het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie deel 4

07-11-2015 14:59 3198 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier spreken we over de spannende periode na de eisprong, en de dagen voor de menstruatie, en soms helaas ook na een miskraam.



Hier kan je alles delen, symptomen, angsten, advies en steun aan elkaar.



Veel meiden schrijven kort mee, maar de meeste meerdere rondes!



Succes allemaal en op naar een hele boel nieuwe zwangerschappen!
Hoi dames!



Na lange afwezigheid toch weer eens aangemeld. Zou graag meeschrijven hier!



Eind februari na 11 jaar gestopt met de pil omdat wij (vriend 27, ik 26) ook willen gaan voor een eerste kindje. Heb vrijwel gelijk op 16 maart een positieve ovulatietest gehad. Heb een ovulatietest gekocht omdat ik gewoon benieuwd was of ik hem na de pil kon vinden. Wij hebben diezelfde dag en 2 dagen daarna seks gehad. Nu zit ik dus rond de 5dpo als ik mij niet vergis en heb al een aantal dagen wat krampen onder in mijn buik. Voor de rest de heletijd wel een weeïg gevoel, supermoe, gevoelige en gespannen borsten en ben sinds eergisteren ook met vlagen duizelig. Ook wat vaker hoofdpijn maar dat heb ik normaal ook.



Moet dus nog 9 dagen wachten en dan nog weet ik niet of het wel klopt, aangezien ik net pas gestopt ben met de pil en totaal geen idee heb of ik een regelmatige of onregelmatige cyclus heb.



Hopelijk bij jullie snel positief nieuws, heb het hele topic doorgelezen en hoop echt dat degene die al langer bezig zijn snel een positieve test in handen hebben!
Hai allemaal,



Kan ik naast jullie komen zitten? Wij zijn sinds vorige maand "actief" bezig met zwanger worden. We hebben al 1 zoontje van 3 jaar. Helaas duurde dat 2 jaar en zijn we in de medische molen terecht gekomen. Gelukkig wel spontaan zwanger en geen oorzaak kunnen vinden. Ik merk nu dat ik er bij maand 2 alweer heel erg mee bezig ben en alle kwaaltjes/klachten aan het opzoeken ben. Ik word echt gek van mezelf! Maar dan lees ik jullie verhalen en dan denk ik... er zijn nog zoveel meiden die exact hetzelfde doen als ik????????



Dit weekend is mijn nod en ik vind het weer rete spannend! Hoe houden jullie het hoofd koel?



Liefs
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe meiden.



Hoofd koel houden is volgens mij onmogelijk! Geduld is enige optie en proberen jezelf niet al te gek te maken (weet het...is moeilijk).



Hoop op veel geluk voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ook wij zijn inmiddels bezig met zwanger worden sinds deze maand. Ben al 2 jaar geleden gestopt met de pil dus ken mn cyclus inmiddels vrij goed. Heb (bijna zeker) gister mijn ovulatie gehad. 3 en 2 dagen ervoor gemeenschap gehad en op de dag zelf. Heel spannend dus deze komende twee weken. Ik heb het gevoel dat het te mooi om waar te zijn is om binnen een maand zwangen te zijn maar het kan natuurlijk maar zo.
@Puck, dat zou inderdaad het mooiste zijn maar lijkt voor mij ook eigenlijk te mooi om waar te zijn.



Gisteravond met vlagen ook misselijk, nog steeds een weeïg gevoel onder in mijn buik en gevoelige tepels. Hopelijk houdt mijn lichaam me niet onwijs voor de gek maar hier gelezen dat het wel vaker voor komt



Nog 8 dagen tot NOD...
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames! en gefeliciteerd Vienna! Wat een fijn nieuws!



Hier stap ik weer van het wachtbankje af, ongesteld geworden
Alle reacties Link kopieren
Jammer @Camomila!



@computersaysno, spannend hoor! Ik moet nog 13 dagen wachten tot ik eigenlijk ongesteld moet worden. Tussendoor lekker op vakantie dus ik heb fijne afleiding
@camomila, jammer zeg!!



@puck, fijne vakantie, die 2 weken zullen voor jou wel omvliegen
Alle reacties Link kopieren
Vienna wat een verrassing!

Welkom puck, leuke naam ;) (mijn roepnaam geweest tot ik 10 was) fijne vakantie!

Camomila wat balen weer :( op naar een vruchtbare lente!

Welkom kaatje, hoofd koel? Niet ik houd nu voor de 4e ronde mijn cyclus bij in een app, ook temp, ovu testen, baarmoederslijm en symptomen, zo kan ik terug kijken en vergelijken. Ik heb al 2 kinderen, de eerste een oepsje en de 2e lukte pas na een jaar. Nu in ronde 4 en vind het weer net zo spannend.



Vandaag 12 dpo en sinds gisteren veel meer last van mijn borsten dan afgelopen maanden, ik heb al testen in huis maar wil wachten tot zaterdag, maar ik vind het wel heel moeilijk.
Just do it
@vossenest ik ben ook 12dpo maar heb gelukkig geen drang om te testen. Mijn man is ook vrij nuchter hij vindt dat eerder testen ook onzin. Als je niet zwanger bent dan word je toch gewoon ongesteld?? Misschien heeft hij ook wel een punt. We maken onszelf misschien gek?

Ik hoop voor iedereen snel goed nieuws!!



Liefs
Alle reacties Link kopieren
@kaatje en @vossenest klopt het dat jullie bijna kunnen testen? Spannend hoor!



Ik ben op mn vierde dag na ovulatie en het wachten duurt lang. Ik ben opgestaan met karmpjes rond mn eileiders, geen idee wat dat betekent. Misschien niets, misschien zwanger of pre-menstruatie. Opeens ga ik erop letten. Normaal heb ik geloof ik niet echt die krampjes maar misschien ook wel. Ik heb vaak zere borsten vanaf ongeveer ovulatie en die heb ik nog niet. Maar ook dat is al wel 1x vaker gebeurd. Ik wil niet teveel hopen omdat in de volgende ronde ik niet thuis ben in vruchtbare periode en dan de teleurstelling groot is en ik de volgende periode ook waarschijnlijk niets kan. Afwachten nog anderhalve week.
@ puck, ik had mijn cyclus niet helemaal goed geteld ( alsof je er niet continue mee bezig bent..) en moest donderdag ongesteld worden. Tot nu toe nog niets. Wel aldoor het gevoel dat ik ongesteld ga worden. En enorme spierpijn in mijn bovenbenen! Verder geen last.

Ik hoop voor je dat het goeie voortekenen zijn. Ik weet alleen dat toen ik zwanger was van mijn zoon dat ik toen echt niets voelde en al die maanden ervoor voelde ik van alles... maar gelukkig is iedereen anders. Ik zal duimen



Xx



Ps: ik durf nog niet te testen..
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie Camomila en Vossenest! Het is echt een grote verrassing en besef het nog niet helemaal. Wel heel erg onzeker, maar probeer me niet te druk te maken.



Ik ga hier af en toe kijken, duim zo hard voor meer positief nieuws en babygeluk!
Alle reacties Link kopieren
@kaatje Spannend! Testen wanneer je er zelf klaar voor bent! Ik duim voor je.



@Vienna gefeliciteerd! Geniet ervan!
Helaas negatieve test... nog geen menstruatie. Maar ben gelukkig niet heel erg verdrietig ofzo.



Iedereen een fijne zondag verder xx
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag ochtend vroeg een negatieve test, tegen 10.00 ongesteld geworden... helaas vrijdag op zaterdag nacht flink beroerd geweest en heb ik gisteren op het feest van mijn man dus alsnog niet gedronken en ben ik vroeg naar bed gegaan :( jammer... maar ik zie wel een patroon, elke maand voor dat ik ongesteld word ben ik ziek...



(De iPad waar ik op typ heeft kuren en ik kan niet inloggen via Mn telefoon, ben ww vergeten en ik krijg geen. Mailtje binnen om te resetten, ik ga dus waarschijnlijk een nieuwe inlog maken)

Nieuwe ronde nieuwe kansen
Just do it
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer @kaatje en @vossenest
Jammer Kaatje en Vossenest! Hopelijk de volgende ronde meer geluk!



Hier nog 5 dagen tot NOD.. soms het gevoel dat ik gewoon ongesteld ga worden en soms denk ik, zou het dan toch.



@Vienna, snap je onzekerheid, maar probeer er vooral ook van te genieten!
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies! Al een poosje las ik hier alles mee, maar nu besloten om ook op het wachtbankje plaats te nemen...

In november 2016 ben ik gestopt met de pil, toen netjes ongesteld worden, december niet, januari en februari wel (normale cyclus 26 dagen), en in maart weer niet.. Ik hou mijn cyclus en ovulatie netjes bij in een app en ik moet als het goed is de 30ste weer ongesteld worden. Het wachten maakt me zo onzeker! Volgens mij moet mijn hormoonhuishouding gewoon weer netjes op gang komen, want ik heb wel allerlei kwaaltjes gehad wat zou kunnen wijzen op een zwangerschap, maar ik test iedere keer negatief.

Btw; gisteravond na de gemeenschap heb ik klein beetje bloed in een slijmpropje gehad, iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Gefeliciteerd vienna! Ik weet nog van mijn eerste zwangerschap dat ik ook aldoor zo onzeker was tot een week of 10. Achteraf vond ik het jammer dat ik niet zoveel van die periode had genoten. Maar ik snap je onzekerheid!

Jammer vossenest! Uiteindelijk gaat het lukken!!



Ik ben trouwens nog steeds niet ongesteld... heb getest met predictor ( was in de aanbieding). En gisteravond even gegoogled maar zie alleen maar vals positieve of vals negatieve recensies. Hebben jullie ervaring? Zal ik een nieuwe doen van cb? Of kruidvat? Of gewoon afwachten?



Welkom orchidee, afwachten is het moeilijkste. Ik ben ook nog steeds een manier aan het zoeken waardoor de laatste 2 weken wat minder spannend verlopen..



Liefs
Alle reacties Link kopieren
Ah ook een spannende tijd voor jou dus Kaatjevlaatje! Ik heb geen ervaring met predictor..

Ik heb gistermiddag nog bruine afscheiding gehad en vanochtend bij het afvegen ook, beetje tussen rood en bruin in..

Volgens google zou dit best innestelingsbloeding kunnen zijn gezien ook het moment van de maand, maar ik ga er maar niet van uit.
Alle reacties Link kopieren
Balen Kaatje en Vossenest. Sterkte!



Ik mag woensdag weer op het wachtbankje! Feest!
Lang meegelezen en nu maar besloten actief mee te schrijven.

Fijn om hier mijn ei (rare woordspeling ) kwijt te kunnen.

Geloof dat ik het er in mijn omgeving onbewust erg vaak over heb.

Weet niet precies hoe het werkt zo'n eerste post maar even in t kort.

Ik ben al jaren van de pil ed af omdat ik er naar van werdt. We gebruikte altijd condooms.

Sinds een hele lange tijd gebruik ik de ap 'mijn kalender'.

Ik ben vaak op de dag nauwkeurig ongesteld en dacht met mijn ovulatie ook.

Totdat ik ging testen. Steeds negatief. Heb ze nu van cb.

Het voelde zo ontzettend bizar en verwarrend.

De symptomen zijn aanwezig.

De ap zegt ook JA!

Behalve de test.

Voordat het een ellenlang verhaal gaat worden.

Iemand tips?

We zijn nu in ronde 2. Zou over een dag of 8 ongesteld moeten worden.

Die onzekerheid is echt killing.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,



Zoals mijn voorganger zegt: fijn om ergens je 'ei' kwijt te kunnen :-)

Hier besloten we in september dat we het tijd vonden voor een derde, een probleempje: ik was nog niet ongesteld geworden na de tweede, dus eerst nog een poosje geoefend in geduld. 2 januari voor het eerst weer ongesteld geworden (jeej). Daarna weer radiostilte... Alles maar een beetje op zijn beloop gelaten. Voor de eerste keer ongesteld in de weer met ovulatietesten, maar had vlak voor ik ongesteld werd een week lang (voor het eerst) positieve testen dat klopte dus niet helemaal. Daarna ook maar niet meer getest, vond het eerder verwarrend dan dat ik er wat aan had



Maar van de week dacht ik ineens hmmmm 'ik voel me zwanger'. Ben ontzettend moe, tranende droge ogen, verkouden, het gevoel alsof ik een steen in mijn maag heb, niet misselijk ofzo, maar een zwaar en opgeblazen gevoel, ik ben 2 kilo aangekomen (kom nooit zomaar aan, moet altijd redelijk mijn best doen om op gewicht te blijven, behalve als ik zwanger ben, dan ontplof ik in no-time, bij de tweede was ik 3 kilo aangekomen voordat ik een positieve test in handen had...) en afgelopen vrijdag heb ik een paar uur wakker geleden omdat ik zo'n last had van ongikrampen in buik en rug (maar uiteraard niet ongesteld, overigens heb ik hier maar heel zelden last van als ik werkelijk ongesteld wordt en dan maar heel licht, lig er iig nooit wakker van, maar tijdens de zwangerschappen wel vaak last van gehad)



Heb mijn ratio verteld om even een weekje aan te kijken om verkoudheid/griepje uit te sluiten, maar sinds de mogelijkheid tussen mijn oren zit, voel ik uiteraard iedere scheet



(weet dus uiteraard niet wanneer NOD zou moeten zijn, of hoe lang mijn cyclus is, of meer van die dingen die je als zwangere-to-be behoort te weten, maar die ik nooit meekrijg...)
Alle reacties Link kopieren
Hallo fietje,

Bij mij werkten die ovulatietesten ook niet zo goed. Denk dat het voor de een wel helpt en voor de ander niet. Soms zijn er redenen (pcos bv.) waarom ovulatietesten niet of minder betrouwbaar zijn.

Je zou eens kunnen proberen om een ronde te temperaturen. Misschien zegt dat meer.



Spannend Nena! Zou je niet een testje doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven