Gezondheid alle pijlers

Borstkanker, wie wil meekletsen?

04-02-2016 06:50 2882 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 34 en heb borstkanker. Momenteel bezig met chemo, nadien volgt mastectomie en bestraling. Zijn er nog dames wiens leven even 'on hold' staat en willen meekletsen over alles wat erbij komt kijken?
Alle reacties Link kopieren
quote:_Beeldig_ schreef op 21 maart 2017 @ 14:29:

De tondeuse ligt al klaar hoor, geen zorgen daarover.



Ik had wel al zitten fantaseren over rijden in een cabrio onder die omstandigheden. Geen goed idee dus? Heel goed idee! Waait alles lekker weg. Een normale auto? Geeeeeeen goed idee. Het zat echt overal. En met een keer stofzuigen krijg je het ook niet weg. Eigenlijk met twee of drie keer ook niet.
Hahaha! Dat heb ik serieus gedaan hè, met open raam en m'n hoofd nog net niet erbuiten . Maar goed, werd niks, zat nog vast door haarlak en zo
Alle reacties Link kopieren
quote:Sugarbaby schreef op 21 maart 2017 @ 13:26:

Beeldig, wat goed dat je zelf al merkt dat de tumor slinkt! Ik had een grote tumor en dat was ook makkelijk te volgen. Zo'n bevestiging is toch best wel fijn. Door Anna's opmerking over "bloemetje in je kanker" heb ik nu trouwens wel het idee dat er binnenkort lavendel uit je oren gaat groeien.



Pieps, je lekker laten verwennen bij je stiefvader! Ik snap je kinderen wel hoor, poezen zijn zo leuk! Ik heb er zelf geen, maar houd gewoon aai-sessies met de poezen van de buren. Net zo makkelijk.



Brooser, welkom! Heftig verhaal joh. Is een bcg-spoeling hetzelfde als chemo? Krijg je dat dan via een katheter of oraal? Misschien niet een politiek correcte mening, maar: ik snap het wel dat mensen op een datingsite geen zin hebben om te gaan daten met iemand die net de diagnose kanker heeft gehad. Hoe positief iemand ook is, die persoons leven draait wel even voornamelijk om kanker. Vooral als er ook nog kinderen in het spel zijn voor wie het waarschijnlijk ook heftig is. Dat lijkt mij niet de meest fijne tijd om een relatie met iemand die je nog helemaal niet kende mee op te bouwen.



BCG is een Immunotherapie die via een katheter word ingebracht, en is geen chemo !

nog 5 keer wekelijks en dan een operatie om te kijken of het aangeslagen heeft !
tja
Alle reacties Link kopieren
Geen bloemetjes dus uit de jodiumzaadjes, jammer. Ik mag morgen weer, wilde al gaan speuren wie er bloemetjes bij zich had . Zou de boel wel een beetje opfleuren toch, op de afdeling?



Moest zo hard lachen om die cabrio! Zie het al helemaal voor me



Brooser, welkom! (trouwens, als jullie alle borstkanker-wannabes eruit willen hebben kunnen we ook een eigen topic starten hoor).

Ik kan me eigenlijk ook wel voorstellen dat je voor een eerste date niet zit te wachten op iemand die kanker heeft. Het heeft toch een behoorlijke impact en een onzekere toekomst, en als je iemand dan nog niet eens kent.... Wel heftig ook, met 2 kinderen. Hoe oud zijn ze? Zijn ze al wel redelijk zelfstandig, dat je gewoon op de bank kan gaan liggen? Mijn oudste zei gisterenavond nog "ik hoop dat mamma morgen weer de hele middag slaapt, mogen we lekker lang gamen". Man werd wel beetje boos toen .



Grobbekuiken: misschien heb ik er overheen gekeken (er is echt zoveel gepost, slapen jullie nooit??? ), maar wanneer heb je het onderzoek? Kan me goed voorstellen dat je ineens overal plekjes en dingetjes voelt. Dat lijkt mij ook heel normaal!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
quote:AnnA_C schreef op 22 maart 2017 @ 10:23:

Geen bloemetjes dus uit de jodiumzaadjes, jammer. Ik mag morgen weer, wilde al gaan speuren wie er bloemetjes bij zich had . Zou de boel wel een beetje opfleuren toch, op de afdeling?



Moest zo hard lachen om die cabrio! Zie het al helemaal voor me



Brooser, welkom! (trouwens, als jullie alle borstkanker-wannabes eruit willen hebben kunnen we ook een eigen topic starten hoor).

Ik kan me eigenlijk ook wel voorstellen dat je voor een eerste date niet zit te wachten op iemand die kanker heeft. Het heeft toch een behoorlijke impact en een onzekere toekomst, en als je iemand dan nog niet eens kent.... Wel heftig ook, met 2 kinderen. Hoe oud zijn ze? Zijn ze al wel redelijk zelfstandig, dat je gewoon op de bank kan gaan liggen? Mijn oudste zei gisterenavond nog "ik hoop dat mamma morgen weer de hele middag slaapt, mogen we lekker lang gamen". Man werd wel beetje boos toen .



Grobbekuiken: misschien heb ik er overheen gekeken (er is echt zoveel gepost, slapen jullie nooit??? ), maar wanneer heb je het onderzoek? Kan me goed voorstellen dat je ineens overal plekjes en dingetjes voelt. Dat lijkt mij ook heel normaal!



10 april al, dus dat schiet nu op. Weer een beetje rust in de tent



BK wannabes? Welnee, dat stadium zijn we volgens mij allang gepasseerd.



Hahahahaha! Ik doe al niet eens meer een poging alles bij te houden (sorry ladies en gentleman )
quote:Grobbekuiken schreef op 22 maart 2017 @ 17:47:

BK wannabes? Welnee, dat stadium zijn we volgens mij allang gepasseerd.









Bij een stadium wil ik wel een nummer horen hoor. Anders snap ik het niet meer!



Het radioactieve jodiumstaafje zit erin bij mij! Nu geef ik pas écht licht in het donker.

De procedure viel me mee. Alleen de verdovingsprik (lange naald! ) deed pijn. De holle naald om het staafje in te brengen was alleen maar vervelend, qua gevoel. De verdoving werkte goed dus. De mammografie ter controle was wel stom en pijnlijk. Tumor ook weer even op het scherm gezien en die was inderdaad een ietsiepietsie kleiner geworden, leek het. Dus daar doen we het voor!
Alle reacties Link kopieren
Jippie! Mijn bloedplaatjes zijn weer gestegen tot 75 dus ik mag weer verder met de chemo! (Deze zin past zo in het lijstje van 'uitspraken die je nooit had gedacht te zeggen') .



Beeldig: goed dat je de tumor ziet slinken! Dan weet je weer waar je het voor doet
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Hoi allemaal!



Super Anna dat je weer door kunt met de chemo, klinkt stom om te zeggen maarja het is altijd balen als de chemo niet door kan gaan.



Hier heb ik inmiddels ook weer een paar dagen chemo achter de rug en nog een paar dagen te gaan. Het extreme overgeven is deze keer redelijk onder controle geweest. Alleen de eerste 24 uur waren echt enorm rot maar nu gaat het weer en doe ik alles weer. Vandaag weer lekker dagje met de kids gehad en nog steeds heerlijk genieten van de rust bij mijn stiefvader. Mijn man/ex/whatever heeft er inmiddels ook wel vrede mee dat we weg zijn alleen jammer dat hij 0,0 interesse in ons toont maar ach daar moet ik me maar niet druk om maken.
Alle reacties Link kopieren
Pieps, goed om te horen dat het extreme overgeven deze keer meeviel! Overgeven is naar

Ik was alleen bij mijn eerste chemo heel misselijk. Bleek dat ik zo misselijk werd van de medicijnen die ik kreeg tegen de bijwerkingen van de anti-misselijkheidmedicijnen .



Fijn dat je zo geniet van de rust! gewoon blijven genieten. En je zeker niet druk maken om man/ex/whatever!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Pieps, voor jou ook fijn dat je weer aan de chemo zit. En fijn dat het spugen mee viel. Al is 24 uur beroerd natuurlijk ook geen feestje. Wel fijn dat je je nu weer beter voelt. En man/ex/whatever gewoon in zijn sop gaar laten koken, denk ik zo.



Anna, heerlijk al die medicijnen tegen bijwerkingen die dan zelf ook weer bijwerkingen hebben. Ik slik vanwege mijn andere ziekte twee soorten medicatie voor de ziekte zelf en dan nog zeven andere soorten vanwege de bijwerkingen van die twee eerste soorten. Ik grapte altijd al dat ze me als chemisch afval af moesten voeren, maar met de chemo en nu ook mijn radioactieve staafje erbij ben ik gewoon een wandelend gevaar voor de volksgezondheid. Het is een waar wonder dat ik nog gewoon naar de wc mag gaan.



Ik was deze week moe-moe-moe en sinds donderdag heb ik ook nog last van mijn buik met misselijkheid erbij. Heb dus vooral in bed gelegen. Die maandag komt veel te snel! Morgen zit ik op 1/3. Ik ben wel heel goed in aftellen en de tijd vooruit kijken intussen. Wonderbaarlijk hoe snel je dat soort nieuwe eigenschappen kunt ontwikkelen!
Alle reacties Link kopieren
Beeldig, heb je vorige week maandag Herceptin gehad? Dat slaat bij mij heel erg op mn darmen (en is geloof ik ook wel een veel voorkomende bijwerking). Tegenwoordig gaat het iets beter, maar ik heb jaren gehad dat ik precies een week na de Herceptin diarree kreeg. Alhoewel er volgens mij ook wel iets rondgaat. Heb zelf ook last van mn buik gehad en ben echt afgrijselijk moe geweest. Tot donderdag wou niks lukken en vrijdag was ik er ineens weer helemaal en gaat het gewoon goed.



Pieps, fijn dat deze keer beter ging! Ben je nu wel gewoon thuis dan? Of is je stiefvader met de kids bij jou geweest?



Ik heb ineens (jeukende) uitslag in mn nek sinds ik in de tuin heb gezeten. Hoop toch echt dat ik niet ineens een zonne-allergie aan het ontwikkelen ben.
Ja, ik krijg elke week herceptin. En heb ook sinds ik gestart ben wel wát last van mijn darmen, maar nu opeens best veel. Maar even aankijken, een virusje zou mooi zijn. Dat is sneller over dan de kuren herceptin.



Jeukende uitslag in je nek klinkt niet fijn nee! Kan het niet van een plantje of van kleding zijn? Of dat je nek gewoon schrok van die eerste zonnestralen? Hopelijk is het eenmalig!
Sugarbaby ik ben met kinderen en al bij mijn stiefvader ingetrokken, ook als ik opgenomen ben in het ziekenhuis blijven ze daar gewoon door alles wat er met mijn schoonfamilie is gebeurd vertrouw ik het niet meer. Man/ex/whatever mag ze altijd zien maar tot nu toe is er echt 0,0 interesse in hun en is het alleen maar smeken of ik terug kom. Gisteravond boeide het hem nog niet en vandaag wordt ik plat gebeld en geappt.



En idd van de anti misselijkheid moet ik dus ook juist erger overgeven. Elke keer was er niets aan de hand tot ik ondansetron ging slikken, die heb ik nu weggelaten en is het gebleven bij 24 uur non stop overgeven!
Alle reacties Link kopieren
quote:_Beeldig_ schreef op 26 maart 2017 @ 14:22:

Ja, ik krijg elke week herceptin. En heb ook sinds ik gestart ben wel wát last van mijn darmen, maar nu opeens best veel. Maar even aankijken, een virusje zou mooi zijn. Dat is sneller over dan de kuren herceptin.



Jeukende uitslag in je nek klinkt niet fijn nee! Kan het niet van een plantje of van kleding zijn? Of dat je nek gewoon schrok van die eerste zonnestralen? Hopelijk is het eenmalig!



Ik vraag me eigenlijk af of het niet naweeën zijn van twee keer antibiotica in 2 maanden tijd. Heb de uitslag al sinds vorige week en uitslag, last van mn buik en erge vermoeidheid begon allemaal zo'n beetje tegelijkertijd. Bij 1e keer antib was ik net zo verschrikkelijk moe en was het ook zomaar ineens weg, net zoals nu. Uitslag en maag/darmklachten zijn bijwerking. Enige probleem; het begon pas toen ik al twee weken gestopt was met antib. Uitslag zit trouwens op een plek waar nauwelijks zon kwam door capuchontrui (want die zit zo lekker bij die joggingbroek ) en ook een beetje op mn hand (terwijl ik grootste deel van de tijd tuinhandschoenen aanhad). Morgen maar eens navragen. Ben er nu wel klaar mee.



Hoop voor je dat het gewoon een virusje is! Alhoewel mn klachten door Herceptin ook steeds erger werden, maar dat wil je vast niet horen, dus dat zeg ik ook maar gewoon niet.



Pieps, hoe rot het ook is dat je exschoonfamilie tot nu toe niet lijkt om te kijken naar de kinderen, vind ik het wel fijn voor je dat je stiefvader er zo voor jou en de kleintjes is. Alle respect voor hem!
Hahaha zeg maar gewoon wel hoor. Ik hoef nog maar een jaar min drie weken, dus hoe erg kan het nou helemaal worden?!



Klinkt ook plausibel, uitslag na antibiotica. Al zou ik het ook eerder tijdens verwachten.



Pieps, wat Sugarbaby zegt. En sterkte ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Beeldig, die wc moet je toch wel na gebruil 2 keer doorspoelen, met de klep dicht (!) En elke dag poetsen?

Ik ben zoooo blij dat we nu na verhuizing 2 wc's hebben: mijn eigen chemowc



Balen dat je zo moe bent Beeldig, dat je nauwelijks uit bed kunt komen. Naar is dat . Moet/mag je deze maandag weer?



Sugarbaby, in het kader van dingen die je niet wilt horen, ik ben allergisch voor antibiotica en bij mij begon dat eerst ook alleen met een beetje jeuk. Inmiddels is het jeuk en opzwellen totdat mijn huid letterlijk barst. Je begrijpt dat ze erg terughoudend zijn om mij antibiotica voor te schrijven (zijn wel soorten waar ik wel tegen kan, maar angst is dat ik daar ook allergisch, of resistent, voor wordt).



En een hoera voor stiefvader van Pieps!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Dat hoeft bij mijn chemo maar twee dagen geloof ik. Maar in het kader van de routine doe ik het braaf de hele week door, want anders vergeet ik het weer net zo snel. Het ging mij meer om de drinkwatervoorziening van de rest van de bevolking zeg maar. Of de vissen. Geen idee eigenlijk waar het rioolwater hier naartoe gaat na zuivering.



Allergisch voor antibiotica, dat is ook onhandig!
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat zal wel goed gezuiverd worden toch? Volgens mij was daar een hele tijd terug een topic over, hoe ongezond het kraanwater was.



Ik ben ook allergisch voor pleisters, dat is pas onhandig
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Ik ben ook allergisch voor pleisters, dat is inderdaad echt heel erg onhandig. Vooral met alle goedbedoelende "maar voor deze toch niet?"-verpleegkundigen. (Ja, voor die dus ook.)



Hoe doen ze dat bij jouw infuus dan?



Ik heb één soort ontdekt die ik een paar uur verdraag. Daarvoor was het met infuzen altijd aanklooien met kousjes en verbandjes. Maar die ene moet er ook geen dag op zitten, dan krijg ik nog steeds pukkels en jeuk.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat lijkt me gedoe zeg met die pleisters. Een infuus is al zo'n rotgedoe en dan krijg je er ook nog eens jeuk van de pleisters bij. Ik heb alleen maar problemen met pleisters als mn vriend niet oplet in het ziekenhuis. Dan plakken ze nl zo'n gaasje met van dat plakkende huishoudfolie eromheen op mn vap. Ik ben meestal knockout tijdens de chemo dus die dingen vind ik de volgende morgen pas terug en als ze er zo lang opzitten, trek ik altijd huid mee. Gelukkig heb ik een erg oplettende vriend.



Ik moet morgen weer en heb echt zooooo geen zin. We moeten rond half 7 al in de auto zitten en dan zijn we waarschijnlijk niet voor 7uur s avonds weer thuis. Das lang.
Sjee wat een lange dag! Sterkte!
Wil ff wat rechtzetten hoor. Mijn schoonfamilie kijkt juist wel naar de kids om alleen echt veel te veel waaronder mij proberen te pushen dat de kids bij hun intrekken want ik ben toch maar de oppas en dat soort dingen. Daardoor was het contact allang al verbroken tot ik dus kanker kreeg maar ze gingen weer zo extreem ver dat ik alle banden met hun verbroken heb. Mijn man/ex/whatever toont niet echt interesse voor de kinderen maar hij is ook zo veranderlijk als het weer dus dat kan morgen weer anders zijn.



En mijn stiefvader is idd geweldig! Die man heeft al zoveel voor ons gedaan en ons nu zelfs in huis genomen. Heel zijn privacy en rustige pensioen is weg want er wonen ineens 4 extra mensen bij hem, hij knapt zelfs zijn huis op alleen maar voor ons. Hij is echt geweldig en meiden ik vind het hier zo geweldig! Geen ruzie en geen gezeik maar rust en regelmatig en dat heb ik nu echt nodig.



En sugarbaby wat een lange dag zeg pfff, hebben jullie dat trouwens ook dat je na een ziekenhuisbezoekje helemaal gesloopt bent? Zelfs als het zoiets simpels als Bloedprikken en een gesprekje is?



En allergisch voor antibiotica ben ik nooit geweest, tot ik aan chemo begon. Als ik nu bijvoorbeeld amoxciline slik krijg ik ook rare vurige uitslag wat na een paar dagen weer weg is.



Oh en ik heb trouwens nog " goed" nieuws. Ik krijg over 2 weken een pet scan. Mocht daarop niets meer te zien zijn hoef ik nog maar 1 kuur!!!! De oncoloog is erg positief tot nu toe maar ik ben als de dood dat het nog op mijn botten zit, op de een of andere manier heb ik wel vertrouwen in de rest van de kanker maar de uitzaaiingen ben ik wel echt heel erg bang voor.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie, Beeldig en Sugarbaby? Alle chemo weer binnen?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Ja, heb gister weer chemo gehad. Bloed was goed, tumormarker goed en aangezien ik al bekaf was voor de chemo begon, heb ik vanaf het moment dat ik chemo kreeg bijna alleen maar geslapen. Duurde die lange dag toch wat minder lang.
Chemo zit er weer in inderdaad. En poeh wat was ik moe, ik heb meer dan het klokje rond geslapen!

Daarna wel fitter dan alle andere dinsdagen bij elkaar, dus het blijkbaar heeft het wel geholpen.

Vanmiddag lekker bij een vriendin in de tuin in het zonnetje gezeten.

Volgende week weer naar de oncoloog. Ben benieuwd wat die er allemaal van vindt!



Pieps, dat is wel goed nieuws! Hopelijk geeft de scan het goede beeld en ben je er na nog één kuur al vanaf!



Sugarbaby, heerlijk overal doorheen geslapen dus! Goed gedaan! Fijn dat je bloeduitslagen goed waren. Tumormarkers, daar weet ik nog niets vanaf. Mis ik dan belangrijke kennis? Of is dat helemaal niet relevant met mijn stadium 1?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven