Lijf & Lijn alle pijlers

+/-5kg afvallen, we gaan gezellig door

03-01-2014 17:17 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "



Gottya schreef ons uitgangspunt in de allereerste OP van +/- vijf kilo afvallen vanaf 12 april, wie doet er mee?:



Wil je meedoen met de tabel? Schrijf gezellig met ons mee, geef 2 weken achtereenvolgens je gewicht door op maandag hier op dit topic en als je BMI niet lager is dan 17,6 zet ik je gegevens in de tabel.



De bedoeling van de tabel is dat wij elke maandag ons gewicht én het verschil met het startgewicht vetgedrukt doorgeven voor de tabel.



Nuttige links:

Eetmeter (a.k.a. Eettrut)

Body Fat Pictures and Percentages

Weight Control Over The Holidays





Tabel 1

Naam 9 jan 16 jan 23 jan 30 jan 6 feb 13 feb +/- Doel 7.Sp 73,8 72,6 73,6 73,4 73,7 73,4 -2,6 75,0 8.Plukkie 63,3 63,3 63,0 60,0 9.Koolmeesje 77,0 75,5 75,4 76,2 75,2 -1,0 74,5 10.Matisse 64,5 66,0 65,0 60,0 21. Sapo 69,5 69,1 68,9 68,5 68,3 68,3 -1,8 68,0 22.Gisele B. BMI 17,6



Tabel 2

Naam Mtr Start 6 jan 2014! BMI 1 sep 2014 BMI +/- Doel 7.Sp1.77 76,0 73,4 23,4 72,5 23,1 -2,6 72,0 8.Plukkie 1.62 62,8 62,2 23,7 63,0 23,9 -0,6 60,0 9.Koolmeesje 1,76 88,0 88,0 28,4 73,5 23,7 77,0 10.Matisse 1.72 63,4 60,0 21. Ambition 1.72 68,0 62,0 22. Sapo 1.72 70,1 -0,3 68,0 21.Gisele B. 1.80 57,0 17,6



SP = Sophiepapa

Koolmeesje = Koolmeesje123



*N.B. Enig voorbehoud met betrekking tot het deelnemen in onze tabel is dat je BMI niet lager mag zijn dan 17,6.
Alle reacties Link kopieren
Vet goede mindset pinaco! Erkennen wat er minder goed ging en die informatie gebruiken om het volgende keer beter te doen en daar voorbereidingen voor te treffen!! Super :D
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Sapo, you made my day
Alle reacties Link kopieren
Mensen ik ga komende week helemaal geen toegevoegde suiker eten!!!

Ben toch de hele tijd gedroogde besjes en soms bittere chocolade etc aan het snaaien, nie goed voor vetverbranding, en ik vind het irritant om 's avonds steeds trek te hebben in iets zoets.

Over een week ga ik op vakantie en zie erg op tegen de heenreis qua vermoeidheid dus weekje nog gezonder eten kan daar ook vast een beetje bij helpen

Driedubbele motivatie dus! En vierde: totale afgang bij jullie als ik opgeef ;)



Mogelijke saboteurs: word miss ongesteld komende week (dan wordt het echt een fysieke strijd), zou met Date een ijsje gaan halen, miss gaat date niet door en wil ik mijn ongeduld wegsnoepen
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je je ongeduld wegsporten
Alle reacties Link kopieren
Apple: goed dat je naar de sportschool bent geweest en dat je een nieuwe baan zoekt! Dat laatste, daar zou ik wel een voorbeeld aan mogen nemen. Bij mij veroorzaakt mijn werk ook stress en daardoor vermoeidheid, waardoor ik te weinig beweeg.

Ben je inmiddels al weer een keer naar de sportschool gegaan?



Wandelen_afvallen: jij bent ook goed aan het sporten zeg! Waarschijnlijk bouw je daardoor ook spieren op, die weer gewicht toevoegen... dus misschien ben je 'in werkelijkheid' al nog meer afgevallen



Pinaco: Knap hoor dat je die 26 km gewandeld had.... ga je dit weekend weer wandelen? Goed dat je bewust wat meer gezonde dingen eet gaat eten.
Alle reacties Link kopieren
Sapo: Dus je gaat deze week geen toegevoegde suikers meer eten! Is die week vandaag al ingegaan? Wat eet je dan zoal? Ben ik wel benieuwd naar. Fruit mag wel? Succes in ieder geval, houd ons op de hoogte! En wat fijn dat je over een week al op vakantie gaat!



Ik heb mezelf nog niet beloond, is wel een goed idee maar ik weet nog niks. Een nieuw badpak is inderdaad wel een goed idee! Ik denk dat ik wat nieuwe sportkleding ga kopen, dat kan ik goed gebruiken en is toch ook leuker in een maatje kleiner.
Alle reacties Link kopieren
Plukkie: succes met de marathon!! Is dat dit weekend? Superknap, ik blijf het zeggen



Tja, en snoep in de auto... dat is misschien een volgend aandachtspuntje. Ik neem best wel vaak een appel of een boterham ofzo mee onderweg. Kan ik toch iets eten, maar dan is het gezond ipv snoep.
Alle reacties Link kopieren
Koolmeesje: weet je wat voor werk je beter zou bevallen? Een nieuw badpak klinkt als een mooi doel en een leuke beloning!



Ik heb morgen een tocht van 30 km gepland staan. Heb veel tips gekregen mbt eten, dus ben al braaf "koolhydraten aan het stapelen" (dat kan schijnbaar) & ga straks boodschappen doen voor morgen!



En dan maandag een sollicitatiegesprek. Spannend!!



Wat zijn jullie plannen dit weekend?
Alle reacties Link kopieren
Oeps, gisteren 1 koekje gegeten..! :$

Moet nog even wennen, hehe, gelukkig is het daarbij gebleven. De week is vrijdag ingegaan.



Ik wil vanmiddag of morgej nieuw topic openen, hoe zal ik die noemen? En wat moet er allemaal in de tabel? Ik vind zelf lengte en bmi nooit zo boeiend, iedereen is toch anders gebouwd en het gaat om het vetverlies toch, het verschil over de weken



Maar als jullie het er graag in willen, kan ik dat wel doen natuurlijk! Vooral voor titel wil ik input, want die kan niet meer veranderd



Zo, nu ga ik snel mijn ochtend workout doen want rammel van de honger, maar ontbijt pas daarna :p
Alle reacties Link kopieren
Wil iedereen die in de nieuwe tabel wil mij een pm sturen met volgende info, scheelt veel tijd als ik het niet allemaal hoef terug te zoeken:



Startgewicht, evt lengte, gewicht van afgelopen twee weken, streefgewicht



Tnx!
Alle reacties Link kopieren
Start 87 kg, Lengte 182 cm, Huidig 85,5 kg, Streef 80 kg



Ah, ik zie nu pm. Zal ik doen.



Edit: pm lukt niet, Sapo. Ik krijg een bericht terug dat je geen persoonlijk bericht wilt ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Oeps. Nu kan t wel!
Alle reacties Link kopieren
Hi Sapo, ik zal jou mijn gegevens ook in een pb sturen. Persoonlijk vind ik lengte en bmi wel leuk om erbij te vermelden in de tabel.



Wat de titel van het nieuwe topic betreft stel ik voor om de oorspronkelijke titel van SP zoveel mogelijk aan te houden, wellicht met een kleine wijziging zoals:



+/- 5 kg afvallen; we blijven gezellig doorgaan
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag 30km gelopen. Betere tijd dan normaal, heb er 5 uur en 38 minuten over gedaan. Zonder pauzes verder, alleen gestopt om te plassen Qua eten ging het beter, alleen wel érg hoor in calorieën.



Pb krijg je nog Sapo!
Alle reacties Link kopieren
Respect, Pinaco. Ik ben erg benieuwd hoe die 'gestapelde koolhydraten' uitwerken op je gewicht. Zelf loop ik iedere dag 6 km (in een uur) en heb geen idee hoeveel calorieën dat kost. Hoeveel extra koolhydraten eet je voor die 30 km?



Zelf heb ik drie lekker sportieve dagen gehad. Vier uur gegolfd op donderdag, een uur Pilates op vrijdag en een uur squash op zaterdag. Pilates is pittig, maar super voor de spieren. Langzamerhand begint de buik wat strakker aan te voelen. Ik ben me ook meer bewust welke spieren ik aanspan. Mijn houding is ook verbeterd. Ik krijg complimenten van eega en golfmaatje. Leuke stimulans!



Morgen meten, dan weet ik of al die inspanning ook doorwerkt naar de weegschaal.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een lekker weekend zeg



Uhm nou ik heb eergisteren 's avonds een flink bord pasta gegeten en gisteren stokbroodjes met beleg. Ik weet dus niet hoeveel extra... maar ik eet regelmatig koolhydraatarm, dus in dat opzicht heb ik er wel aan gedacht...
Alle reacties Link kopieren
Sapo, ik heb jou een pb gestuurd, ben benieuwd of het is aangekomen.



Morgen wegen! Ben erg benieuwd. Ik heb weinig gesnoept maar ook weinig bewogen. We zullen het zien.



Mijn doelen voor deze week:



- 2x sporten

- 4x wandelen

- Maximaal 2x snoepen





Succes allemaal weer de komende week!
Alle reacties Link kopieren
Gewicht: 85 = -0,5
Alle reacties Link kopieren
Veel bewogen, veel gegeten, nog steeds opgeblazen: 68,8. +0,5 dus geen ramp & vol goede moed de komende week in!
Alle reacties Link kopieren
@Pinaco, balen dat werk zo energievretend kan zijn. Wel herkenbaar hoor, maar altijd balen dat zich dat dan uit in meer eten. Heb dat helaas ook. Te weinig eten tijdens lange wandelingen is inderdaad niet goed, maar zo zie je maar weer, aldoende leert men. Soms moet je het eerst ervaren, als je nog niet eerder zo’n afstand hebt gelopen is het ook niet te bedenken hoeveel eten je nou echt nodig hebt.

Te laat om je nog succes te wensen voor het sollicitatiegesprek denk ik, maar dan alvast de vraag: hoe is het gegaan?

Wat goed dat je 30 km gelopen hebt! Zo hé, gewoon 5 uur 38 gelopen! Goed zeg! Veel calorieën eten voelt misschien niet goed, maar je verbrand er ook veel! Je lichaam heeft het wel nodig! Wel balen van je +0,5, maar komt goed!



@Sapo, wow, een week helemaal geen toegevoegde suiker! Ben benieuwd hoe het je afgaat. Moet je daar dan trouwens veel voor laten van wat je normaal eet? Of valt het mee en komt het voor je neer op niet snoepen. Weet niet wat je verder normaal altijd eet. Wel goeie motivatieredenen heb je! Voor het nieuwe topic vind ik de titel die Koolmeesje aangeeft wel wat (+/- 5 kg afvallen; we blijven gezellig doorgaan). Ik zal je een PB sturen met mijn gegevens.



@Koolmeesje, dank je wel! De marathon is op 9 april. Minder dan twee weken nog! Begint nu wel te kriebelen, zeker omdat de verkeersborden van de afzetting hier al staan. Nu komt het wel heel dicht bij! Leuk idee om jezelf met nieuwe sportkleding te belonen! Van een maatje kleiner wordt je toch vrolijk! En dat motiveert gelijk! Dat snoep in de auto moet ik inderdaad vervangen, vorig jaar had ik wel al met weekendjes weg en vakantie dat vervangen door bijvoorbeeld snoeptomaatjes/fruit. Maar deze keer weer even terug naar de oude gewoonte. Aandachtspuntje voor de volgende keer!



@W_a, zo jij bent lekker sportief bezig! Wat fijn dat j het al merkt aan je houding en buik. Helemaal fijn dat je er ook complinten over krijgt dan zien anderen het dus ook! En weer een halve kg kwijt! Goed bezig!



In principe weeg ik altijd op zaterdag, toen woog ik 63,1 kg (+0,4 kg). Dat paste helemaal niet bij hoe ik me voelde. Ik heb vorige week een hele goede week gehad. Niet gesnoept en ik weet dat als ik dat een week (op doordeweekse dagen) doe, dat ik altijd in gewicht zak. Nu had ik het hele weekend best netjes gegeten. Ik heb in totaal 175 gram chocola gegeten, verdeeld over 2 dagen. Dat klinkt veel, maar ik eet normaal al snel 300-500 gram per weekend. Vanochtend dan nog maar een keertje gewogen en ik woog 62,5 kg! Dat past meer bij zoals ik me voel. Hier ben ik wel blij mee en dit motiveert mij om deze week door te gaan. Hoe meer ik nog kwijt raak hoe minder ik met de marathon hoef mee te zeulen. Een halve kg eraf is al 1,5 kg minder mee zeulen. Bij elke stap vang je namelijk 3 keer je lichaamsgewicht op. Uiteraard moet ik wel net als Pinaco opletten dat ik na deze week ook koolhydraten moet stapelen. Hopelijk heft dat dit resultaat dan niet weer op. Maar goed als dat zo is, dan is dat gewoon even belangrijker. Na de marathon is dat weer voorbij.

Voor in de tabel zal ik wel mijn gewicht van zaterdag opgeven, omdat dat mijn vaste weegdag is. Anders kan ik gewoon steeds kiezen welk gewicht gunstiger is voor in de tabel. Dat is denk ik ook niet handig.

Succes weer deze week allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@Sapo; Heb je een pb gestuurd hoor. En wat knap dat je een week zonder toegevoegde suikers gaat doen. Lijkt me heel veel uitzoek werk maar ook wel heel nuttig want zo kom er wel achter waar de verborgen suikers inzitten en wat je beter wel/niet kunt nemen. Ik ben benieuwd naar je week!

@Koolmeesje; Ja ik ben vrijdagochtend weer geweest. Ging hartstikke goed, was zelfs leuk. Was met 2 collega's/vriendinnen en de tijd vloog voorbij. Ik voel me inderdaad echt heel goed bij het solliciteren en het loslaten van mijn huidige baan. Er is een last van mijn schouders af. Ik ben er nog niet maar het is een hele stap vooruit. Wat doe jij voor werk?

@Pinaco; Succes met je sollicitatiegesprek vandaag! En wat knap dat je weer zo'n eind gelopen hebt zeg.

@Plukkie; Wat fijn dat je weegschaal die 62,5 aangaf! Ik heb niet zoveel verstand van dat koolhydraten stapelen of trainen voor een marathon maar ik kan me voorstellen dat elke halve kilo eraf heel fijn is om niet mee te hoeven nemen op zo'n zware beproeving.



Ik was enorm teleurgesteld dit weekeind.. Ging op de weegschaal staan en +0,5 kg... Ik snapte er niks van. Op dat soort momenten denk ik; waarom doe ik dit eigenlijk?! Ik kap ermee.. Maar heb mijn vriendin gebeld (zij doet een opleiding voedingsleer) en zij heeft het een en ander uitgelegd hoe dit kon komen. Heb vorige week heel weinig gegeten door de stress op het werk (max 800kcal per dag) en de afgelopen week 'gewoon' 1800 kcal per dag. Ze vertelde dat het lichaam dan na zo'n week opeens alles wil vasthouden als er meer binnenkomt. Nu maar hopen dat het daar inderdaad door kwam en nu weer met goede moed verder gaan en dan hopen dat de weegschaal volgende week een leuker getal aangeeft.
Alle reacties Link kopieren
67.7 kg das -0.1 haha



Ga straks rest lezen en nieuw topic openen!
Alle reacties Link kopieren
Koolmeesje, klinkt als een heel goed en overzichtelijk plan voor deze week. :D



W-a, lekker bezig! Ga zo door. Het klinkt alsof je er ook erg van geniet, en je het sporten niet tegen heug en meug doet, dat is denk ik al een heel goed teken voor verder succes.



Pinaco, lekker bezig met die training! Ja die halve kilo erbij is vast niet allemaal vet, niets van aantrekken en gewoon doorgaan met wat je van plan was, geen zorgen!



Plukkie, jij gaat ook lekker! Heel veel succes met de laatste loodjes van je training!



Apple, geen zorgen hoor! Het is normaal dat gewicht schommelt. De uitdaging is om een gezond leven te vinden dat je extra energie geeft in plaats van neemt, dus zelfs als je gewicht stijgt de moeite waard blijft om 'vol te houden' omdat het je ook een goed gevoel geeft :D Nu geeft chocolade ook wel een goed gevoel ;) maar bijv de verslaving aan snoep niet. Misschien helpt het om een tweede motivatie te vinden voor meer beweging / gezonder eten, naast het afvallen? Een sportief doel of je fitter voelen of beter slapen bijv. Dan komen dit soort tegenslagen van de weegschaal misschien minder hard aan



Over de toegevoegde suiker: het komt er bij mij op neer dat ik eigenlijk geen zoetigheid meer eet, want ik kook alles altijd zelf. Ik bak ook mn eigen brood (in machine hoor, 5min). Heb tot nu toe nog geen labels moeten lezen. Heb ik eerder wel meer gedaan hoor. Mijn enige uitzondering, ook toen ik een keer 2 maanden dit deed, is een heel klein scheutje ketjap. Maar verder kruid en kook ik alleen met pure producten, heb ik altijd al gedaan, weet niet beter eigenlijk, haha. Ik vind alles uit potjes en zakjes echt niet te eten namelijk :p Ik doe het vooral om die trek s avonds weg te krijgen, want die heb ik lang niet altijd en ik vind het super irritant. Weet niet of 1 zo'n weekje werkt maar het is sws wel goed, dus ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik woog 74,0 kg. Dat is -0,1 kg.



Het gaat goed!



Later reageer ik meer, nu eerst wandelen
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa er is een nieuw topic! Pfff wat een werruk nog zeg ;)



Ik stuur je allemaal per pb de account gegevens. Het leek mij wel fijn om die niet direct in te post te zetten, want dan kan echt elke dronken puber onze mooie tabel verpesten :p



Voel je vrij om het verder ook nog aan te passen, bijv als iemand die links met tips uit deze OP erin wil.



Ook weet ik zelf nooit zo goed wat ik met de +/- kolom aanmoet. Per week? Totaal? Vanaf wanneer dan? heb ik dus ook open gelaten, doe ermee wat je wil



Ps. O het lukt nu niet, ga eerst ff koken heb honger! Pb jullie later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven