Vreemdgegaan

25-03-2017 15:12 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even voorstellen...ik ben een man van 30j, al 10j in een vaste relatie met ondertussen 2 kleine kindjes. Over enkele maanden zouden we ook trouwen.



Enkele maanden geleden ben ik op weekenduitstap geweest met collega's en heb ik iemand veel beter leren kennen. Veel activiteiten samen gedaan daar en het klikte eigenlijk geweldig goed tussen ons. Eigenlijk wist ik diep vanbinnen dat ik me op glad ijs begaf, maar hield mezelf voor dat met plezier maken niets verkeerd is. Op de laatste avond van het weekend (beiden wat gedronken) vertelt ze me dat ze twijfels heeft over haar huidige relatie en gevoelens begint te krijgen voor iemand die ze pas heeft leren kennen. Nogal impulsief heb ik haar toen gezoend maar mij meteen bedacht en gezegd ik dit echt niet kon maken... Na dat weekend wel erg veel berichtjes naar elkaar beginnen sturen en zo zelf toch meer en meer verliefd geworden...en uiteindelijk een maand later na een feestje bij haar blijven slapen. Daags nadien wou ik met haar over onze 'situatie' praten en bekent ze dat ze enorm goed overeenkomt met mij maar niet snel verliefd wordt en er van haar kant eigenlijk helemaal geen gevoelens zijn...was enkel voor plezier zei ze. Ergens moest ik opgelucht zijn want het houdt mijn leven veel simpeler (ik zie mijn vrouw ook echt wel graag), toch is mijn hart gebroken. Mijn vrouw heeft ondertussen ook door dat ik wel heel goed overeenkom met die collega maar vermijdt erover te praten - alsof ze het gewoon liever niet wil weten. Ik voel de drang om haar alles te vertellen maar ik ben heel zeker dat ze mij nooit zou vergeven als ze weet hoe ver het gegaan is...onze relatie is sowieso ten einde dan.



Ik ben ontzettend kwaad op mezelf dat ik mij in die situatie gebracht heb maar weet niet goed meer wat doen nu. We zijn volop bezig met de trouwvoorbereidingen maar het voelt allemaal zo schijnheilig aan... ik zit ook nog steeds met gevoelens zit voor die collega.



Ik zet dit anoniem op een forum omdat ik mij er zo hard voor schaam dat ik dit zelfs niet aan mijn beste vriend durf te vertellen, maar toch voel ik de nood om mijn hart te luchten.
Hij heeft nog steeds gevoelens voor die andere vrouw. Daarom vind ik dat de trouwplannen maar in de ijskast moeten, tot het moment dat hij weet wat hij echt wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:QuentinColdwater schreef op 26 maart 2017 @ 13:18:

[...]





Ja, mee eens. Maar dan nog is het een grijs gebied met gradaties, dus nuances. Bijvoorbeeld jarenlang willens en wetens je partner bedriegen vind ik een heel stuk fouter dan éénmalig vreemdgaan en daarna (terecht) heel veel spijt hebben. Het één is fout, het ander is heel veel fouter.



En dan hebben we het nog niet eens over de talloze situaties waarmee dit forum volstaat van huwelijken waar de fut al jarenlang uit is, en waar praten, therapie en wat dan ook allemaal niet meer helpt. Is het dan ook nog alleen maar domweg "fout" als je een keer vreemdgaat? Of misschien ergens heel in de verte ook wel een beetje begrijpelijk?



Ik reageerde op de, in mijn ogen, veel te simplistische stelling "vreemdgaan is nou eenmaal fout, niks genuanceerd aan."



In het geval van dit topic vind ik TO wel naar het donkere deel van het grijze gebied neigen overigens. Hij wist dat hij zich op glad ijs begaf. Heeft het gevoel gevoed met berichtjes e.d. en tussen de eerste zoen en het blijven slapen zat een flinke tijd. En hij staat nota bene op het punt om te gaan trouwen! Dus ja, behoorlijk fout.



Maar om dan alleen maar lul, eikel en slappe zak te roepen... lekker simpel. Het is precies zoals Elle1976 zegt, hij heeft zich in de nesten gewerkt en komt er niet zonder kleerscheuren uit. Maar laat die kleerscheuren dan bestaan uit spijt en schuldgevoel, en het rotsvaste voornemen nooit meer zo'n fout te maken. Wat heeft het in godsnaam voor zin om zijn vrouw en kinderen hiermee pijn te doen?



Ja, dan weet zijn vrouw met wie ze trouwt. Nou, ze trouwt met een mens, die fouten maakt net als iedereen, inclusief alle schijnheilige "schande!"-roepers hier op het forum. Ze weet zo ook wel dat hij niet volmaakt is. Als hij verder oprecht van haar houdt, en zijn leven met haar wil delen, dan doet hij er m.i. inderdaad het beste aan om de oplossing te kiezen die zijn aanstaande vrouw en kinderen het minste schaadt. En dat is: kiezen op elkaar en ervoor gaan, en niet meer zulke domme dingen doen.



Maar uiteindelijk zeg je hier dus toch dat vreemdgaan fout is. Dus klopte de 'simplistische' stelling gewoon.



Ik vind een reactie die alleen bestaat uit 'bullshit' trouwens nog een stuk simplistischer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Defietsboer schreef op 26 maart 2017 @ 13:54:

[...]



Ik vind een reactie die alleen bestaat uit 'bullshit' trouwens nog een stuk simplistischer.Hehe, touche
Alle reacties Link kopieren
quote:QuentinColdwater schreef op 26 maart 2017 @ 14:04:

[...]





Hehe, touche
Alle reacties Link kopieren
Vreemdgaan is denk ik niet goed of fout. Je mening hangt af van waar je belang ligt.
Alle reacties Link kopieren
Je collega dronken noemen is wat ze een slippertje noemen.



Daarna met haar appen terwijl haar relatie niet goed gaat, gevoelens laten ontstaan, daar ook nog naar handelen door met haar naar bed te gaan, en dan ook nog eens balen dat zij niet verliefd is op jou.



Dat is een serie van bewuste keuzes ten koste van je vriendin en dat is mentaal bezig zijn met een andere vrouw. Je relatie zoals hij hiervoor was, waarin jullie elkaar konden vertrouwen, heb je verspeeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 26 maart 2017 @ 12:47:

[...]





Is het nog wel een relatie als de één zich niet houdt aan de afspraak monogaam te zijn en de ander laat leven in een leugen?Ja hoor, ik denk dat er heel veel gelijksoortige relaties bestaan.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:_X_ schreef op 26 maart 2017 @ 14:19:

Vreemdgaan is denk ik niet goed of fout. Je mening hangt af van waar je belang ligt.



Je mening hangt af van de voorwaarden waarop je met iemand een relatie aangaat. In een open relatie heet het dan ook niet vreemdgaan. Schijnbaar heeft TO ook een belang bij een monogame relatie anders was hij deze niet aangegaan.

Schijnbaar heeft hij er belang bij gehad om die 'voorwaarden' op voorhand niet eens samen tegen het licht te houden maar gewoon zijn brandende geslachtsdeel er bij een ander in te hangen. En weer niets zeggen want het is natuurlijk niet in zijn eigen belang om de pijn en verdriet van de ander te zien. Het is niet in zijn belang dat het warmhoudertje hem haar bed uittrapt omdat ze asap een soa test wil doen. Het is niet in zijn belang dat hij bij een advocaat moet zitten en alimentatie betalen naast nog een eigen huishouden.



Het is wel in zijn belang om zichzelf wijs te maken dat zijn schuldgevoel en wroeging genoeg 'straf' zijn. Dat kost hem namelijk minder gezichtsverlies, geld en stress.
Nee heb je, ja kun je krijgen
TO, kom je nog terug om te reageren?

Na je OP heb je niets meer gepost.



Mijn advies: blijf buiten de deur van de alcohol af.

Alleen tonic en alcoholvrij bier drinken op feestjes.

En af en toe een drankje als je samen thuis bent met je vriendin.

Jij kan je gewoon niet gedragen als je gedronken hebt.

Iets met "Drank maakt meer kapot dan je lief is.".



En flirten via Whatsapp hoef je niet te doen hoor.



Bel morgen een relatietherapeut en ga daar eerst eens alleen heen om te praten.
Alle reacties Link kopieren
TO is nep. Dit is een hap-topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 26 maart 2017 @ 16:16:

[...]Je mening hangt af van de voorwaarden waarop je met iemand een relatie aangaat.Dat is zo, alleen zijn die voorwaarden zo veranderlijk als de mens zelf. Dat bedoelde ik te zeggen met dat het belang (voorwaarde) kan veranderen en daarmee bepaalt of vreemdgaan als goed of slecht wordt gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:_X_ schreef op 26 maart 2017 @ 16:42:

[...]





Dat is zo, alleen zijn die voorwaarden zo veranderlijk als de mens zelf. Dat bedoelde ik te zeggen met dat het belang (voorwaarde) kan veranderen en daarmee bepaalt of vreemdgaan als goed of slecht wordt gezien.Dan snap ik de verwarring (een belang is iets heel anders dan een voorwaarde)
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven