Geen geschikte vriendin kunnen vinden

03-03-2017 09:11 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forumers,



Ik ben inmiddels 30 jaar, heb een goede baan, een huiselijk type. Heb een kleine selecte vriendenkring waar ik het goed mee vinden en van tijd tot tijd mee afspreek om te relaxen. Vanaf mijn 20e tot 26e ben ik voorgesteld aan diverse dames om te kijken of er een relatie uit kan komen of ben ik zelf iemand tegen gekomen en had ik een relatie, maar als de relatie een stap serieuzer moest worden dan wou de dame dat altijd niet (en kwam een beetje de ware aard van haar naar boven).

In mijn cultuur (hindoestaans/islamitisch) is het lastig om iemand te vinden die aansluit bij mijn niveau (hoog opgeleid). Eigenlijk uberhaupt iemand die interesse heeft. Contact maken als er eenmaal een contact is gaat prima. Maar het punt waar ik een beetje mee zit is van waar ik dames kan vinden die er ook voor open staan om contact te maken en vanaf daar verder zien of er een relatie en meer uitkomt. De familiekring is klein en door omstandigheden in het verleden zijn zij ook op een afstand. Dames van andere culturen gaat in het begin goed, maar als het serieuzer moet worden dan durven zij die stap niet verder vanwege het cultuurverschil. Iemand tips/ideeen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Roggenbrood schreef op 03 maart 2017 @ 10:35:

Ik snap het wel hoor, dat TO iemand van hetzelfde opleidingsniveau zoekt. Ik heb wel eens mannen gedate van een lager niveau, en dat klikt toch echt niet. Dat TO wat arrogant overkomt, ben ik het wel mee eens, maar niet iedereen is precies zoals hij/zij schrijft. Ik lees er vooral iemand in die ernstig op zoek is, en dat werkt meestal niet zo lekker. Ga dus gewoon met mensen om en leer daar je lessen uit. En wie weet wie je dan tegenkomt. Ga bij een club, hobbyvereniging, desnoods via een bemiddelingsbureau.

Ik heb het woord arrogant niet genoemd (al vind ik dat wel een beetje), maar merk alleen op dat hij de oorzaak steeds buiten zichzelf zoekt. Kijk maar:



quote:faelsen schreef op 03 maart 2017 @ 09:11:

Ik ben inmiddels 30 jaar, heb een goede baan, een huiselijk type (met hem is niets mis, dus het ligt niet aan hem). Heb een kleine selecte vriendenkring waar ik het goed mee vinden en van tijd tot tijd mee afspreek om te relaxen. Vanaf mijn 20e tot 26e ben ik voorgesteld (let op de lijdende vorm die impliceert dat dit door andere mensen is gedaan en dat het dus ook aan hen ligt) aan diverse dames om te kijken of er een relatie uit kan komen of ben ik zelf iemand tegen gekomen en had ik een relatie, maar als de relatie een stap serieuzer moest worden dan wou de dame dat altijd niet (het ligt aan de dame, zij wou wilde niet)(en kwam een beetje de ware aard van haar naar boven) (het ligt aan alle dames, als bij ze allemaal de ware aard naar boven kwam).

In mijn cultuur (hindoestaans/islamitisch) (het ligt aan de cultuur) is het lastig om iemand te vinden die aansluit bij mijn niveau (hoog opgeleid) (het ligt aan de dames, die zijn te laag opgeleid). Eigenlijk uberhaupt iemand die interesse heeft (het ligt aan de ander, die heeft geen interesse). Contact maken als er eenmaal een contact is gaat prima. Maar het punt waar ik een beetje mee zit is van waar ik dames kan vinden die er ook voor open staan om contact te maken en vanaf daar verder zien of er een relatie en meer uitkomt. De familiekring is klein (het ligt aan de familiekring) en door omstandigheden in het verleden zijn zij ook op een afstand (het ligt aan omstandigheden uit het verleden). Dames van andere culturen gaat in het begin goed, maar als het serieuzer moet worden dan durven zij die stap niet verder (het ligt aan die dames, zij durven tenslotte niet) vanwege het cultuurverschil (het ligt aan het cultuurverschil).Het enige waar het dus nooit aan ligt, is hijzelf. En wat is nou het enige in dit verhaal dat hij kan beïnvloeden?
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
quote:Satchel schreef op 03 maart 2017 @ 11:31:

[...]



Ik heb het woord arrogant niet genoemd (al vind ik dat wel een beetje), maar merk alleen op dat hij de oorzaak steeds buiten zichzelf zoekt. Kijk maar:





[...]



Het enige waar het dus nooit aan ligt, is hijzelf. En wat is nou het enige in dit verhaal dat hij kan beïnvloeden?Niet veel, alleen op andere plekken komen of gaan daten en er iets relaxter in gaan staan. O ja en beetje mazzel hebben om dan die juiste persoon tegen te komen. Een verdere oorzaak is er vaak niet.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een bepaald gedrag, dat vrouwen niet aantrekkelijk vinden. Kan ook.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik waardeer al jullie antwoorden en tips en suggesties.

Met 'dat hun ware aard naar boven komt' is dat de dames niet verder willen (en dus eerst van wel beamen) vanwege uiteindelijk toch de culturele verschillen óf dat zij door hun ouders zijn gepusht om met mij kennis te maken in de hoop met mij verder te gaan i.p.v. hun vriend 'van een ander cultuur'. Bij dat laatste hebben de dames dat ook eerlijk aangegeven dat ze al een vriend hebben en op verzoek van hun ouders met mij kennis maken maar dat het niet meer dan dat wordt. Als ik op mijn geschiedenis terugkijkt is het altijd één van de twee redenen. Vandaar dat ik de vraag ook stel van wat voor mogelijkheden er kunnen zijn om verder te kijken dan dit, mensen ontmoeten etc. En natuurlijk weet ik dat ik niet perfect ben.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik vind je ook niet dat je arrogant over komt, wel serieus maar dat is natuurlijk iets anders. Een partner hebben waar je je leven mee kan delen is heel fijn dus dat dit een belangrijke kwestie voor je is waar je diep over hebt nagedacht is niet gek.



Heb je nog met de desbetreffende dames besproken waarom zij een vervolgstap niet direct zag zitten? Daar kun je misschien nog iets aan hebben?



Sommige mensen zijn nou eenmaal wat makkelijker te koppelen dan anderen, maar ik weet zeker dat er ook voor jou iemand is!
Alle reacties Link kopieren
Nee precies daarom. Ik wil ook boompje en beestje en ik heb al een leeftijd bereikt dat het wellicht lastiger gaat, zeker als ik ook een wat huiselijker type en karakter heb.
Alle reacties Link kopieren
Een wijsheid die hier vaak voorbij komt, is dat als je doet wat je altijd deed, je krijgt wat je altijd kreeg. Het wordt dus tijd om de boel eens heel anders aan te gaan pakken. Neem het heft in eigen hand in plaats van het via je familie te spelen. Schrijf je in bij een relatiesite, zoek een nieuwe hobby, ontdek nieuwe sociale cirkels, ga (ergens anders) uit.



En kennelijk zit je culturele achtergrond je nogal in de weg. Misschien kan je daar iets aan doen? Als ik je verhaal lees, krijg ik namelijk het gevoel dat je die culturele achtergrond wil behouden, maar dat de vrouwen die daar bij passen jou niet aanstaan en dat je liever een vrouw hebt buiten die culturele achtergrond. Dat is natuurlijk een onmogelijke combinatie. Het minste wat je dan zal moeten doen is de eisen die je culturele achtergrond je stelt iets versoepelen, zodat de vrouw die je zoekt ook past binnen de manier waarop je leeft.
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
quote:faelsen schreef op 03 maart 2017 @ 18:35:

... en op verzoek van hun ouders met mij kennis maken maar dat het niet meer dan dat wordt... .



Er even van uitgaande dat zowel jij als deze vrouwen hier in noord-west Europa wonen



Probeer het volgende eens te analyseren:

- Wat heeft zo'n vrouw nu, hier, aan mogelijkheden en vrijheden wanneer ze nog niet gebonden is in een relatie met jou. Wat moet ze er allemaal voor opgeven. En zou jij zelf, in haar schoenen, zoiets doen?
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat ik van haar vraag is om een team te vormen en elkaar te respecteren en elkaars verantwoordelijkheden (bijvoorbeeld niet vreemd gaan, trouw zijn aan elkaar, maar toch onze eigen vriendengroep hebben et all) kennen en dat we elkaar aanvullen.
Alle reacties Link kopieren
Haha, niks geworden dus met die collega van je? Kwam haar ware aard naar boven? (vlg je andere topic)



Iemand die zo desperate op zoek is zou ik ook niet aantrekkelijk vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:ForeverLasting schreef op 03 maart 2017 @ 10:02:

Het is logisch dat je iemand van ongeveer hetzelfde intelligentieniveau zoekt - sterker nog, wetenschappelijk onderzoek onderbouwt dit. Je voelt je namelijk meer aangetrokken tot mensen die ongeveer hetzelfde zijn als jij bent. Vandaar ook dat veel stellen uit elkaar gaan zodra er te grote verschillen zijn (komen opdoen). Zou kunnen zijn dat de dames in kwestie, OP, die verschillen te groot vinden om ze te overbruggen.



Als hij hoogopgeleid is, wat een graadmeter is voor intelligentie (niet altijd - uitzonderingen daargelaten), dan mag hij toch best iemand proberen te vinden die daarbij aansluit? Wat nou uit de hoogte doen? Dat is hetzelfde als iemand willen zoeken die sportief is, omdat jij sportief bent, en dat je daarom beter bij elkaar past.



.

Wat een onzin. Ten eerste zijn er heel veel sportieve mensen die juist een non sportievo het leukst vinden omdat ze daar vinden wat ze zelf niet hebben. En dat intelligentie stuk is ook nogal onzin. Dan krijg je zo'n broer zus verhouding die savonds "gezellig" ahum naast elkaar langs elkaar heen leven.

Je moet elkaar juist aanvullen. Leuk hoor twee sportievelingen De een gaat de mount blanc doen en de ander gaat zeilen.. héél gezellig.

Liever dan iemand die je opwacht aan de finish omdat die zelf die drang niet heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:faelsen schreef op 26 maart 2017 @ 21:57:

Het enige wat ik van haar vraag is om een team te vormen en elkaar te respecteren en elkaars verantwoordelijkheden (bijvoorbeeld niet vreemd gaan, trouw zijn aan elkaar, maar toch onze eigen vriendengroep hebben et all) kennen en dat we elkaar aanvullen.

Dus je wil een vrouwtje thuis die niet te veel de hort op is maar waar bij jij wel je gang mag gaan... hmmm.

Is een postorder bruid niets? onee, te onintelligent natuurlijk. En wou ipv wilde is wel intelligent?
Alle reacties Link kopieren
neenee, zij mag dat ook wel alleen wel binnen de grenzen waar ik mij natuurlijk ook aan hou. Laat ik het zo stellen: het moet niet iemand zijn die even naar een feestje of wat met vriendinnen gaat en dan gaat lebberen met een ander terwijl ze met mij is.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 27 maart 2017 @ 18:57:

[...]



Wat een onzin. Ten eerste zijn er heel veel sportieve mensen die juist een non sportievo het leukst vinden omdat ze daar vinden wat ze zelf niet hebben. En dat intelligentie stuk is ook nogal onzin. Dan krijg je zo'n broer zus verhouding die savonds "gezellig" ahum naast elkaar langs elkaar heen leven.

Je moet elkaar juist aanvullen. Leuk hoor twee sportievelingen De een gaat de mount blanc doen en de ander gaat zeilen.. héél gezellig.

Liever dan iemand die je opwacht aan de finish omdat die zelf die drang niet heeft.



Gut o gut, de arrogantie om jarenlang onderzoek door vooraanstaande wetenschappers af te doen met 'het is onzin'. Het is helemaal geen onzin, is gewoon wetenschappelijk onderzocht en onderbouwd. Lees eens wat boeken, bijv. van Susan Sprecher.



Dat jij aankomt met eigen wijsheden ontkracht het veelvuldig onderzoek wat prof. Sprecher daarnaar heeft gedaan niet. Of denk jij wel? Waarom denk je dat dan, als je dat denkt?



Ik snap overigens wel wat je wilt zeggen, over dat aanvullen. Helemaal mee eens. Je hoeft ook niet op elk vlak helemaal elkaars gelijke te zijn. Er moet echter wel een bepaalde common ground zijn, een soort gemeenschappelijk iets waarin je elkaar kunt vinden. Dat kan in veel verschillende vormen. En bij veel mensen betekent dat dat zij zich sneller voelen aangetrokken tot iemand in 'hun straatje' qua intelligentie, religie of levensovertuiging, uiterlijk (!), sociale kringen, bepaald gedrag. En natuurlijk hoeft niet elk van deze aspecten overeen te stemmen.

En hoe graag ik het ook zou hebben gewild, dat heb ik echt niet zelf bedacht. Nogmaals, lees eens een relevant boek/onderzoek voordat je wilde uitspraken doet. Want anders zou ik jouw post ook gewoon kunnen afdoen met 'het is onzin', gevolgd met wat wilde uitspraken hoe het dan wel zogenaamd in elkaar steekt.
Alle reacties Link kopieren
quote:faelsen schreef op 28 maart 2017 @ 09:26:

neenee, zij mag dat ook wel alleen wel binnen de grenzen waar ik mij natuurlijk ook aan hou. Laat ik het zo stellen: het moet niet iemand zijn die even naar een feestje of wat met vriendinnen gaat en dan gaat lebberen met een ander terwijl ze met mij is.Maarreh, heb je het antwoord op je vraag nou door? Je vraagt je af waarom je geen geschikte vriendin kan vinden. Dat komt dus omdat jij een onmogelijk, inconsistent en zeer beperkend plaatje in je hoofd hebt waar geen enkele vrouw in past.
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
quote:ch86 schreef op 27 maart 2017 @ 18:07:

Haha, niks geworden dus met die collega van je? Kwam haar ware aard naar boven? (vlg je andere topic)



Iemand die zo desperate op zoek is zou ik ook niet aantrekkelijk vinden.Nee ik heb haar deze week niet gezien, ze werkt drie dagen heb ik ondertussen gemerkt. Wellicht morgen dat ik haar zie of anders donderdag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Satchel schreef op 28 maart 2017 @ 10:03:

[...]



Maarreh, heb je het antwoord op je vraag nou door? Je vraagt je af waarom je geen geschikte vriendin kan vinden. Dat komt dus omdat jij een onmogelijk, inconsistent en zeer beperkend plaatje in je hoofd hebt waar geen enkele vrouw in past.Wensen dat je partner niet met iemand anders kaakt is toch best wel een algemene wens in veel relaties? =/
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoekbaars schreef op 28 maart 2017 @ 22:01:

[...]

Wensen dat je partner niet met iemand anders kaakt is toch best wel een algemene wens in veel relaties? =/Jah, wow, en als dat zijn enige wens zou zijn, had hij nou vast al een vriendin, denk je ook niet? Misschien moet je eens wat meer lezen dan alleen die ene zin die je nu aanhaalt? Of iets beter nadenken voor je reageert?
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
Het punt is dat het allemaal bij stap 1 begint: iemand tegenkomen...Datingsite zie ik niet zo zitten. Real life is lastig en via een forum zijn de kansen waarschijnlijk klein.
Ik vind je ook zeker niet arrogant overkomen. Eerder bewust van wat je wel en niet wil. En daar is niks mis mee, maar het kan ook als valkuil werken. Dat stukje met die ware aard van de dames kun je ook in positieve zin lezen: namelijk dat ze terugschrikken als blijkt dat je ook nog "eisen" stelt op gebied van interesses en gespreksniveau.



Mijn advies is actiever te worden in de omgeving waarvan je denkt dat jouw type vrouw wel te vinden is. Een discussieclub, een filosofieforum, een vereniging die uitstapjes verzorgd naar musea, whatever jouw ding is. Je bent erg huiselijk, maar in dit geval is het noodzakelijk de deur eens uit te gaan. Ook wel eens gedacht aan een relatiebureau voor hoger opgeleiden?
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg :



Een datingsite.

De meeste hoop opgeleiden weten dat toch wel ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de zekerheid die ik wil en heb en kan bieden inderdaad een valkuil kan zijn Dymphnatam. Mwah datingsite...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven