Gezondheid alle pijlers

Volgende week kies laten trekken, hoeveel pijn krijg ik?

20-06-2010 17:50 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week moet ik de kies naast de hoektand laten trekken. Ik vind het vreselijk eng.

Hoelang duurt zo'n behandeling en kan ik daarna weer aan het werk (of de volgende dag). Krijg ik erg veel napijn en welke pijnstiller zou ik dan mogen slikken.

Jullie zien, ik heb veel vragen.

O ja, kan ik 's avonds wel weer een beetje vloeibaar eten?



Een bange Iris
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat iedereen zo'n goede verhalen heeft. Maar ik heb toch zelf wat mindere ervaringen met verstandskiezen laten trekken. Mijn wang zag eruit alsof ik per ongeluk in een bokswedstrijd terecht was gekomen en ik kon 2 weken alleen maar vloeibaar eten omdat ik mijn onder- en boventanden maar 1 cm van elkaar kon krijgen al die tijd. Pas na 2 maanden was het echt weer normaal. Kwestie van domme pech... Dit was overigens wel bij de kaakchirurg, dus iets grotere ingreep dan 'gewoon' trekken. Maar geen heel grote ingreep hoor, ook ik stond toen na een half uurtje weer buiten.
Verstandskies trekken bij de kaakchirurg is (meestal) een stuk heftiger. Veel tandartsen trekken verstandskiezen zelf en sturen pas door bij een lastige ligging etc. Dus de chirurg moet dan wat aan het "slopen" en dat geeft natuurlijk veel grotere kans op gedoe achteraf.



Ik ben 3 weken geleden naar de kaakchirurg gegaan en hij moest in het kaakbeen emmeren en dat ging fout. Niet ter plekke, dat ging best oke eigenlijk (aardige man was het ook). Pas na 3 dagen kwam er een ontsteking met hoop gedoe.



Maar bij een tand of kies trekken bij de tandarts gaat het eigenlijk meestal zonder problemen, word je natuurlijk gewoon verdoofd en kun je vrij snel weer eten etc.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben bij de tandarts geweest. Wat een gedoe.

ruim 1 uur in die stoel gelegen. De wortel wilde er maar niet uit.

Veel trekwerk, gesjor enzo. Vreselijk.

Nu wordt ik doorverwezen naar de kaakchirurg.

Iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Da's een tegenvaller, wat vervelend voor je!



Als hij er niet zo uit wil moet de kaakchirurg hem er misschien uitsnijden.

Van de ingreep zelf voel je niets, je krijgt een steriele doek over je gezicht, met een "werkopening" erin zegmaar en de kaakchirurg zal je wel een recept voor pijnstillers mee geven.



Maar misschien gaat hij er daar wel met alleen trekken eruit en heb je deze keer geluk!
Alle reacties Link kopieren
ja ik heb twee keer gehad dat mijn verstandskiezen bij het trekken afbraken en een deel en de wortel bleef zitten. De kaakchirurg moest toen snijden. Zag er erg tegenop maar viel 100% mee. Van de ingreep voel je niets, en waarschijn. krijg je een hechting erin die vanzelf oplost.
Ben 2 keer bij de kaakchirurg geweest. Hij hoefde gelukkig niet te snijden maar kreeg hem er zelf al uit. Voor de rest geen verschil t.o.v. tandarts...
Alle reacties Link kopieren
Ook laten snijden. Ik kreeg geen doek over mijn gezicht! Het snijden was niet veel werk en voordeel is dat het ook netjes gehecht wordt, dan geneest het veel mooier. Ik stond zo weer buiten. De eerste keer (2 kiezen links) had ik dus wel de pech dat het heel dik werd en traag genas (zie mijn vorige bericht), maar pijn deed het niet echt. De tweede keer (2 kiezen rechts) wel een paar dagen flink pijn gehad en pijnstillers, maar toen kon ik wel vanaf het begin normaal eten, eerst wel alleen aan de 'gezonde' kant natuurlijk.



Zorg dat je coldpacks in huis hebt. De eerste dag goed koelen, liefst minstens een paar uur achter elkaar, vermindert de zwelling. En neem pijnstillers, je kunt een recept van de kaakchirurg krijgen. Ja dat is lekker handig achteraf, ik stond ook met mijn dikke wang toen bij de apotheek!



Hechtingen lossen vanzelf op en de uitstekende draadjes vallen uit na een week of 3. Wel een beetje vreemd gevoel, die draadjes in je mond. Die had de kaakchirurg bij mij heel lang gelaten, cm of 2-3, is veel in je mond! Daarom zelf thuis wat korter afgeknipt
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf eens een flinke nabloeding gehad van een kies, dit hoort toch niet niet?
Alle reacties Link kopieren
Vriend heeft kies laten trekken Maar die ging er niet gemakkelijk uit. Flink lopen trekken en wrikken. Hij is er vreselijk beroerd van geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Superhuisvrouw schreef op 26 maart 2017 @ 21:57:

Heb zelf eens een flinke nabloeding gehad van een kies, dit hoort toch niet niet?Laat ons hopen dat TO er na 7 jaar toch niet teveel last meer van heeft....
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 26 maart 2017 @ 22:28:

[...]





Laat ons hopen dat TO er na 7 jaar toch niet teveel last meer van heeft....





Scherp van je



Ik had hem even naar boven gehaald voor mijn vraag die ik hier boven stelde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven