Kippenkuikentjes zonder moeder

25-03-2017 18:28 383 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag liep ik door het park en hoorde heel luid gepiep. Ik ben gaan kijken en er waren twee meisjes van een jaar of 10 kippenkuikentjes aan het vangen. Moeder kip liep zwaar gestresst een eindje verderop met de rest van de kuikentjes. Ik heb er wat van gezegd en de meisjes gingen weg, maar een paar van de kuikentjes zaten een eind van hun moeder weg te piepen onder een doornhaagje.



Ik ben anderhalf uur later nog eens gaan kijken en moederkip was weg maar de kuikentjes onder het doornhaagje zaten er nog steeds, heel hard piepend. Het laat me niet los (want ik ben een watje als het op jonge diertjes aankomt:P). Nu wil ik zo nog eens gaan kijken en als ze er nog steeds zitten, kan ik er dan vanuit gaan dat moeder kip niet meer terugkomt? De kuikentjes zijn echt nog heel klein, paar daagjes oud denk ik, die redden het nooit zonder hun moeder. Ik wil ze dan proberen te vangen en dan maar mee naar huis... Is dit een vreselijk plan? :P Ik weet echt niets van kippen! Help?
Ah, wat leuk! Fijn dat het goed gaat met ze!
quote:illiana schreef op 26 maart 2017 @ 13:12:

[...]





Goed denk ik. Ze hadden gisteravond nog niets gegeten van hun beschuitkruim met ei, toen heb ik er even op gegoogeld en heb ik met mijn vinger op het schoteltje lopen tikken, zoals een volwassen kip ook zou pikken. Toen gingen ze meedoen!



Vannacht om vier uur nog eens wezen kijken, ze zaten lekker samen te slapen. Ik heb zojuist bij de

Boerenbond een warmteplaat gekocht (ik wil telkens warmhoudplaat zeggen ) en een oude caviakooi geschikt gemaakt voor bewoning. Natuurlijk ook meteen geschikt voer gekocht en een drinkbakje en zaagsel. De twee kuikentjes zijn net over en ze laten het kuikenvoer niet met rust. Warmteplaat hebben ze nog niet onder gezeten, maar dat komt nog wel. Heb helaas geen plaatjesplakrechten, anders zou ik even een fotootje plaatsen.lief !
Mooi cadeautje voor Pasen.
Wat goed TO
Alle reacties Link kopieren
Wat goed van je dat je ze mee hebt genomen, anders waren ze misschien al dood door de kou in de nacht! Lief van je!
Alle reacties Link kopieren
Wat ben je een lief mens TO!
TO, heldin! Zo blij dat er nog mensen zoals jij bestaan! ^^
Alle reacties Link kopieren
Wat lief!

Goed gedaan TO!
Alle reacties Link kopieren
Wow, bedankt voor de complimenten allemaal, daar doe ik het natuurlijk niet voor maar het is wel fijn om te horen.



Ik geloof alleen dat de kuikentjes de warmteplaat niet snappen. Het maakt niet uit hoe hoog of hoe laag ik hem zet, ze vertikken het om eronder te blijven zitten, dan koelen ze steeds verder af, beginnen ze loeihard te piepen en dan zit ik weer op de bank met twee kuikens in mn handen die in slaap vallen zodra ze weer warm zijn. Dit is net zo schattig als het klinkt, dus ik vind het niet heel erg en mn kinderen ook niet, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze telkens afkoelen. Ik heb voor vanavond de gloeilamp er maar weer bijgezet en nu liggen ze tevreden te slapen. Morgen dan toch maar een warmtelamp kopen denk ik!
Goed gedaan
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt heerlijk!

Goed gedaan hoor!



Als je toch graag een fotootje wilt zetten hier mag je hem naar mij mailen hoor, marelsmarels@gmail.com

Dan plak ik hem wel voor je!!
668, the neighbour of the Beast
Wat lief

(en tvp)
Wat lief!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 26 maart 2017 @ 21:34:

Het klinkt heerlijk!

Goed gedaan hoor!



Als je toch graag een fotootje wilt zetten hier mag je hem naar mij mailen hoor, marelsmarels@gmail.com

Dan plak ik hem wel voor je!!



Lief, dank je. Je hebt mail!



Mn oudste is niet weg te slaan bij de kuikentjes. Vanmiddag moesten haar twee beste vriendinnetjes komen spelen om de kuikens te zien, maar ze mochten er niet mee knuffelen, dat wou ze zelf doen. (Vrees niet, ik heb mijn Samen spelen samen delen speech gebruikt en iedereen die dat wilde heeft met een kuiken geknuffeld.)



Lichtelijk gefrustreerd toch nog maar eens die speciaal aangeschafte warmteplaat geprobeerd vandaag, en de twee sukkeltjes vertikten het nog steeds om eronder te gaan zitten. De gloeilamp had ik weer uitgezet, dus ze werden steeds kouder... Piep PIEP PIEP! Ik zet ze onder de plaat. Binnen twee seconden zijn ze er weer onder vandaan. Ik had twee poten van de plaat langer gemaakt, zodat hij naar achteren toe steeds lager werd en ze dus zelf konden kiezen waar het lekker warm was om te gaan slapen.



Lapje fleece eronder gedaan, als ze op schoot zitten hebben we ze ook op een fleece doekje en dan slapen ze wel... Geen enkel verschil. Uiteindelijk heb ik ze eronder gezet en de uitgang afgesloten met boeken. Tien minuten later boeken weer weggehaald, en tada! Twee slapende kuikens. Dat is nu anderhalf uur geleden en ze slapen nog steeds, onder de plaat. Man liet net wat vallen en ze deden even hun oogjes open, maar ze slapen alweer. Missie volbracht!
Wat lief!! Hopelijk blijven ze het goed doe !
Alle reacties Link kopieren




668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Wat lief! Hou je ze of breng je ze naar een kinderboerderij ofzo?
Wat lief hoe je voor ze zorgt en wat leuk dat je komt updaten!



Marels, de foto links werken niet
Alle reacties Link kopieren
Wat gek. ik zie ze zelf wel!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Nu zie ik ze niet meer :(
668, the neighbour of the Beast
Ik kan ze ook niet openen.
Alle reacties Link kopieren
Wat super dat je ze hebt gehaald t.o. hartstikke lief.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Wat super lief van je
Alle reacties Link kopieren
Ahhhhhh wat super schattig!

Vroeger thuis hebben we ook een kuiken groot gebracht. Weet zelfs nog hoe hij heette, Snabbeltje. Was echt zo leuk!
quote:Marels schreef op 27 maart 2017 @ 23:02:

Nu zie ik ze niet meer :(Het verhaal is zo ook al schattig hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven