Mode & Beauty alle pijlers

Goede shampoo en conditioner?

19-03-2017 12:59 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben al een tijdje opzoek naar een goede shampoo en conditioner. Momenteel gebruik ik shampoo van het merk Keune met een bijbehorend masker voor droog haar. Opzicht is het fijn spul, maar ik merk dat mijn haar toch nog snel vettig wordt. Ik was het om de dag.



Ik ben eigenlijk op zoek naar een goede shampoo en conditioner. Het liefst een merk met zoveel mogelijk natuurlijke ingrediënten (dus geen sulfaten, parabenen, siliconen). Veel duurdere merken bevatten siliconen, maar toch lees ik daar positieve dingen over op internet. Zo twijfel ik tussen de merken: weleda, kevin murphy, moroccanoil en chi.



Ik vraag mij af of iemand ervaring heeft met deze duurdere merken. Ik hoor het graag!



Bewerkt: over dr. Organic heb ik ook positieve dingen gelezen, iemand daar ervaring mee?

Welk merk zou jij kiezen?

Totaal aantal stemmen: 6

Weleda (natuurlijke shampoo) (17%)
Kevin Murphy Geen stemmen
Moroccanoil (33%)
Chi (50%)
Alle reacties Link kopieren
L'anza is een goed merk. Wel duur. Mijn haar is helemaal opgeknapt van de trauma treatment (was droog en beschadigd)
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik nu Yes to carrots en dan de komkommervariant voor volume. Bevalt me erg goed!

96% natuurlijk staat op de fles
Wella Elements vind ik fijn, mild, geen agressieve sulfaten, parabenen etc. Binnenkort aan derde fles toe. KevinMurphy ook lekker maar 2x zo duur. Marrocanoil duur en erg geparfumeerd.
Gebruik je dat masker ook om de dag? Dan is het geen wonder dat je haar vet wordt.
De kokosconditioner van Andrelon is zonder siliconen. Ik heb fijn haar en deze verzwaart het haar niet, wel alleen in de punten doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucylucille schreef op 19 maart 2017 @ 13:50:

Gebruik je dat masker ook om de dag? Dan is het geen wonder dat je haar vet wordt.Nee, het masker gebruik ik 1/2 keer per week en dan vanaf het midden van mijn haar tot in de punten. Dus niet op mijn hoofdhuid.
Alle reacties Link kopieren
Dit ligt aan je haartype. Heb je dun of dik haar, krullen, slag of steil? We weten dat het snel vet wordt dus de shampoo moet niet te voedend zijn. Ik zou het masker max 1x per week gebruiken.

Van veel siliconen kan je haar ook 'vet' (lees: zwaar en strengerig) worden. Zeker op je hoofdhuid omdat het verstopt. In welke van deze shampoos zitten siliconen? Of alleen in die van Weleda niet? Omdat je zegt dat die natuurlijk is?
Alle reacties Link kopieren
Lush!
Alle reacties Link kopieren
quote:Cadance schreef op 19 maart 2017 @ 15:08:

Dit ligt aan je haartype. Heb je dun of dik haar, krullen, slag of steil? We weten dat het snel vet wordt dus de shampoo moet niet te voedend zijn. Ik zou het masker max 1x per week gebruiken.

Van veel siliconen kan je haar ook 'vet' (lees: zwaar en strengerig) worden. Zeker op je hoofdhuid omdat het verstopt. In welke van deze shampoos zitten siliconen? Of alleen in die van Weleda niet? Omdat je zegt dat die natuurlijk is?



In die van weleda zitten geen siliconen, in de rest wel.

Ik heb gemiddeld haar (niet dun, maar ook niet dik) en slag.
Alle reacties Link kopieren
Als je slag hebt, zou je best meer krullen kunnen hebben dan je denkt. Ik zou eens kijken voor een shampoo en conditioner zonder siliconen om te kijken hoe je haar reageert en of het dan goed schoon blijft. Ik heb eens babyshampoo van weleda gehad en moest er een gewone shampoo bij gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Id Luch, heb vanmiddag weer besteld. De shampo Bars gaan lang mee, uitstekende prijs/kwaliteit .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de shampoo voor glanzend haar van Erica de natuurwinkel. Hier zit ook helemaal geen zooi in en maakt je haar mooi. Er zit ook argan in. Heb ook erg snel vet haar, zoveel verschillende shampoo's geprobeerd. Helaas wordt het met deze shampoo ook niet minder snel vet, daar heb ik me nu maar bij neergelegd, maar het beschadigd mijn haar in elk geval veel minder. Wat natuurlijk heel fijn is aangezien ik het vaak moet wassen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ira schreef op 19 maart 2017 @ 16:22:

Id Luch, heb vanmiddag weer besteld. De shampo Bars gaan lang mee, uitstekende prijs/kwaliteit .Volgens bij bevat lush parabenen en veel parfum.
Neutral. Kijk anders eens op het blog van jetske ultee, een huidarts. Geeft ook productadvies voor o.a. Shampoo
Alle reacties Link kopieren
quote:HasseSimonsdochter schreef op 19 maart 2017 @ 20:13:

Neutral. Kijk anders eens op het blog van jetske ultee, een huidarts. Geeft ook productadvies voor o.a. ShampooDie van neutral vind ik niet fijn. Maakt mij haar erg droog en bevat volgens mij ook sulfaten.
Neutral baby al geprobeerd
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens naar het merk SWELL. Is wel wat duurder maar resultaten zijn fantastisch
Alle reacties Link kopieren
Kevin Murphy zo fijn maar ook vreselijk duur. Ik zoek dergelijk product maar dan goedkoper.
quote:Jull22 schreef op 19 maart 2017 @ 16:39:

[...]





Volgens bij bevat lush parabenen en veel parfum.In de ingredientenlijst zie ik wel veel parfum maar ik zie geen parabenen staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:whitewolves schreef op 25 maart 2017 @ 22:14:

[...]





In de ingredientenlijst zie ik wel veel parfum maar ik zie geen parabenen staan.



Het verschilt per shampoo. Heb er een uitgepikt die parabenen bevat:



Ingrediëntenlijst

Verse Biologische Citroen- en Zeewierinfusie (Cirtus limon, Fucus serratus) Natrium Laureth Sulfaat Vers Zeewater (Aqua) Parfum Cocamide MEA Propyleen Glycol Glycol Stearaat (Glycol Cetearate) Vers Biologisch Limoensap Extra Virgin Kokosolie (Cocos nucifera) Viooltjesblad Absolue (Viola odorata) Roos Absolue (Rosa damensca) Cananga-olie *Limonene *Linalool Coumarine Isoeugenol Alpha-isomethyl-ionone Benzyl Alcohol Hexylcinnamal Kleurstof 42090 Kleurstof 17200 Methylparabeen Propylparabeen
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik dr. organic en ben daar wel heel tevreden mee, minder pluis en minder droog haar. In het begin was het extra pluizig en droog, maar na een aantal keer gebruiken werd het minder en minder. Ik vind het fijner dan de producten uit de etos oid.
Wella Elements, CHI & SP werken voor mij het beste. Dit wissel ik wel af. Tussendoor gebruik ik af en toe de shampoo, conditoner en het haarmasker van Hairwonder van de Tuinen.



Als ik niet afwissel krijg ik super vet haar, hoe duur de shampoo ook is, tot nu toe is er niets dat mij langdurig het gewenste resultaat geeft.



En mijn haar doet het helaas enorm slecht op "natuurlijke" producten.
quote:Jull22 schreef op 26 maart 2017 @ 18:45:

[...]





Het verschilt per shampoo. Heb er een uitgepikt die parabenen bevat:



Ingrediëntenlijst

Verse Biologische Citroen- en Zeewierinfusie (Cirtus limon, Fucus serratus) Natrium Laureth Sulfaat Vers Zeewater (Aqua) Parfum Cocamide MEA Propyleen Glycol Glycol Stearaat (Glycol Cetearate) Vers Biologisch Limoensap Extra Virgin Kokosolie (Cocos nucifera) Viooltjesblad Absolue (Viola odorata) Roos Absolue (Rosa damensca) Cananga-olie *Limonene *Linalool Coumarine Isoeugenol Alpha-isomethyl-ionone Benzyl Alcohol Hexylcinnamal Kleurstof 42090 Kleurstof 17200 Methylparabeen Propylparabeen



Heel simpel, dan kies je toch de gene zónder.

Dit is de liquid shampoo of niet? De shampoo bars die ik ken hebben het allemaal niet.
Dit is trouwens wel de beste shampoo die ik ooit heb gebruikt, de soak en float van lush. Proberen waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven