Werk & Studie alle pijlers

Tussenjaar, wat te doen

26-03-2017 22:01 21 berichten
Hallo allemaal,



Ik ben gestopt met mijn mbo studie en vertrek in november voor vrijwilligerswerk naar het buitenland, wat betekent dat ik de komende maanden thuis zit. Omdat ik toch wat wil doen om mezelf een beetje te ontwikkelen ben ik een beetje op zoek naar iets wat ik in die tussentijd kan doen. Sowieso heb ik geld nodig voor mijn reis, maar hele dagen in de supermarkt vind ik ook niks. Ik zou best bijles willen geven, niet per sé voor geld maar gewoon om een invulling te hebben en scholieren te helpen. Maar voor zover ik het gezien heb moet je daar minimaal havo niveau voor hebben, zelfde als vluchtelingenwerk. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar part time vrijwilligerswerk of een leuk baantje. Heeft iemand enig idee wat een beetje leuk is?
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt het uit. Het is toch alleen ter overbrugging om geld te verdienen?
Alle reacties Link kopieren
Je moet je prioriteiten even goed krijgen. Geld verdienen lijkt me nu toch heel belangrijk.



Van elke baan leer je. En met een onafgeronde MBO opleiding, heb je niet echt veel keuze.



Dus pak aan wat je kan krijgen. Tijdens je vrijwilligerswerk kan je ook niet altijd kieskeurig zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:missdory schreef op 26 maart 2017 @ 22:04:

Wat maakt het uit. Het is toch alleen ter overbrugging om geld te verdienen?Nee ik heb in principe het geld al. Ik wil ook mezelf ontwikkelen en iets wat een beetje goed staat op mijn cv.
Waarom vertrek je niet eerder dan november?
Alle reacties Link kopieren
Ga je nog wel met een opleiding beginnen? Dan kan je namelijk alvast wat cursussen/vakken volgen oid over die studie. Ik vraag me alleen af waarom je pas in november vrijwilligerswerk gaat doen. Vaak is er ook genoeg aanbod voor de zomervakantie, is dat geen optie?



Verder is het denk ik lastig om ongeschoold aan goed werk te komen. Je hebt denk ik alleen een middelbare school diploma? Er zullen vast en zeker succesverhalen zijn, maar die zullen ook zeldzaam zijn. Dus veel meer dan supermarkt/horeca/callcenter zal er niet in zitten, ben ik bang.



'De komende maanden', dan denk ik aan 2 á 3 maanden, niet aan 8.
Alle reacties Link kopieren
quote:Guinevera schreef op 26 maart 2017 @ 22:05:

[...]





Nee ik heb in principe het geld al. Ik wil ook mezelf ontwikkelen en iets wat een beetje goed staat op mijn cv.Je schrijft zelf in je OP dat je geld nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Maar waar leef je dan van in de tussentijd?
Alle reacties Link kopieren
Tja. Mijn dochter doet in mei examen en als ze het haalt start de vervolgopleiding in september ofzo en als ze het niet haalt geldt voor het nieuwe schooljaar hetzelfde.

Ze heeft gewoon een baantje gevonden in de stad. In een schoenenwinkel, dus ik vrees dat ze haar salaris meteen daar weer achterlaat .



Maar wat maakt het uit? Geen enkele baan is alleen maar leuk. En geen enkele baan is alleen maar vervelend. Een vuilnisman met super collega´s heeft vast een fijne dag, ook al lijkt het ons niet leuk.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:Guinevera schreef op 26 maart 2017 @ 22:05:

[...]





Nee ik heb in principe het geld al. Ik wil ook mezelf ontwikkelen en iets wat een beetje goed staat op mijn cv.Waarom zeg je dan in OP dat je geld nodig hebt?
Alle reacties Link kopieren
vrijwilliger bij taallessen, loopt soms via de bibliotheek. Maar het is maar de vraag of ze tijd in je willen steken voor een half jaar.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Wacht even, je bent gestopt met je opleiding in maart, omdat je in november naar het buitenland gaat? Dat is best bijzonder.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
O als je wilt kun je je ook bij de supermarkt ontwikkelen, je doet er een hoop mensenkennis op,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Vooral in de vakanties (meivakantie komt eraan) zijn er veel bijbaantjes beschikbaar die parttime zijn. Wellicht kun je daar blijven werken. Vaak is het na de vakanties alsnog geen fulltime, en omdat de schoolgaande pubers in de weekenden werken kan jij waarschijnlijk lekker doordeweeks werken en heb je in het weekend vrij.



Je gaat vrijwilligerswerk doen, dus je houdt van contact met mensen. Lijkt het je dan niks om bijvoorbeeld bij de Van Haren of een kledingwinkel (h&m, mango, berschka) te werken? Fulltime lijkt mij ook niks in dergelijke baantjes, maar parttime is dat best goed te doen denk ik.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
quote:AeonOfWinter schreef op 26 maart 2017 @ 22:41:

Wacht even, je bent gestopt met je opleiding in maart, omdat je in november naar het buitenland gaat? Dat is best bijzonder.Er staat helemaal niet dat ze gestopt is omdat ze naar het buitenland gaat. Misschien is ze wel gestopt omdat de opleiding niet bij haar paste en bedacht ze daarna pas om naar het buitenland te gaan.
Ja ik heb het geld al, maar meer is altijd welkom en heb daarom een baantje in de avond waar ik al mee verdien. In een kledingwinkel lijkt me opzich best nog wel leuk, in ieder geval leuker dan in de supermarkt :P



Ik begin als ik terug kom met kinderopvang studie.
Ik heb in een koekjesfabriek gewerkt.

Klinkt heel gezellig en lekker (koekjes snoepen), maar het kwam bijvoorbeeld neer op: Nederlandse etiketten plakken op koekverpakkingen uit Uganda.



Het betaalde.

En interessant om eens mee te maken.

Ik was overigens onder de indruk van de enorme snelheid van de vaste krachten. Poeh, wat hadden die een behendigheid.



P.S. Werk hoeft niet alleen maar leuk te zijn.
Thuisstudie doen? Bijvoorbeeld een taal die handig kan zijn bij je vrijwilligerswerk?



Of 1 dag per week vrijwilligerswerk gaan doen in het plaatselijke verzorgingstehuis?

Of meelopen als vrijwilliger in de kinderopvang? (Al was het maar verhaaltjes voorlezen aan de kinderen, helpen met de afwas, ...)
Meld je aan bii de dagopvang voor dementerende mensen in jouw regio. Daar springen ze om vrijwilligers en deze mensen vinden jonge mensen vaak heel leuk.

De zorgtaken worden gedaan door het vaste personeel, je hoeft dus niemand naar toilet te helpen ofzo, van jou wordt dan verwacht dat je de krant met ze leest, koffie/thee drinkt, praatje maken, foto's kijken, sjoelen, whatever.



Staat goed op je CV, en je besteed je tijd echt nuttig.
Alle reacties Link kopieren
Google eens op maatschappelijke stage en je woonplaats. Dan kun je je vast ergens redelijk makkelijk aanmelden. Leuk, leerzaam en belangrijk werk.



Misschien kun je ook wel helpen in een dierenasiel of kinderboerderij, mocht je er van houden.



En een leuk baantje is misschien in de bediening op het terras. Vaak zijn dat banen voor een paar maanden.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet aan de slag in het toerisme. Seizoen in het buitenland begint bijna weer. Dus kijk bij campings en reisorganisaties om aan de slag te gaan. Doe je ook meteen buitenland ervaring op en je verdient nog wat. Nu heb je de vrijheid nog zoiets te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven