





Dat is omdat het weerbericht zo ongelofelijk subjectief is tegenwoordig en afgestemd is op mensen die dol zijn op de zon en de zomer. En een feit is wel dat het de afgelopen decennia veel warmer dan normaal is, terwijl dat amper gecompenseerd wordt. En daar worden sommigen zo langzamerhand boos van, omdat het nu weer erg zacht is.



Laat dat weerbericht toch kletsen joh, van al die opwinding krijg je het alleen maar warmer.



En wat dat 'normaal' betreft: het is nu heel normaal weer hoor. Alleen de normen zijn veranderd. Daar kun je vreselijk boos om worden en compensatie eisen (bij wie dan?), maar het helpt je geen zier.
Alle reacties Link kopieren
[quote]sebastiaan1234 schreef op 26 maart 2017 @ 21:14:

[...]





Dat is omdat het weerbericht zo ongelofelijk subjectief is tegenwoordig en afgestemd is op mensen die dol zijn op de zon en de zomer.



Ik ben het met je eens Sebastiaan! Hoe vaak hoor je het niet: het wordt morgen heerlijk weer. Zon en 25 graden. En de dagen erna wordt het nog beter... blablabla. Laat ze gewoon neutraal zeggen wat de verwachting is en dan bepaal ik zelf wel of ik het fantastisch vind.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Het weerbericht na het nieuws vind ik niet eens interessant, duurt me veel te lang en het boeit mij niet eens wat voor weer het in de rest van Europa is.

Ik bekijk de weersvoorspelling in de krant of op internet. Dat is wellicht een tip, het scheelt weermannen-frustratie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven