Gezondheid alle pijlers

Oververmoeid

25-03-2017 22:53 29 berichten
Ik leg graag mijn situatie aan jullie voor. Mogelijk kunnen jullie mij helpen en een beetje meedenken in de voorbereiding naar mijn doktersafspraak.



Situatie: al jaren zeer snel vermoeid (en andere klachten), geprikt op schildklier, vitamines, pfeiffer en het broertje van, zwangerschap. Dat is zo uit mn hoofd even snel waar ze elke keer op prikken. Uitslag is op flink b12 tekort prima, alleen schommelende schildklier waarden (ene x prima, dan afwijkend en daarna weer prima). B12 krijg ik injecties voor.



Sinds sept/okt 2016 abnormaal moe. 12 slaap snachts en dan smiddags nog 2u een middagdutje. In oktober gediagnosticeerd met depressie en ik weet de vermoeidheid voornamelijk daaraan. Tegenwoordig gaat het wat beter maar de vermoeidheid lijkt alleen erger te worden.



Ik heb volgende week een afspraak bij de dokter over mijn vermoeidheid en ik bereid me graag een beetje voor. Hebben jullie tips of adviezen wat ik bij mijn dokter aan kan kaarten?
quote:reisa1978 schreef op 26 maart 2017 @ 10:28:

Bij mij kwam de enorme vermoeidheid door allerlei tekorten en bloedarmoede, maar bloedarmoede en ijzertekort zullen bij jou wel onderzocht zijn. Die tekorten kwamen door coeliakie, ik was hartstikke ziek zonder dat ik het door had.Bloedarmoede en ijzer zijn inderdaad getest. Coeliakie ook aan aantal tests voor gehad dat schijnt het niet te zijn. Heb ook jaren geleden een eliminatie dieet gevolgd en voedselallergie of intolerantie is toen uitgesloten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Springtouw schreef op 26 maart 2017 @ 11:22:

[...]





Sinds een aantal weken/ anderhalve maand lukt het sporten weer. Daarvoor voornl op de bank zitten en voor me uit kijken. Ik vond het fijn dat ik weer gewoon eens het huis uit kon. Nu lijkt zelfs douchen weer teveel.. Kan erna goed weer een dutje doen. Die dalen vallen zo tegen, even gas terug nemen en dan elke x dat vermoeide erbij zonder dat je veel uitvoert.. voor mn gevoel kan dat bijna niet alleen aan depressie liggen, maar mss moet ik ook beter naar mn lijf luisteren.





Het kan echt. Maar zeker goed al het lichamelijke uit te sluiten. Het is hoe dan ook heel vervelend.



Naar je lichaam luisteren en als straks het lichamelijke uitgesloten is, acceptatie. Als je blijft vechten tegen het 'het kan toch niet alleen maar depressie zijn?' blijf je moe.

Depressie en burnout zijn heel heftig qua vermoeidheid. Het is niet 'alleen maar' depressie. Depressie is heel heftig. En geeft allerlei lichamelijke en psychische klachten.
Voor mij klinkt het ook heel herkenbaar. Ik ben vorig jaar thuis komen te zitten met in eerste instantie een burn-out, die later overgegaan is in een depressie. Nog altijd ben ik hier ontzettend moe van. Ik slaap ook van 22.00 tot 08:30, omdat ik dan de wekker heb staan, kan dan even wat doen, maar tegen 1400 ben ik zo moe dat ik weer moet/wil slapen, anders worden alle prikkels me gewoon teveel.



Nu ik net begonnen ben met de behandeling bij de psycholoog/ opbouwen met werk merk ik dat ik eigenlijk nog meer behoefte heb aan slaap.



Ik herken de gedachte zo goed, van: hoe kan dit nu alleen van de depressie komen? Maar blijkbaar kan het toch echt.. (Wat voor mij ook nog altijd veeeeel moeite kost om te accepteren hoor!) ik merk echter dat ik me beter/ fitter ( met minder ups en downs) voel als ik me erbij neerleg en de behoefte van mijn lijf qua slaap volg, dus ik denk dat het echt zo werkt..



Wel heb ik ook het lichamelijk laten testen afgelopen week, omdat ik ook echt moeite heb/ had met geloven dat ik zo moe ben door alleen de depressie. Morgen even bellen voor de uitslag.



Maar wellicht geld dit voor jou ook? Heb je ook therapie, of nog echt gedachten e.d. Waarmee je aan het werk bent? Dat lan veel energie kosten.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-03-2017 23:22
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven