Mode & Beauty alle pijlers

Ontstoken nagelriem door gellak?

22-03-2017 11:25 17 berichten
Hoi,

Ik heb laatst voor het eerst bij de manicure mijn nagels laten lakken met shellac.

Na 1 week werd mijn duimnagel pijnlijk. Het was niet ernstig en de dag erna was het al vrijwel over. Nu weer 1 dag later is van een andere vinger mijn nagelriem ontstoken. Rood, dik en kloppend. Het lijkt ook bij enkele nagels of er een klein gleufje is ontstaan langs de zijkant van mijn nagel. (Dus niet gek dat daar een ontsteking kan ontstaan, toch?)

Ik heb normaal nooit problemen met mijn nagels of nagelriemen. Ik heb wel hele droge handen en momenteel geen geweldige weerstand.

Mijn vraag: kan de gellak oorzaak zijn van de problemen. Ben ik er gevoelig voor? Of is dit toeval?

Het is allemaal niet ernstig trouwens, maar ik weet nu niet goed of ik het na het af halen opnieuw kan laten doen of beter niet.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Melle
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerder dat er tijdens het vijlen/verzorgen van je nagels door de manicure wat wondjes zijn ontstaan waardoor er dus nu een kleine ontsteking is opgetreden. De nagellak hoef je er niet af te halen denk ik.



Je zou met je handen twee maal daags in een soda badje kunnen .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Wat Kia Ora zegt, niks aan de hand en niet je lak er af halen hoor
Internagelaktisch
Bedankt voor jullie reacties meiden.

Ik vond het wel gek dat nu, na meer dan 1 week de klachten pas ontstonden. Daarom dacht ik, het lijkt verband te houden met dat nu m'n nagels een stukje zijn gegroeid. Alsof m'n nagels zeg maar 'vastgeplakt' zaten aan mijn nagelriemen en daar nu door de groei ruimte is ontstaan. Maar wellicht heb ik een te grote fantasie ????

Ik ga in ieder geval in de soda en kijk het nog even aan.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik denk dat het wel door de shellac komt.

Heb nml onlangs soortgelijks meegemaakt.

De lak bleef helemaal niet lang zitten. Het was zo hard, kreeg scheurtjes en kon de lak er zo af trekken. Uiteindelijk ging het er ook af en derest heb ik zelf eraf gehaald. Maar de blanke onder lak bleef wel, ging maar niet weg. Mijn nagels waren beschadigd, scheurtjes en deden pijn. Had dat nooit eerder gehad. Mocht nog terugkomen voor een nieuwe behandeling maar dat heb ik toch maar niet gedaan.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 22 maart 2017 @ 11:30:

Ik denk eerder dat er tijdens het vijlen/verzorgen van je nagels door de manicure wat wondjes zijn ontstaan waardoor er dus nu een kleine ontsteking is opgetreden. De nagellak hoef je er niet af te halen denk ik.



Je zou met je handen twee maal daags in een soda badje kunnen .Dit, behalve het soda badje. Dan kunnen bacteriën zich juist beter nestelen omdat warmte een geweldige broeiplaats is. Beter neem je ze elke dag even af met een wattenstaafje gedrenkt in alcohol of dettol of iets anders ontsmettends.
Don't waste your time or time will waste you.
Alle reacties Link kopieren
bron
Don't waste your time or time will waste you.
quote:-Kia-Ora- schreef op 22 maart 2017 @ 11:30:

Ik denk eerder dat er tijdens het vijlen/verzorgen van je nagels door de manicure wat wondjes zijn ontstaan waardoor er dus nu een kleine ontsteking is opgetreden. De nagellak hoef je er niet af te halen denk ik.



.



Dit.

Als het aan de shellac lag zou je ook bij je andere nagels/vingers last hebben.
Alle reacties Link kopieren
Het zou goed door de gellak kunnen komen. Vriendin van mij heeft een soort gelijk iets meegemaakt. Had niet gelijk door waardoor het kwam. De keer daarop dat ze haar nagels liet doen is het enorm gaan ontsteken. Al haar vingers en vooral nagels deden heel veel zeer.
Alle reacties Link kopieren
gewoon te hard gevijld op de nagel kan ook nog..
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook gehad bij de nagelriem leek toen wel een ontsteking. Was ook gevoelig als je erop drukte. Met het zetten van gellak werden de nagelriemen behoorlijk met zo'n metalen bokkepootje naar achteren geduwd. Dat is al best gevoelig en dan nog eens flink over de nagel gevijld. Sinds ik geen gellak meer laat plaatsen heb ik er ook geen last meer van. Gebruik nu weer gewone nagellak.
Inmiddels is nagelriem beetje groen geworden, dus echt ontstoken. Het lijkt er inderdaad op dat het terugduwen van de nagelriemen te hardhandig is gedaan, waardoor er wondjes zijn ontstaan. Dinsdag weer een afspraak, ik denk dat ik het alleen eraf laat halen en niet opnieuw laat zetten. Hoop dat het eraf halen de boel niet verergert. Iets wat huiverig ben ik wel..
Alle reacties Link kopieren
wauw ben je al bij de dokter geweest?
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Vervelend. Ik gebruik nu ook weer gwne nagellak. De laatste x deden mijn nagels ook gwn echt pijn als ik erop drukte en waren ze beschadigd, scheurtjes. Heb het zelf eraf gehaald, getrokken ook dat was gevoelig. Geen gellac meer voor mij.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
je MOET absoluut niet trekken dan beschadig je ook de natuurlijke nagel en nagelplat en dat kan hele vervelende gevolgen hebben.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
quote:Rouge__ schreef op 26 maart 2017 @ 18:50:

je MOET absoluut niet trekken dan beschadig je ook de natuurlijke nagel en nagelplat en dat kan hele vervelende gevolgen hebben.



Ja, dat is ook zo. Maar het is ook zo lelijk als de helft eraf is en de andere helft niet. Heb t zo voorzichtig mogelijk eraf gehaald. Niet bij al m'n nagels overigs. Want remover heeft dan geen zin. En mijn nagels vind ik best wel belangrijk, ze moeten er gwn netjes mooi zijn. En dan moet t gwn allemaal eraf. Gelukkig was t alleen gevoelig en wat slapjes en geen heftige scheurtjes of ontstekingen.



Maar heb sws geen succes met gellac, wel jammer want ik vind het wel mooi. De eerste x bij een echte nagelstudio laten doen, dat bleef wel 4wkn zitten. Heel mooi en netjes gedaan ook. Toen bestond die ook net pas, nu wat langer en kost het ook rond de €30. Vind ik een btje teveel van t goede. Laatste keren elders goedkoper laten zetten maar dus 2-3x niet goed bevallen.
•°: Don't be the same, be better!
Korte update

De ontsteking ging mbv soda en teatree olie weer over. Toch die dinsdag bij manicure alleen eraf laten halen om de boel eerst een week rust te gunnen. Zij gaf aan na t zien van de foto's van de 'gleufjes' die waren ontstaan langs m'n nagels, dat dat niet normaal was en dat ik hele gevoelige nagelriemen heb. (gelukkig had ik foto gemaakt, want t was al weer weggetrokken). Een week later heeft ze een spul gebruikt waardoor ze niet meer 'hardhandig' met een bokkepootje in de weer hoeft. Weet niet precies wat t doet, maar t werkt. Ze heeft toen met shellack een mooie french manicure gezet. Ik heb nu nergens meer last van en ik heb mooie nagels!????

Bedankt voor al jullie reacties

Veel liefs Melle

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven